[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelfstandige truckers ook aan de 48-urige werkweek


Gast Cortrans

Recommended Posts

Gast Cortrans

image-6947.jpgGeschreven door Marcel van der Voort op 28.04.2010, 14:20

BARENDRECHT / BRUSSEL – “Ze weten niet waar ze het over hebbenâ€, reageert voorzitter Klaas de Waardt van Vereniging Eigen Rijders Nederland (VERN) woedend op de stelling die de Brusselse Europarlementcommissie woensdag 28 april heeft genomen. De meerderheid vindt dat zelfstandige ondernemers met een vrachtwagen zich ook aan de 48-urige werkweek moeten gaan houden.

De Europarlementscommissie voor verkeer stemde daar woensdag met dertig tegen negentien stemmen voor.

Als het Europarlement en de gezamenlijke EU-landen dat binnenkort overnemen, moeten de ondernemers na hooguit 48 uur stoppen met rijden, administreren of ander werk. De werklimiet moet de concurrentie met truckers in vaste dienst beperken.

De Waardt: “Dat de eigen rijder buiten de werktijd toch werkzaamheden verricht is oncontroleerbaar.

En: “Er zijn een miljoen zelfstandigen en slechts vierduizend vallen onder die regelgeving. Dat is pure discriminatie. Het heeft niets te maken met verkeersveiligheid of valse concurrentie.â€

Alleen maar last van vrachtwagens

“Het moet nog door de ministerraad heen. Die kan nog ‘nee’ zeggen. Maar slechts 17 van de 756 Europarlementsleden hebben enige notie van transport. De rest heeft alleen maar last van vrachtwagensâ€, gaat hij verder.

“Minister Camiel Eurlings (verkeer) is tegen en als de ministerraad straks ook tegen is, dan komt er een botsing tussen parlement en ministerraad en moet het werk overnieuw worden gedaanâ€, verklaart De Waardt.

Over de controle van de eigen rijders is hij ronduit somber: “Er moeten dag staten worden bijgehouden. Dat wordt het grootste Europese leugen boek ooit geschreven. De uitvoering van die wetgeving zal op onkunde gebaseerd zijn. Dat is op geen enkele wijze te realiseren.â€

Dit is een zwarte dag

“Ik vind het een zwarte dag en ben teleurgesteld over de uitkomst van de stemming in de Europarlementcommissieâ€, zegt Europarlementariër Corine Wortmann (CDA) tegen Transport Online.

“Het gaat om slechte wetgeving die niet te handhaven is. Niemand kan controleren of ze ’s avonds administratie doen of televisie kijkenâ€, verzucht ze.

Heeft ze deze uitkomst zien aankomen? Wortmann: “Ik heb het gevreesd. Dit loopt al langer. Onder aanvoering van de vakbonden is een populistische discussie gehouden. Die is niet gebaseerd geweest op feiten.â€

“Wij zijn nog aan het bekijken wat we nu kunnen gaan doen. Ik ben er somber over. Maar wij gaan alles uit de kast halen om het anders te krijgenâ€, belooft Wortmann.

Later meer…

© Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Die 48 urige werkweek is een grote flop.

Je weet toch waar je aan begint als je in de transport werkt?

Het is bijna onmogelijk om een baan van 9 tot 5 te hebben hier.

Een zelfstandig metselaar maakt ook veel meer uurtjes.

Straks word het nog drukker op de weg, omdat het totale volume niet meer vervoert kan worden, dus komen er meer vrachtwagnens :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het wordt keer op keer maar weer eens duidelijk dat "de politiek" totaal nergens verstand van heeft en de linkse (milieulobby) maar na praat. Een zelfstandige (zzp'er) chauffeur die ook aan de 48-urige werkweek moet....? En wie doet de administratie, inkoop, wassen reparatie en klantenbezoek (netwerken)??? Hoe zit het nu met de verkeersveiligheid heren vakbond??? De grootste onzin wordt er momenteel uitgekraamt!

Oneerlijke concurentie??? Laat me niet lachen. De zzp'er heeft ook gewoon achter het stuur de Rij en Rusttijden wet. (die trouwens ook nergens meer op slaat). Waarom mag een chauffeur zelf niet bepalen of en hoe vaak hij de weekends van huis is? En waarom moet hij dan de weekends van huis op een parkeerplaats doorbrengen....? Waarom niet gewoon werken?

In mijn opinie is, als er nog wat moois was in het transport, de laatste jaren zoveel veranderd (zeker met controle's en imagovorming) dat het gewoon uit is met het leuke werk en dat we gewoon als een stel robots mogen werken.

Ik was er binnen de EU al klaar mee, maar zit er sterk aan te denken hier in Noorwegen er ook maar mee te stoppen. Ga wel in een steengroeve werken.... Heb ik beter geld en meer vrije tijd! En voel mij niet zo besodemieterd door de bonden en politici!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt keer op keer maar weer eens duidelijk dat "de politiek" totaal nergens verstand van heeft en de linkse (milieulobby) maar na praat. Een zelfstandige (zzp'er) chauffeur die ook aan de 48-urige werkweek moet....? En wie doet de administratie, inkoop, wassen reparatie en klantenbezoek (netwerken)??? Hoe zit het nu met de verkeersveiligheid heren vakbond??? De grootste onzin wordt er momenteel uitgekraamt!

Oneerlijke concurentie??? Laat me niet lachen. De zzp'er heeft ook gewoon achter het stuur de Rij en Rusttijden wet. (die trouwens ook nergens meer op slaat). Waarom mag een chauffeur zelf niet bepalen of en hoe vaak hij de weekends van huis is? En waarom moet hij dan de weekends van huis op een parkeerplaats doorbrengen....? Waarom niet gewoon werken?

In mijn opinie is, als er nog wat moois was in het transport, de laatste jaren zoveel veranderd (zeker met controle's en imagovorming) dat het gewoon uit is met het leuke werk en dat we gewoon als een stel robots mogen werken.

Ik was er binnen de EU al klaar mee, maar zit er sterk aan te denken hier in Noorwegen er ook maar mee te stoppen. Ga wel in een steengroeve werken.... Heb ik beter geld en meer vrije tijd! En voel mij niet zo besodemieterd door de bonden en politici!

een prachtige dag zo zie je maar dat de fnv toch wel iets kan bereiken.

er komt meer werk gelegen heid.

ga lekker metselen dat kun je er altijd nog bij doen s avonds.

hoe k...t bond proficiat een geweldig resultaat.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een prachtige dag zo zie je maar dat de fnv toch wel iets kan bereiken.

er komt meer werk gelegen heid.

ga lekker metselen dat kun je er altijd nog bij doen s avonds.

hoe k...t bond proficiat een geweldig resultaat.:banaan:

ben jij al begonnen met de cursus metselen? :zegtniets:

meer werkgelegenheid.......hmmm meer werkgelegenheid dan voor nog meer ZZP-ers?? Volgens sommigen hier wordt dit in de hand gewerkt........dus waar gaat t over dan? Tegen ZZP-ers zijn, en waar haal je die chauffeurs vandaan die nu nog moeten beginnen? Die zijn niet gek he , die gaan voor dat salaris per uur geen 48 uur werken. Wat heb je aan jou werkgelegenheid als je geen mens meer kunt vinden?

Je juicht in mij ogen een beetje veel te vroeg en zeer voorbarig want zoals je in een ander topic kon lezen moet het wel nog goedgekeurd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn idee is dit gewoon een logisch gevolg van de angst en de daaruit voortkomende hetze die er gevoerd wordt tegen de zzper. Lees enkel al hier op het forum. Ze mogen langer werken, ze pikken ons werk in, we worden allemaal gedwongen zzper te worden.De ene weet het nog enger te maken dan de ander. En de bonden laten hun oor wel hangen naar dit soort geneuzel. Dit is een van de weinigen punten waarmee ze wel succes kunnen scoren. :mad:

Wie hebben die 48 uur er ook alweer doorgedrukt? :confused:

Maar, ik neem mijn vriendin in dienst als schoonmaakster/chauffeur en klaar is Klara, ik ben gepromoveerd tot transportbedrijf. En dan mag ik 100 uur in de week maken. :ok:Of ik dat wil is wat anders.

Wordt ook zoals al gezegd lekker te controleren. Ben ik thuis, komt er een auto met gierende banden de oprit op, stappen twee mannen met leren jas en vilthoed uit en trappen de voordeur in. Sie da, controlle. :zegtniets:

Bij de weg, ik sta ingeschreven bij de KvK als transportbedrijf dus wat een flauwekul allemaal.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip knip Maar, ik neem mijn vriendin in dienst als schoonmaakster/chauffeur en klaar is Klara, ik ben gepromoveerd tot transportbedrijf. En dan mag ik 100 uur in de week maken. :ok:

dat moet je me even uitleggen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Naar mijn idee is dit gewoon een logisch gevolg van de angst en de daaruit voortkomende hetze die er gevoerd wordt tegen de zzper. Lees enkel al hier op het forum. Ze mogen langer werken, ze pikken ons werk in, we worden allemaal gedwongen zzper te worden.De ene weet het nog enger te maken dan de ander. En de bonden laten hun oor wel hangen naar dit soort geneuzel. Dit is een van de weinigen punten waarmee ze wel succes kunnen scoren. :mad:

Wie hebben die 48 uur er ook alweer doorgedrukt? :confused:

Maar, ik neem mijn vriendin in dienst als schoonmaakster/chauffeur en klaar is Klara, ik ben gepromoveerd tot transportbedrijf. En dan mag ik 100 uur in de week maken. :ok:Of ik dat wil is wat anders.

Wordt ook zoals al gezegd lekker te controleren. Ben ik thuis, komt er een auto met gierende banden de oprit op, stappen twee mannen met leren jas en vilthoed uit en trappen de voordeur in. Sie da, controlle. :zegtniets:

Bij de weg, ik sta ingeschreven bij de KvK als transportbedrijf dus wat een flauwekul allemaal.

mvg Eric :bey:

Werken doe je vast niet veel, je zit de meeste tijd hier :D:D:bey::bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip knip Maar, ik neem mijn vriendin in dienst als schoonmaakster/chauffeur en klaar is Klara, ik ben gepromoveerd tot transportbedrijf. En dan mag ik 100 uur in de week maken. :ok:

dat moet je me even uitleggen:D

Zelfstandige Zonder Personeel. Als ik dus mijn vriendin op de loonlijst zet als schoonmaakster/chauffeur heb ik personeel. Ben ik dus een ZMPer.

Of is er ook al een wet die verteld hoeveel uren bv. de directeur van een bedrijf met meerdere personeelsleden maken mag?

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werken doe je vast niet veel, je zit de meeste tijd hier :D:D:bey::bey::bey:

Ik geloof dat jij ook niet echt te weinig hier op het forum komt.:D:D

Maar, zou er misschien ook een reden voor zijn dat ik na 25 jaar trappen tijdelijk thuis zit?:confused:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfstandige Zonder Personeel. Als ik dus mijn vriendin op de loonlijst zet als schoonmaakster/chauffeur heb ik personeel. Ben ik dus een ZMPer.

Of is er ook al een wet die verteld hoeveel uren bv. de directeur van een bedrijf met meerdere personeelsleden maken mag?

mvg Eric :bey:

ff sollicitatiebrief schrijven........:p

jou idee is niet zo gek maar volgens mij ben je dan wel weer gebonden aan afdracht van allerlei belastingen enz, dus of je er wat mee opschiet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff sollicitatiebrief schrijven........:p

Jij mij en ik jou? Dan huren we elkaar per 3 maand 1 week in. Zo komen we ook niet in de problemen met de rijtijdenwet. Ik zeg, een gat in de markt. ;)

mvg Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij mij en ik jou? Dan huren we elkaar per 3 maand 1 week in. Zo komen we ook niet in de problemen met de rijtijdenwet. Ik zeg, een gat in de markt. ;)

mvg Eric

deal:D (oh shit net de sollicitatiebrief verzonden, nu moet ik dus officieel de directeur vragen of die het goed vind:p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een prachtige dag zo zie je maar dat de fnv toch wel iets kan bereiken.

er komt meer werk gelegen heid.

ga lekker metselen dat kun je er altijd nog bij doen s avonds.

hoe k...t bond proficiat een geweldig resultaat.:banaan:

En vergeet niet de Bonden over heel Europa die mee gedaan hebben En de chauffeurs die ook mee gereden hebben over heel Europa En van morgen in Brussel waren

Nu is het voor iedereen het zelfde

Huub

bewerkt door midweek
voor zover mogelijk de quote goedgezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik help het jullie hopen maar of dit de manier is om meer loondienstchauffeurs (uit Nederland ;) ) aan werk te helpen, waag ik te betwijfelen!

Beetje gezond boerenlullenverstand kan zelf ook wel bedenken dat veel bedrijven (die dus op deze manier minder van eigen rijders gebruik kunnen maken) eerder andere, goedkopere piloten zullen gaan zoeken. ;)

Verder is het natuurlijk een belachelijk idee dat een zelfstandige, die zich sowieso al aan rijtijdenwetgeving moet houden, niet zelf mag weten hoeveel uur hij in zijn eigen bedrijf wil werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is het voor iedereen het zelfde

klopt. iedereen in de zelfde situatie die men niet wil (op een enkele uitzondering na dan).

tot de eigenrijder z'n administratie wil gaan doen. dan houdt het wel op.

behalve dat we die 48 uur niet willen, gaan eigenrijders nu geconfronteerd worden met 48 uur min de administratie, regelen onderhoud, contact klanten, uitzoeken brandstofprijzen, btw teruggave, ga zo maar door.

zal een uur of 6 in de week schelen? of meer....

als de werknemer de uren van de planning, boekhouding en administratie ook in de 48 uur mee moet tellen, zijn deze paar mensen die het wel leuk vinden dan ook nog zo blij?

geld deze regel ook voor kleine zelfstandigen met een winkeltje, die 55 uur in de week open zijn?

in ieder geval niet voor mensen die meer dan drie keer modaal verdienen. ze hebben zichzelf op voorhand uitgesloten van zotte regelgeving.

nu ik toch met mijn mening bezig ben:

schaf die 48 uur onzin af. de rijtijdenwet is al zat voor de rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt. iedereen in de zelfde situatie die men niet wil (op een enkele uitzondering na dan).

tot de eigenrijder z'n administratie wil gaan doen. dan houdt het wel op.

behalve dat we die 48 uur niet willen, gaan eigenrijders nu geconfronteerd worden met 48 uur min de administratie, regelen onderhoud, contact klanten, uitzoeken brandstofprijzen, btw teruggave, ga zo maar door.

zal een uur of 6 in de week schelen? of meer....

als de werknemer de uren van de planning, boekhouding en administratie ook in de 48 uur mee moet tellen, zijn deze paar mensen die het wel leuk vinden dan ook nog zo blij?

geld deze regel ook voor kleine zelfstandigen met een winkeltje, die 55 uur in de week open zijn?

in ieder geval niet voor mensen die meer dan drie keer modaal verdienen. ze hebben zichzelf op voorhand uitgesloten van zotte regelgeving.

nu ik toch met mijn mening bezig ben:

schaf die 48 uur onzin af. de rijtijdenwet is al zat voor de rust

je hoeft er je niet aan te houden als je niet wilt maar dan loop je een risico op een boete .

dat zul je moeten afwegen.:cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tot de eigenrijder z'n administratie wil gaan doen. dan houdt het wel op.

behalve dat we die 48 uur niet willen, gaan eigenrijders nu geconfronteerd worden met 48 uur min de administratie, regelen onderhoud, contact klanten, uitzoeken brandstofprijzen, btw teruggave, ga zo maar door.

Maar ik snap nooit hoe ze dat kunnen gaan controleren?:rolleyes: moet je als eigen rijder alles doorgeven aan de overheid:confused: wanneer je aan je administratie zit of wanneer je bij een klant op bezoek gaat:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar ik snap nooit hoe ze dat kunnen gaan controleren?:rolleyes: moet je als eigen rijder alles doorgeven aan de overheid:confused: wanneer je aan je administratie zit of wanneer je bij een klant op bezoek gaat:confused:

Er zal ongetwijfeld verscherpt toezicht worden ingesteld bij "verdachte" personen.

Deze sector heeft bij de politici toch al de zwarte piet en er zullen ongetwijfeld weer regels bijkomen die de zzp'er moet naleven: ritstaten met luxe wagen in dienst van zijn bedrijf.... urenlijstjes aan de keukentafel.....

Transportsector om zeep helpen is veel leuker dan veroordeelde criminelen in de bak houden. Hoorde vandaag dat er weer een 3!!! maanden vrij heeft gekregen om de geboorte van zijn kind bij te wonen.

Zal mij niet verbazen als deze kerel ook de kuierlatten neemt, net als die vorige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een prachtige dag zo zie je maar dat de fnv toch wel iets kan bereiken.

er komt meer werk gelegen heid.

ga lekker metselen dat kun je er altijd nog bij doen s avonds.

hoe k...t bond proficiat een geweldig resultaat.:banaan:

En vergeet niet de Bonden over heel Europa die mee gedaan hebben En de chauffeurs die ook mee gereden hebben over heel Europa En van morgen in Brussel waren

Nu is het voor iedereen het zelfde

Huub

en Huub zijn jullie nu gelukkig.

zorg nu er meer werkgelegenheid komt ook dat ons loon omhoog gaat.

ik denk dat dit te hoog is gegrepen loon omhoog hoe kom ik er bij.

o ja ook gehoord bij het CNV is een nieuwe voorzitter heeft totaal geen idee wat een vakbond doet

maar (dit zijn zijn eigen woorden) dit is een mooie opstap want ik wil in de politiek.

zie je nu waar een bond goed voor is een opstapje naar de politiek.

nu moet je niet denken dat dit in het vooruit zicht ik iets doe voor de werknemer om deze

straks als hij in de politiek zit weer kan naaien.

bewerkt door midweek
voor zover mogelijk de quote goedgezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigen rijders toch onder de 48-uurregel

Haarlem — 21 september 2004

bron: http://www.vallenduuk.nl/nieuws/eigen-rijders-toch-onder-48-uurregel

bericht van 2004...

als ik dat zo lees, had het besluit van afgelopen week geen verrassing hoeven zijn?

dat kwam ik tegen toen ik zocht naar het aantal uren dat een eigenrijder besteed aan werkzaamheden die een werknemer niet hoeft te doen:

een zelfstandig chauffeur is al snel een halve dag per week kwijt aan administratieve werkzaamheden.
uitspraak van EVO en de vereniging eigenrijders

bron: truckstar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En vergeet niet de Bonden over heel Europa die mee gedaan hebben En de chauffeurs die ook mee gereden hebben over heel Europa En van morgen in Brussel waren

Nu is het voor iedereen het zelfde

Huub

en Huub zijn jullie nu gelukkig.

zorg nu er meer werkgelegenheid komt ook dat ons loon omhoog gaat.

ik denk dat dit te hoog is gegrepen loon omhoog hoe kom ik er bij.

o ja ook gehoord bij het CNV is een nieuwe voorzitter heeft totaal geen idee wat een vakbond doet

maar (dit zijn zijn eigen woorden) dit is een mooie opstap want ik wil in de politiek.

zie je nu waar een bond goed voor is een opstapje naar de politiek.

nu moet je niet denken dat dit in het vooruit zicht ik iets doe voor de werknemer om deze

straks als hij in de politiek zit weer kan naaien.

Hoe duur was jou glazen bol, Rik?

bewerkt door midweek
voor zover mogelijk de quote goedgezet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe duur was jou glazen bol, Rik?

nou het was er een van de rommelmarkt met dit salaris kan ik geen dure kopen.

maar welke gedeelte bedoelde jij van het loon omhoog of van de opstap naar de politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden