[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelfstandige truckers ook aan de 48-urige werkweek


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
O ja? Ga jij de concurrentie aan met een eigen rijder? Lever je je loon een beetje in om te concurreren? Of doet je werkgever dat?

Het bewijs is aantoonbaar bij ons: de eigenrijders/charters zijn goedkoper dan de loondienstchauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast sjoeke
Het bewijs is aantoonbaar bij ons: de eigenrijders/charters zijn goedkoper dan de loondienstchauffeurs.

tuurlijk zijn die goedkoper je opdrachtgever hoeft geen sociale lasten af te dragen, kost m geen diesel en geen auto en geen loon.

Maar JIJ als loondienstchauffeur gaat geen concurrentie aan met een charter dat doet je werkgever. Vind ik nogal een aardig verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
Het bewijs is aantoonbaar bij ons: de eigenrijders/charters zijn goedkoper dan de loondienstchauffeurs.

en jouw werkgever verteld jou wat ie aan zijn charters betaald??? niet erg discreet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar JIJ als loondienstchauffeur gaat geen concurrentie aan met een charter dat doet je werkgever.

Waar staat dat ik dat gezegd hebt dan ????????

en jouw werkgever verteld jou wat ie aan zijn charters betaald??? niet erg discreet

Dat zijnn jouw woorden Frankie. Misschien zegt hij wel gewoon dat een charter voor hem goedkoper is zonder zijn prijs te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Spieker heeft gelijk Frank, je hebt teveel vertrouwen in de controlerende instanties. En jij zou dat uit ervaring toch moeten weten. Je rijdt al jaren, dus je kent de klappen van de zweep.

En ja, het zou goed zijn als transport duurder werd ipv de prijzenslag met die oostblokkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
post 53 Bert, daar reageer je op haven van antwerpen

Ik ga die concurrentie niet aan, dat doet die eigenrijder en dat is wel een verschil.

Maar met die quote op HvA bedoel ik mee dat ze het dus wel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o

het is zelfs de plicht van een vakbond om dit soort zaken goed te regelen voor hun leden die in loondienst werken, daar betalen ze immers ook hun premie voor.

hoeveel zelfstandigen denk jij dat er lid zijn van die ...bonden?? ik denk geen één. laat ze godverdomme zorgen dat jullie meer loon krijgen en zich niet met ons bemoeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in berichten die daarover gaan, zijn het ook vaak de zzp die zich ermee bemoeien.

dan eisen we volgens hun teveel en meer van dat soort zaken.

en een vakbond regelt veel meer dan alleen maar de hoogte vanhet salaris.

nee frank er was een hoop leedvermaak onder de zzp aanhang bij invoering van die 48 urige werkweek.

maar nu de boel gelijk getrokken word, tsja dan is het gelach wel over!

en dan word het nu mooi tijd dat we gezamelijk zowel de loondienst als de zzp in actie gaan komen om die hele onzalige 48 urige werkweek af te schaffen.

een wet die voor niemand in het transport iets oplevert!

dus in plaats elkaar de zwarte piet toespelen, kunnen we beter die energie gebruiken om gezamelijk die 48 urige werkweek te laten verdwijnen!:ja:

Duidelijke taal Freddie :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
in berichten die daarover gaan, zijn het ook vaak de zzp die zich ermee bemoeien.

dan eisen we volgens hun teveel en meer van dat soort zaken.

en een vakbond regelt veel meer dan alleen maar de hoogte vanhet salaris.

nee frank er was een hoop leedvermaak onder de zzp aanhang bij invoering van die 48 urige werkweek.

maar nu de boel gelijk getrokken word, tsja dan is het gelach wel over!

en dan word het nu mooi tijd dat we gezamelijk zowel de loondienst als de zzp in actie gaan komen om die hele onzalige 48 urige werkweek af te schaffen.

een wet die voor niemand in het transport iets oplevert!

dus in plaats elkaar de zwarte piet toespelen, kunnen we beter die energie gebruiken om gezamelijk die 48 urige werkweek te laten verdwijnen!:ja:

die energie kun je beter met de mensen van de bond gebruiken, dat doe je toch niet met de concurent????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel veel geouwehoer hierboven maar de kern wordt niet geraakt.

Daarom zal ik die hier nog één keer neerzetten: het is bullshit dat vakbonden, overheden, etc zich met de lengte v/d werkweek van zelfstandigen bemoeien.

Dat is de bottomline.

En de loonsukkels moeten tegen hun vakbond zeggen dat ze in 40 uur gewoon meer moeten gaan verdienen. Maar dat is hun probleem.

Ben indertijd zelfstandig geworden omdat ik vooral niet voor een baas wil werken. En nu wordt ik via een omweg gedwongen alsnog mee te doen. Fuck off!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
Heel veel geouwehoer hieboven maar de kern wordt niet geraakt.

Daarom zal ik die hier nog en keer neerzetten: het is bullshit dat vakbonden, overheden, etc zich met de lengte v/d werkweek van zelfstandigen bemoeien.

Dat is de bottomline.

En de loonsukkels zoeken moeten tegen hun vakbond zeggen dat ze in 40 uur gewoon meer moeten gaan verdienen. Maar dat is hun probleem.

en hier ben ik het volkomen mee eens. voor mij einde discussie.

kwam ik je trouwens vorige week tegen met een container JWZ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heel veel geouwehoer hieboven maar de kern wordt niet geraakt.

Daarom zal ik die hier nog en keer neerzetten: Het is bullshit dat vakbonden, overheden, etc zich met de lengte v/d werkweek van zelfstandigen bemoeien.

Dat is de bottomline.

En de loonsukkels zoeken moeten tegen hun vakbond zeggen dat ze in 40 uur gewoon meer moeten gaan verdienen. Maar dat is hun probleem.

.....that is............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 48 uur die de werknemersbonden voor de zzp'er geregeld hebben, geweldig. Ze gaan er namelijk bij de komende onderhandelingen ook voor zorgen dat mijn km prijs omhoog gaat anders ben ik een valse concurent voor de loonchauffeur.

Trouwens, welke malloot is er chauffeur geworden om in 40 uur per week geld te verdienen. Wat een gelul. Een chauffeur draait uren en verdiend een hoop geld. Dat die uren en dat geld steeds minder wordt moet men niet afschuiven op een derde partij. Dat komt omdat men zich jarenlang met een kluitje het riet in heeft laten sturen.

Maar dit was natuurlijk een buitenkansje. Iedereen heeft een hekel aan vrachtwagens. Dus de politiek stapte hier direct in.

Ben benieuwd hoe hard de FNV het gaat spelen om iedere loonchauffeur te geven waar hier om geroepen wordt. 40 uur en een loonsverhoging van 16%. Het buiten de deur houden van goedkope arbeidskrachten. Ben vooral benieuwd naar het eindresultaat.

Nou had ik zo nog een gedachte. Als ik nog een transportbedrijf begin, mag ik daar dan ook weer mijn uren volmaken? Want dan zijn we eruit.:confused:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

ik denk dat er voor veel mensen nog een heleboel niet duidelijk is.

het verschil tussen een beunhaas die zichzelf onder de prijs verhuurt aan een transportbedrijf, en een hardwerkende transportondernemer met één auto.

dat die hard werkt moge duidelijk zijn, dat hoort bij zijn/haar keuze om zelfstandig ondernemer te worden. de uren die ze werken gebruiken ze om bestaansrecht te hebben.

velen van hen gaan niet of amper op vakantie. omdat er brood op de plank moet, niet omdat ze niet willen stoppen met "hobbyen".

daar hebben ze zelf voor gekozen, ze wisten waar ze aan begonnen.

het beperken van uitsluitend transporteurs in de 48 uur, en geen andere zelfstandigen bevreemd mij ook, net als de uitzondering op de 48 uur voor mensen die meer dan drie maal modaal verdienen.

ik vermoed dan ook, dat de EU dit bedoeld voor de zzp-er die zich aan één transporteur verhuurd (zonder auto). maar nu de kleine transportbedrijven voor het gemak maar over één kam met deze mensen geschoren worden, kunnen deze mensen straks geen droog brood verdienen.

als dit alles doorgang vind dan.

in dat geval is alles één groot misverstand, en zijn er teveel mensen die het niet (willen) begrijpen. helaas ook in de politiek.

nogmaals, ik ben benieuwd wat de VERN nog hierover te melden heeft,

ik het uiterste geval is de eigenrijdelarij straks verleden tijd. dit zullen ze niet zomaar pikken?

de bonden hebben hier aantoonbaar de hand in gehad, maar de reden hiervoor is niet echt duidelijk dus. in ieder geval niet duidelijk uitgelegd.

ik ben geen eigenrijder.

maar ik weet wel wat het inhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel geouwehoer hierboven maar de kern wordt niet geraakt.

Daarom zal ik die hier nog één keer neerzetten: het is bullshit dat tln.evo.knv, overheden, etc zich met de lengte v/d werkweek van loondienschauffeursbemoeien.

Dat is de bottomline.

En de zzp-sukkels moeten tegen hun organisaties zeggen dat ze gewoon 48 uur gemiddeld moeten gaan werken. Maar dat is hun probleem.

Ben indertijd loondienstchauffeur geworden omdat ik vooral niet voor mezelf wil werken. En nu wordt ik via een omweg gedwongen alsnog mee te doen. Fuck off!!

Beetje vreemd. Je zegt zelf dat je in loondienst bent. Hoezo kan een werkgever en zijn bond zich niet met de lengte van jouw werkweek en jouw dagen bemoeien? Als jouw baas zegt dat je vrijdag op moet naar Italie bemoeit hij zich niet alleen met de lengte van je werkweek en werkdag maar ook met je sexleven. Verder bemoeit hij zich ook nog met de eindbestemming van je reis. Dat is mogelijk omdat je bij hem in dienst bent. Hij betaald je. Als je naar de hoeren gaat doen die ook wat jij wil omdat je ze betaald. Tenminste, volgens mij hoort dat zo te gaan.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
leeuk verhaal eric, maar schrijf nu eens opdrachtgever in plaats van werkgever.

raar he, dat er nu exact hetzelfde staat!:eek::eek::ja::cool::D

fout, als jij een rit krijgt moet je hem doen, anders is het werkweigering. ze bieden ons een rit aan, en het is dan aan ons of we hem aan nemen of niet. wij zijn niks verplicht, we zijn zelfstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
juist Frankie, jij begrijpt het. maar daar ben je ook eigen rijder voor (net als ik).

er zijn er anders ook genoeg die het niet willen begrijpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leeuk verhaal eric, maar schrijf nu eens opdrachtgever in plaats van werkgever.

raar he, dat er nu exact hetzelfde staat!:eek::eek::ja::cool::D

Leuk bedacht Freddie. Maar volgens mij ging het erom dat jij het niet normaal vind dat een werkgever en zijn bond zich met de lengte van jou dagen en werkweek bemoeien. Maar dat is wel de man die jouw salaris betaald. En die op vrijdag tegen jou zegt, als je vanmiddag niet binnen je uren thuis kunt komen blijf je maar onderweg staan. En inderdaad, als jij die rit niet doet is het werkweigering, reden voor ontslag.

Wat ik niet normaal vind is dat een bond van werknemers zich gaat bemoeien met de uren van een ondernemer. En dan ook nog de redenering die er achter zit.

Als jij zo graag zelf wil bepalen hoe lang je werkt, 40 uur of minder, zelf weten wat voor auto je rijden wilt, dan moet je voor jezelf beginnen.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie_o
weet ik, maar daar besteet ik over het algemeen niet te veel aandacht aan.

ik heb in een aantal posts al duidelijk gemaakt hoe ik er over denk, en als geboren tukker ben ik heel duidelijk in mijn antwoorden.

ik weet inmiddels waar ik hier in sta, ik ben als eigen rijder "bevorderd" naar concurent.dit biedt ook perspectieven. al zullen de goede collega's hier niks van merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
gaat helemaal nergens meer over.

Sluiten dit topic.:stom:

nee, het gaat nergens over.

behalve dan de toekomst van een beroepsgroep.

zolang het nog netjes gaat, en on-topic blijft is een slotje niet aan de orde.

het onderwerp is ook nog niet eenduidig tot een eindconclusie gekomen.

we wachten het af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
het is erg moeilijk iemand er te van overtuigen dat de eigen rijder geen concurent van de loon chauffeur is, maar gewoon een ondernemer die toevallig het zelfde werk doet en daarnaast nog iets meer, als de vakbond van diezelfde chauffeur hem daarbij ook nog steunt. en dat een ander onderdeel van diezelfde vakbond het daar weer mee oneens is.

het gekke aan deze is dat een werknemers vakbond zich bemoeid met het aantal uren van een zelfstandig ondernemer ipv zich druk maken om die nieuwe cao voor de loon chauffeur tot een goed einde te brengen.

een kennis die werkzaam is als chauffeur, maar geen internet heeft....

die vraagt zich af waarom een bond iets omarmt en door wil voeren voor anderen dan hun achterban, terwijl hun achterban het schijnbaar in meerderheid ook niet wil.

(op zijn verzoek ook maar even getypt dan)

volgens mij zit er echt ergens iets goed scheef.

of het lijkt maar zo, en het wordt nogal slecht uitgelegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden