[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vee-transport


Gast Johnf16

Recommended Posts

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Schipper...

Hmmm afgaande op het verhaal kan het bijna niet dezelfde zijn. Althans ik kan me niet voorstellen dat het dezelfde is.

Het Schipperke bij Joosten was een vrij klein manneke. (met een erg grote vrouw en nog grotere Mercedes)

Een overeenkomst met die uit jouw verhaal, deze droeg altijd een bruin vestje. Altijd! Toen ik jaren later bij Weys aan het werk kwam zag ik in 1 keer een manneke lopen met zo'n bruin vestje. En die kwam me zo bekend voor...

Ik zoek op mijn lijst zijn naam op. Thuis vraag ik mijn vader: ken jij die en die misschien? Die man komt me zo bekend voor! Mijn vader zegt: dat is het Schipperke... Oh zeg, die naam ken ik. Ja die had zo'n vestje aan zeg ik nog.... Mijn vader: "heeft hij dat ding nog steeds??????"

Helaas ben ik de naam kwijt van die man. quote]

Grote vraag blijft,wie is deze "Schipper"?

Huub wm Klaassen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is gewoon een kwestie van veel doen...

Ik wil wel vertellen maar ik weet niet wat. Het grote probleem vind ik de opbouw. Maar goed, ik weet wat ik niet goed doe en kan er dus aan werken. Al een tijdje heb ik weinig gemaakt.

In mijn kleine wereldje in de jaren 70 was Weys een grote naam. Hoe dichtbij Oirlo ook bij Venlo mag liggen, dat was de grote stad, daar kwamen wij boertjes niet vaak.

Bom was groot. Die kwam overal. Daar had je ook mooie verhalen over.

Karel Hermans was een bekende. Daar heb ik stage gelopen vanuit school. Dat was net voor dat de grenzen open gingen. De Tag der Einheit heb ik vanuit het Schwanenhaus meegemaakt. Als je dan vanuit Karel Hermans naar de douane liep moest men het verkeer stil zetten... je kon anders niet oversteken.

Frans Maas Oostrum is groot geworden over de rug van Joosten. Dat klinkt zwaarder dan dat het is. Pure marktwerking.

Joosten was toen in mijn ogen een geweldig bedrijf. Maar ja, het Eindhovens Product wat mijn vader reed was ook een geweldige auto. En we maakten gigantische reizen: Oirlo - Meerlo - Oirlo... Oirlo - Kelpenoler - Oirlo was toch een flinke trip in mijn ogen.

Joosten had als grootste klant Rank Xerox. Op hun hoogtepunt had men in Engeland een eigen kantoor. Alles was mogelijk bij de Rank. Groot feest met een botersculptuur van 2 meter. Joosten moest het brengen. Halfvolle wagens naar Engeland, geen probleem.

Bij de Rank kwam ook een economische recessie. Massa-ontslagen en plots was Joosten te duur geworden. Dat was een enorme klap voor dit bedrijf. Failliet en een doorstart.

Die klap zijn ze nooit te boven gekomen. Want het ging nog 2 keer failliet waarvan de laatste keer op een hele vieze manier...

Schipper...

Hmmm afgaande op het verhaal kan het bijna niet dezelfde zijn. Althans ik kan me niet voorstellen dat het dezelfde is.

Het Schipperke bij Joosten was een vrij klein manneke. (met een erg grote vrouw en nog grotere Mercedes)

Een overeenkomst met die uit jouw verhaal, deze droeg altijd een bruin vestje. Altijd! Toen ik jaren later bij Weys aan het werk kwam zag ik in 1 keer een manneke lopen met zo'n bruin vestje. En die kwam me zo bekend voor...

Ik zoek op mijn lijst zijn naam op. Thuis vraag ik mijn vader: ken jij die en die misschien? Die man komt me zo bekend voor! Mijn vader zegt: dat is het Schipperke... Oh zeg, die naam ken ik. Ja die had zo'n vestje aan zeg ik nog.... Mijn vader: "heeft hij dat ding nog steeds??????"

Helaas ben ik de naam kwijt van die man. Laatste keer dat ik hem zag was op een begrafenis. De Mercedes was nog dikker, zijn vrouw was nog steeds groter dan hem, maar dit keer had hij toch een pak aan en geen vestje....

Heb nog een vraag welke begrafenis Ik weet het niet meer.

En dat vestje heb ik allang niet meer Klopt heb ik lang gehad.

Ik zie wel jullie weten meer dan ik.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schipper...

Hmmm afgaande op het verhaal kan het bijna niet dezelfde zijn. Althans ik kan me niet voorstellen dat het dezelfde is.

Het Schipperke bij Joosten was een vrij klein manneke. (met een erg grote vrouw en nog grotere Mercedes)

Een overeenkomst met die uit jouw verhaal, deze droeg altijd een bruin vestje. Altijd! Toen ik jaren later bij Weys aan het werk kwam zag ik in 1 keer een manneke lopen met zo'n bruin vestje. En die kwam me zo bekend voor...

Ik zoek op mijn lijst zijn naam op. Thuis vraag ik mijn vader: ken jij die en die misschien? Die man komt me zo bekend voor! Mijn vader zegt: dat is het Schipperke... Oh zeg, die naam ken ik. Ja die had zo'n vestje aan zeg ik nog.... Mijn vader: "heeft hij dat ding nog steeds??????"

Helaas ben ik de naam kwijt van die man. quote]

Grote vraag blijft,wie is deze "Schipper"?

Huub wm Klaassen???

Ik rij al 20 jaar Mercedes Die ik nu heb ligt 200 pk in

Van Hengersberg naar huis 5 uur.Dat ding loopt wel Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid
Het zijn absoluut 2 verschillende personen. Het schipperke kwam uit Vredepeel. Deze werd zo genoemd omdat hij gevaren had vroeger.

De naam wil me maar niet te binnen schieten, maar het is geen Wim in elk geval.

Dit was best een werkpaard, dat moet ik eerlijk toegeven. Die vond het verschrikkelijk om thuis te zitten!

Hij reed altijd op het oostblok (dat was nog echt een oostblok ondanks de hereniging) en moest dan na 3 weken na huis. Waar andere chauffeurs begonnen te klagen na 2 weken dat ze naar huis wilden begon hij te klagen na 3 weken dat hij naar huis moest.....

Ik heb een paar verhaaltjes gemaakt waar Weys in voor komt. Even reclame: zie mijn verhalen topic...

Hoi Hallowed.

mijn vader reed ook bij Joosten(de rooie) en volgens mij hebben jullie het over Huub Klaassen.

Die rijd nu op een bulkwagen bij Harry Vos.

gr. Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

wat een mooie verhalen!

mn vader reed ook internationaal (van der Wal, Reining Groningen)

vaak mee geweest, damn wou dat ik toen iets ouder was (ipv 9 of 10 jarige)

om het bewuster mee te maken.

goh wat was het toch gaaf om met pa mee te gaan naar Zweden etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

John, mooie verhalen, jammer dat ik ze nu pas lees, nu het topic `dood` is. Heel herkenbaar allemaal. Zit alleen te bedenken wie je bent. Ook ik kende Gert-Jan goed. Jammer dat ie alweer 14 jaar dood is. En inderdaad je wenste hem vaak wat toe, maar je kon ook nooit geen nee zeggen tegen hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Ben nu met de Vut En ik heb bij Joosten gereden.Toen in die tijd voor de BET op Engeland Moest altijd naar Zeebrugge En van daar uit naar Duitsland Heb het veel gedaan.Heb bij joosten ook wel eens naar het oostblok gereden Had toen de bij naam schipper Dat kwam dat ik 12 jaar gevaren heb.Ben toen naar Weys in Sebengewald gegaan en van daar uit naar Vos op de Bulk Dat heb ik de laatste jaren gedaan Met de bulk door heel Europa En nog vaak Oostblok landen.Waren veel chauffeurs die het niet aan konden Het werk tempo was vrij hoog.Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben je daar wel eens geweest van Zin wald naar Praag Bij de Burger Meester

Daar kwam van alles de Dennen veel en de Zweden Als het nacht was Dan moest je niet naar de kroeg gaan Van uit het Rest En in die kroeg daar kon je nog wel eens lachen Er waren er bij die niet meer lopen konden Alleen je moest uit kijken anders had je een vrouw onder de tafel.Politie was er vaak Die waren de winst van die dag aan het op maken. In die kroeg hadden ze alleen maar wotka

In het Rest ook voor 5 mark gaven die vrouwen de mooiste schow weg Mooie tijd Zijn er niet veel die het zeggen kunnen Onder het het eten een schow Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waren veel chauffeurs die het niet aan konden Het werk tempo was vrij hoog.Huub

Vertel eens wat een hoog werk tempo is.

Dacht dat jij zo een voorstander was van rijden volgens de letter der wet..........

Wat goed is voor jouw is goed voor iedereen Huub.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is niet zo moeilijk Als ik langer moest rijden als was toe gestaan.

Dan wilde ik het zwart op wit Want als ik het zelf moest betalen Dan kan je beter thuis blijven

En hoog Tempo Gewoon door gaan Heb altijd mijn 9 uur rust genomen Mocht dag en nacht door gaan Alleen het was eigen kosten Die zijn er genoeg die op twee schijven rijden Maar dat is hun probleem.Heb vroeger ook gekke dingen gedaan Maar toen koste het nog niks

Ik kan nu slecht zeggen gooi de rij en rusttijden maar weg.En gaan met die auto Dat maakt ieder voor zich uit Het zegt mij niks en het doet mij niks En als ze onderweg wat vragen over de rijtijden Dan krijgen ze een eerlijk antwoordt Wat de chauffeur er mee doet dat is zijn probleem

Jij gaat toch ook niet zonder stuur rijden En als je gaat rijden dan vraag je wel ergens om

Alleen jij hebt het probleem ik niet Het doet mij niks Ik heb mijn eigen leven En ik kan doen wat ik wil

En als ik geen zin heb dan vliegt alles in de hoek Dus ik hoop dat dit voldoende is Ieder voor zich

Als ik zeg 1 + 1 = 3 dan geloof jij het ook niet.Of wel dan.Vroeger in het leger was het wel zo

Ben er tegen in gegaan Daarom ben ik er maar 6 weken geweest Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden