[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Grens Rheinfelden of Weil


the duke

Vraag

  • Forumlid

Goedemorgen,

Volgende week weer eens een reisje over de grens doen. Ik stond gister bij de plannenmaker en hij vertelde transitje maken Rheinfelden/Chiasso. Dacht er gister niet over na, maar nu vraag ik me af waarom Rheinfelden, dat was/is toch dat kleine grensje als je de 98 (of zoiets) afrijd, die toendertijd nog niet klaar was, of heb ik iets gemist?

Hoorde gister mn broer vaag iets mompelen over een nieuwe grens namelijk.....

En is Weil nog altijd zo druk? Misschien daarom over Rheinfelden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Weil kan i.d.d. verschrikkelijk druk zijn. Enige uren daar voor de grens aanschuiven (voor de doseerlichten) is vooral s' ochtends meer regel dan uitzondering.

Dat heb je trouwens mede te danken aan de zogenaamde collega's (jaja, ook nl-ers) die de hele rij voorbij steken.:mad:

Wat overigens niet altijd goed gaat, want de Duitse politie heb ik al eens zien controleren op deze streken.:ok:

Je kan beter Rheinfelden nemen. Dat wil ook wel eens druk zijn, maar langer dan een uur heb ik daar niet gestaan.

Bovendien is het amper een paar kilometer om, dus trek je conclusie!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Freddie,

Ik kom denk ik tot aan Luzern of zoiets, moet ook wel, want heb er dinsdag voor de middag 3 rond Milaan:eek:

Jij bedoelt met dat autohof de Shell aan Binzen, ouderwets tentje nog.....

@Routier,

Ik snap dan niet waarom de rest dan voor die lichten blijft staan aan Weil, als dat Rheinfelden zo goed loopt. Ik kreeg vroeger trouwens ook vaak kwade gezichten, al ik de rij voorbij reed. Had vaak een klantje in weil am Rhein, maar dat weten diegene die in de file staan niet.

En met betrekking tot dat transitdocument? Is daar nog iets mee veranderd?

Ga maandagmorgen vroeg er eentje laten maken in Venlo bij Verhoeks, moet dat nog afgestempeld worden of doen ze dat gelijk bij de expediteur, geldig maken bedoel ik.

Eigenlijk vind ik dat hele Zwitserland niets aan, en het is al een heule tijd geleden dat ik er doorheen ben gegaan, een jaar of 6 denk ik. En in die tijd kan veel veranderen nietwaar.

Trouwens, ben er vorig jaar een keertje leeg doorheen gegaan, das beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast frankie_o

waarom ga je niet over saint louis?? loopt het beste van alle 3 en is ook nog de goedkoopste route, als je via kandel en lauterburg gaat

ik ben dinsdagavond op weil am rhein, maar alleen omdat we daar vrij moeten maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ik snap dan niet waarom de rest dan voor die lichten blijft staan aan Weil, als dat Rheinfelden zo goed loopt.

Als de declarant waar je moet vrijmaken bij Weil gevestigd is, en niet in Rheinfelden, heb je weinig keus, dan daar aan te schuiven.:nee:

Wij klaren vaak bij Spedag in, en die zit op alle bij de locaties.

Als je dan op voorhand de documenten faxt, dan zorgen zij dat het werk voorbehandeld is.

Dan gaat het inklaren meestal iets vlotter.

Maar ja, dan moet het wel naar de goede vestiging gefaxt worden!:hamer:

Maar goed, volgens mij ga jij transit, en heb je hier dus niets mee te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
waarom ga je niet over saint louis?? loopt het beste van alle 3 en is ook nog de goedkoopste route, als je via kandel en lauterburg gaat

ik ben dinsdagavond op weil am rhein, maar alleen omdat we daar vrij moeten maken

Plannenmaker zegt: Rheinfelden, Duke zegt: Befehl ist Befehl:D

Als ik dinsdag aan Weil ben is er iets niet goed gegaan. Het lijkt me wel gezellig een soort van cf-tour, maar ik heb al een dwingend teruglaadadvies gegeven aan Herr Disponent, om proberen woensdag iets te drinken met Herman, dus wachten op jullie is te veel gevraagd haha

Als de declarant waar je moet vrijmaken bij Weil gevestigd is, en niet in Rheinfelden, heb je weinig keus, dan daar aan te schuiven.:nee:

Wij klaren vaak bij Spedag in, en die zit op alle bij de locaties.

Als je dan op voorhand de documenten faxt, dan zorgen zij dat het werk voorbehandeld is.

Dan gaat het inklaren meestal iets vlotter.

Maar ja, dan moet het wel naar de goede vestiging gefaxt worden!:hamer:

Maar goed, volgens mij ga jij transit, en heb je hier dus niets mee te maken!

Ja, niet aan gedacht.

Maar klopt, ik ga transit dus voor mij maakt het niet uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

wij gingen ook altijd via rheinfelden als we door der schweiz heen gingen liep altijd goed.

Je hoeft je auto niet uit als transit zijnde LSVA kan gewoon aan het loketje waar je naast staat (als te het doet tenminste). De grens weil am rhein/basel wordt je niet echt vrolijk van, hectische zooi daar. en dan moet je nog lopen ook:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is voor mij een paar jaar geleden,maar ik ging er regelmatig over,in transit naar Italie,vrijgemaakt of een document gemaakt heb ik er nooit.

Er kon wel eens een flinke rij auto,s staan maar die ging ik voorbij,waren allemaal om vrij te maken.

Nu schijnt het dat t, net als in Weil am rhein,zo is dat die vrijmakers op de vluchtstrook staan en dat de rechterbaan een transitspoor geworden is .

Het grote voordeel is dat je de auto niet uit hoeft,je rijdt tot de controlepost,geeft je document afen intussen hullie je document afwerken maak jij je LSVA,gewoon vanachter het stuur.

Je hoeft dus ook je auto niet te parkeren zoals in Weil.

Je moet er echter WEL voor zorgen dat,als men in NL je document maakt,het daadwerkelijk op Rheinfelden staat,anders kun je de parking op en bij de duitser om een stempel gaan vragen.

En terug,Duitsland in is t helemaal goud,Het heet altijd Rheinfelden,Duits of Zwitsers,da maak niet uit.

Alleen op zaterdag schijnen ze dicht te zijn.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

Alleen op zaterdag schijnen ze dicht te zijn.

Groeten Peter

Dat klopt helaas wel ja zaterdags moet je dan of over saint-louis of bij basel-weil over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weil am Rhein is een doffe ellende. Kreuzlingen is prima, Rheinfelden is prima. St Louis ken ik niet.

Maar ben een paar weken geleden Bij Weil am Rhein op een gegeven moment ook de linkerbaan opgeschoten omdat m'n uren er bijna opzaten. Maar als je pech hebt, wordt je vooraan vrolijk van de weggestuurd, mag je terugrijden en helemaal overnieuw beginnen.

Chiasso Como is opzich wel redelijk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

Chiasso Como is opzich wel redelijk te doen.

Als het rustig is wel ja. op de drukke momenten is het ook een drama:mad:

Of als 1 van die flippo's daar de dag niet heeft dan ben je ook wel ff bezig

bewerkt door Trucksmurf
typvoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gaat er nog iemand door de Mont Blanc tunnel? Lees daar nooit iets over op t forum.

Dat is hoe ik vrijwel altijd naar Italie ging, maar toen hadden de alpen landen kleinere max gewichten natuurlijk.

Had ooit eens kussens geladen in I met een wipkar, kon ik dus eindelijk door Zwitserland, dacht ik.

Was dat ding te lang.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gaat er nog iemand door de Mont Blanc tunnel? Lees daar nooit iets over op t forum.

Dat is hoe ik vrijwel altijd naar Italie ging, maar toen hadden de alpen landen kleinere max gewichten natuurlijk.

Had ooit eens kussens geladen in I met een wipkar, kon ik dus eindelijk door Zwitserland, dacht ik.

Was dat ding te lang.......

Vanuit Nederland is het een stuk korter door Zwitserland en sinds de Zwitsers het totaalgewicht verhoogd hebben naar 40 ton is het vrachtverkeer daar explosief toegenomen.

Voorts houd die slimme Zwitser zijn tarieven zodanig in de hand dat het altijd net iets interessanter is om via Zwitserland te gaan.

Natuurlijk schreeuwen ze om het hardst dat men het beste voorheeft met het milieu,environment heet dat bij jullie geloof ik?:D.

Maar wel alle vrachtwagens via der Schweiz bitte,want dat brengt lekker op;geen geld,geen zwitsers: zegt t spreekwoord toch.

De Mont Blanc of Frejus tunnel worden ook nog wel genomen ,je hebt daar minder last van wachtijden ,en......................als de heftuck weer eens uitgeschoten is:D:D:D:D:D(als je te zwaar geladen bent),De pakkans is wat kleiner en men heeft daar nog een tolerantie van 5%,en als je wat smoest 10% en een bekeurinkje van 100€

In Zwitserland 0% en eustreich maar 2%.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Weil kan i.d.d. verschrikkelijk druk zijn. Enige uren daar voor de grens aanschuiven (voor de doseerlichten) is vooral s' ochtends meer regel dan uitzondering.

Dat heb je trouwens mede te danken aan de zogenaamde collega's (jaja, ook nl-ers) die de hele rij voorbij steken.:mad:

Wat overigens niet altijd goed gaat, want de Duitse politie heb ik al eens zien controleren op deze streken.:ok:

]

Klopt! 90 euro boete omdat ik de rij voorbij ben gereden om half zeven in de morgen. Op advies van de spediteur; Hast du henger?? Nein, ok dan kanst du nach vorne fahren. En daar stond de politie vriendelijk te zwaaien:bey:

Mocht je geen contant geld op zak hebben dan kun je parken bij de douane en aan je rechterhand door het hek lopen, op de kruispunt rechts en daar zit een Aldi met een pinautomaat.

De spediteur dacht dat ik met een sprinter kwam...jaja! Ach ik had zelf na moeten denken.

groet dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden