[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

bedrijfscontrole italie


elbiondoitalia

Recommended Posts

  • Forumlid

kijk dit is voor mij ook allemaal nieuw .heb in 10 jaar dat ik hier in italie rondrij nog nooit zon bekeuring gehadt.

en ik ben al redelijk streng op me rij en rusturen .heb zelf"s al een discussie gehadt in het bedrijf over de diensturen en daarna je verplichte rust.

ben echt geen heilig boontje (probeer me echt aan de uren te houden maar kan moeilijk de truck 1 a 2 km voor de parking waar we staan stilzetten en dan de rest lopen naar me personenauto.

er zal van de week wel iets bekendt gaan worden over de boetegevallen .ik zelf 2100 euro en hoorde ook al eentje van dik 7000 euro .

wordt dus vervolgdt

mvg elbiondo

dutchman on a italian truck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

goedemiddag

er staan overtredingen in van 3 minuten te kort rust omdat ik net over de 15 diensturen ga

elbiondoitalia (dutchman on a italian truck)

Dat je 3 minuten te lang rijd kan ik best begrijpen,gebeurt iedereen wel eens.Maar dat je dan zo dom bent om 3 minuten TE VROEG aan te rijden dat snap ik dan weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat je 3 minuten te lang rijd kan ik best begrijpen,gebeurt iedereen wel eens.Maar dat je dan zo dom bent om 3 minuten TE VROEG aan te rijden dat snap ik dan weer niet.

Als jij een te lange dienstijd gemaakt hebt dan heb je altijd te weinig nachtrust.

Dan geldt de 24 uur regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub, jij hebt ook alles uitgespookt wat god en de koningin verboden hebben, en dan op ons vitten dat we ons aan de wet moeten houden:D:D:D:angel:

Dat klopt.Moet ik dan zeggen rij maar dag en nacht door

Vergeet niet het is wel jou geld.

Ik heb wel geleert dat je het meeste verdient om je wel aan de regels te houden

Ze zijn er niet voor niks Ik vind alles best zo lang het mij maar geen geld kost

Als ik de rij en rusttijden uit moet leggen Dan kan ik slecht zeggen hou het niet moet

Want dat maak je zelf uit En niet ik Het kost jou geld

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Dat klopt.Moet ik dan zeggen rij maar dag en nacht door

Vergeet niet het is wel jou geld.

Ik heb wel geleert dat je het meeste verdient om je wel aan de regels te houden

Ze zijn er niet voor niks Ik vind alles best zo lang het mij maar geen geld kost

Als ik de rij en rusttijden uit moet leggen Dan kan ik slecht zeggen hou het niet moet

Want dat maak je zelf uit En niet ik Het kost jou geld

Huub

ik heb geleerd dat het aan de regels houden voor mijn knip minder opbrengt dan het regelmatig buigen van de regels

daarom snap ik jou stelling niet huub, behalve als je uitgaat van een pakkans van 60%.

bij mijn weten was er vroeger in het pre digitale tijdperk een pakkans van 0,05%.

dan kon je toch veel meer doen en toen waren de bekeuringen niet zo duur.

echter nu hoeft jan agent niet meer na te denken, want dat doet de laptop voor hem.

vanaf heden is het voor mij wel duidelijk dat ik me bijna niet meer waag aan buigen van de regels.

maar dat is niet zo goed voor mijn knip.

in italie hoorde ik vorig jaar al van vele italiaanse chauffeurs dat in de regio napels tot reggio calabria en zeker in de buurt van cosenza de politie uiterst streng via de laptop alles en iedereen controleerde.

als het makkelijker wordt is de melkkoe natuurlijk het haasje:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat erom dat ze proberen er de rotte appels uit te halen.

Ik ken jongens genoeg die overdag op een kaart van een ander rijden om zo s,avonds nog dik uren te kunnen rijden.

Ik ken ook jongens genoeg die op weet ik welke manier s,middags nog in breda staan te laden maar die de andere dag om 6 uur in Muchen moeten lossen.

Die zijn dan al wel een dikke dag aan het werk als ze in Breda staan te laden.

Dat zijn de appels die ze eruit moeten pikken. Want dat is regelrechte valse concurrentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Het gaat erom dat ze proberen er de rotte appels uit te halen.

Ik ken jongens genoeg die overdag op een kaart van een ander rijden om zo s,avonds nog dik uren te kunnen rijden.

Ik ken ook jongens genoeg die op weet ik welke manier s,middags nog in breda staan te laden maar die de andere dag om 6 uur in Muchen moeten lossen.

Die zijn dan al wel een dikke dag aan het werk als ze in Breda staan te laden.

Dat zijn de appels die ze eruit moeten pikken. Want dat is regelrechte valse concurrentie.

je hebt gelijk, excessen moeten er tussen uit, maar de praktijk en de theorie liggen met betrekking tot redelijkheid in het geval van miniscule overtredingen mijlenver uit elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb geleerd dat het aan de regels houden voor mijn knip minder opbrengt dan het regelmatig buigen van de regels

daarom snap ik jou stelling niet huub, behalve als je uitgaat van een pakkans van 60%.

bij mijn weten was er vroeger in het pre digitale tijdperk een pakkans van 0,05%.

dan kon je toch veel meer doen en toen waren de bekeuringen niet zo duur.

echter nu hoeft jan agent niet meer na te denken, want dat doet de laptop voor hem.

vanaf heden is het voor mij wel duidelijk dat ik me bijna niet meer waag aan buigen van de regels.

maar dat is niet zo goed voor mijn knip.

in italie hoorde ik vorig jaar al van vele italiaanse chauffeurs dat in de regio napels tot reggio calabria en zeker in de buurt van cosenza de politie uiterst streng via de laptop alles en iedereen controleerde.

als het makkelijker wordt is de melkkoe natuurlijk het haasje:D

Wat vroeger kon hoef je nu niet meer te doen Daar moet ik je gelijk in geven

Nu zijn de kosten wel zo hoog dat je het wel laat

Er zijn al landen die willen het verhogen Als je een half uur te lang rijdt naar 10.000 Euro

Waar gaat het heen

Vroeger kon je in Italie zeker als je naar zuid Italie moest Met koffie geld weg komen

Hoef je nu ook niet meer te doen Heb zelf de tacho wel eens stil gezet Moet je nu doen Ze schieten je dood

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb een geluk Ik drink niet

Huub

blijf je met die opmerkingen waar we niks aan hebben strooien.gaarne het topic niet vervuilen.

hier weer een update van vandaag

vandaag 1 van de collega"s getroffen die ook met de digitach rijdt ook hij een bekeuring van tegen de 2000 euro .de andere collega"s die ik trof rijden met een analoge schijf en raadt eens die hebben geen enkele bekeuring gehadt .want das te veel werk voor die ambtenaren van het controlerende ministerie.ik weet nog niet in totaal hoeveel collega"s deze brieven hebben gehadt.want ik kom bijna nooit op het bedrijf .

ik hou juliie op de hoogte van de gebeurtenissen

mvg elbiondoitalia

dutchman on a italian truck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de andere collega"s die ik trof rijden met een analoge schijf en raadt eens die hebben geen enkele bekeuring gehadt .want das te veel werk voor die ambtenaren van het controlerende ministerie.

Kan het niet geheel met je eens zijn hieromtrend, want ook in ons eigen land en de omringende landen worden weldegelijk bekeuringen uitgedeeld aan chauffeurs die nog met schijven rijden.

Wij hebben ook nog een aantal auto's die geen digitach hebben. En ook de normale schijven komen nog regelmatig voor controle in aanmerking...

Ook kan men feilloos opmaken dat er 93 uren gereden zijn in 14 dagen, en dat er links en rechts wel eens 4 uur en 40 minuten is gereden of 8 uur en 57 minuten is gerust. Het kost iets meer moeite, maar met een beetje "technisch weer" is der beamte, le flik, of de kontroleur best bereid even iets beter zijn best te doen om de mazen der wet te vinden en de overtredingen in kaart te brengen...

Je kunt van alles zeggen, maar als ze zich er even op toeleggen valt bij IEDERE beroepschauffeur wel wat te halen.... :ja:

Alleen is het met de digitach een stuk eenvoudiger geworden om de gebreken snel in kaart te brengen. Het geen met zich mee brengt dat de meeste tijd nu gaat zitten in de contante betalingen die onderweg geregeld moeten worden.

In het verleden had een chauffeur voldoende geld bij zich om de vordering te betalen. Tegenwoordig lopen de overtredingen en boetes dermate hoog op dat je welhaast een pinautomaat of checkboek bij je moet hebben om de boetes te kunnen voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat hebben de agenten dan ook, ik heb al per pin betaald in Zwitserland en Duitsland, geen enkel probleem dus, maar het is wel zo dat ze liever een digtale controleren als een analoge, heb ook collega's die nog analoog rijden en die laten een schijf zien en kunnen weer rijden, oom agent is ook een stuk luier geworden, hij telt niet meer graag zelf.

Zelf pinnen??? Hmmm :(

3 weken geleden een auto die in Angers met ADR door de tunnel reed...

Boete € 3300,00. Toen nog ff de schijven gecontroleerd en er nog even 5 overtredingen van € 135,00 erbij (5 minuten hier en 10 minuten daar). Totaal cash te voldoen (reken ff met me mee...) € 3975,00

Hoe ga jij dat ff pinnen op vrijdagmiddag om 16:45 uur? :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar ik ben ook niet zo dom om met ADR door een tunnel te rijden:stom:

Jajaja... Dat ken ik, zoiets gebeurt gewoon.. was de reactie, en wie werkt maakt fouten, is de reactie dan, meer kun je er ook niet mee lijkt mij!

Er bestaat trouwens ook nog zoiets als telefonisch overmaken, is met 1 uur geregeld, daar hebben ze bij Vos mega veel ervaring mee, vooral in CH :D

Tuurlijk.... Vertel mij wat over d´n VOS (´k heb er jaaaaren gewerkt), als je de weg maar weet kan het snel opgelost zijn! Als je in het buitenland een bankrekeing hebt dan kun je dergelijke zaken ook snel regelen. Mits dit gebeurt met een onomkerbare post betaling...

Niet! Maar hoe heb jij dat opgelost dan?:confused:

Via een bedrijf dat gespecialiceerd is in het snel betalen van onverwachte kosten, wel komen er dan extra kosten overheen maar datmoet je dan maar op de koop toe nemen, de auto kan weer verder en het probleem is opgelost. Veelal bieden ook vele truck en/of brandstof leveranciers deze service aan via hun assistance of buitenlandservice...

`Flexibiliteit alom` is mijn motto...... dus bellen, kosten voor waarnemen en betalingsopdracht uitschriijven, na de tijd op de zaak zoeken we het dan wel verder uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jajaja... Dat ken ik, zoiets gebeurt gewoon.. was de reactie, en wie werkt maakt fouten, is de reactie dan, meer kun je er ook niet mee lijkt mij!

Tuurlijk.... Vertel mij wat over d´n VOS (´k heb er jaaaaren gewerkt), als je de weg maar weet kan het snel opgelost zijn! Als je in het buitenland een bankrekeing hebt dan kun je dergelijke zaken ook snel regelen. Mits dit gebeurt met een onomkerbare post betaling...

Via een bedrijf dat gespecialiceerd is in het snel betalen van onverwachte kosten, wel komen er dan extra kosten overheen maar datmoet je dan maar op de koop toe nemen, de auto kan weer verder en het probleem is opgelost. Veelal bieden ook vele truck en/of brandstof leveranciers deze service aan via hun assistance of buitenlandservice...

`Flexibiliteit alom` is mijn motto...... dus bellen, kosten voor waarnemen en betalingsopdracht uitschriijven, na de tijd op de zaak zoeken we het dan wel verder uit....

Het is toch veel geld Heb een vraag Had je het niet beter voor laten komen

Met een advocaat er bij Ik vindt vaak dat er te snel betaald wordt Want het is een man die het uit maakt Vraag mij wel eens af Of die man zo ver mag gaan Of hij het mag

Ik hoor ook wel eens andere verhalen

De meeste banken hebben zo veel geld niet meer in kas En pinnen komt er wel zo veel geld uit Bij mij is het af gesteld op 2000 Euro Dan moet ik 24 uur wachten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is toch veel geld Heb een vraag Had je het niet beter voor laten komen

Met een advocaat er bij Ik vindt vaak dat er te snel betaald wordt Want het is een man die het uit maakt Vraag mij wel eens af Of die man zo ver mag gaan Of hij het mag

Ik hoor ook wel eens andere verhalen

De meeste banken hebben zo veel geld niet meer in kas En pinnen komt er wel zo veel geld uit Bij mij is het af gesteld op 2000 Euro Dan moet ik 24 uur wachten

Huub

Weet je wel wat dat kost, auto staat stil, chauffeur staat stil (betaald??) en de vracht moet wel op de bestemming komen, als je te laat levert kost dat ook weer geld. Dus wat is goedkoper??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Procederen in Frankrijk? Jaja ze zien je aankomen, als je daar ook nog tijd en advocaatkosten aan moet spenderern word de boete alleen maar hoger.

We kiezen ervoor om te betalen en daarna sturen we de zaken op naar een gespecialiseerd bedrijf die nog een keer een schot voor de boeg doet, en als er een reactie komt kun je altijd als nog verder procederen.

Ben nu nog bezig met een procedure in Frankrijk van September 2003, daar zit ook niet echt veel schot in, maar het houd de gemoederen bezig, en de ondernemer mooi van de straat af!

Niets alles is zo makkelijk als je denkt of als het lijkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goedeavond

hier weer even een update vanuit het warme italia

totale boetebedrag schijnt tegen de 35000 en 40000 euro te zijn alleen al de digitale trucks.analoge trucks zijn nog niet bekendt

bekeuringen die ik weet zijn .1900-2100-5200-7000 dit zijn pas 4 trucks ik behoor tot de lagere gelukkig .

meer weet ik ook nog niet maar vindt het zeer interessant om te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik las vandaag dat italie een kleine 8 miljard heeft opgehaald aan obligatie's.

de rest zal dan wel bij de transportbedrijven worden opgehaald om de staatskas weer op oorlogssterkte te krijgen.;)

wat mij echt benieuwd is het volgende:

als er nu over een paar jaar niemand meer de rijtijdenwet overtreed...hoe komen alle spullen dan op tijd en waar gaan de ijverigen ambtenaren dan het geld halen??:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden