Spring naar bijdragen

Toch regels op het forum.


Wilbert

Recommended Posts

  • Forumlid

Nadat het 2 jaar redelijk goed is gelopen, komt het er dan toch van.

Er moeten regels worden ingesteld om de harmonie op het forum proberen te behouden.

Na enig overleg zijn alvast de volgende besluiten genomen:

1. De verwijder en correctietijd om berichten te bewerken en / of verwijderen is verkort naar +- 5 minuten.

Dit omdat er leden zijn die een uitspraak doen en nadat het vuur is opgestookt deze weer verwijderen. Door deze verwijdering is het voor de admins ook niet meer terug te vinden en dus moeilijker om hierop in te grijpen. Als eén der admins dit bericht nog kan teruglezen kan hier dus ook passend op worden ingegrepen.. Hetzij door een waarschuwing, hetzij door een moderatiestelling en indien nodig een Ban.

2. Indien een lid vindt dat een admin een bericht onterecht heeft verwijderd of op slot heeft gezet MOET men niet die admin hierop aanspreken maar een andere admin. Die gaat dan het bericht bekijken en in overleg met de desbetreffende over het hoe en waarom. Aan de hand van dat gesprek wordt er dan bekeken of het terecht of onterecht is geweest dat dit bericht is verwijderd of op slot gezet.

3. Ook wordt er vanaf nu kritischer gekeken naar persoonlijke vete's en uitspraken. Hierop kan ook een moderatie volgen indien dit zich blijft herhalen. Het forum is er nu eenmaal voor om met elkaar te discussieren over het reilen en zeilen in de chauffeurswereld en NIET om elkaar zoveel mogelijk het leven zuur te maken.

4. Indien eén der leden of admins vindt dat er iets niet door de beugel kan is het de bedoeling dat men dit per Pb (voor diegenen die nog niet weten wat Pb is..PERSOONLIJK BERICHT) aan 1 der admins stuurt en niet zijn gelijk (of ongelijk) probeert te halen door in het openbaar op dit bericht zijn gal te spuien.

Wij gaan zeer binnenkort bekijken of er nog meer geregeld dient te worden en hoe dit ingevuld moet worden.

Ook wil ik er nog even aan toe voegen dat er 4 Admins zijn.

te weten: Freddy, Wilbert, Marcel en Alex.

Dit betekent dus dat de vrouwen van deze admins GEEN admins zijn en/of moderators en ook niet als zodanig dienen te worden gezien. Dit om enig misverstand hierover uit de wereld te helpen.

Heb je nog vragen kun je ze mij Pb-en

Groeten Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten is wel erg kort hoor,dan krijg ik het niet voor elkaar om al mijn typefouten nog te herstellen:D :D

Nu even een serieuze opmerking!

Staat de naam van de admin die evt. een bericht verwijderd hier ook bij vermeld?,anders stuur je nog een PB naar de verkeerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten is wel erg kort hoor,dan krijg ik het niet voor elkaar om al mijn typefouten nog te herstellen:D :D

Nu even een serieuze opmerking!

Staat de naam van de admin die evt. een bericht verwijderd hier ook bij vermeld?,anders stuur je nog een PB naar de verkeerde.

5 Minuten is toch meer dan het lijkt, bij de meeste boards is bewerken zelfs onmogelijk !

En inderdaad ik was vergeten te vermelden (hier dienen de admins ook op te letten) dat er inderdaad een reden en een naam bij vermeld dient te worden ! en dus zie je dan automatisch wie hem verwijderd heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
... uiteindelijk gaan de meeste fora ten onder aan extreme vormen van regelgeving ...

Juist, aan extremen wel ja...echter dit is niet extreem, maar hoog noodzakelijk, daar het weer eens mis dreigt te gaan.

5 min vind ik te weinig tijd om je bericht nog kunnen te bewerken en/of er info aan toe te voegen.

Als men klaar is met het tikken van een bericht kun je ook kiezen VOORBEELD van bericht... dan heb je nog uren de tijd om iets te veranderen alvorens het definitief te maken. dus wat dat aangaat is 5 minuten nog ruim voldoende... En als je niet eerst wilt nadenken voor je iets definitief neerzet, is het misschien al beter om niet eens het bericht te plaatsen.

Wat betreft die PB (persoonlijke berichten) NIET iedereen heeft deze optie aangezet!!!

Die kan men dan alsnog aanzetten...en ALLE admins hebben deze optie wel aan staan, dus komt het bericht altijd aan bij de admins.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch regels???

Op zich niets mis mee met regels, echter.... Zou het jammer zijn dat een aantal welwillende admins, af en toe zouden moeten optreden als politie agenten (of zelfs moeten oordelen als rechters).

Hoe zat het ook al weer: Respect krijg je niet, respect heb je. En als je geen respect hebt kun je het ook niet krijgen (denk daar allemaal eens over na?).

Ik verbaas mij over het feit dat er zelfs op dit forum politiek aanwezig is. Soms lijkt het op zieltjes winnen en kampjes maken. De ene zit ergens mee, haalt de kracht bij de ander en samen zijn we sterk. Zo werkt het in de politiek ook. Het heet coalitie.

Anderen lezen de tekst en denken verrek, das niet normaal.. Die gaan contact opzoeken met gelijk denkende En vormen een tegen panel. Dit is ook politiek. Het heet oppositie.

Het mooie van het forum is dan dat het allemaal publiek gemaakt kan worden, en er dus op deze manier politiek bedreven word, en dus ook zieltjes aangetrokken/gewonnen worden.

En dat allemaal zonder formateur. Indien deze manier van publiceren nu door de admins zou moeten worden aangepast dan is er sprake van onobjectief nieuws of gestructureerd nieuws. Dus geen nieuws. Maar geznozel, het mist immers de kernpunten, want die werden aangepast of verwijderd.

Als wij nu met zijn allen op deze manier doorgaan dan is het forum geen forum meer maar een onder beleidstaande informatiebron. Er zullen er altijd zijn hier op het forum die elkaar niet liggen of die op iedere slak zout moeten leggen, echter zijn er meer forums waar deze manier van communiceren normaal is of wel is toegestaan. Zoek daar dan je heil en laat het hier gaan zoals het ging en gaat.

Wij forumleden onder elkaar weten wel wat we aan elkaar hebben, daar heb ik geen admins voor nodig, en de rest ook niet denk ik.

Dus aanscherping van de regels is akkoord maar mijn inziens niet nodig als er maar op een respectabele manier gecommuniceerd kan worden. En dat moeten we zelf doen, met elkaar.

PS. Om eventuele fouten te voorkomen heb ik het eerst even geschreven in word, en toen de spellingcontrole er op los gelaten, want in een dergelijke tekst kan ik niet binnen 5 minuten al mijn spelfouten verbeteren (laat staan vinden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar als dat dan niet meer kan, respectabel met elkaar omgaan, dan lijken mij de genoemde regels prima gepast! En blijkbaar gaat het toch een beetje mis he.

Zo uitgebreid zijn deze regels nou ook weer niet lijkt me. Althans ik heb niet het idee hierbij dat er gecensureerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zou jammer zijn als er in zijn geheelheid teveel gecontroleerd zou gaan worden of gecensureerd gaat worden.

daarmee breek je alle inventiviteit af en bouw je ook muren op om het geheel.

misschien is het ook de bedoeling om de drempels wat hoger te leggen, maar denk je of hoop je daarmee sommige discussies te kunnen stoppen??

ik ben nog niet zo lang lid , maar vindt dat eenieder die zich hier op het CF begeeft toch wel weet dat niet alle meningen uit dezelfde hoek komen.

wat ik bedoel is dat je niet moet verwachtten dat je eigen mening de enige juiste is en dat iedereen het met je eens is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verbaas mij over het feit dat er zelfs op dit forum politiek aanwezig is. Soms lijkt het op zieltjes winnen en kampjes maken. De ene zit ergens mee, haalt de kracht bij de ander en samen zijn we sterk. Zo werkt het in de politiek ook.

Dat gebeurt zelfs al vanaf de kleuterschool ... of misschien al vroeger ... ;)

Freddy en diegenen die het aangaat of zich aangesproken voelen:

Wat betreft 'regeltjes maken' het begint altijd met weinig regels en waarin de meesten zich nog kunnen vinden ... maar dat groeit uit (veel regels / onzinnige regels / kinderachtige regels etc) En op een gegeven moment gaan er mensen wegblijven en sterft zo'n forum of prikbord dus een vroege dood ;)

En dat zou jammer zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddy en diegenen die het aangaat of zich aangesproken voelen:

Wat betreft 'regeltjes maken' het begint altijd met weinig regels en waarin de meesten zich nog kunnen vinden ... maar dat groeit uit (veel regels / onzinnige regels / kinderachtige regels etc) En op een gegeven moment gaan er mensen wegblijven en sterft zo'n forum of prikbord dus een vroege dood ;)

En dat zou jammer zijn toch?

Dat hebben de leden eigenlijk zelf in de hand...Als men niet het eigen fatsoen heeft om respect op te brengen naar de ander, hoor je hier denk ik niet eens thuis... En dankzij dit beleid kunnen we daar dan zelf op anticiperen.

-= Freddy =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:o Pffff Het zal wel zo moeten jammer dat er figuren zijn die het nodig vinden om hier andere te minimaliseren en te kleineren. In ieder geval toch allemaal de beste wensen en laten we hopen dat deze nieuwe regels ons op normale wijze toelaat elkander tegemoet te komen.

Mvg. Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
PS. Om eventuele fouten te voorkomen heb ik het eerst even geschreven in word, en toen de spellingcontrole er op los gelaten, want in een dergelijke tekst kan ik niet binnen 5 minuten al mijn spelfouten verbeteren (laat staan vinden).

Hoi Mark. Ik weet niet waarom je deze laatste alinea getyped hebt, maar laat die spelling-controller dan ook even over het stukje tekst onderaan ieder stukje van je gaan. Dan begin je 2007 pas echt goed ;) Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

leg uit, wat is er mis met: Wie met beidde benen op de grond blijft staan, komt niet ver....???

Dit is niet om te muggeziften hoor Mark, maar de fout zit in beide. Dat moet je spelling-controller er toch wel uit halen hoor :D . Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Joh Hummel, ik ben ook maar een eenvoudige chauffeur en zeker geen Neerlandicus, maar beide is op zeker met èèn d. Lekker belangrijk trouwens, maar Mark begon over z'n spelling-controler. En ik vond t vreemd dat ie er die fout niet uithaalde. Groeten, Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch regels???

Op zich niets mis mee met regels, echter.... Zou het jammer zijn dat een aantal welwillende admins, af en toe zouden moeten optreden als politie agenten (of zelfs moeten oordelen als rechters).

Hoe zat het ook al weer: Respect krijg je niet, respect heb je. En als je geen respect hebt kun je het ook niet krijgen (denk daar allemaal eens over na?).

Ik verbaas mij over het feit dat er zelfs op dit forum politiek aanwezig is. Soms lijkt het op zieltjes winnen en kampjes maken. De ene zit ergens mee, haalt de kracht bij de ander en samen zijn we sterk. Zo werkt het in de politiek ook. Het heet coalitie.

Anderen lezen de tekst en denken verrek, das niet normaal.. Die gaan contact opzoeken met gelijk denkende En vormen een tegen panel. Dit is ook politiek. Het heet oppositie.

Het mooie van het forum is dan dat het allemaal publiek gemaakt kan worden, en er dus op deze manier politiek bedreven word, en dus ook zieltjes aangetrokken/gewonnen worden.

En dat allemaal zonder formateur. Indien deze manier van publiceren nu door de admins zou moeten worden aangepast dan is er sprake van onobjectief nieuws of gestructureerd nieuws. Dus geen nieuws. Maar geznozel, het mist immers de kernpunten, want die werden aangepast of verwijderd.

Als wij nu met zijn allen op deze manier doorgaan dan is het forum geen forum meer maar een onder beleidstaande informatiebron. Er zullen er altijd zijn hier op het forum die elkaar niet liggen of die op iedere slak zout moeten leggen, echter zijn er meer forums waar deze manier van communiceren normaal is of wel is toegestaan. Zoek daar dan je heil en laat het hier gaan zoals het ging en gaat.

Wij forumleden onder elkaar weten wel wat we aan elkaar hebben, daar heb ik geen admins voor nodig, en de rest ook niet denk ik.

Dus aanscherping van de regels is akkoord maar mijn inziens niet nodig als er maar op een respectabele manier gecommuniceerd kan worden. En dat moeten we zelf doen, met elkaar.

PS. Om eventuele fouten te voorkomen heb ik het eerst even geschreven in word, en toen de spellingcontrole er op los gelaten, want in een dergelijke tekst kan ik niet binnen 5 minuten al mijn spelfouten verbeteren (laat staan vinden).

Ik ben het volledig met je eens !!!!!!!

En ik wil nog dit zeggen luister goed naar ABS zij heeft ervaring als ad min

van een form wat van regelgeving bijna niet meer is en velen zijn naar het CF gegaan dus weten maar al te goed waarom. en bedenk

Mijn mening hoeft niet de Uw te zijn maar geeft dat U dan het recht door regelgeving mijn U mening op te leggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels moeten gewoon opgesteld worden, en plaats ze in een topic, slot erop, want dit gaat weer nergens over...... Hier gebeurt weer waar we zo goed in zijn hier, een duidelijk verhaal,onduidelijk maken, toch wel jammer.....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het een idee zijn om elkaar niet meer te gaan corrigeren op de juiste spelling van woorden?

Ik wil (alweer) niet lullig zijn, maar vaak zie ik dit soort berichten verschijnen terwijl we allemaal weten wat er bedoeld word, en DAT IS WAAR HET OM GAAT TOCH!

Niemand is perfect in de NL taal, zeker niet na allerlei wijzigingen die er de laatste tijd volgens groene, rode en paarse boekjes zijn doorgevoerd.

En als je een bericht van iemand niet in één keer begrijpt, lees het dan gewoon nog eens, en misschien nóg eens. Dan moet haar/zijn boodschap toch wel een keertje overkomen?

Beste mensen, laten we in hemelsnaam ophouden met het zeuren over dit soort dingetjes!

Groetjes,

Willem

(en Mark: BEIDE is nog steeds met 1 D) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Willem is een zeer tegenstrijdig persoon.

Laten we nu ophouden, en dan wat doet ie:D :D :D

Juist, hij verbeterd iemand z'n taal gebruik.

Zoals ik een tijdje terug op een forum leesde"Met een chauffeur discuseren is net zo iets als met een varken in de modder vechten, vroeger of later kom je erachter dat het varken ervan geniet":rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden