[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mobiel internet T-mobile


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb sinds een week of 3 a 4 problemen met mijn internet verbinding van T-mobile.

Soms moet ik meerdere keren inloggen om te kunnen internetten en regelmatig moet ik na een tijdje eerst weer uitloggen en dan weer opnieuw inloggen omdat het dan net is of de lijn helemaal dood is qua downloaden terwijl uploaden wel loopt.

Nu heb ik al contact gehad met T-mobile en mijn klacht is in behandeling maar ik vraag me af of er nog meer leden zijn die hetzelfde probleem hebben zodat we misschien 1 vuist kunnen maken.

Toevallig was er zaterdag een bericht in de media waarin werd gemeld dat zij netwerkproblemen hebben dus ik denk ook dat het daar mee te maken heeft, alleen kan dit tot het eind van dit jaar duren tot het probleem is opgelost en daar wil ik niet op wachten.

Ik hoor het graag van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjeffer

Ik heb sinds januari een zakelijk abonnement bij T-mobile, en ook vaak klachten van het niet bereikbaar zijn, of smsje veel te laat binnenkomen! (heel handig voor de opdrachten!!!!).

Ik heb idd ook gehoord en gelezen dat het aan het G3 netwerk ligt waarmee gebelt en geinternet word, vind het belachelijk dat het zolang moet duren voordat de problemen opgelost zouden kunnen zijn!

Ook hadden ze mij het wel even mogen mededelen dat ze problemen hebben met het netwerk, was wel erg netjes geweest:ja:

Ik ben dus ook nog niet klaar met T-mobile.

Ik internet trouwens met mijn laptop via vodafone en heb weinig tot geen problemen met een leuke download snelheid, zou die eerst opzeggen maar doe dat toch nog maar eventjes niet.

Grt, Sjef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volkskrant_masthead.gif

iPhone overbelast netwerk T-Mobile

Van onze verslaggever Wouter Keuning op 28 mei '10, 20:27, bijgewerkt 31 mei '10, 07:27

iPhone_188314x.jpg

iPhone (ANP)

DEN HAAG - Amsterdam Telecombedrijf T­Mobile heeft problemen met haar zijn netwerk als gevolg van de toenemende populariteit van smartphones. Een woordvoerder van het bedrijf heeft dat bevestigd.

Vooral op drukke plaatsen in grote steden en tijdens spitsuren, wanneer veel gebeld wordt, hebben gebruikers van het netwerk met storingen te maken. Klanten kunnen niet op internet, krijgen sms’jes niet of te laat verstuurd en hebben te maken met slechte spraakverbindingen. De storingen zijn volgens de woordvoerder ‘binnen twee tot drie weken’ verholpen.

iPhone

Dat juist T-Mobile-klanten worden getroffen door de populariteit van smartphones komt doordat dit bedrijf in Nederland de enige provider is die de populaire iPhone van Apple verkoopt.

Op internetfora namen de klachten over het netwerk de afgelopen week fors toe. Op uitgekotst.nl, waar op Twitter geplaatste klachten over verscheidene bedrijven worden doorgeplaatst, klagen gebruikers steen en been. Twitteraar ‘Pris_nl’ klaagt dat zijn verbinding wegviel net op het moment dat hij via eBay een winnend bod wilde uitbrengen op een artikel en Dimitri Pietersz zegt dat de dekking de laatste tijd slecht en traag is. ‘Rhuizer’, die al drie maanden last heeft van ‘uitval’ noemt het ‘bedrog’ als T-Mobile doorgaat met het verkopen van iPhones.

Volgens de woordvoerder heeft het bedrijf maximaal hooguit honderd klachten ontvangen en is het probleem daarmee ‘niet van de omvang dat we nadenken over het stopzetten van de verkoop’. Ook stelt hij dat er alleen klachten zijn binnengekomen over spraakverbindingen. ‘Wij hebben geen klachten gekregen over onze internetdiensten.’ Hij denkt niet dat het bedrijf de problemen had kunnen voorkomen door eerder capaciteit bij te bouwen. ‘Dat de groei exponentieel zou zijn, wisten we en daar hebben we ook op ingezet.’

Grote vlucht

De problemen bij T-Mobile in Nederland volgen op eerdere problemen bij onder meer AT&T in de Verenigde Staten. Dat bedrijf is daar de enige provider dat iPhones levert. Naar aanleiding van de problemen in de VS en eerdere klachten over het netwerk in het Amsterdamse voetbalstadion de Arena tijdens wedstrijden en concerten daar stelde T-Mobile dat het om kleine problemen ging. In deze Volkskrant zei een woordvoerder van het telecombedrijf eind januari: ‘Het zou kunnen dat in uitzonderlijke situaties, bij grootschalig gelijktijdig gebruik, weleens een telefoon vastloopt.’

Afgelopen vrijdag liet het bedrijf in een reactie op de problemen tegenover de website telecomwereld.nl weten dat de populariteit van smartphones een grotere vlucht heeft genomen dan het bedrijf had verwacht.

Extra antennes

Afgelopen maart maakte T-Mobile bekend dat het met een grote uitbreiding van zijn netwerk bezig is, met name om aan de toegenomen vraag naar mobiel internet te kunnen voldoen. De uitrol van extra antennes en basisstations zal nog tot het eind van dit jaar duren, zo is de verwachting.

Meerdere onderzoeksbureaus voorspellen al lange tijd dat de groei van mobiel dataverkeer de komende jaren exponentieel zal zijn. In 2008 had het verkeer wereldwijd een omvang van 1,3 exabyte (ruim 1,3 miljard gigabyte) . De voorspelling is dat dat in 2014 op 1,6 miljard gigabyte zal liggen. Het dataverkeer via het netwerk van T­Mobile bedroeg in het eerste kwartaal wekelijks gemiddeld 55 terabyte55.000 gigabyte.

bewerkt door Marnix
overbodige html code weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Om misverstanden te voorkomen: dit gaat om mobiel internet op de laptop.

Ik heb dus een iphone en internet daar mee als ik sta te wachten. (dat zijn die taal en tikfoutjes die je ziet :D)

Internet via het 3g doet het bij mij prima. Als ik verbinding heb :D.

In de grensstreek heb ik een paar plekken waar ik geen verbinding heb. Tja, dat ligt ook bijna in Duitsland (:confused:) achterkant van het erf grenst tegen Duitsland aan.

(wat ik niet snap, als ik 15 minuten "diep" die Heimat in zit heb ik wel bereik?)

Je hebt hier niks aan, maar als je weer geen bereik hebt, moet je mij maar even smsen, dan ga ik wel van het net af en hebben ze weer wat ruimte voor jouw!

(en dan zeggen ze dat chauffeurs niet sociaal en collegiaal zijn!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Tja, dat ligt ook bijna in Duitsland (:confused:) achterkant van het erf grenst tegen Duitsland aan.

(wat ik niet snap, als ik 15 minuten "diep" die Heimat in zit heb ik wel bereik?)

Hallowed en andere medeforummers,

Mobiele netwerken zijn afhankelijk van zendmasten. Die zendmasten kunnen er niet komen zonder de nodige vergunningen. Echter, heel veel mensen dienen bezwaren in, waardoor noodzakelijke uitbreidingen in netwerken uitblijven, welke dan weer klachten van gebruikers met zich meebrengen.

Dat Hallowed wel dekking heeft in Duitsland en in delen van Nederland niet heeft ook te maken met de antennes en hoe die gericht zijn. De dekking van zo'n antenne is nooit een mooi, egaal rondje, maar heel grillig gevormd en ja, dat kan ook Duitsland in zijn.

Andersom is dat ook, kom je bijvoorbeeld van een buitenlands netwerk Nederland binnen rijden, dan zal het buitenlandse netwerk zolang mogelijk proberen je ' vast te houden', want, dan is er immers de kans dat je gebeld wordt, en dat is dan weer extra inkomsten.

Ook voor uitbreiding van bijvoorbeeld capaciteit aan een zendmast zijn weer nieuwe vergunningen nodig, en dan is een netwerk-provider dus weer afhankelijk van burgers en overheden, hetgeen weer de nodige tijd vergt. Vandaar ook dat de uitbreiding van capaciteit eventjes duurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt hier niks aan, maar als je weer geen bereik hebt, moet je mij maar even smsen, dan ga ik wel van het net af en hebben ze weer wat ruimte voor jouw!

(en dan zeggen ze dat chauffeurs niet sociaal en collegiaal zijn!)

Uhhhh, ik doe dat maar niet want anders krijg je wel heel veel spijt van deze uitspraak ;):D

Ook voor uitbreiding van bijvoorbeeld capaciteit aan een zendmast zijn weer nieuwe vergunningen nodig, en dan is een netwerk-provider dus weer afhankelijk van burgers en overheden, hetgeen weer de nodige tijd vergt. Vandaar ook dat de uitbreiding van capaciteit eventjes duurt

Dat is allemaal leuk en aardig maar het heeft wel goed gewerkt dus ligt de fout dus echt bij hun :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Dat is allemaal leuk en aardig maar het heeft wel goed gewerkt dus ligt de fout dus echt bij hun :mad:

STEL, ik zeg dan ook, STEL.......

Dat ze bij Vos in een keer veel meer transport moeten verwerken....... Dan is er ook even sprake van vertraging..

Zo zit dat ook met mobiele netwerk. Op het moment dat een mobiel netwerk een vooruitziende blik heeft en uit wil breiden, zullen ze altijd geconfronteerd worden met een ophoping, want de snelheid van vergunningen loopt altijd achter de feiten aan.... Het netwerkwil wel snel, maar loopt vast inallerlei regeltjes en procedures, daarom loopt het nu vast. Niet dat ik ze verdedig, maar ik weet nou eenmaal hoe dat in zijn werk gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn vraag aan T-mobile:

---Oorspronkelijk bericht-----

Contacttype : Klacht

Categorie : Netwerk

Contact opnemen via : Telefoon

Achternaam : Vossie

Onderwerp : Klacht Netwerk kwaliteit

Voorletters : B

Contact_voorkeur : Ochtend

Voorvoegsels :

Geslacht : Man

Mobiel nummer : 0646XXXXXX

Eerstekeer : Ja

TMobile_nummer : Nee

Alternatief telefoonnummer :

Vraag : Sinds 2 weken valt mijn verbinding van de web 'n walk stick steeds weg. Dit gebeurt inmiddels zo vaak, dat ik twijfel om mijn abonnement hiervoor op te zeggen.

Het gaat om nummer 0634XXXXXX

Graag uw reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1e antwoord:

Geachte heer Bert-Vossie

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U ervaart dat het gebruik van uw Data Only abonnement niet optimaal is. T-Mobile begrijpt dat dit vervelend is. Dat uw internetgebruik niet optimaal is kan verschillende oorzaken hebben. Wij informeren u graag.

Omdat er volgens onze gegevens op de door u genoemde postcode een goede dekking zou moeten zijn, adviseren wij u allereerst een kruistest uit te voeren. U test hierbij uw web'n'walk stick in een andere laptop en u test een andere web'n'walk stick in uw eigen laptop. Als de web'n'walk stick in een andere laptop wel werkt, vertoont uw toestel een defect. Als de web'n'walk stick in een andere laptop niet werkt, dan vertoont uw simkaart of uw web'n'walk stick een defect. U kunt hiervoor eventueel naar de T-Mobile Shop.

Mocht uit de kruistest blijken dat er met zowel uw laptop als uw web'n'walk stick niets aan de hand is, dan sturen wij uw melding graag door naar onze technische dienst. Blijkbaar is er dan iets mis in ons netwerk. Wij vernemen dit graag van u in een reactie op dit e-mailbericht.

Omdat wij ernaar streven dat al onze klanten goed gebruik maken van het Data Only abonnement, zoeken wij dit graag voor u uit. Voor extra onderzoek vragen wij u tevens in een reactie op dit e-mailbericht de volgende vragen te beantwoorden:

- Vanaf wanneer (datum) ervaart u deze slechte dekking?

- Welk merk en type laptop heeft u?

- Wat ervaart u als u een internetverbinding wilt opzetten?

- Wat is de snelheidsindicatie? Deze verkrijgt u door met een laptop een snelheidstest doen via http://www.speedtest.net.

- Is het probleem er continu?

- Kunt u minimaal drie voorbeelden vermelden? Bij deze voorbeelden vragen wij u postcode, snelheid en tijdstip te vermelden.

- Ervaart u het probleem op een specifieke locatie, op meerdere locaties of overal?

- Als u het probleem op een specifieke locatie ervaart, wat zijn de postcode, straatnaam en huisnummer van die specifieke locatie?

- Is de dekking altijd slecht geweest of is deze plotseling verslechterd?

- Is de internetverbinding die wel doorkomt van goede kwaliteit? Zo nee, wat scheelt eraan?

- Zijn er in uw omgeving grootschalige bouwwerkzaamheden, veel hoge gebouwen of veel bebossing?

- Ervaren personen uit uw omgeving hetzelfde probleem met hun T-Mobile aansluiting?

- Ervaart u het probleem vooral binnenshuis of ook buitenshuis?

- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice BV

Sxxxxxx Pxxxxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarop mijn antwoord:

Graag wil ik even reageren op uw antwoord.

Ik gebruik mijn abonnement door heel nederland en sinds minimaal een week of

drie heb ik constant problemen met mijn verbinding.

Als ik verbinding maakt kan ik via de software zien dat er verbinding is via

bijvoorbeeld UMTS of HSPA.

Echter kan ik dan niks doen omdat de download op 0 staat terwijl en wel

uitgaande activiteiten zijn.

Helaas ben ik niet de enige met problemen. Mijn partner heeft ook een

abonnement van jullie en heeft hetzelfde probleem.

Wij hebben al onze modems omgewisseld om te kijken of het dan beter zou

worden maar het probleem blijft.

Ik/wij hebben toch echt het gevoel dat het aan het netwerk ligt en niet aan

ons en ons vermoeden wordt alleen maar versterkt

na de berichtgeving in de media van gisteren over de problemen met het

netwerk van T-mobile.

Ik heb hieronder de vragen beantwoord en hoop zsm van u een reactie te

ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Bert Vossie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reactie T-mobile:

Geachte heer Vossie,

Wij hebben deze week via e-mail uw klacht ontvangen. Helaas hebben wij uw klacht nog niet kunnen verhelpen.

Wij kampen op dit moment met capaciteitsproblemen op ons 3G netwerk. De oorzaak van dit probleem is de enorme groei van dataverkeer op het 3G netwerk, vooral door het succes van smartphones zoals de iPhone.

T-Mobile heeft voorbereidingen getroffen om deze toename op te kunnen vangen. De groei loopt echter harder dan verwacht waardoor u op dit moment problemen ervaart. Wij betreuren dit en doen er alles aan om de problemen binnen de komende 2 tot 3 weken op te lossen. Dit houdt in dat we hard bezig blijven met de aangekondigde verdubbeling van de capaciteit van ons 3G netwerk. Ook zullen we ons 3G netwerk met 30% extra antenne installaties gaan uitbreiden.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er de komende 2 à 3 weken een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcode gebied brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Axxxxxxxx Hxxxx

Directeur Klantenservice T-Mobile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wederom een antwoord van mij:

Geachte heer/mevrouw,

Waarschijnlijk ontvangt iedere klager dit standaard antwoord. Hier kan ik

niet mee accoord gaan. Het feit dat smartphones het netwerk overbelasten mag

niet betekenen dat ik helemaal geen verbinding heb of kan maken.

Ik ben met jullie een contract aangegaan waarin jullie een bepaalde dienst

zeggen te gaan leveren. Omdat dit de laatste 4 weken niet naar behoren

gebeurt (wanprestatie) wens ik hierin een tegemoetkoming te zien zoals

korting op de rekeningen vanaf het moment dat de problemen zijn begonnen.

Mocht u hierin niet kunnen voorzien, dan zie ik mij genoodzaakt mijn

abonnement op te zeggen.

Met vriendelijke groet,

Bert Vossie

wordt vervolgd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
En wederom een antwoord van mij:

Geachte heer/mevrouw,

Waarschijnlijk ontvangt iedere klager dit standaard antwoord. Hier kan ik

niet mee accoord gaan. Het feit dat smartphones het netwerk overbelasten mag

niet betekenen dat ik helemaal geen verbinding heb of kan maken.

Ik ben met jullie een contract aangegaan waarin jullie een bepaalde dienst

zeggen te gaan leveren. Omdat dit de laatste 4 weken niet naar behoren

gebeurt (wanprestatie) wens ik hierin een tegemoetkoming te zien zoals

korting op de rekeningen vanaf het moment dat de problemen zijn begonnen.

Mocht u hierin niet kunnen voorzien, dan zie ik mij genoodzaakt mijn

abonnement op te zeggen.

Met vriendelijke groet,

Bert Vossie

wordt vervolgd :D

ze hebben van de week in het nieuws gebracht dat gedupeerden (nee, je bent dus niet de enige) tijdelijk hun abonnement niet hoeven te betalen.

ik meen 2 maanden, maar dat moet iemand maar even opzoeken?

wat ik hier lees heb ik precies zo meegemaakt met ze, maar dan 2 jaar geleden.

ik goed overleg van beide partijen is toen het abonnement met onmiddellijke ingang stopgezet.

goed opgelost dus.

sindsdien zit ik bij een andere provider, die meteen ook dekking heeft in het hele land.

hopelijk gaan ze nu wat doen aan het probleem, dat schijnbaar al veel langer bestaat dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke

handig hoor dat ze in het opgegeven postcode gebied melding maken als het verbetert.....vooral als je mobiel internet hebt en niet standaard op een plaats zit LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik heb weer bericht ontvangen en dat nog wel op zondag ;).

Alleen ben ik er niks mee opgeschoten want er word mij persoonlijk nog niets aangeboden dus gaat er weer een mail uit vandaag of morgen.

Beste heer Flantua,

Wij hebben uw klacht ontvangen. Zoals u wellicht heeft vernomen in de media, heeft T-Mobile te maken met een capaciteitsprobleem op het 3G netwerk. Hierdoor ontstaat 'filevorming' op bepaalde, drukbezette 3G-antenne-locaties. Het grote succes van smartphones, in het bijzonder de iPhone, draagt hieraan bij. Primaire klachten van klanten zijn: het niet kunnen opzetten van een 3G-verbinding voor mobiel internet. We benadrukken dat het 2G spraak- en datanetwerk naar behoren functioneert.

Onze eerste prioriteit is het uitbreiden van de capaciteit zodat wij onze klanten binnen een termijn van 2 tot 3 weken weer een uitstekende dienstverlening op het 3G netwerk kunnen bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de verdubbeling van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang en meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.

Klanten die aantoonbaar hinder van deze capaciteitsproblemen op het 3G netwerk hebben ondervonden, zal T-Mobile tegemoet komen. Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet: één maand voor het ongemak plus één maand bonus. We nemen hier contact met u over op. Mocht u in aanmerking komen, dan verwachten wij de verwerking daarvan niet vóór juli 2010.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er op zeer korte termijn een merkbare verbetering optreedt in de dienstverlening op het 3G netwerk. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcodegebied(en) brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

A. H.

Directeur Klantenservice T-Mobile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
handig hoor dat ze in het opgegeven postcode gebied melding maken als het verbetert.....vooral als je mobiel internet hebt en niet standaard op een plaats zit LOL

Ja ik vind dat ook raar en bij de vragen die ze stelden heb ik toch heel duidelijk aangegeven dat het probleem zich in heel Nederland voordoet :mad:.

Ik wacht het nog een week af en anders zeg ik mijn abo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjeffer

Onze eerste prioriteit is het uitbreiden van de capaciteit zodat wij onze klanten binnen een termijn van 2 tot 3 weken weer een uitstekende dienstverlening op het 3G netwerk kunnen bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de verdubbeling van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang en meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.

2 tot 3 weken zal wel ietsje langer worden denk ik, er worden vast niet in de nacht antenne's geplaatst!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden