[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarin rij je nu eigenlijk?


roel

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

BS-NS

 

de BR-ST waar ik mijn rondjes rond de kerk mee rijd, zelfs tot Maastricht airport,  heeft/had die klingel ook.

2 weken terug ook nog pieper en rode lamp,te weinig koelmiddel gaf hij aan,in de radiateur gekeken en zat best wel veel in.

monteur gebeld,hij, word hij warm? ,,ik, nee hoor , hij, zit er nog sap in? ik,  ja hoor, ,kom er maar mee terug straks, en zet hem maar voor de garage,die piept morgen niet meer.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-8-2021 om 13:48 zei lientje:

Heeft het misschien met het onderhoudscontract of de garage te maken?

Ik heb weinig last van storingen met de DAF. Alleen af en toe een AEBS storing op de trailer.

Je hebt gewoon geluk. Ik werd er ook helemaal gek van. Staat nog wel ergens een filmpje van mij op het forum met rode motorstoring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-8-2021 om 07:05 zei matthieu:

Ik snap dat gelul als tededem ook niet hoor Rob. Komt iig heel kinderachtig over.

3 jaar Mercedes gereden bij de firma, de enigste grote storing was de EGR die de geest had gegeven. Nu tijdens mijn reintergratie na 3 maanden ziektewet in 2 maanden al meer storingen gehad als in 3 jaar Mercedes, volgens mij zit er een rad van storingen onder dat dashbord die elke keer opnieuw een slinger krijgt en dan stopt bij een willekeurige storing en op het rode bonusvlak alle storingen die ze maar kunnen bedenken en is de storing rood, probeer dat gejengel maar eens uit te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

 

Maar waar ze die klote zoemer nu toch gemonteerd hebben?? Als ik het wist dan had ik er al enkele naar het hiernamaals geholpen!

Rechtboven, achter de toerenteller…..

 

 

 

Alleen even het tellerpakket er uit wippen. 😃

832AE22B-EA38-4277-92EF-EA3D00C28C49.jpeg
 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei bituum trapper:

3 jaar Mercedes gereden bij de firma, de enigste grote storing was de EGR die de geest had gegeven. Nu tijdens mijn reintergratie na 3 maanden ziektewet in 2 maanden al meer storingen gehad als in 3 jaar Mercedes, volgens mij zit er een rad van storingen onder dat dashbord die elke keer opnieuw een slinger krijgt en dan stopt bij een willekeurige storing en op het rode bonusvlak alle storingen die ze maar kunnen bedenken en is de storing rood, probeer dat gejengel maar eens uit te krijgen.

Ik heb ondertussen van Rob begrepen dat je tededem op de goeie manier moet lezen. Dan klinkt het als de storingsmelder in een DAF. Blijft tóch kinderachtig voor volwassenen mensen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
39 minuten geleden zei sprinter 516:

Nu enkele dagen met deze onderweg te spotten, “mijn” Mercedes sprinter wordt eindelijk op “C” kenteken gezet deze dagen

 

Bied dat voordelen Cor, op C kenteken?
Ik neem aan dat je BE combinatie zwaarder is dan 7500 kg en dus tachograafplichtig is. Je mag nu wel weer vijf zaterdagen verplicht op cursus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

 

Bied dat voordelen Cor, op C kenteken?
Ik neem aan dat je BE combinatie zwaarder is dan 7500 kg en dus tachograafplichtig is. Je mag nu wel weer vijf zaterdagen verplicht op cursus...

Zijn laadvermogen zal er meer van worden. Waarschijnlijk is die terug gekeurd naar De B categorie om zo makkelijker mensen te kunnen inzetten die alleen over een BE rijbewijs beschikken maar als je dan naar het laadvermogen kijkt wat je uiteindelijk overhoud zijn de meesten al te zwaar als ze enkel een kistje met sjorbanden vervoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

 

Bied dat voordelen Cor, op C kenteken?
Ik neem aan dat je BE combinatie zwaarder is dan 7500 kg en dus tachograafplichtig is. Je mag nu wel weer vijf zaterdagen verplicht op cursus...

Tachograafplicht begint al bij 3500kg,als je beroepsmatig goederen of personen vervoert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Bied dat voordelen Cor, op C kenteken?
Ik neem aan dat je BE combinatie zwaarder is dan 7500 kg en dus tachograafplichtig is. Je mag nu wel weer vijf zaterdagen verplicht op cursus...

Het voordeel is inderdaad dat ik nu een laadvermogen op de motorwagen heb van 1000 kg, omdat het van oorsprong een 5 tonner is, en dus terug gekeurd bij aflevering naar "B" motorwagen.

Ik ben nu 3x aan de kant ervoor gezet door oom agent, en dat wordt een duur grapje, want overbelading is een economisch delict.

Doordat er standaard een aanhanger met een laadvermogen van 2200 kg achter zit, is het totale gewicht meer dan 3500 kg en ben je tachograaf plichtig.

Vandaar dat alle B-E combi's standaard een tachograaf er in hebben.

Na keuring gaat het laadvermogen van de motorwagen weer naar iets van 2300 kg......

Die 5 dagen code 95 had ik toch al, dus daar veranderd niets aan

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden