[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tips tegen beroving


Gast Berserker Beastbuster

Recommended Posts

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Uitlokking......................

Ak 47? en dan?

Indien nodig moet jij hem nog pakken..............

En als je hem gebruikt, heb je er gelijk een probleem erbij.

En eventuele bezitters van zulks "speelgoed" zullen het niet zo één twee drie vertellen op een publiek forum.

Lijk mij in ieder geval niet echt handig................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

HA! Ik ben die :D:D:stom: vergeten bij het einde te plaatsen.Ik heb hooguit wat oude eieren uit de middenkast erbij om te gooien.....:stom:.Verder zal ik nooit,nimmers met een oostblok merk wapens hanteren.Zijn veeeel te onveilig.

Maar weer serieuz: Ik raad ook niemand aan om electroshokapparaten,nepwapens,pepperspray,honkbalknuppels mee te nemen.Die jongens/meiden die van plan zijn een chauffeur te beroven,die doen dat ook. Met dit soort spullen lok je maar uit dat je voor 99% zeker met de ambulance of de "zwarte auto" op verdere reis gaat. En goed middel is een goede zaklamp (om de overvaller tijdelijk te verblinden,anderen alert te maken) of Deospray.Denk ook er aan : Motor opstarten en wegrijden is meestal geen optie-ze hebben de luchtslangen al doorgeknipt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben al eens beroofd in tilburg, werd ik 's morgens wakker om half 10 met knallendekoppijn en een droge bek.

deur opengebroken, accu's ontkoppeld en een lege trailer, gelukkig was er niets persoonlijks weg.

Ben niet bang, als ze binnen willen komen doen ze het toch wel, al heb je een panicroom in je cabine, binnen komen doen ze altijd, desnoods met een life hammer, slaan gewoon je zijruit in.

of ze zetten de truck in de fik, kom je er ook wel uit.

zodra je iets hoort, gewoon de motor starten en alle verlichting aan, wil ook nog wel eens helpen.

hoevaak zie je 's avonds niet chauffeurs met alle cabineverlichting aan aan het smsen en ondertussen met de laptop bezig.

gewoon de gordijnen dicht houden.

en voor de rest, een beetje geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er geen moeite mee, maar dan moet het wel louter en alleen noodweer zijn ( en dan bedoel ik geen storm of regen ).

Iemand die een poging tot inbraak doet en klaarblijkelijk ongewapend is, weerloos aan de haren meesleuren om hem vervolgens in het schijnsel van je koplampen (als voorbeeld ten overstaan van anderen) afschieten als een dolle hond, zou een mogelijke oplossing kunnen zijn doch ligt dat nogal gevoelig bij onze dienders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Gast Berserker Beastbuster

hallo, daar ben ik weer.

ik begreep de vorige keer dat een total ombouw tot een bunker iets te veel werk kan zijn, en dacht: waarom moeilijk doen als het stukken simpeler kan?

Inbraakvertragende folie!! Of anti-inbraak folie. ofwel veiligheidsfolie.

verschillende sites die dit aanbieden. (die kan ik wel knippen/plakken, maar met deze termen op google zie je er zo al 30 voorbij komen)

prijs? 35 tot 45 euro per vierkante meter (bij R..:zegtniets: bijvoorbeeld -las net dat reclame niet mag, LOL-) . En men is een half uur bezig om door je ruit te komen.

let wel op certificering. er zijn schijnbaar categorieën in sterkte. iets met klasse A en B en EN-waardes...dat zal wikipedia je wel kunnen vertellen... Je hebt zelfs kogelwerende folie, maar dan ben je een paar tientjes duurder uit. En leg dát dan maar eens uit aan je baas :cool: (sorry chef, hij is per ongeluk kogelvrij nu...verkeerde serienummer...)

Sommige sites maken het op maat voor je, en volgens mij zijn er sites die het er voor je opzetten. tegen meerprijs waarschijnlijk. Maar je kan het ook zelf doen. moet je wel een Stan Lee mesje kopen (dat is een Hulk-beukt-raam-in-grapje :D)

en je hoeft misschien alleen je zijraampjes te doen, want met een doorgeslagen voorruit zullen ze wel niet over de snelweg toeren? bovendien kan je, als je het kanaal in rijdt, dus niet je voorruit eruit tikken met je hamertje als die gefolied is gok ik...:zegtniets:

of wisten julie dit al? de prijs valt reuze mee, toch?

en nog een tip: je kan folie's combineren. je hebt ook zonnewerende folie, en folie tegen inkijk. die laatste werkt optimaal als het buiten lichter is dan binnen. inkijk is dan onmogelijk. dus buiten straatlantaarns aan, en binnen donker, dan zien ze niks. is zowiezo handig dus....

mvg,

BBB

ps: ik ben geen chauffeur, maar ik denk gewoon graag mee met oplossen problemen :ok:, en soms kan het niet linksom...of rechtsom....maar we komen er wel!!:stom: (Héé...ze pikke me fiets!!...:eek:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Berserker Beastbuster

las net nog op een site...(wiki wist niks over folie helaas)

De meest gebruikte folies zijn hieronder weergegeven met hun normering:

4 Mil (100 Micron) Approved European Standard EN 12600, level 2B2

7 Mil (175 Micron) Approved European Standard EN 12600, level 1B1

8 Mil (200 Micron) Approved European Standard EN 356, Class P1A

12 Mil (365 Micron) Approved European Standard EN 356, P2A

en micron is een diktemaat. een haar is ongeveer 20 tot 180 micron dik. micrometer dus...ofwel µm :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook zou ik die folie graag eerst getest zien voordat ik ze op de ramen van mijn wagen zou plakken

Hoe reageert die folie namelijk op vocht OF hitte als je wagen ergens in het weekend urenlang in de zon heeft gestaan.

En ja, mocht je er ooit zelf in een noodgeval uit je cabine moeten dan kun je dus ook ingesloten zitten.

Een zijraam is er m.i. makkelijker uit te tikken dan een voorraam. Zo ook hulp van buitenaf, stel je voor je raakt bij een ongeval betrokken de auto staat in brand en jij kunt er niet meer uit ...

Daarnaast kan men altijd nog narcose gas in je cabine spuiten. Ik zou eerst dat eens willen proberen te voorkomen, maar ja natuurlijk moet er ook verse lucht in je cabine kunnen komen.

Een alarm lijkt mij dus de beste optie.

Plus mogelijk enige gaten dichten waar de overvallers makkelijk bij kunnen.

Het zou best kunnen als jij je cabine tot een fort maakt het dievengilde agressiever zal optreden en ze je wakker kloppen om vervolgens met behulp van een pistool je vriendelijk doch dringend te vragen of ze even de sleutel van je containerslot mogen gebruiken.

Kortom Je kunt wel het een en ander doen.

Maar zelfs Fort Knox zal niet ondoordringbaar zijn, ... en daar hebben we van de week een kleine voorstelling van gezien in Amsterdam. (niet te vergelijken met Fort Knox natuurlijk .. maar men dacht dat de beveiling daar goed en voldoende was dus)

't beste is dus m.i.

- Praat NOOIT over je lading met niemand, ook niet met je vrienden want er kan altijd iemand op de achtergrond zitten die meeluistert.

- parkeer op veilige plaatsen; dwz bij een truckstop waar meerdere wagens staan. Dit garandeert nog niet dat je niet overvallen kunt worden maar verkleind het aanzienlijk.

- Als je wordt overvallen ... geeft het hele handeltje af en denk om je eigen leven!

Als jij (je lading) het doelwit bent van doelbewuste* criminelen ... dus geen gelegenheidsdieven ... dan is er weinig wat jij kunt doen om dat te voorkomen.

*maw ze weten dus om welke lading het gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=6]This year July has 5 Fridays 5 Saturdays and 5 Sundays this happens once every 823 years this is called money bags.

So copy this to your status and money will arrive within 4 days.

Based on Chinese philosophy of feng shui.

Those who read but not copy will be without money. ----[/h]

@ABS,

dit heb je in 2016 toch ook weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij heb je teveel naar het A team gekeken, en denk je dat er zomaar van alles ingebouwd kan worden.

rookmachine, wat een dwaas idee, het ding zal maar afgaan door een los contact of zo terwijl je net met 90km in een bochtige afdaling zit!

En dan nog zeggen dat jij wel altijd normaal reageert... Dwaas idee? Waarom is het dan een jarenlang toegepast concept in vele vrachtauto's??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hallo, daar ben ik weer.

en nog een tip: je kan folie's combineren. je hebt ook zonnewerende folie, en folie tegen inkijk. die laatste werkt optimaal als het buiten lichter is dan binnen. inkijk is dan onmogelijk. dus buiten straatlantaarns aan, en binnen donker, dan zien ze niks. is zowiezo handig dus....

mvg,

BBB

ps: ik ben geen chauffeur, maar ik denk gewoon graag mee met oplossen problemen :ok:, en soms kan het niet linksom...of rechtsom....maar we komen er wel!!:stom: (Héé...ze pikke me fiets!!...:eek:)

Ik weet het niet, hoe wil je dan goed contact krijgen met de medeweggebruikers?? (zoals, fietsers, kinderen, mensen die je wil gebaren dat ze voor kunnen gaan omdat je anders toch de bocht niet kan maken..) Noem maar even een paar voorbeeldjes. Die donkere folie mag niet voor niks niet op de voorste ramen van auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tegenwoordig wordt je voor 5 cent bedreigd, wat kun je tegen zulke gasten....

Belangrijkste tip is al gegeven: Zwijgen over met wat je naar waar gaat.

En een vracht of rit die je niet vertrouwd, stel eisen of weiger. Mijn vorige werkgever dacht dat ik wel met platte TV`s nachtritten ging doen:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of je gisteren(donderdag) onderweg hebt geluisterd bij de wereldomroep maar daar was een jongen "de bandenkoning' in de uitzending die overvalllen is in Napels deze week. Hij werd op een industrieterrein klem gereden door een vrachtwagentje waarna er 4 mannen uit een busje sprongen, de deur opentrokken en een pistool tegen zijn hoofd zette. Ik ken heel die jongen niet maar zat met tranen in mijn ogen te luisteren. Dat gun je echt niemand, en dan nog eventjes alleen terug naar huis moeten rijden. Brrrrrr.

Ik heb probeer om de link naar de uitzending erbij te zetten, het is bijna aan het eind van het programma (1cm voor het einde van het balkje)

http://download.radionetherlands.nl/rnw/smac/podcast/audio/all_channels/nl_onderweg_44_1kHz_20110630_104048.mp3

Peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden