[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

weer op pad


Gast sindaco

Recommended Posts

Gast sindaco

ja dat kun je wel stellen.

eigenlijk meer in het spoor van huub.

ik mocht gelijk op pad naar de regio waar huub en consorten hun halve leven versleten hebben en ik denk dat ik nog wel vaker die hoek op ga , want een collega van me kwam ik in budapest tegen en een derde was op weg naar boekarest en dan door naar izmir.

van mij mogen ze dat hele oostblok weer gaan bevoorraden:D

maandagmiddag vertrokken en dan is het alleen maar rijden tot nickelsdorf en als ik woensdagochtend naar de weegbrug ga bij de hongaar staat een collega achter me en na het wegen en het kopen van een vignet rijden we samen op naar budapest en wisselen over de bak wat info uit

de eerste plaatjes zijn vanaf de ring richting mijn klant en dan zie je ook dat het weer gewoon op distributie italie lijkt, maar dan in hongarije.

de benz waar ik nu mee op pad ben geweest en bij wenen bespeur ik een aanhangertje vol fietsen.

zullen wel op marktplaats gekocht worden en dan snel terug naar hongarije.

aan de grens wordt alles gewogen en vrije doorgang is er echt nog niet.

allemaal nieuw dat hongaarse taaltje en later dat roemeens....het lijkt veel op riessen's heb ik horen zeggen. ( dat begrijpt ook niemand:D)

post-1283-1394782148,5468_thumb.jpg

post-1283-1394782150,0395_thumb.jpg

post-1283-1394782150,6137_thumb.jpg

post-1283-1394782151,1256_thumb.jpg

post-1283-1394782151,6932_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

na lossen budapest ga ik via de route national naar oradea en koets vrolijk door het hongaarse land en wordt nog door de politie van de weg getrokken en vignet controleren en gewicht vragen.

nee die 5 ton was niet goed genoeg voor een bekeuring en je ziet heel veel mobiele weegbruggen op parkings en de jongens van vaex weten bij voorbaat al dat ze in hongarije betalen en later aan de roemeense grens nog een keer kunnen dokken.

het hele stuk van budapest naar oradea en later tot aan turda ( regio cluj napoca ) ....duke kent het wel

is vooral gevoed met de e v wijk en de essers familie.....de roemeense dan.

de essers clan zijn echte kamikaze's.

foto's kunnen door elkaar zitten, maar dan heb je ook wat uit te zoeken.

en huub die grens net voor oradea..hoelang stonden jullie daar altijd.

ik heb er naast de hongaarse politie 45 min gestaan ( pauze ) en iedereen werdt gecontroleerd op vignet en de wagens van de greef kregen een digitale screening en konden dokken.

je ziet er ook bijna geen polen en tsjechen, want het is allemaal hongaren en roemene en bulgaren.

ook ik mocht alle papieren laten zien bij de roemeen en zelfs de apk papieren werden gevraagd en gecheckt. ( hel veel mannen daar hebben een nederlandse oplegger erachter en ik denk dat ze weten waar ze geld kunnen vangen )

als ik de grens over ben eerst maar een vignet kopen bij de roemeen en nergens willen ze een kaart alleen cash.

de vaex jongen ( een roemeen ) komt naar me toe en kent engels en zo rij ik achter hem aan en komen we bij een pomp waar we het vignet kunnen doen en hij vertelde dat ie eerst bij TBT had gereden uit horst maar dat het in de beestjes beter was.

ook kreeg ik mooi info over de roemeens routier en dan gaan we dus mooi op pad richting cluj napoca

die foto met dat water is de rondweg bij oradea:D

post-1283-1394782152,2103_thumb.jpg

post-1283-1394782152,7182_thumb.jpg

post-1283-1394782153,26_thumb.jpg

post-1283-1394782153,8596_thumb.jpg

post-1283-1394782154,3773_thumb.jpg

post-1283-1394782154,944_thumb.jpg

post-1283-1394782155,5185_thumb.jpg

post-1283-1394782156,0454_thumb.jpg

post-1283-1394782156,5418_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Mooie camion!

Is dat uw vaste wagen?

nee voorlopig nog geen vaste wagen, maar ik ben een daf gewend en ik moet erkennen dat deze benz mij versteld heeft doen staan ( ja ik geef het openlijk toe. ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

dan rijden we roemenie dus binnen en ik denk gelijk aan huub.

zou hij dat cafe nog kennen of heeft ie daar al eens gelost.

rustig toer ik op de woensdagavond richting cluj en na 1,5 uur rijden over 75 km ( ging best vlot ) kom ik aan bij de routier

rout 60 heette het ding en ja met koeler mocht niet.

ik zeg tegen die man zo goed en zo kwaad het ging in het riessen's dat ik in de hoek wilde staan:p

dat mocht en ik mocht gelijk 10 lei aftikken voor de parking = 2,5 euro.

het ten was prima en biertje erbij ( het was maar 33 graden ) en ik zag dat ze zelfs wifi hadden dus nog wat gemaild met die werkeloze die thuis zat en dan lekker slapen. ( ik had van ria goede oordoppen gekregen en het ging goed.)

op donderdagochtend verder naar mijn 2e en laatste klant en we stuiteren verder over mooie wegen en slechte wegen en net voor de klant stop ik bij een buffe ( riessens's voor cafe ) en praat met een jongeman die gelukkig engels sprak en zo kom je er achter waar je klant ligt en drinkt ff een koffie voor 0,25 euroct = 1 lei

ik was daarna om 0930 leeg en kon terug richting budapest om vrijdag te laden.

op de terugweg nog heel veel door mooie dorpjes gereden en de vooruit in een file laten schoonmaken en veel gipsy's gezien en mensen in klederdracht en opgedoft, dus ik denk dat het een feestdag was.

ik kwam tot aan een hongaarse routier en stond daar met 36 graden al vroeg stil en als je standairco gewendt bent is het ff slikken in de hete cabine.

binnen in het restaurant hingen airco's, maar je snapt het al....die lui liepen nog in lange broek en vest en buiten waren veel beestjes.

dus lekker binnen eten met 36 graden en je eten blijft wel langer warm, maar het bier blijft niet lang koud:p

foto 1...huub was hotel tranzit er al toen jij in oradea kwam??

foto2 ...ik denk hier heeft huub al eens gestaan

foto 3 ...de trein crossing is met 2 km per uur goed te doen.

voor de rest wat dorpsplaatjes en de wagen bij de truckstop in roemenie

eten en drinken alles voor 30 lei = 7,5 euro en wifi gratis:ok:

het verhaal is al verder dan de foto's maar dat maakt denk ik niet uit.

komt nog meer.

post-1283-1394782157,0467_thumb.jpg

post-1283-1394782157,5719_thumb.jpg

post-1283-1394782158,0726_thumb.jpg

post-1283-1394782158,5627_thumb.jpg

post-1283-1394782159,2159_thumb.jpg

post-1283-1394782159,7644_thumb.jpg

post-1283-1394782160,2915_thumb.jpg

post-1283-1394782160,8243_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

nog wat plaatjes van de terugweg en in turda bij de rigipsfabriek stonden s'morgens om 06.00 uur vrouwtjes de stoep schoon te vegen en dat zo om de 10 min denk ik want wegdek was er niet alleen gaten vol met cementstof.

en daar ging het hele tranzitverkeer door.

tussen cluj en turda ligt 45 km snelweg en dan zie je waar het geld heengaat van de ontwikkelingshulp zullen we maar zeggen.

ik weet niet of huub in turda is geweest maar vast wel.

de eerste drie foto's zijn in turda bij die rigipsfabriek en de rest gaat voornamelijk over mijn route en mensen houden van torentjes en veel prullaria langs de weg.

eentje van essers komt vlak voor wat bochten volgas er overheen en kan dus nooit zien wat er aan komt.:stom:

uiteindelijk beland ik dus s'avonds in hongarije bij een camping truckstop waar we lekker warm kunnen gaan eten.= laatste foto

post-1283-1394782161,342_thumb.jpg

post-1283-1394782161,8856_thumb.jpg

post-1283-1394782162,4326_thumb.jpg

post-1283-1394782162,9328_thumb.jpg

post-1283-1394782163,4464_thumb.jpg

post-1283-1394782164,3255_thumb.jpg

post-1283-1394782164,9085_thumb.jpg

post-1283-1394782165,425_thumb.jpg

post-1283-1394782165,917_thumb.jpg

post-1283-1394782166,4335_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

de foto's van essers

en met veel van die bochtjes heb je die niet graag naast je zitten als er wat de bocht om komt.

verder stikt het daar van de ukrainse en bulgaarse busjes die allemaal zo snel mogelijk van A naar B willen.

in ieder geval een schitterende rit om te beginnen en verwacht nu niet elke week dit soort verslagen, want ik moet ook nog werken:D

aanstaande maandag ga ik naar de regio angers en dan zien we het wel weer.

deze trip kon niet meer stuk en ik moet mijn mening over die benz bijstellen....zal rubberduck verbazen, maar eerlijk is eerlijk.

als ze nog wat doen aan dat rotgeluid van die wagen dan wordt het mij om het even daf of mercedes.

op bijna 3900 km bijna 1 op 4!!

en veel binnendoor en geen cruise gedoe.

maar er rest nu dus een grote vraag:D:D:D

huub waarom deden jullie er vroeger bijna 2 weken over:angel::angel:

bij foto 3 zie ik hem aankomen....die roemeense essers.

bij foto 2 zit ie vlak voor die bocht nog naast me.

de benz moest er nog ff bij en het is een strak span in de hete zon

en als laatste

slaap lekker

post-1283-1394782166,9658_thumb.jpg

post-1283-1394782167,4856_thumb.jpg

post-1283-1394782168,0013_thumb.jpg

post-1283-1394782168,5269_thumb.jpg

post-1283-1394782169,018_thumb.jpg

post-1283-1394782169,5465_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Heb je aan de grens bij Oradea geen gammel krukje gekocht? (klapstoel)

Ik vraag er altijd een stevig stuk touw bij:D

nee ik had een goede stoel in de benz en de meeste routiers hebben tafels en stoelen...zelfs in hongarije en roemenie:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verslagje John.

Denk dat het Riessens dat ze in Roemenie spreken wat meer ontwikkeld riessens is...:ja:

Ben 1X in dat land geweest, herrinner voor altijd dat er een spoorweg overgang was zonder bestrating tussen de rails. En er reden stoom treinen, wat wel cool was.

Wel vaak in Yougeslavia geweest, en zal nooit begrijpen waarom iedereen zijn eigen leven en dat van anderen totaal geen waarde geeft in t verkeer, denk dat ze echt wat dom zijn ofzo....

Verder wel aardige mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Mooi verslagje John.

Denk dat het Riessens dat ze in Roemenie spreken wat meer ontwikkeld riessens is...:ja:

Ben 1X in dat land geweest, herrinner voor altijd dat er een spoorweg overgang was zonder bestrating tussen de rails. En er reden stoom treinen, wat wel cool was.

Wel vaak in Yougeslavia geweest, en zal nooit begrijpen waarom iedereen zijn eigen leven en dat van anderen totaal geen waarde geeft in t verkeer, denk dat ze echt wat dom zijn ofzo....

Verder wel aardige mensen.

ik denk dat alleen herman dat kan bepalen als ie een keer daar heen gaat en met die lui van gedachte gaat wisselen. als herman daar dan een goede inburgeringscursus in het algemeen beschaafd riessen's kan doen is er nog hoop voor heel riessen en kan ie als een soort taaldokter terugkeren naar zijn riessenaren en het woord verkondigen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Mooi verslagje John.

Denk dat het Riessens dat ze in Roemenie spreken wat meer ontwikkeld riessens is...:ja:

Ben 1X in dat land geweest, herrinner voor altijd dat er een spoorweg overgang was zonder bestrating tussen de rails. En er reden stoom treinen, wat wel cool was.

Wel vaak in Yougeslavia geweest, en zal nooit begrijpen waarom iedereen zijn eigen leven en dat van anderen totaal geen waarde geeft in t verkeer, denk dat ze echt wat dom zijn ofzo....

Verder wel aardige mensen.

was dat voor of na de tijd dat huub daar was.

waarschijnlijk hebben die toen daar altijd dat wat tussen de rails lag teruggeladen.:D

maar ik kan er niet teveel over zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
was dat voor of na de tijd dat huub daar was.

waarschijnlijk hebben die toen daar altijd dat wat tussen de rails lag teruggeladen.:D

maar ik kan er niet teveel over zeggen.

Huub reed daar toen de aarde nog plat was, dussss.

Maar denk dat het in '85 was ongeveer. Die dictator was toen nog volop aan de macht en de rest leefde in arremoe.

Zoiets als het nu in west EU is:D:D:D

Heb toen ook aan mezelf beloofd om uit dat hele oost blok weg te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik denk opties bedrog, want als ik naar de foto in mijn avatar kijk en die staat ook bij mijn profiel dan lijkt het daar ook zo te zijn.

het enige wat men hier vaak doet is de schotel verplaatsen, maar volgens mij is de wielbasis van de meeste trekkers vrij standaard.

ik denk wel dat die side skirts het geheel iets vertekenen.

maar ik kan nog heel veel foto's op de zaak maken en dan kunnen we vergelijken.

volgende week met de combi naar frankrijk en net voordat ik naar huis ging vertrok er nog een combi naar spanje.

ik heb weer een baan net als jij

jij doet de states en ik doe nu europa

allebei dus binnenlander:D

de nieuwe wagens worden allemaal afgeleverd met standairco en zelfs een enkele poolse collega heeft al standairco erop.

overigens zijn alle koelers afgeschermd door middel van een plaat en dan kan er dus geen joker s'nachts de koeler uitzetten of ze moeten al het slot kapot maken. en dat hoort iedereen.

post-1283-1394782170,0845_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Ik denk toch dat jij je in Roemenie qua taal wel kunt redden John, het lijkt meer op Italiaans als op Riessens!

Verder een mooi verslag en mooie foto's. :ok:

va bene herman

chapeau ( dat is dan weer frans ):ok:

idd is het niet al te moeilijk voor iemand die italiaans kan en zijn er veel overeenkomsten

je bent toch goed op de hoogte.

daarom zijn er ook zoveel roemenen die in italie hun geluk zoeken.

die route 60 ( truck stop ) langs de E 60 van oradea naar cluj is al zover dat de menukaart in 4 talen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
va bene herman

idd is het niet al te moeilijk voor iemand die italiaans kan en zijn er veel overeenkomsten

je bent toch goed op de hoogte.

.

Mijn moeder had absoluut geen domme kinderen John!

Ik ga volgende week mijn Italiaans weer ophalen, en van spaghetti p..p maken. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
aanstaande maandag ga ik naar de regio angers en dan zien we het wel weer.

Ik stond afgelopen dinsdag 08.06.2010 bij een collega van je in Maucomble (tussen Amiens en Rouen) op de parkeerplaats. Was er naar toe gelopen maar hij lag al te pitten (17.00 uur).

Moest zelf ook richting Le Mans - Angers - Brest en Cherbourg. Een collega van me gaat deze week ook die kant uit, zelf ga ik richting Lyon.

Gr. Harrie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Allereerst John, mooi dat je weer werk hebt al is het voor een poos, maar misschien heb je geluk en rol je er zo tussen.

Ik zat vorige week te denken of je al wat wist en nu zie ik het staan.

Ik weet dat ze mooi en relaxt werk hebben daar kun je oud bij worden;)

Misschien kom ik je nog wel tegen zelfs want ze rijden ook naar Noorwegen, je weet maar nooit!

Doe Mario effe de groeten van me als je hem treft die rijdt met een combi is een ex-collega van de firma M. te H.

Mooi verslag alvast weer en we gaan er zeker meer van zien.

Gr.Johannes.

Ciao!!:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gefeliciteerd man!

Komende week zit ik ook in Frankrijk, dus misschien kom ik je wel tegen...

Ik rij als alles goed gaat de komende tijd voor DE kleuterleider:cool:

Als je maar geen grote mond opzet tegen hem, hij is nogal groot hoor! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Gefeliciteerd man!

Komende week zit ik ook in Frankrijk, dus misschien kom ik je wel tegen...

Ik rij als alles goed gaat de komende tijd voor DE kleuterleider:cool:

heeft appie hein ook al vestigingen in la belle france??

die is toch van het oppassen op de kleintjes:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden