[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

weer op pad


Gast sindaco

Recommended Posts

Gast sindaco
Hehe dat ie groot is is helemaal waar...

Maar wel een aardige man...

Mag me iig gaan bewijzen komende week op een MAN:cool:

dus misschien zien jullie mij bij een vd routiers

ga je op het dak zitten of bedoel je wat anders.:confused:

de meeste rijden in een wagen...toch:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey John, leuk dat je het naar je zin gehad hebt van de week! Vind wel dat je snel open en neer was. Misschien volgende keer wat meer adressen erin, kun je wat gaan sight-see-en. Is veel leuker, je weet toch!:D

En een mooie rood-met-lelijk-geel gespot zie ik wel. Wat dacht je, Duke zit elke avond thuis op de bank bij vrouw en kinders, ik zal eens een ploatie schieten voor hem! Pas heb ik nog een ritje Italië gedaan voor hun, en moet zeggen het kriebelt wel nog steeds. Het blijft leuk, vooral als je op je gemak een beetje kunt rondcruisen, geen jagerige planning achter je aan, eigen plan trekken. Goed restaurantje spotten + denken 'het is etenstijd' = lekker gaan staan. Super! Toch kwam ik nooit in Roemenië, dat deden alleen de bulkautoos (saai klote werk) en de kastenauto's (was niks voor mij). Maar als ik nu weer ga rijden, is het of alleen maar Italië óf iets in het speciale transport, en je begrijpt, niet voor een 'grijpstuiver'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Hey John, leuk dat je het naar je zin gehad hebt van de week! Vind wel dat je snel open en neer was. Misschien volgende keer wat meer adressen erin, kun je wat gaan sight-see-en. Is veel leuker, je weet toch!:D

En een mooie rood-met-lelijk-geel gespot zie ik wel. Wat dacht je, Duke zit elke avond thuis op de bank bij vrouw en kinders, ik zal eens een ploatie schieten voor hem! Pas heb ik nog een ritje Italië gedaan voor hun, en moet zeggen het kriebelt wel nog steeds. Het blijft leuk, vooral als je op je gemak een beetje kunt rondcruisen, geen jagerige planning achter je aan, eigen plan trekken. Goed restaurantje spotten + denken 'het is etenstijd' = lekker gaan staan. Super! Toch kwam ik nooit in Roemenië, dat deden alleen de bulkautoos (saai klote werk) en de kastenauto's (was niks voor mij). Maar als ik nu weer ga rijden, is het of alleen maar Italië óf iets in het speciale transport, en je begrijpt, niet voor een 'grijpstuiver'

je weet wel elke week loopt anders en ik vindt het niet erg als het een keer strak loopt.

vaak heb je toch dat er door omstandigheden een klant niet gehaald wordt en dan heb je ook weer tijd zat.

ik ben wel erg blij dat ik nu ergens zit waar ik heel europa en de oostblok kan doen en ik zal italie ook wel af en toe zien, maar de uitdaging van overal naartoe waar ik nog niet geweest was is ook heel erg mooi.

ik ben begonnen bij een bedrijf wat heel europa deed en hoop het weer bij zo een bedrijf af te maken.

roemenie is echt een mooi land en ik persoonlijk vind het al mooier dan hongarije omdat hongarije veel vlakke stukken heeft en dat roemenie is bergachtiger en kleurrijker.

dat van jagerige planning heb ik nog niet veel van gemerkt in de eerste week, maar het is sowieso een goede strak georganiseerd bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

deze week met een combi op pad geweest en het is weer ff wennen aan een nieuw bedrijf met allemaal andere regels en zo, maar we komen er langzaam achter hoe alles werkt en wat de termen st-st en voorkoelen e.d inhouden.

het is op dit moment een grote leerschool voor mij en het loopt al met al niet verkeerd.

veel vragen en dan kom je overal achter.

nog een foto van de combi en wat plaatjes van de regio rouen en omstreken.

de eerste rit naar angers....ja toen lag het fototoestel thuis:stom:

verder een rustige week gehad.

gisteravond thuisgekomen met 10.03 rijuren...........ja af en toe moet je stout zijn.:p

in rouen staan heel veel locomotieven in ruste.

zelden zoveel van die meuk op een hoop gezien.

post-1283-1394782222,8885_thumb.jpg

post-1283-1394782223,4284_thumb.jpg

post-1283-1394782223,9974_thumb.jpg

post-1283-1394782224,5384_thumb.jpg

post-1283-1394782225,0498_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

verder op de autostrada in belgie nog een ongelukje :angel:

deze chauffeur was van onze snelweg af door de middenberm heengegaan en op de andere weghelft terecht gekomen.

zijn trekker stond aan de andere kant weer in de goede richting terwijl zijn oplegger nog tegen het verkeer in stond.

ik kan het me haast niet indenken dat er geen zwaargewonden of doden bij betrokken zijn.

het is in de avondspits en dan is het erg druk en erg onverwachts als er ineens een oplegger door de middenberm komt en voor je op de snelweg is.

oom agent was al veel aan het regelen en het is een ramp om in belgie je te verplaatsen via een snelweg.

s'ochtends en s'avonds zijn de meeste wegen gewoon parkeerplaatsen en het wordt steeds voller en drukker.

ook bij lille is er s'avonds geen doorkomen aan en deze week 2x gratis door de liefkenshoek gemogen ivm ongevallen op de ring van antwerpen.

meestal rij ik komende vanuit frankrijk via mons namen luik naar huis en ga al helemaal niet richting antwerpen.

post-1283-1394782225,764_thumb.jpg

post-1283-1394782226,284_thumb.jpg

post-1283-1394782226,7973_thumb.jpg

post-1283-1394782227,3143_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik heb de foto van die scania nog uitvergroot en volgens mij hebben er veel mensen geluk gehad

ik zie wel de mannen net achter de bosjes lopen en zie daar niet echt nog andere wagens staan.

ja soms zijn er veel beschermengelen aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Leuk verhaaltje weer John:ok: Zit in al jullie auto's een CB trouwens? En jammer dat je geen vaste auto hebt en dus ook niet herkenbaar bent onderweg. Ik kom nl regelmatig VTS-wagens tegen:ja:

ja die vaste wagen is nog ff wachten en ik ben al blij dat ik per week of per 2 weken 1 wagen heb.

sommige hebben een bak en sommigen niet.

vaak ben ik nog bezig de wagens te ontdekken en alles ligt overal en nergens:D

ja onze wagens kom je door heel europa tegen, dus het is nu niet te zeggen waar ik in zit.

voorlopig ben ik incognito.

als er een vaste ooit komt dan moet ik wat verzinnen, want van buiten zijn ze ook allemaal hetzelfde.

ik heb wel een idee om hem dan net ff wat herkenbaarder te maken, maar dat is nog niet aan de orde.

dus voorlopig gewoon roepen matthieu en wie weet....antwoordt ik nog een keer.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ja ik weet nu dat ik volgende week op pad ga met een combi en waarschijnlijk die voor 2 weken heb, omdat die chauffeur 2 weken vakantie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Heeft die Mercedes nou een vrij lange wielbasis of is het opties bedrog?

Benz is leverbaar met wielbasis 3,60 of 3,90. Zo te zien is dat de 3,90. In Duitsland wordt eigenlijk standaard gereden met 3,60 wielbasis. Ik heb een paar maanden geleden gereden in een Acros MP3, voorzien van afstandsregeling etc, maar echt, die reed subliem! Nagenoeg geen verschil tussen de Benz en de Daf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo te zien vermaak jij je wel onderweg, en rij je rond met een big smile.:D

Mooe foto's hoor, altijd leuk daar in die hoek, hoop ook weer eens die kant op te kunnen.

Dan nu het gas erop, zodat je weer snel terug bent en ons kan plezieren met je mooie ritverslagen.

Hoe is het met de hond? heeft ie de dagen zonder jou overleefd?

have fun deze week, ik ga gewoon naar al jullie auto's seinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

deze week op maandag wat rondgereden in nl en s'avonds nog ff naar brussel getuft en op dinsdag geladen voor zwitserland en teruggeladen in de regio martigny.

verder gewoon teruggekomen en op vrijdag wat los en laadwerk in nl gedaan.

gisteravond in de buurt van moerdijk bij de gouden leeuw gestaan en het was afgeladen vol daar en hapjes tussendoor en veel voetbalmensen. ( is aan mij niet zo besteed ), maar het was gezellig druk.

wat foto's van deze week en de rust in ch ten opzichte van de drukte bij antwerpen en brussel was weer ff een verademing.

ook 11 km file vandaag tussen utrecht en culemborg is bagger.

de combi van deze week op een mooi plekje in de buurt van martigny foto 5

ook binnendoor is ch een mooi land. foto 1,2

laden in nl is ook niet altijd op grote en ruime plaatsen foto 3

en het grensje bij neuhaus -bargen foto 4

post-1283-1394782257,3846_thumb.jpg

post-1283-1394782257,9993_thumb.jpg

post-1283-1394782258,6001_thumb.jpg

post-1283-1394782259,1835_thumb.jpg

post-1283-1394782259,8088_thumb.jpg

post-1283-1394782260,3346_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Zo te zien vermaak jij je wel onderweg, en rij je rond met een big smile.:D

Mooe foto's hoor, altijd leuk daar in die hoek, hoop ook weer eens die kant op te kunnen.

Dan nu het gas erop, zodat je weer snel terug bent en ons kan plezieren met je mooie ritverslagen.

Hoe is het met de hond? heeft ie de dagen zonder jou overleefd?

have fun deze week, ik ga gewoon naar al jullie auto's seinen.

de hond maakt het opperbest en vond het de eerste week wel vreemd volgens ria, maar nu is ze er al weer aan gewend.

dus volgende week zit ik op een zeilen combi.....een actros. ( had ik geen moeite mee na 2 weken volvo. )

die volvo's lopen prima en die stoel zit best wel, maar klein is die wagen van binnen.

niet dat ik er een probleem mee zou hebben als het een volvo ooit wordt als vaste wagen, maar persoonlijke voorkeur mag en zolang ik mag kiezen tussen actros en volvo dan weet ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die Volvo wipkar ziet er strak uit sindaco.

En der sweiss is een mooi land met vervelende mensen...:D:D

Wat betekent dat st-st?

Blijf gerust fotoos plaatsen, altijd iets waar we hier naar uit zien, en smokkel Lara gewoon mee in je broodtrommeltje. Zo groot is tie ook weer niet.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

donderdagochtend kon ik me melden bij de spediteur aan de grens weil am rhein en zou mijn lading uit de regio martigny uitgeklaard worden.

ik meld me om 0800 uur bij de spediteur die aan de andere kant zit en dus door de tunnel en 2 verdiepingen hoog en ik kreeg daar meteen alle papieren met de mededeling ga maar naar de zwitser en die draait het t-doc uit en dan naar de duitser stempel erop en ....fahren.

ik terug door de tunnel en de zwitser kijkt naar de paieren en zegt de computer ligt eruit en de spediteur moet een ,,,not verfahren starten,,,,

dus ik weer terug door de tunnel en weer omhoog en vertel het verhaal en de vraagtekens kwamen bij de spediteur en ze overlegden en kwamen met een nieuw papier uit hun computer en nu zou het moeten lukken.

dus weer door de tunnel naar de zwitser en verdomd die accepteerde het en vertelde mij ...jetzt zum deutsche zoll....en daar krijg je t-doc.

hoera naar de duitser en aansluiten in de rij en als ik aan de beurt ben en de papieren naar binnen schuif zie ik de vraagtekens boven zijn hoofd.......was ist dass den:confused:

ja vriend zo en zo vertelde de zwitser dus nu ben ik hier.

hij wilde een kopie van de rekening....dus ik zeg die zit in de envelop en na openen begon hij te zweten en ik kreeg alles terug.

dass sind 28 rechnungen....muss der spediteur machen en doppelt.

ik weer door de bekende tunnel en de spediteur vroeg of ik bij hun wilde werken en maakte keurig alle kopieen en ik weer terug naar de duitser en weer in de rij aansluiten en gaf alles aan meneer.

hij begon op zijn keyboard te typen en ontdekte dat er een rekeningsnummer niet op het lijstje van de spediteur voorkwam en besloot nu zelf maar eens te bellen met de spediteur:banaan:

je raad het al....ik mocht weer op en neer door de tunnel en naar de spediteur om een gewijzigd papier op te halen en na weer in de rij te hebben gestaan keek hij goedkeurend naar het papier....jetzt musste es gehen...echter op de computer kwam op een gegeven moment een groot rood kruis en nu bleek dat de borgstelling niet voldoende was:hamer::hamer:

ik zag de weg door de tunnel al weer voor me opdoemen en werd gered door een weet ik veel, want de duitse beamte schoof mij een vel toe wat door de spediteur gefaxt was.......dus ze kunnen spul naar elkaar sturen zonder dat ik op en neer loop:ja: en wat bleek na 1,5 uur op en neer door de tunnel werkte het zwitserse systeem weer en werd er een barcode doorgefaxt en of ik me maar bij de zwitser wilde melden en zowaar ik kreeg een t-doc:banaan::banaan:

na de zwitser nog ff naar de duitser en die stempelde ook gewoon af want dat kon ie wel....die stempel op een t-doc zetten

mij werd zelfs gute fahrt gewenst....ja ik was bijna een bekende geworden:zegtniets:

en dat ligt dan midden in europa:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Die Volvo wipkar ziet er strak uit sindaco.

En der sweiss is een mooi land met vervelende mensen...:D:D

Wat betekent dat st-st?

Blijf gerust fotoos plaatsen, altijd iets waar we hier naar uit zien, en smokkel Lara gewoon mee in je broodtrommeltje. Zo groot is tie ook weer niet.:angel:

st-st is start stop voor de koeler

anders zeggen ze cont en dat betekent continue laten lopen.

ik ga ff het broodtrommeltje uitlaten en nee ze komt niet in de wagen....ik heb nu weer een baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

nog een plaatje in de buurt van kloten ( ja zo heet dat toevallig in zwitserland ) foto 1

en lijden in leiden....daar stond ik vanochtend ook mooi aan te schuiven en dan gaat die brug nog vaak open en de transitroute door leiden is dan lekker ontregeld.

en een plaatje uit sterksel....een beroemd dorp denk ik uit de regio leende waar ik deze week doorheen mocht toeren.

post-1283-1394782261,2424_thumb.jpg

post-1283-1394782261,844_thumb.jpg

post-1283-1394782262,5018_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik mocht deze week met een zeilencombi op pad en ik moet zeggen....dat wist ik al, want ik had bij zeegers ook al met zo'n combi gereden....dat het erg arbeidsintensief is na 2 weken koelcombi's:D

pas dinsdag vertrokken en dan woensdagochtend inklaren op rheinfelden en lossen biasca.

nu mocht ik dus gewoon bij de volle parking doorrijden en dat ik daarna naar italie doorga transit dat hoeft die man niet te weten.

mooi nog voor de middag gelost en dan door naar de regio como en varese waar ik er nog 5 los en laad.

de ahw stond in como en s'avonds daar ook overnacht.

op donderdag rustig verder gelost en geladen en dus ook van de zeilen combi een cabrio maken bij een kleine 35 graden en dan is water welkom na gedane arbeid.

foto 1 en 2....bij chiasso aan de grens was het extra file omdat men bij de italiaan ipv de linkerkant de papieren afgeven op hoogte nu aan de rechterkant papieren moest afgeven en ja dan moet elke wagen stoppen en de chauffeur uitstappen en naar het mannetje toelopen en wachten op een of andere beweging en dan weer instappen etc etc.

foto 3....de wagen van deze week.

de rest wat foto's van de regio bergamo en brescia en lumezzane

oh ja het was erg warm buiten:ja:

post-1283-1394782280,1486_thumb.jpg

post-1283-1394782281,3003_thumb.jpg

post-1283-1394782281,8328_thumb.jpg

post-1283-1394782282,4166_thumb.jpg

post-1283-1394782282,9159_thumb.jpg

post-1283-1394782283,4997_thumb.jpg

post-1283-1394782284,0172_thumb.jpg

post-1283-1394782284,617_thumb.jpg

post-1283-1394782285,1922_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

donderdagavond kon ik nog net lossen na 1900 uur en ga richting frejus en na een wat koelere nacht is het alleen rijden via frankrijk naar huis en beland vrijdagavond in luxemburg bij de shell en kan niet verder en kan net nog een plek vinden naast een hongaarse hongaar en een pool met nederlandse wagen ( v d bosch )

we praten wat en het is om 23.30 uur nog veels te warm en we besluiten om de motor maar te starten en tegen 5 uur vanochtend gaan we zo hard als de benz wil lopen richting casa.

bij bitburg rijdt nog een zielige duitse aldi chauffeur rond die als ie 3 vrachtwagens achter zich aan ziet komen zich ineens bedenkt dat ie maar 62 km/uur mag.

na 7 km gaat die beroepsverzieker rechts af en kunnen we gewoon weer met 90 door de eiffel toeren.

nog wat plaatjes van naar de frejus en ivm adr moest ik in colonne erdoor en sta ik naast een tankwagen te wachten.

zo een gat in een berg brengt enkele reis per truck 250 euro op en dan komt er voor adr nog eens 130 euro bij......enkele reis.

er zal nog wel wat korting op zitten, maar normaal is het toch niet.

de eerste drie zijn tot aan frejus en dan naar beneden ri chambery

ik denk nog daar staat............, maar dat was de poolse tak en een half uur later komt er nog een de parking op en die parkeert de wagen in de verste uithoek zo ver mogelijk weg van zijn.....collega??????:D

post-1283-1394782285,8016_thumb.jpg

post-1283-1394782286,3518_thumb.jpg

post-1283-1394782286,9511_thumb.jpg

post-1283-1394782287,568_thumb.jpg

post-1283-1394782288,0762_thumb.jpg

post-1283-1394782288,5682_thumb.jpg

post-1283-1394782289,06_thumb.jpg

post-1283-1394782289,7439_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

en dan mogen we naar madrid en gaan weer hele nieuwe paden voor mij open.

maandag rond de middag vol en richting parijs.

net voor parijs de parking op met grote hekken en dan sta je de volgende ochtend 2 uur aan te schuiven om langs parijs te komen.

verder op de dinsdag gereden tot onder bordeaux en dan wordt het de volgende morgen vroeg op en 2 lossen rond madrid.

wat foto's tot aan bayonne

de eerste is nog tussen arras en parijs

en natuurlijk nog de wagen van deze week.

net voor bordeaux nog ff het water over en als laatste het stukje weg tussen bordeaux en bayonne.

post-1283-1394782314,1767_thumb.jpg

post-1283-1394782314,7829_thumb.jpg

post-1283-1394782315,3075_thumb.jpg

post-1283-1394782316,2167_thumb.jpg

post-1283-1394782316,7922_thumb.jpg

post-1283-1394782317,4088_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden