[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gebruik Richtingaanwijzer!


Bèrrez

Recommended Posts

Gast Cortrans
Heeft het nut dan als je de richting aanwijzer uitdoet omdat je wilt inhalen ??? De personenwagen automobilisten rijden dan vaak het gat dicht op hun voorganger zodat je niet kunt inhalen. Vaak helpt het wel als je tegen de rechter streep aanrijd om tegen de linker streep aan te rijden, krijg je vaak wel ruimte. Maar soms ook niet. En aan wachten heb ik een hekel, dus dat duurt nooit zo lang.

Voorrang moet je krijgen, en NIET nemen.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik weet ook wanneer ik in landen rijd als Roemenië, Bulgarije en Griekenland dat ik goed moet anticiperen op het overig verkeer.

Waarom daar wel en hier niet?

Maakt niet uit met wat voor vervoermiddel ik rij maar als ik zie dat een vrachtauto inloopt op zijn voorganger weet ik dat hij op een gegeven moment naar links gaat, heel gewoon niets vreemds aan, als je dan ook nog een beetje de afstand tussen die twee inschat weet je ook ongeveer wanneer hij naar links komt en dan zegt het aanzetten van zijn richtingaanwijzer mij alleen dat ik al weer goed geanticipeerd had maar voor mij was het dus niet noodzakelijk.

Maar als we achter het stuur gaan zitten en denken van iedereen houd zich aan de regels dus een makkie vandaag, ja dan stoor je je eigen de hele dag door aan al dat tuig op de weg die blijkbaar de regels van het verkeer niet kennen of willen toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach,als het (niet) aanzetten van een richtingaanwijzer alles is.Ik kan me om andere dingen veel drukker maken in het verkeer.OOK van (zogenaamde) beroepschauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom daar wel en hier niet?

Heeft u ooit gereden in het land Albanië? Heeft u ooit gereden in Roemenië? Wanneer ik in Nederland, Duitsland of Frankrijk rijd, gaat het anticiperen mij behoorlijk goed af. Ik rijd dan ook zo'n 190 000 - 210 000 km op jaarbasis. En om bepaalde reacties voor te zijn. Ik rijd zonder tachograaf. Zoals ik al eerder vermeldde; Iveco B-categorie. Er zitten vast truckers onder jullie die de snelle witte Iveco's uit Nijmegen en Rijen veelvuldig voorbij hebben zien rijden.

Tja, dit zijn uw woorden. Met het woordje "tuig" bent u alvast niet mijn representant.

Kijk meneer Theod, ik waardeer uw volhardenheid in uw acties op de verschillende reacties in deze topic. En met name uw reacties op bepaalde wetten van het RVV '90 en de Wvw '94. Het lijkt erop dat u ooit in het verleden iets heeft gedaan met de opleiding voor rij-instructeur.

Bij het inhalen zie ik verschillende manoevres:

1; Hij/zij die heeft gezien dat het kan en vervolgens zijn r.a.w. aanzet.

2; Hi/zij die heeft gezien dat er geen mogelijkheid is en toch zijn r.a.w. aanzet in de hoop dat hem/haar de gelegenheid wordt geboden.

3; Hij/zij die zijn combi naar links smijt en tegelijkertijd zijn/haar richting aandoet en wat een hoop commentaar zal opleveren van de medeweggebruikers achter de combi.

4; Hij/zij die de combi naar links smijt zonder gebruik te maken van de richtingaanwijzer en zodoende nog meer verwensingen naar zijn/haar hoofd krijgt geslingerd.

En bij 3 en 4 zit nu de crux. Daar gaat het nu om bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

Bij het inhalen zie ik verschillende manoevres:

1; Hij/zij die heeft gezien dat het kan en vervolgens zijn r.a.w. aanzet.

2; Hi/zij die heeft gezien dat er geen mogelijkheid is en toch zijn r.a.w. aanzet in de hoop dat hem/haar de gelegenheid wordt geboden.

3; Hij/zij die zijn combi naar links smijt en tegelijkertijd zijn/haar richting aandoet en wat een hoop commentaar zal opleveren van de medeweggebruikers achter de combi.

4; Hij/zij die de combi naar links smijt zonder gebruik te maken van de richtingaanwijzer en zodoende nog meer verwensingen naar zijn/haar hoofd krijgt geslingerd.

En bij 3 en 4 zit nu de crux. Daar gaat het nu om bij mij.

u rijdt op een bestelauto? en dan komt u naar de beroepschauffeur met uw probleem, i.p.v. de bestuurders van uw collega-busjechauffeurs hier op aan te spreken?

als u zich zo stoort aan de enkeling onder de nederlandse beroepschauffeur die het niet nodig vindt om richting aan te geven, zal u zeker opgevallen zijn hoe de bestuurders van bestelauto's zich vaak plegen te gedragen. al dan niet voorzien van bouwvakkers

ik stel dan ook voor dat u uw stelling op een bouwvakkersforum en eventueel op een leaseautoforum neerzet.

daar bereikt u wellicht meer als bij de beroepschauffeur, die over het algemeen de regels serieus neemt.

ik wil u ook voorstellen om u niet te druk te maken in het verkeer.

dat werkt een heel stuk prettiger.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeursforum, het forum van en voor de (vrachtwagen) chauffeur !

En u bent een Admin? Rare reactie. U moet zich eens achter de oren krabben en bij u zelf nagaan of u wel geschikt bent als Admin voor dit forum.

bewerkt door midweek
overige onzin graag per pb. en niet achteraf in een aanpassing in een bericht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Chauffeursforum, het forum van en voor de (vrachtwagen) chauffeur !

En u bent een Admin? Rare reactie. U moet zich eens achter de oren krabben en bij u zelf nagaan of u wel geschikt bent als Admin voor dit forum.

JA. Groot gelijk. wij denken er al jaren zo over. Maar durfden het niet te schrijven.:angel:

Die container boeren & boerrinnen lijden allemaal aan grootheids waanzin. Ook eten ze meer dan goed voor hun is...:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Chauffeursforum, het forum van en voor de (vrachtwagen) chauffeur !

En u bent een Admin? Rare reactie. U moet zich eens achter de oren krabben en bij u zelf nagaan of u wel geschikt bent als Admin voor dit forum.

buiten het feit dat een admin een persoonlijke mening mag hebben,

u zoekt een oplossing voor iets dat u als probleem ziet bij degenen die over het algemeen een hoop verkeersinzicht hebben.

het gros van de mensen die zich misdragen en dat zelf niet of amper in de gaten hebben,

veroorzaakt vaak situaties waar de beroepschauffeur op mag/moet anticiperen.

en dat zijn vaak bestuurders van leaseauto's en bestelbusjes.

ik wil u niet bij de groep mensen plaatsen die denken dat de problemen op de weg door vrachtverkeer worden veroorzaakt, al lijkt u wel deze richting op te bedoelen met uw berichten.

ik ga er vanuit dat u met uw ervaring gedraagt zoals een vrachtautochauffeur doet (of zou moeten doen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Zoals ik al eerder vermeldde; Iveco B-categorie. Er zitten vast truckers onder jullie die de snelle witte Iveco's uit Nijmegen en Rijen veelvuldig voorbij hebben zien rijden.

Kijk en hier heb ik het antwoord dat ik o zo graag wilde lezen.

Voorbij hebben zien rijden, of te wel iemand die altijd haast heeft.

Als jij mijn stukje over anticiperen op de snelweg goed had gelezen had je niet zo gereageerd, nee het woordje tuig trok meer aandacht dan de daadwerkelijke uitleg.

Anticiperen is niet alleen wat er direkt voor jou iveco gebeurt maar ook reageren op dingen die een kilometer verder op gebeuren.

Zien, denken en handelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is niet uit te sluiten dat de weggebruiker, en of het nou een trucker is of een bestuurder van een personenwagen, het gebruik van de r.a.w. meer en meer achterwege laat. En als deze trend wordt doorgezet, kan dit leiden tot gevaarlijke situaties op de weg.

Kijk, ik ben zestien jaar lang rij-instructeur ( B C D E ) geweest binnen Defensie. En mede daardoor kijk ik iets anders tegen het verkeersgebeuren aan dan de gemiddelde weggebruiker. Voeg daarbij mijn jarenlange ervaring met het rijden in 'aparte" landen, dan is het niet zo vreemd dat ik me mateloos kan storen aan chauffeurs die de r.a.w. achterwege laten. Als men goed terug leest heb ik ook meneer John Doe die met zijn caravan onderweg is naar het zonnige zuiden niet gespaard.

Verder wens ik niet, al ben ik op dit moment als ZZP'er werkzaam op een Iveco B-cat, te worden geassocieerd met idioten in een busje, die met 160 km over de autosnelwegen crossen. Mijn Iveco is netjes begrensd op 130 km.

En wanneer ik in Albanië ben, ben ik waarschijnlijk één van de weinigen die consequent het gebruik van de verkeersregels hanteren. Als ze al verkeersregels kennen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is niet uit te sluiten dat de weggebruiker, en of het nou een trucker is of een bestuurder van een personenwagen, het gebruik van de r.a.w. meer en meer achterwege laat. En als deze trend wordt doorgezet, kan dit leiden tot gevaarlijke situaties op de weg.

Weet je wat pas gevaarlijke acties zijn, ff nog die vrachtwagen inhalen om vervolgens over het puntstuk vliegen om de afslag te halen, niet kijkend of daar toevallig al een auto rijdt die wel netjes uitvoegt en vervolgens, als die ene auto bijna de macht over het stuur verliest, gewoon stug door te rijden zonder uberhaubt maar na te denken over de eventuele gevolgen van zo'n actie.

En zo zijn er nog tal van voorbeelden, maar als je een beetje anticipeert, wat theod al schreef, kun je bijna al raden wanneer die richtingaanwijzer aan gaat. En vind ik dat lang zo belangrijk niet als wat ik hierboven als voorbeeld heb geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een paar dingetjes gelezen hier, maar is het mij niet waard om 5! pagina's hier over te gaan zitten lezen.

ik kom de haven van Rotjeknor niet uit, laat staan dat ik ook maar enig interesse heb in het gebeuren in Albanië?:stom:

en dan iemand nergens mee mag vergelijken, geef allemaal niet.

alles licht toch aan al die vrachtwagens:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist ja, WANNEER die aangaat! Je slaat de spijker op z'n kop! Het is dus niet meer WANNEER maar ALS! Als die al aan gaat!!

ja.. en ALS ie dan aangaat... rijden ze het gat dicht, want ooooh jeeeee.... zit je weer achter zo'n k*tvrachtwagen, weer een minuut later thuis!! Dat kan echt niet hoor!!!!

Het ligt ook aan de medeweggebruiker, je geeft nu de "trucker" (ofwel beroepschauffeur) de schuld, maar de automobilisten hebben er ook debet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik inhaal heb ik 9 van de 10 keer al "mijn" gaatje uitgekozen. Zet je richtingaanwijzer aan en steevast zie je de voorzijde van de auto achter "jou" gaatje opveren want dan moet toch echt dat rechtse pedaal op de bodem en het liefst nog dieper. Indien het dan nog veilig kan gaat mijn 18 meter span dan dus echt nog wel in dat gaatje. Word dan ook vaak niet op prijs gesteld maar zoals in het imago topic al aangegeven met afwachten kom je er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad, waar gaat het allemaal nog over? Er is maar één oplossing! En wel het meest ultieme. Een inhaalverbod voor vrachtwagens! Overal! Overal waar maar een stuk autosnelweg ligt.

En is het mogelijk om een topic op slot te gooien? Nou, van mij mag deze topic op slot. En wel met een héél groot slot. Van titanium!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad, waar gaat het allemaal nog over? Er is maar één oplossing! En wel het meest ultieme. Een inhaalverbod voor vrachtwagens! Overal! Overal waar maar een stuk autosnelweg ligt.

En is het mogelijk om een topic op slot te gooien? Nou, van mij mag deze topic op slot. En wel met een héél groot slot. Van titanium!

Je kunt wel erg slecht tegenwind verdragen,voor een ex instructeur binnen defensie.

Dus wij dan maar niet meer inhalen omdat jij je gelijk niet krijgt?

En ja,ook ik zet mijn r.a.w.pas op het laatste moment aan als ik ga inhalen,(maar ik zet m wel aan)zeker als ik een witte bestelwagen zie aankomen die gegarandeerd het gat dicht rijdt.

groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt me het beste, en dat zonder alle postings te lezen, dat alle CF leden een inhaal verbod krijgen, vooral de brabantse en drentse(uiteraard:D).

Admin mogen alleen nog via de secundaire wegen hun span + lading verplaatsen, tussen middernacht en 6 uur.

De heer Berrez krijgt een stuurslot gemonteerd, zodat hij zich geen zorgen hoeft te maken over een richting aanwijzer. BTW, ik heb 1X een truck lesauto een ongeluk zien verootzaken, in Breda, ja, een legertruck.......:D:D

Dacht dat zeker het leger je leert omgaan met situaties waar niemand zich aan regels houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net wat S&S al zegt als je je knipperlicht aanzet en het is wat druk dan kan het maar zo zijn dat de eerste 10 a 20 auto strak op elkaar gaan rijden zodat je er niet tussen kan want dan rij je in de weg. en dat bumperkleven is ook niet veilig :D

ik zet hem wel aan maar pas als ik iemand heb "uitgekozen" die er achter mag blijven.

Ik heb ook een hekel aan dat wachten om naar links te kunnen

doe je toch iets verkeerd collega LOL

ik zet hem er gewoon tussen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beroepsmilitairen trekken zich anders weinig aan van burgermannetjes.

Niks verkeerd met militairen natuurlijk. Maar het is wat het is, soms is het beter voor jezelf en anderen om gewoon met de stroom mee te zwemmen. Hier heb ik al jaren geen auto zijn knipper lichten zien gebruiken.

En als ik ergens op de weg parkeer met de alarm lichten aan blijven ze gewoon achter je staan:stom::stom:.

Er zijn betere dingen om je druk te maken, zoals, wanneer sluit de bar?:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden