Spring naar bijdragen

Dit zou men vaker moeten doen!


Gast routier

Recommended Posts

  • Forumlid

eigenlijk zou iedereen voordat hij zijn (gewoon) rijbewijs krijgt een paar uur met een vrachtwagen , maar ook met een motor moeten rijden zodat men meer gevoel en inzicht krijgt wat e.e.a. betekend... maar ja eigenlijk.........:rolleyes:

gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er word inderdaad vaak gezegd dat als men zijn rijbewijs heeft behaald ook maar eens een dagje verplicht mee zou moeten gaan op een vrachtwagen.

maar...

nu leek het mij juist beter dit te verplichten als ze 2 a 3 jaar hun rijbewijs hebben, als het goed is hebben ze dan zelf al een eigen rijstijl en wellicht dat het dan beter is om ze dan eens in te laten zien wat ze bij hun eigen rijstijl toe kunnen voegen met anticiperen enzo.

of vinden jullie dit niet?

als ik net mijn kleine rijbewijs gehaald zou hebben (is allemaal wel gebeurd hoor:p)

denk ik dat ik meer bezig ben met mijn eerste auto-tje lekker alles een beetje zelf verkennen, en zal mij al die andere toestanden mij wellicht een zorg zijn, want ik ben nu net zo trots op mijn eigen rijbewijs.

ik denk dat ze het een paar jaar later er beter over na zullen denken.

(hoop ik dan):angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dochter heeft een paar weken geleden haar rijbewijs gehaald. Dan verwacht je als "dochter van" toch iets meer inzicht en begrip................Het eerste weekend kregen we de verhalen al te horen van aso vrachtwagens die m zo naar links gooien, niet wachten bij een kruising, slingeren, en inhalen met 2 km verschil.

Uiteraard hebben we hier een hartig woordje over gewisseld (ja wat dacht je dan:D)

Ik denk inderdaad dat een net chauffeur heel erg bezig is met het verwerven van een plekje op de weg, daar hebben ze de handen aan vol. Iedereen die een (in hun ogen) stomme actie uithaalt zorgt voor schrik en daar moet op gereageerd worden.

Door uit te leggen (of te laten ervaren) probeer je wel een beetje begrip te kweken. Niet alle acties van een vrachtwagen zijn bedoeld als treiteren, etteren of wat ook. Soms moet je wel.

Ik heb haar hopelijk een belangrijke les meegegeven: je gaat t verliezen als het aankomt op een aanrijding. Niet uitproberen!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerste weekend kregen we de verhalen al te horen van aso vrachtwagens die m zo naar links gooien

pas nou op, straks heb je die knipperlicht verveel ook weer hierheen gesmokkeld:zegtniets::zegtniets:

maar inderdaad, dochter van:

zou je niet verwachten, doe je al jaren zo je best:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pas nou op, straks heb je die knipperlicht verveel ook weer hierheen gesmokkeld:zegtniets::zegtniets:

maar inderdaad, dochter van:

zou je niet verwachten, doe je al jaren zo je best:stom:

ssssssssssssssssssssssssssssssst:zegtniets:

dat komt misschien omdat ze nooit verder dan 10 km mee ging (wou). :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb vorig jaar een rijles genomen in een bakwagen.Wat een ervaring!!!!!!!!!!!!Super was dat.

Nou viel het me op dat de automobilist toch zeer irritant is op de weg.Nu heb ik het zef meegemaakt,en het is inderdaad zo.

Ik heb geen groot rijbewijs,omdat ik het voor mijn vak niet nodig heb.(ben schilder van beroep) maar door m'n hobby wilde ik wel eens een rijles nemen in een vrachtwagen.

Het enige waar ik wat moeite mee had,was het schakelen.Ik reed in een Actros,en die schijnen een stapelbak te hebben.

Maar voor de rest,het was te gek!!!De instructeur zei dat ik er best wel feeling voor heb.

Misschien nog een rijles????

Kortom,een zeer gaaf uurtje.En dat uurtje ging heel snel voorbij!!!!!!!!

rijles2009009.jpg

rijles2009004.jpg

rijles2009003.jpg

De instructeur heet Rick en werkt ook bij Peter Appel.Misschien dat een van jullie hem wel kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar een rijles genomen in een bakwagen.Wat een ervaring!!!!!!!!!!!!Super was dat.

Nou viel het me op dat de automobilist toch zeer irritant is op de weg.Nu heb ik het zef meegemaakt,en het is inderdaad zo.

Ik heb geen groot rijbewijs,omdat ik het voor mijn vak niet nodig heb.(ben schilder van beroep) maar door m'n hobby wilde ik wel eens een rijles nemen in een vrachtwagen.

Het enige waar ik wat moeite mee had,was het schakelen.Ik reed in een Actros,en die schijnen een stapelbak te hebben.

Maar voor de rest,het was te gek!!!De instructeur zei dat ik er best wel feeling voor heb.

Misschien nog een rijles????

of eens per jaar een lesje?

toppie van je hoor, en zeker hie jij het nu beschrijft over sommige automobilsten, ik zou zeggen...

voor "onze" code 95 zouden wij als ervaren chauffeur 7 uren moeten kunnen scoren door allemaal 1 keer een rijbewijs A/B bestuurder meer op sleeptouw te nemen:D:D

lijkt me vooral leuk iemand erbij te hebben die 4 weken per jaar loopt te klooien met zijn/haar caravanLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Peggel.

Tja,eens per jaar een les nemen,daar ben ik wel voor te porren.

Ik rij voor m'n werk een vrij grote bestelbus.Ik rij de laatste paar maanden gemiddeld 200 km per dag,dus ruim 1000 in de week.Vanmorgen haalde ik een vrachtwagen in en toen ik hem voorbij was kreeg ik een grootlicht seintje zodat ik weer naar rechts kon.Tuurlijk moest ik hem bedanken met de knipperlichten.

Kijk,en dan zie je een klein beetje saamhorigheid op de weg.

Hetzelfde doe ik als een vrachtwagen wil invoegen.Ik neem dan gewoon een beetje gas terug,geef een flinke grootlichtsein en de trucker kan rustig invoegen.Ook dan weer ff die knippers aan.

Dat geeft je een lekker en rustig gevoel op de weg.

Zelf ben ik niet zo'n kwakkeloze bouwvakker die met z'n bussie van de baas over de weg blaast.(want ook dat zijn onbeschofte gasten).

Ik rij rustig,anticipeer ver vooruit en als ik merk dat er iemand niet zo snel is,dan mag hij van mij voor.

Soms dan vervloek ik in m'n bussie de automobilisten.Die kunnen er inderdaad wat van.Racen en blazen over de snelweg,ongelooflijk.

Ik zit dan in mezelf te mompelen:'kijk dat nou toch gaan over de weg,Thuis zit een vrouw en misschien wel een kind te wachten tot hij weer thuis is.

Maarja,het blijft,en ook blijven voor de truckers de ergenissen van de automobilisten bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden