[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Problemen met koeler.


Gast Trucksmurf

Recommended Posts

Gast Trucksmurf

Gezien het feit dat mijn koeler wat problemen heeft op dit moment en het steeds kleine dingen zijn waar dan weer een monteur voor komt snachts wat dan weer niet echt nodig is.

Dat wil ik jullie besparen door het met jullie te delen.

* De koelmotor haalt wel naar diesel maar slaat niet aan. Je hoort alles gaan zoals normaal maar naar de eerste keer rond gaan van de motor slaat ie niet verder aan.

-Dan zou het wel eens de hoofd-beveiliging schakelaar kunnen zijn die lam is en door de trillingen uitspringt. Deze weer even om zetten en hij doet het weer. die schakelaar is een grote rode draai knop op de voorzijde van de koelmotor.

* Bij het aanzetten van de koeler krijg je de melding "Accuspanning te laag" en hij start niet meer.

- Dan kan je hem als daar de mogelijkheid voor is waar je staat. De koeler aan de stroom kunnen leggen met de 380v kabel +- 15 min laten lopen op stroom en starten maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

* Bij het aanzetten van de koeler krijg je de melding "Accuspanning te laag" en hij start niet meer.

- Dan kan je hem als daar de mogelijkheid voor is waar je staat. De koeler aan de stroom kunnen leggen met de 380v kabel +- 15 min laten lopen op stroom en starten maar weer.

Met startkabels kan je hem ook op je eigen accu opstarten.

Let op koeler is 12 volt dus maar 1 accu gebruiken.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Accuspanning te laag komt bij ons ook voor zelfs op de nieuwste auto's

Hij geeft dit altijd aan als de koelmotor op de automaat staat

Dus als de laadbak op temperatuur is slaat de koelmotor uit en word het te warm slaat ie weer aan

Bij ons draait ie dus altijd door en nooit geen problemen ook niet als je 's nachts voor het eerst weer opstart........succes :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geachte heren,

Misschien kunnen we al deze oplossingen eens op een rijtje zetten en ze zo samenstellen dat het een onderwerp kan worden voor de code 95 opleiding.

Een chauffeur die aan kan tonen dat hij kleine problemen met zijn voertuig en zijn koeler kan oplossen heeft een voorsprong bij sollicitatie.

Ik heb voldoende contacten met de grotere bedrijven en de fabrikanten om het een en ander rond te krijgen en vervolgens om te bouwen naar een cursus.

Indien er interesse is stuur mij even een mailje dirk@engelandvaarders.co.uk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Je zou het ook naar een garage kunnen brengen en eens goed na laten kijken.

Heb regelmatig met een koeler gereden en eigenlijk nooit geen problemen gehad, zeker niet wat jij beschrijfd.

Rijden er veel verschillende chauffeurs mee rond?

Wij gaan zeer regelmatig naar de carrier voor onderhoud dus daar ligt het niet aan.

Het zijn steeds de zelfde chauffeurs met die trailer. maar slijtage kan altijd he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik nog voor de bloedbank reed, gingen we gewoon voor alles naar de thermo king. Dat apparaat moet dag en nacht -30 draaien (zowel op stroom als op die ezel) en sleet als een dolle.

Op een keer stond ik op hazeldonk te pauzeren en toen ik terug kwam bij de Mc viel het mij op dat het zo stil was.

Het was op de zaak nog niet opgevallen (monitoring op afstand) dus ben maar gaan bellen.

Als een haas naar de thermo king, want ik reed met 16 pallets plasma ter waarde van een paar honderd keer mijn jaarinkomen.

Ze hebben dat ding toen zover gekregen dat ik er weer van 010 naar 020 kon rijden, en daarna een en ander weer vervangen.

Wat ik wel weet was dat ze wel hele kunststukken moesten uithalen om de koeler die temperatuur te laten halen.

Wij prutsten er in ieder geval nooit zelf aan behalve de storingscodes doorbellen of opzoeken en kijken wat er met de beschikbare knoppen gedaan kon worden om het op te heffen (en uiteraard olie peilen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
  • Forumlid

Leerzaam topic dit, ook na zoveel jaren. :p

 

Gisteravond zou ik met een (gehuurde) koeloplegger op pad moeten. Vers geladen, maar na het knopje van nul naar start gedrukt te hebben op de monitoringunit van de oplegger.. kwam er geen enkele sjoege.. :confused:

 

Display deed het ook niet.. Allerlei knopjes gedrukt.. er gebeurde niks.

Hm, het apparaat reageerde niet zoals ik het van eerdere keren gewend was..

 

Samen met de chef nog ff gekeken.. hij kon het ook niet vinden..

Dus, maar van auto gewisseld. :mad:

 

Enfin, ik dacht, totdat ik dit topic las, dat het misschien zou kunnen komen doordat er geen diesel meer in de tank zat?

Ik keek namelijk bij de tank en dat metertje wat zichtbaar was gaf aan, tja hoe zal ik dat zeggen.. het kon vriezen of dooien zeg maar.. (vond het geen duidelijke meter, naar mijn idee was ie leeg).

Blijft vreemd dat het display dan helemaal geen enkele informatie toonde.. , vond ik.

 

Maar goed.. nu lees ik dus dat (logisch eigenlijk:stom:) zo'n koelmotor ook een accu moet hebben om te kunnen starten..

Het zou dus weleens aan een lege accu gelegen kunnen hebben.. ?

Dan kan ik mij voorstellen dat de display ook niks toonde.

 

Zit zo;n accu (motorfiets afmeting of groter?) dan ergens in de behuizing van de koelmotor OF ergens in een bak aan het chassis van de oplegger?

 

Het betreft een Carrier  , type 1850.  (uit mijn hoofd).

 

Enfin, ben benieuwd of het voor aankomende nacht is opgelost. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

 

Maar goed.. nu lees ik dus dat (logisch eigenlijk:stom:) zo'n koelmotor ook een accu moet hebben om te kunnen starten..

Het zou dus weleens aan een lege accu gelegen kunnen hebben.. ?

Dan kan ik mij voorstellen dat de display ook niks toonde.

 

 

Als t display niks toon is i.d.d. de accu leeg,als je zonder diesel staat werkt t display nog gewoon,alleen de motor slaat niet aan.

Dat de accu leeg is zou wel eens kunnen gebeuren door dat de koelmotor op "cycle"is ingesteld,op start/stop  dus .

Als de temperatuur ingesteld is op dezelfde als de buiten temperatuur slaat de koelmotor slechts sporadisch aan,alle electra om t systeem stand by te houden is echter wel bekrachtigd (er staat dus spanning op) .

Als iedan slechts een paar keer per etmaal aanspringt laadt de batterij te weinig bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

 

Dat de accu leeg is zou wel eens kunnen gebeuren door dat de koelmotor op "cycle"is ingesteld,op start/stop  dus .

Als de temperatuur ingesteld is op dezelfde als de buiten temperatuur slaat de koelmotor slechts sporadisch aan,alle electra om t systeem stand by te houden is echter wel bekrachtigd (er staat dus spanning op) .

Als iedan slechts een paar keer per etmaal aanspringt laadt de batterij te weinig bij.

En om dat te voorkomen zet ik hem bij vertrek altijd op continu, zodat hij minstens 4 uur draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Grunneger:

En om dat te voorkomen zet ik hem bij vertrek altijd op continu, zodat hij minstens 4 uur draait.

 

Ok, goede tip.

 

18 uur geleden zei europeaan:

Als t display niks toon is i.d.d. de accu leeg,als je zonder diesel staat werkt t display nog gewoon,alleen de motor slaat niet aan.

Dat de accu leeg is zou wel eens kunnen gebeuren door dat de koelmotor op "cycle"is ingesteld,op start/stop  dus .

Als de temperatuur ingesteld is op dezelfde als de buiten temperatuur slaat de koelmotor slechts sporadisch aan,alle electra om t systeem stand by te houden is echter wel bekrachtigd (er staat dus spanning op) .

Als iedan slechts een paar keer per etmaal aanspringt laadt de batterij te weinig bij.

 

Duidelijk verhaal. Ik trof de koeler aan in uitgeschakelde toestand (knop nul) en de keuzeknop daarboven op 'generator' (engine).

Lijkt mij dat er dan toch geen stroomafname is vanuit de accu.?

 

Die start/stop knop heb ik wel gezien, achter het klepje op de display. Gaf geen sjoege met indrukken ofzo.

 

Enfin, probleem is 'opgelost' door hem alleen voor dkw in te zetten.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden