[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tijdwinst E233 tussen Duitse Meppen en Cloppenburg groter dan verwacht


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

De tijdwinst voor Nederlands auto- en vrachtverkeer tussen het Duitse Meppen en Cloppenburg door de aanleg van de nieuwe autosnelweg E233 is nog groter dan verwacht. Over 4 jaar wordt begonnen met de ombouw van de huidige provinciale weg tot autobahn.

De extra tijdwinst is te danken aan een beslissing van de Duitse deelstaat Neder-Saksen. Regiomanager Gerhard Roelfes van de Stedenkring Zwolle-Emsland die jaren voor de aanleg van de zogeheten E233 gelobbyd heeft.

Momenteel loopt de E233 dwars door dorpjes waardoor meestal niet harder dan 50 kilometer gereden kan worden. Aanleg van de nieuwe weg kost 341 miljoen euro waar Nederland 9 ton van voor haar rekening neemt. Het duurt trouwens nog zeker 10 jaar voor de weg compleet verdubbeld is.

Bron en link: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/50773/tijdwinst-e233-tussen-duitse-meppen-en-cloppenburg-groter-dan-verwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch leuk, nu betalen we mee aan de aanleg van deze autobahn en als hij straks klaar is mogen we maut betalen om hem te gebruiken :mad::mad:

Ach, je moest eens weten wat een schandaal het was, met de ontwikkeling van de HSL-lijn, van de grens tot aan Antwerpen.

Van origine was het traject iets langer, maar ivm. met extra tijdwinst moest het traject van Nederland verkort worden.

Extra kosten voor NL aan B.: 823 miljoen gulden!

Daar is later nooit meer iets van vernomen. Het zal wel betaald zijn, en de factuur is in de doofpot gestopt!:ja:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article693883.ece/Kamer_verbaasd_over_hogere_kosten_van_HSL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet je wat ik niet snap?

jarenlang kankeren chauffeurs over die achterlijke klotenweg genaamd de B213.

het kost teveel tijd, die moffen rijden niet door enz, enz, enz.

nu word er iets aan gedaan door hem te verdubbelen .........

en ja hoor diezelfde chauffeurs lopen nu te kankeren dat de nederlandse staat er aan mee betaald, dat er straks maut moet worden betaald enz, enz, enz.

HET IS OOK NOOIT GOED HE :ja::ja::ja::D:D

Wat mij betreft had het zo mogen blijven zoals hij nu is, ik vond het wel wat hebben.

En ja, ook ik reed er regelmatig 80 of 90 km als ik haast had en het donker was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo wordt je nog eens een pasfoto met bijhorend Flensburger punkt rijker, en €96 armer. Hou het meestal bij 75 - 79, tenzij het vrijdagmiddag is, en de raffinaderijbrummis uit Lingen ineens wel gas kunnen geven. Dan gaat bij mij de cruise control op 58 :D

oeioeioeioei nu ga ik op mijn s*d*m**ter krijgen...:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of die eikels van die drankenhandel met die groene wagens.

staat er ook nog achter op "essmann, und alles lauft!"

nou er loopt een hoop maar niet de motor in die wagens :D:D

Maar ze hebben wel lekker bier bij die firma.........vaak gelost daar:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
voor dat maut betalen op dat pad hoef je niet te wachten tot die autobahn klaar is, er zijn nu al plannen en die zijn al VER om op alle 2x2baans bundesstrassen ook maar even maut te gaan heffen.

Tsja, zolang de vervoerders wel mopperen maar verder niks doen...op mijn beurt maak ik mij daar niet druk over, niet eerder dan wanneer ik op mijn onkostenlijst zie staan dat er een bedrag maut is ingehouden...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en de B213 is slechts 1x 2 baans!, dus geen maut!

Dat zegt natuurlijk helaal niets.

De B4 bij Rellingen, de B75 in Hamburg en B9 richting Lauterbourg zijn ook 1-baans, en ook daar moet je gewoon maut aftikken!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo wordt je nog eens een pasfoto met bijhorend Flensburger punkt rijker, en €96 armer. Hou het meestal bij 75 - 79, tenzij het vrijdagmiddag is, en de raffinaderijbrummis uit Lingen ineens wel gas kunnen geven. Dan gaat bij mij de cruise control op 58 :D

oeioeioeioei nu ga ik op mijn s*d*m**ter krijgen...:angel:

Ik rij er altijd 90km/h. Niet dat ik haast heb of zo ,maar onze klanten willen de spullen op tijd.

En ik heet natuurlijk ook geen escargot!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De 213 is een begrip met z'n Haselunne en het eten bij de Visbekker Braut.

Kan nog wel maar:

- Of je stuift een paar 7.5 ton borden voorbij (pas nog gedaan toen de A1 dicht stond)

- Of je pakt een stukje Autobahn.

Van mij mag het zo blijven zoals het nu is.

Je kan er vaak gewoon plankgas overheen als de brummies tenmindste meewerken.

Van west naar oost staan er wel 3 fotokasten waar je even met 60 voorbij moet kruipen.

(En laat je niet van de wijs brengen door het bord 70 wat bij een van die kasten staat,

bij 65 sta je mooi op de foto!)

Het zal jammer zijn dat er daar straks ook Maut afgetikt mag worden.

Nu heb je het gevoel dat Duitslandrijden nog een paar stuivers op kan brengen.

Dat plankgas zal ook wel een stuk minder worden als er massaal gewerkt gaat worden aan de 213.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De 213 is een begrip met z'n Haselunne en het eten bij de Visbekker Braut.

Kan nog wel maar:

- Of je stuift een paar 7.5 ton borden voorbij (pas nog gedaan toen de A1 dicht stond)

- Of je pakt een stukje Autobahn.

Van mij mag het zo blijven zoals het nu is.

Je kan er vaak gewoon plankgas overheen als de brummies tenmindste meewerken.

Van west naar oost staan er wel 3 fotokasten waar je even met 60 voorbij moet kruipen.

(En laat je niet van de wijs brengen door het bord 70 wat bij een van die kasten staat,

bij 65 sta je mooi op de foto!)

Het zal jammer zijn dat er daar straks ook Maut afgetikt mag worden.

Nu heb je het gevoel dat Duitslandrijden nog een paar stuivers op kan brengen.

Dat plankgas zal ook wel een stuk minder worden als er massaal gewerkt gaat worden aan de 213.

Dan mis je er twee er staan er 5 de eerste voor hasselune 5km voor de esso, en na 3km de esso ergens een bij een ford dealer ,en in dat dorp met die scherpe bocht herzlake en vlak voor loningen , en vlakbij de stoplichten bij cloppenburg waar de 4 baans begint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden