[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gezond werken


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid
Gezond werk goed geregeld ook in tranport en logistiek

Risico"s die als groot probleem worden ervaren.De chauffeur

Inademen van dieslrook

werktijden nachtdiensten

hoge werk druk

hoge tijdsdruk

Kiezen we daar als chauffeur niet zelf voor......

Ik heb nergens problemen mee,heb zelf voor dit vak gekozen dus zeik ook niet daarover.

Je weet waar je aan begint,maar blijkbaar moet tegenwoordig alles betutteld worden.

Schijtziek wordt ik ervan,denk toch stevig na om dit land te gaan verlaten als het zo doorgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg het een beetje verkeerd.Het gaat er om om zo min mogelijk Risico

te lopen om ongeluken te voor komen.En het laden en lossen.

Zal nog iets zeggen Wist je dat een chauffeur die meer dan 10 uur rijdt

Dat die 44% meer kans op een ongeluk.

Of je het er mee eens bent dat laat ik aan jullie over.BGV en ARBO hebben dat uit gemaakt.En hebben dat onderzoek naar gedaan

En vergeet niet verkeersveiligheid staat hoog in het vandel bij die gasten

We krijgen er toch mee te maken Of we nu willen of niet.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zeg het een beetje verkeerd.Het gaat er om om zo min mogelijk Risico

te lopen om ongeluken te voor komen.En het laden en lossen.

Zal nog iets zeggen Wist je dat een chauffeur die meer dan 10 uur rijdt

Dat die 44% meer kans op een ongeluk.

Of je het er mee eens bent dat laat ik aan jullie over.BGV en ARBO hebben dat uit gemaakt.En hebben dat onderzoek naar gedaan

En vergeet niet verkeersveiligheid staat hoog in het vandel bij die gasten

We krijgen er toch mee te maken Of we nu willen of niet.Hwm

LOLLOL

die arbo huub,heb met mijn vrouw destijds iets meegemaakt.

Mijn vrouw had een miskraam gekregen,moest toen ze net 3 dagen thuis was in de ziektewet bij die arts komen,ben meegegaan omdat ze zelf niet uit de voeten kon.

Komen we daar aan zegt die arts,mannetje van een jaar of 22 dat ze gewoon kan gaan werken en ze zich niet zo aan moest stellen,kon gelukkig mijn eigen beheersen,maar mijn vrouw schoot echt uit haar slof(zo had ik haar nog nooit gezien),scholdt die kerel uit voor afgekeurde dokter en weet ik voor nog wat,zegt ie doodleuk,je moet je mond houden anders krijg je geen zw....

Ben toen maar omhoog gegaan en heb ze mee naar huis genomen voor het helemaal uit de hand liep.

Pff arbo etc huub daar veeg ik werkelijk mijn reet mee af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vindt zo iets erg.Dat noemen ze liefde voor het werk.

Ik denk daar anders over Heeft die man het recht om zo iets te zeggen

Meestal zijn het af gekuurde artsen.Ga zo maar door.Zit hier in de WMO raad een vergadering gehad En ik heb de wethouder een brief gestuurd dat die er een rotzooi van gemaakt heeft Nu moet ik volgende week op gesprek komen.Dus het begint al goed.Ikmag niet alles in de krant zetten

Doe je best Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben het met nelis eens, ben ook bij de arbo geweest,

had ik een overbelaste rug,

gekregen door de werkzaamheden van de baas,

palletten van over een ton, over een traject van 100 meter,

over klinkers en dan nog omhoog trekken,

met een verloop van 1.5 meter op 4 meter. met handpompwagen.

zegt die arbo man, het is niet mijn mentaliteit om daarom in de ziekenwet

te gaan, en wie zegt dat het in de baas zijn tijd is gebeurt.

en ik zei, van alleen slapen en eten krijg je het niet in de rug.

en meer ben ik niet thuis,

ik moest meteen weer beginnen.

dus ik op hoge poten de baas opgebeld, maar die zei toen:

volg het advies van de huisarts maar op, omdat ik zei dat ie anders

maar iemand anders moest gaan zoeken.Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wil een ding zeggen Een mens mag niet meer dan 23 kg tillen of treken

wat dan ook.Dat is de Europese wet.En gecontroleerd door de arbo.Hwm

Maarre.. hoe vaak gebeurt het in het stukgoed niet dat je een pallet van 8ookg op handpallet wagen naar binnen moet trekken?? Als je daar iets van zegt, word je niet geladen of gelost.

Hoe moet je dat je baas uit gaan leggen dan?

Denk dat je dan weinig keuzes hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O.K.Ik heb het alleen over de wet.Nu ga jij door je rug heen.

Dus je wordt ziek.Je kunt niks meer.Wie gaat die kosten betalen

Want de verzekering betaald niet als je fout bent.En je werkgever na 2 jaar ook niet meer.Er zijn voorbeelden genoeg.Denk daar maar is aan

Dit zijn wel de regels Ik ken bedrijven wordt het echt in de gaten gehouden.En ook met laden en lossen Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een hand pallet truck weegt leeg al heel wat meer dan 23 kilootjes.

Als je er goed over nadenkt kun je zelfs niet in de truck klimmen, of je moet een dwerg zijn............ en nog een magere ook.:p.

Een krat limonade met 12 literflessen weegt meer volgens mij.

De vijand (wie het ook is) wacht gewoon een jaartje of 25 en dan marcheren ze Europa binnen. Niemand die een hand granaat verder dan een halve meter mag gooien, wat natuurlijk verveelende gevolgen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily

Bij het woordje Arbo gaan mijn haren overeind staan en begin ik een beetje met mijn bovenlip te trekken grrrrrrr

Letten op veilig werken is goed maar je kunt het ook overdrijven. Inderdaad is 23 kg helemaal niks, een rolcontainer van 65 kg vooruit duwen heb je al meer kracht voor nodig en dan is ie nog niet eens geladen! En wie brengt de boodschappen op zaterdag van de auto naar de keuken? Of gaan we de pakken koffie 1 voor 1 naar binnen dragen?

En dan die opmerking over 's nachts werken. Ik bepaal zelf wel of 's nachts werken voor mij gezond is of niet! Ik doe het graag, heb er lichamelijk geen enkele problemen ermee, ook op sociaal vlak geen problemen, ik zie mijn man zelfs meer dan dat ik zou doen als ik overdag zou rijden!

Maar die kantoorpikkies weten het beslist beter, hebben er voor doorgeleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan begrijpen als je het wordt ARBO hoort dat je niet goed wordt

Kan een ding zeggen die stoelwaar jij op zit.Gaat wel van de ARBO uit

Ze zijn er voor jou dat jij veilig werkt.Voorbeeld haal de opstap van je auto weg.Je kunt er ook zo in.Als ik zeg dat een opstap 40 cm boven de grond moet zijn.En de meeste auto"s voldoen er niet aan.oorzaak andere banden

en nog meer dat soort dingen.Het is maar goed dat de ARBO er is

En niemand heeft ze graag over de vloer.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Heb een vraag Jij werkt altijd in de nacht,Er zijn veel mensen die 3 of 5 dagen nacht werken Dan 1 of 2 dagen vrij.Die hebben het meeste problemen met slapen.

Die problemen veroorzaken ze zelf om dan in die vrije dagen ook de hele dag

mee te willen draaien met de rest van de wereld.

Die hebben bv vrijdag/zaterdag laatste nacht, paar uurtjes in bed of helemaal niet en dan de hele dag meedraaien. 's Avonds moe in bed maar kunnen niet slapen omdat ze dat niet gewend zijn. 's Zondags geradbraakt het bed uit om weer mee te draaien met de rest. Ik beloof je die ligt 's middags uitgeteld op de bank. 's Nachts weer mee naar bed en maandag overdag op. 's Avonds weer werken. Nee, zo hou je dat niet vol.

Ik doe het als volgt: vrijdag/zaterdag laatste nacht, zaterdag tot 16:00 uur in bed. Lekker uitgaan en dan weer naar bed, nu met partner ;) uitslapen en zondag leuke dingen doen. 's Avonds paar uurtjes in bed maar 's nachts eruit en iets voor jezelf doen. 's Ochtends gewone tijd weer naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O.K.Heb nog een vraag Hou lang denk je dit vol te houden.10 jaar of langer.Maar mensen die in een ziekenhuis of bejaarden te huis werken licht het wel anders.Als die naar 5 of 7 dagen uit de nacht dienst komen

Hebben 1 of 2 dagen vrij.En dat hebben ze ook nodig om de om schakeling

Van nacht naar dag aan te kunnen.Bij jou is het anders jij werkt altijd in de nacht.En dan heb je die omschakeling niet.en er zijn mensen die er niet tegen kunnen.Vooral oudere mensen hebben er problemen mee.

Heb zaterdag een chauffeur gesproken die rijdt ook iedere nacht met een koeler.naar Munschen gelost slapen en in de nacht weer terug

Als ik zie hoe die man er uit ziet wel 10 jaar ouder.En dat weet die zelf ook

Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
O.K.Heb nog een vraag Hou lang denk je dit vol te houden.10 jaar of langer.

Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik doe dit nu anderhalf jaar met heel veel plezier. Collega's van me doen dit al 18 jaar en nog steeds met veel plezier en die zien er nog prima uit hoor. En nee, ik zie er niet 10 jaar ouder uit, eerder jonger dan de 38 jaartjes die nu op de teller staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De ABRO is allemaal mooi en aardig hoor.

Maar als je contact met ze opneemt over al die drempels die ze hier en daar aan het aanleggen zijn.... dan geven ze niet thuis!!!

En ik heb het hier over van die ruggebrekers zoals ze ze hier op de terminals neerleggen!!! Als je daar stapvoets overheen rijdt geeft dit nog veel te veel schokken in de cabine ......

Kun je daarvoor aankloppen bij de ARBO?

Kennelijk NIET!!!

En dat is uit mijn eigen ervaring!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden