[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorschriften ADR wijzigen per 1 januari 2011


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

En ja, de mijne verloopt in Oktober dit jaar, maar ik hou het voor gezien. Aangezien de HEMA toch geen ADR vervoer doet. Ik heb het in het verleden al een keer helemaal opnieuw moeten doen, maar ik heb er echt geen puf meer in. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ja, de mijne verloopt in Oktober dit jaar, maar ik hou het voor gezien. Aangezien de HEMA toch geen ADR vervoer doet. Ik heb het in het verleden al een keer helemaal opnieuw moeten doen, maar ik heb er echt geen puf meer in. :cool:

Waarom laten verlopen?? :confused:

Je weet maar nooit.

Niemand kan in de toekomst kijken.

En ik weet bijna zeker dat er bij jullie ook goederen tussen zitten die onder het ADR vallen.

Ik heb het mijne voor de zekerheid ook weer verlengd, zelfs met Tank terwijl ik nog nooit met een tankauto heb gereden.

Gr. Harrie

bewerkt door ELZEN106
verkeerde indeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ja, de mijne verloopt in Oktober dit jaar, maar ik hou het voor gezien. Aangezien de HEMA toch geen ADR vervoer doet. Ik heb het in het verleden al een keer helemaal opnieuw moeten doen, maar ik heb er echt geen puf meer in. :cool:
Waarom laten verlopen?? :confused:

Je weet maar nooit.

Niemand kan in de toekomst kijken.

En ik weet bijna zeker dat er bij jullie ook goederen tussen zitten die onder het ADR vallen.

Ik heb het mijne voor de zekerheid ook weer verlengd, zelfs met Tank terwijl ik nog nooit met een tankauto heb gereden.

Gr. Harrie

Daarom, wij rijden ook geen ADR, maar je kunt inderdaad niet in de toekomst kijken. Ik ben blij dat ik weer 5 jaar vooruit kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Herman en John ook vanaf hier van harte natuurlijk. jullie hadden het makkelijk, veranderd pas weer per 1 januari :pZo, ben ik weer on-topic

Ook maar even on-topic dan, ik heb bijna 6 jaar geleden de laatste herhaling gedaan, in die tijd is er wel het nodige veranderd hoor! :ja:

En bedankt nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het verschil tussen herhalen en helemaal op nieuw? Behalve dan de tijd en de kosten.Is het examen dan uitgebreider?(lees moeilijker)

Ook ik ben zo een kluns die hem heeft laten verlopen:stom:

het enige verschil is dat je mondeling examen wat langer duurt en je schriftelijk examen wat meer vragen 25 ipv 20 heeft.

verder is het gewoon het boek goed lezen, vragen achterin oefenen en de cursus bezoeken en wat van opsteken.

en ja de regels veranderen altijd wel en zo komen er binnenkort weer wat nieuwe zaken aan, maar dat is normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman en John ook vanaf hier van harte natuurlijk. jullie hadden het makkelijk, veranderd pas weer per 1 januari :pZo, ben ik weer on-topic

@ Cor. Gewoon halen, je weet nooit wat er gebeurt waardoor je (nood)gedwongen ander werk moet zoeken.

Jullie hebben wel gelijk hoor, maar er is inmiddels al weer zoveel veranderd........ Als ik het nu weer gaat halen, en ik doe er 5 jaar niets mee, ben ik het weer kwijt. Als je er regelmatig mee werkt, blijft het wel hangen, maar als je er zoals ik nooit wat mee doet dan......:zegtniets: En aangezien de HEMA dit niet betaald, komt het dus op mijn eigen dak, en telt dit niet mee voor die 35 uur, omdat de HEMA zelf voor deze 35 uur scholing zorgt.

Enne hee, ik weg bij de HEMA, allen tussen 6 planken:D, dit is echt een bedrijf voor "oude" kneuzen zoals ik dus......... kom maar op met die pensioen leeftijd van 67 (of meerLOL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Kleine correctie Cor: als jij dit aangeeft, én er voor betaalt, tellen de uren gewoon mee.

Ik heb me onlangs opgegeven voor de complete cursus, ook op eigen kosten. Vanzelf krijg je dan deze vraag/mededeling of je dat wilt. Dat staat bovenin dit topic ook al.

Volgende week zaterdag geht's los!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine correctie Cor: als jij dit aangeeft, én er voor betaalt, tellen de uren gewoon mee.

Ik heb me onlangs opgegeven voor de complete cursus, ook op eigen kosten. Vanzelf krijg je dan deze vraag/mededeling of je dat wilt. Dat staat bovenin dit topic ook al.

Volgende week zaterdag geht's los!

Maarten

o.k. Maarten, maar waarom zou ik zelf ook nog een cursus doen op eigen kosten, als mijn werkgevert ook nog 35 uur betaald. En ik moet eerlijk zeggen dat ADR nu niet mijn favoriete cursus is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Moet ook niet Cor, hou me te goed!

Ik wou alleen maar zeggen dat het niet per defenitie niet mee telt (rare zin eigenlijk).

Voor mij heb je gelijk hoor, als je op je plek zit en het is niet nodig zou ik er ook geen honderden euro's aan uitgeven:nee:

Zelf ben ik wel zo bezig... heb m'n zinnen gezet op wat anders, laatst afgewezen op geen ADR :hamer:. Anders was ik binnen geweest... Dus dan doe je wat! En blijf ik alsnog waar ik zit, hoef ik niet naar de verhuizerscursus of logistiek medewerker cursus te gaan:angel:

Heb ik toch die slag gewonnen!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moet ook niet Cor, hou me te goed!

Ik wou alleen maar zeggen dat het niet per defenitie niet mee telt (rare zin eigenlijk).

Voor mij heb je gelijk hoor, als je op je plek zit en het is niet nodig zou ik er ook geen honderden euro's aan uitgeven:nee:

Zelf ben ik wel zo bezig... heb m'n zinnen gezet op wat anders, laatst afgewezen op geen ADR :hamer:. Anders was ik binnen geweest... Dus dan doe je wat! En blijf ik alsnog waar ik zit, hoef ik niet naar de verhuizerscursus of logistiek medewerker cursus te gaan:angel:

Heb ik toch die slag gewonnen!

Maarten

Zo denk ik er ook over. Ik zit nu goed op m'n plek, maar ken de toekomst niet. De leeftijd heb ik nu al niet echt mee, als je dan ook nog geen ADR hebt is het helemaal bekeken zaak.

Ik heb lang genoeg lopen twijfelen, de oude loopt over 8 dagen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies Herman.

Dit is m'n derde baan waar ik na 10 jaar zoiets heb van: alles gezien en gedaan, op naar de volgende! Alleen die leeftijd... nu 45, dus met een beetje mazzel kan het nog één keer.

En dan moet je dus wel goed beslagen ten ijs komen:ja:

Maarten

Op de zaak vroeg een planner ook al: Je laat het dus niet verlopen? Nee zei ik, ik heb het nu eenmaal. Ik laat het niet verlopen.

Tijdens het mondeling vanmorgen had ik dezelfde examinator als de vorige keer, hij had waarschijnlijk gezien dat ik particulier kwam en vroeg wat ik nu deed voor werk. Ik denk: Mooi, daar gaan we de tijd mee volmaken. Helaas! :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Op de zaak vroeg een planner ook al: Je laat het dus niet verlopen? Nee zei ik, ik heb het nu eenmaal. Ik laat het niet verlopen.

Tijdens het mondeling vanmorgen had ik dezelfde examinator als de vorige keer, hij had waarschijnlijk gezien dat ik particulier kwam en vroeg wat ik nu deed voor werk. Ik denk: Mooi, daar gaan we de tijd mee volmaken. Helaas! :cool:

Of hij probeerde naar een zwak punt te vissen...

john ook van mij hartelijk gefeliciteerd

Ja John, ook van mij gefeliciteerd met je ADR-certificaat!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jullie hebben wel gelijk hoor, maar er is inmiddels al weer zoveel veranderd........ Als ik het nu weer gaat halen, en ik doe er 5 jaar niets mee, ben ik het weer kwijt. Als je er regelmatig mee werkt, blijft het wel hangen, maar als je er zoals ik nooit wat mee doet dan......:zegtniets: En aangezien de HEMA dit niet betaald, komt het dus op mijn eigen dak, en telt dit niet mee voor die 35 uur, omdat de HEMA zelf voor deze 35 uur scholing zorgt.

Enne hee, ik weg bij de HEMA, allen tussen 6 planken:D, dit is echt een bedrijf voor "oude" kneuzen zoals ik dus......... kom maar op met die pensioen leeftijd van 67 (of meerLOL)

Heb al 12 jaar ADR en 2 jaar geleden voor de eerste en enigste keer de borden uitgehad. Voordeel is wel word betaald bij ons omdat we ADR klanten hebben. Maar meestal kom je niet aan de 1000 punten.

Maar stel dat je volgend jaar iets krijgt waardoor je je werk niet meer kunt doen. Rug of iets dergelijks. Nadat je volgens de arbo weer fit bent, ga je weer containers trekken bij de HEMA en dat wil niet. Dat moet je op zoek naar ander werk. Dan is ADR toch wel even makkelijker om werk te vinden. Denk er maar eens overna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allen bedankt voor de felicitaties! :ja:

@ Johan, ik heb momenteel nog steeds geen behoefte om weer chemische instellingen te gaan bezoeken. Als ik het zo van oud collega's hoor is de regeldrift daar in de 2 jaar dat ik niet meer met een tankwagen rij eerder toe dan afgenomen.

Maar, zeg nooit nooit, anders had ik geen ruim 400 euro uitgegeven om m'n adr te behouden. ;)

Van harte Manus, ook namens mn vrouw die gelijk een stuk taart aansnijdt:cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja dat klopt en wij waren met zijn drieen in haarlem ( jaja vanuit boxmeer lekker naar haarlem:hamer:) en de wekker liep vanochtend om 0430 af en dan naar de zaak een bedrijfscaddy opgehaald en nog een collega opgepikt en mijn allereerste mondeling examen verliep goed en de meneer gaf mij ook een 8 ( net als herman ).

mijn collega's hadden een 7 en een 6.

dus vol goede moed naar het schriftelijk om 11.00uur en we hadden al berekend dat we aan twee keer een 4 en een keer een 5 genoeg hadden.

ik vond de vragen wel meevallen en mijn collega's vonden het wat moeilijker.

ik had wel een paar fouten verwacht omdat ik 2 twijfelvraagjes had, maar ik had een 10 gescoord en mijn collega's hadden ook voldoende's dus we waren alle drie geslaagd en dit was mijn laatste examen en die hebben we toch in stijl afgesloten.

ik moet wel zeggen dat de nederlandse cursus pittiger is dan de duitse die ik tot nu toe had meegemaakt.

maar we zijn er vanaf.:bey:

Jij, net als Manus, ook van harte John. De taart staat al voor mn neus:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een adr certificaat daar ben je nooit verlegen mee.

bijna overal is het gewoon zo dat als jij solliciteert en je hebt geen adr, dat ze dan toch die andere aannemen die het wel heeft.

ook al rijd dat bedrijf nooit met adr goederen, men denkt gewoon als we iemand hebben die wel adr heeft dan kunnen we mischien wel een retourvracht krijgen.

want het is heel lullig voor een baas als hij een wagen leeg heeft in berlijn en er alleen maar adr vrachten retour te laden zijn.

daarom word er ook steeds meer adr gevraagd.

en ja dan kun je wel denken ik zit goed bij mijn baasie cor, ik heb geen adr nodig.

maar dat dachten die jongens van de telegraaf ook die nu op straat komen te staan.

of die vaste chauffeurs van v&d toen die nog zelf het transport deden.

bedenk wel dat de hema nog een van de weinige winkels is die met eigen wagens rijden!

de rest is allemaal uitbesteed in de loop der jaren bij andere winkelbedrijven, het kan ook bij de hema morgen gebeuren.

en ja dan heb je geen geldig adr en je moet nog een paar jaar werken!:ja::ja:

chauffeuren is vooruit zien, weet je nog

Ja ga jij mijn grootst angst hier ff neerzetten:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sommige dingen uit het verleden, geven nu eenmaal een beeld van de toekomst.

ik wens het niemand toe dat hij op deze wijze zijn baan verliest.

maar het verleden leert ons 1 ding en dat is zeg nooit nooit.

hoeveel vaste waarden uit het verleden zijn er al verdwenen.

we dachten toch ook allemaal dat de postbodes wel goed zaten.

daarom kun je je beter voorbereiden op de toekomst, chaufeuren is immers vooruit zien :ja:

Je hebt gelijk hoor Al vanaf dag 1 dat ik in het eigenvervoer terecht kwam had ik zoiets van het kan zo weer afgelopen zijn. Maar ja wel ADR verlopen dus:stom::stom::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden