[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Scania tekent samenwerking met Porsche


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid

Langzaam maar zeker worden de banden tussen Scania en het Volkswagenconcern aangehaald, dit keer niet met MAN maar met Porsche.

Scania heeft een overeenkomst gesloten met de Porsche Engineering Group GmbH voor het ontwikkelen van de nieuw generatie cabines. "In Porsche hebben we een partner gevonden die de waarden en zienswijze van Scania deelt op het gebied van ontwikkeling en productie. We gaan samen een cabineframe ontwerpen dat is geoptimaliseerd voor Scania's eisen op het gebied van styling en functionaliteit als op het gebied van rationele productie" zegt Per Hallberg, Executive Vice President en hoofd van de afdeling Research and Development en Purchasing van Scania.

Bron: TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dus er is nog hoop voor Scania, zal het dan toch ooit nog een fijne auto worden:p

Gaan we dat nog meemaken dan? Het zal mijn tijd wel duren denk ik. Ik hoop alleen dat ze dan rekening houden met verkeerslichten boven de weg, hoef ik terminste niet steeds over het stuur/dashboard te hangen:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mischien weten die duitsers wel hoe je grote bedden kan maken:D

Dan weet ik nog wel enkele punten op te noemen, als we toch bezig zijn ........:ja:

1 - Grote kasten aan de buitenzijde cabine

2 - Fatsoenlijke berg ruimte voor kleding en dergelijke (zonder het bed op te tillen)

3 - Fatsoenlijk NORMAAL bed in de P serie (en géén leg puzzel)

4 - standaard stand airco in de versie met slaap cabine

5 - enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan weet ik nog wel enkele punten op te noemen, als we toch bezig zijn ........:ja:

1 - Grote kasten aan de buitenzijde cabine

2 - Fatsoenlijke berg ruimte voor kleding en dergelijke (zonder het bed op te tillen)

3 - Fatsoenlijk NORMAAL bed in de P serie (en géén leg puzzel)

4 - standaard stand airco in de versie met slaap cabine

5 - enz. enz.

In de R-serie ligt dezelfde legpuzzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Langzaam maar zeker worden de banden tussen Scania en het Volkswagenconcern aangehaald, dit keer niet met MAN maar met Porsche.

Scania heeft een overeenkomst gesloten met de Porsche Engineering Group GmbH voor het ontwikkelen van de nieuw generatie cabines. "In Porsche hebben we een partner gevonden die de waarden en zienswijze van Scania deelt op het gebied van ontwikkeling en productie. We gaan samen een cabineframe ontwerpen dat is geoptimaliseerd voor Scania's eisen op het gebied van styling en functionaliteit als op het gebied van rationele productie" zegt Per Hallberg, Executive Vice President en hoofd van de afdeling Research and Development en Purchasing van Scania.

Bron: TTM

Komen dan zeker die oude afgedankte LT cabines op te staan:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de R-serie ligt dezelfde legpuzzel

Klopt, maar is nu ook optioneel leverbaar met een soort uitschuif bed met een matras uit één stuk, de P-serie volgens mij niet vandaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar is nu ook optioneel leverbaar met een soort uitschuif bed met een matras uit één stuk, de P-serie volgens mij niet vandaar...

klopt, de benedenmatras kun je in 1 stuk bestellen (en daar kan dan weer 2x een stukje van omhoog aan de voorkant maar dat hoeft niet. Is een randje van 10x30 cm ruwe schatting)

Aan ons bed is,zover ik weet niks uit te schuiven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het toch eens proberen!

Ik kwam er vorige week, na bijna twee jaar, achter dat mijn auto wél een bed met verstelbaar hoofdeind heeft:angel:

Maarten

waaaaaaaat??? wat voor luxe is dat zeg?:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Stond toen uitgebreid in de folder, "voor als het voertuig niet geheel recht staat..."

Al eens geprobeerd, niet dus. Dacht al zoiets van 'hmm... kon er ook af, weer iets goedkoper'

Nou was ik aan het klooien met een schoon hoeslaken, en kreeg dat matras met ingebouwde lattenbodem niet meer plat:mad:

Dus maar eens goed gekeken: zit er een soort wegklapbare poot onder, waardoor je je hoofd zeg maar waterpas kunt leggen:ja:

'T is net m'n Auronde thuis:angel:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar ik red me er best mee Ger! Voor die paar nachtjes per jaar...

Zonder nou weer eens de hele merkendiscussie te gaan voeren: ieder merk heeft z'n voor en tegen, maar als ik écht moest kiezen? Lekker thuis slapen:ja:

Maar goed, on topic: VW heeft ook een W-blok voor de echte dikke auto's.

Komt er ook ooit een R880 met een W16 motor?:D Alle kennis uit het concern benutten toch?

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stond toen uitgebreid in de folder, "voor als het voertuig niet geheel recht staat..."

Al eens geprobeerd, niet dus. Dacht al zoiets van 'hmm... kon er ook af, weer iets goedkoper'

Nou was ik aan het klooien met een schoon hoeslaken, en kreeg dat matras met ingebouwde lattenbodem niet meer plat:mad:

Dus maar eens goed gekeken: zit er een soort wegklapbare poot onder, waardoor je je hoofd zeg maar waterpas kunt leggen:ja:

'T is net m'n Auronde thuis:angel:

Maarten

bij ons heet zoiets baksteen of stuk hout en dat leg je onder de wielen LOL scheelt een stuk in prijs:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk wel eens op jouwbuis....

Daar zie ik mensen dingen doen.

Staan in de truck is er niets bij :D

Complete volksdans doen ze er! :zegtniets:

ja en nee we hoeven het filpje niet

1 het is te vaak langs gekomen

2 Pierre verspilt nog meer tijd in zn leven:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
bij ons heet zoiets baksteen of stuk hout en dat leg je onder de wielen LOL scheelt een stuk in prijs:p

Zelfs dat doe ik niet... slapen heeft me nooit moeite gekost:D Maar als het er dan toch in zit...

Je hebt gelijk hoor was ook niet zo bedoeld (was de :D vergeten) ik heb zowat alle (europesche)merken gereden in mijn leven en heb overal wel mijn draai in kunnen vinden. Maar heb wel een kleine voorkeur voor die Nederlandse auto met ontzettend veel bergruimte, helaas zijn ze daar mee gestopt bij ons, scania geeft meer crediet denk ik:mad:

Dacht al zo iets;)

Zo zie je maar weer: geld is meestal datgene wat een keus bepaalt!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
men kan ontwerpen en bedenken wat men wil, maar zolang in europa de totale lengte van het voertuig bepalend is, word het nooit wat.

men zou zich beter in kunnen zetten om in brussel er voor te zorgen dat cabines bijvoorbeeld 50 cm groter te mogen maken, dan geld wegsmijnten in de ontwikkeling van nieuwe cabines.

daar is de rek uit, kunnen niet groter en ik als gebruiker zie dan ook niet waar er winst geboekt kan worden in deze zaak.

nee gewoon de regels dusdanig aanpassen dat er staat dat de totale lengte overschreden mag worden als die lengte gebruikt word voor aanpassingen aan de cabine.

en dan die aanpassing en groote vastleggen, dan ben je goed bezig.

Hier ben ik het ontzettend mee eens! Men loopt altijd maar te blaten dat het brandstofverbruik omlaag moet, nou maak de lengte iets ruimer dan kunnen ontwerpers meer gaan proberen met torpedo trucks. Die hebben een stuk lagere luchtweerstand dan rijdende flat gebouwen (zoals respectievelijk Renault AE Magnum o.i.d)... Het idee van Porsche en Scania... Als t maar niet op een Cayenne gaat lijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden