[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iveco


speedy1

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo ,

Ik heb een praktijk vraag.

Kan/wil iemand die praktijk ervaring heeft met de Iveco Stralis 450pk. AS cube, deze met mij delen, dit i.v.m. eventuele aanschaf , van zo`n auto.

rijkwaliteiten - zicht - slaap gedeelte enz.

Bij voorbaat hartelijk dank, speedy 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorig jaar heb ik in een IVECO gereden tijdens een chauffeursdag waar diverse merken aanwezig waren. Ik kan alleen maar zeggen, HULDE voor IVECO!! Zelf ben ik toch wel een DAF en VOLVO fanaat. Maar qua rij eigenschappen en vermogen kunnen deze twee merken niet tippen. Het heeft jarenlang het imago gehad van spaghetti mack en nog allerlei leuke namen. Maar ik kan hem iedereen aanbevelen. Ik rij nu in een DAF SSC 410 pk. Maar als mijn werkgever mij een IVECO aanbied dan zeg ik direct JA!!!

De meeste die kritiek hebben op het merk hebben nog nooit in zo'n machine gereden.

Qua techniek e.d. moet het een goeie truck zijn. Een DAF ingenieur zei eens tegen mij, zet de DAF en een IVECO eens naast elkaar en vergelijk de prijs/kwaliteit en km/prijsverhouding eens. Wat het antwoord was wilde hij niet zeggen want dan stond z'n baan op de tocht. Ron Bonsen (hoge pief DAF) stond naast ons... :zegtniets:

Ik wens je veel succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorig jaar heb ik in een IVECO gereden tijdens een chauffeursdag waar diverse merken aanwezig waren. Ik kan alleen maar zeggen, HULDE voor IVECO!! Zelf ben ik toch wel een DAF en VOLVO fanaat. Maar qua rij eigenschappen en vermogen kunnen deze twee merken niet tippen. Het heeft jarenlang het imago gehad van spaghetti mack en nog allerlei leuke namen. Maar ik kan hem iedereen aanbevelen. Ik rij nu in een DAF SSC 410 pk. Maar als mijn werkgever mij een IVECO aanbied dan zeg ik direct JA!!!

De meeste die kritiek hebben op het merk hebben nog nooit in zo'n machine gereden.

Qua techniek e.d. moet het een goeie truck zijn. Een DAF ingenieur zei eens tegen mij, zet de DAF en een IVECO eens naast elkaar en vergelijk de prijs/kwaliteit en km/prijsverhouding eens. Wat het antwoord was wilde hij niet zeggen want dan stond z'n baan op de tocht. Ron Bonsen (hoge pief DAF) stond naast ons... :zegtniets:

Ik wens je veel succes met je keuze!

Hartelijk dank , voor je bijdrage, zelf ook ervaring Volvo - Daf - Scania, maar geen Iveco, je antwoord helpt in iedergeval, zal je zaterdag laten weten, hoe het gegaan is. speedy 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

een charter bij ons rijdt ook alleen maar met iveco's en die jongens zijn er allemaal erg goed over te spreken. Die auto's zijn zuiniger dan een daf of scania, ze trekken vele malen beter.

Ik heb er zelf ook wel eens mee mogen rijden met een stralis en ook mijn bevindingen waren erg goed, rij lekker rustig en comfortabeler dan bijv een daf. De automaat van de iveco zal mss even wennen zijn met die knoppen op de pook maar verder geen rare dingen mee schakelt goed en vlotter als de daf of scania automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een charter bij ons rijdt ook alleen maar met iveco's en die jongens zijn er allemaal erg goed over te spreken. Die auto's zijn zuiniger dan een daf of scania, ze trekken vele malen beter.

Ik heb er zelf ook wel eens mee mogen rijden met een stralis en ook mijn bevindingen waren erg goed, rij lekker rustig en comfortabeler dan bijv een daf. De automaat van de iveco zal mss even wennen zijn met die knoppen op de pook maar verder geen rare dingen mee schakelt goed en vlotter als de daf of scania automaat.

die ervaring heb ik ook melvin. hij rijd lekker en schakeld vlot door. als ik eigenrijder zou zijn zou ik met ivecodealer om de tafel gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net terug van 2 daagse rit, en ja kreeg een Stralis van de dealer mee :banaan:.

Eerst maar jullie bedanken voor de reactie`s:ja:.

Kan deze alleen maar bevestigen, ben overtuigd van de auto, uitstraling (wit) gewoon mooi - rijden - perfect, verbruik - nog beter ( gem. 1:3,9 ) cabine - goed ( alleen jammer dat vloer niet geheel vlak is ) bed - perfect ( uitvoering zonder tafeltje, daarvoor krijg je een bed met lattenbodem :banaan:) overzicht : zowel intern als extern - goed.

Keus is wel gemaakt, sssssssssst, nog niet aan dealer vertellen:D.

Veel veilige km`s gewenst, bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net terug van 2 daagse rit, en ja kreeg een Stralis van de dealer mee :banaan:.

Eerst maar jullie bedanken voor de reactie`s:ja:.

Kan deze alleen maar bevestigen, ben overtuigd van de auto, uitstraling (wit) gewoon mooi - rijden - perfect, verbruik - nog beter ( gem. 1:3,9 ) cabine - goed ( alleen jammer dat vloer niet geheel vlak is ) bed - perfect ( uitvoering zonder tafeltje, daarvoor krijg je een bed met lattenbodem :banaan:) overzicht : zowel intern als extern - goed.

Keus is wel gemaakt, sssssssssst, nog niet aan dealer vertellen:D.

Veel veilige km`s gewenst, bert

Mooi dat wij daarbij hebben kunnen helpen :D:D

Er zit hier meer ervaring op het forum dan je denkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Hallo ,

Ik heb een praktijk vraag.

Kan/wil iemand die praktijk ervaring heeft met de Iveco Stralis 450pk. AS cube, deze met mij delen, dit i.v.m. eventuele aanschaf , van zo`n auto.

rijkwaliteiten - zicht - slaap gedeelte enz.

Bij voorbaat hartelijk dank, speedy 1

Heb 13 jaar als zelfstandige IVECO's gereden.

Alledrie de wagens waren eurostars.

De eerste 380 met twin splitter,

nr 2 was een 420 met twin splitter

en de 3e was een 430 CURSOR. Alle wagens deden waarvoor ze gekocht waren, heb er een hele goede tijd mee beleefd, heb ermee van Sicillie tot aan Tromsø gereden, maar.... de dealer (werkplaats) maakt het een goede wagen. Gelukkig had ik een goede dealer en was het onderhoud goed en nooit problemen met garantie zaken gehad...

Helaas kon bij de aanschaf van nr 4 de IVECO niet mee komen ivm het feit dat ik een naloper wilde. Anders was het waarschijnlijk weer een Iveco geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid
kijk naar m,n avatar en je heb denk ik je antwoord als ik je zeg dat ik op een paar puntjes na BERE-tevreden ben met die tuut.

ik kan een beetje slecht overweg met die bediening van alle apparatuur bij m,n bed, waarom zit dat aan de rechter kant bij het bovenbed? terwijl de meeste chauffeurs met d,r hoofd links slapen en op het onderbed.

geluids-isolatie is een beetje min, is met mijn werk een iet-wat onrustig.

en dat de stand-kachel na 2uur AUTOMATIES uitgaat daar krijg ik komende winter weer koude pootjes van :eek:

ik zou e wel adviseren om een ander matras te kopen.

voor de rest rijd en remt dat ding als een scheermes is lekker zuinig, ook na 2jaar en bijna 3ton nog steeds de zuinigste van het hele spul.

ik wil dus ook nooit gezeur horen over m,n PASTA-POWER

maar het is wel zo dat de dealer een deel van je succes uitmaakt.

VEEL SUCCES!

gr,KEES

het is ook de bedoeling van de iveco dat je boven gaat slapen.

daar zit de bediening voor de standkachel :( en verlichting,dakluik,ramen enz.

dus als je boven de standkachel inschakkelt blijft het maximaal 9 uur aan.

Verder slechte wagen, stoelen slecht geveerd, matrassen te dun (slaap op daf matras), stomme binnenverlichting die elke keer als je een deur opent of sluit uitgaat, GRRRR

En dan de vele storingen die oplichten op het dashboard terwijl er niets aan de hand is, heb ook een petje in de auto liggen om die waarschuwingslampjes te verbergen.

Is nogal irritant s'avonds.

Olie bijvullen, cabine kantelen :(

kortom, ik vindt het een slechte wagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Net terug van 2 daagse rit, en ja kreeg een Stralis van de dealer mee :banaan:.

Eerst maar jullie bedanken voor de reactie`s:ja:.

Kan deze alleen maar bevestigen, ben overtuigd van de auto, uitstraling (wit) gewoon mooi - rijden - perfect, verbruik - nog beter ( gem. 1:3,9 ) cabine - goed ( alleen jammer dat vloer niet geheel vlak is ) bed - perfect ( uitvoering zonder tafeltje, daarvoor krijg je een bed met lattenbodem :banaan:) overzicht : zowel intern als extern - goed.

Keus is wel gemaakt, sssssssssst, nog niet aan dealer vertellen:D.

Veel veilige km`s gewenst, bert

Bert, hoe bevalt de Iveco tot nu toe?

Rij je er meeste binnenland mee of buitenland?

Hoeveel PK? Active Space?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bert, hoe bevalt de Iveco tot nu toe?

Rij je er meeste binnenland mee of buitenland?

Hoeveel PK? Active Space?

Frans 1960,

Iveco bevalt goed tot heden.

Ik rij tussen ned. en hoog Duitsland

yep is Active Space en heeft 420 pk, ruim voldoende .

Waar rij jij mee ?

groet, veilige km. bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans 1960,

Iveco bevalt goed tot heden.

Ik rij tussen ned. en hoog Duitsland

yep is Active Space en heeft 420 pk, ruim voldoende .

Waar rij jij mee ?

groet, veilige km. bert

Hoi Speedy, ik met Volvo. Da's voor 1 man op de auto ook ruim voldoende :D.

Maar zag foto's van binnenkant van zo'n active space, en vond het er wel goed uit zien. Was er wel benieuwd naar eigenlijk.

Over verbruik heb ik gelezen dat Iveco het ook best goed doet.

Mvg Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden