[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeval E19 Meer


D.D.

Recommended Posts

Gast Trucklily
jaja of dat je eindelijk tijdens een van de rijlessen wordt ingehaald,en je denk Yes nu mag ik dat seintje geven.

Nou voordat ik dacht nu kan die wel naar rechts zat meneer al voor mn snuffert. Waarna de instructeur zei:"Kijk zo moet het dus niet, een man heet dan een hufter,voor n vrouw weet ik zo gauw niet hoe dat heet.":D

Uh.... ik weet er wel een paar: trut, kutwijf, vrouwen!

Iemand anders nog? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kortom uit deze topic blijkt wel dat de mentaliteit van sommige "chauffeurs" ver te zoeken is

Volgens mij kom je er nooit uit zo,er word niet meer geknipperd omdat men denkt dat een collega de auto er te vroeg tussenschuift en diegene die inhaald denkt er word toch niet geknipperd en trekt de auto ( misschien te vroeg ) naar rechts

Nou is het snelheidsverschil ook een ding , rij ik bijv 83 en er komt mij een collega voorbij met 88 a 90 is ie er snel genoeg voorbij maar komt er iemand langs met 85 duurt het langer , voordat hij ook jouw remweg (= afstand naar voorganger) afgelegt heeft

als ie dan in de spiegel kijkt wat voor rij auto's achter hem zit zal ie eerder naar rechts gaan en dus geen seintje afwachten !!

Tja het is moeilijk om het een ieder naar zijn zin te maken een ieder moet doen wat hem zelf het beste dunkt

Na dit allemaal gelezen te hebben snap ik nu wel waarom sommige chauffeurs niet meer seinen en zal me dan ook wat minder kwaad maken als er een keer niet geknipperd word ;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit zelf op dit moment op een VW LT35 en ik sein regelmatig naar vrachtwagenchauffeurs om ze te laten invoegen op de snelweg of ergens voor te laten gaan. En ik moet zeggen, 8 van de 10 waarderen dat en laten dat middels een knipperlicht bedankje dat wel merken.

Ik ben in de LT van mening, ik kan makkelijker afremmen, maar ook sneller optrekken, een vrachtwagen niet, dus waarom niet even de tijd en ruimte geven om ze mee te laten gaan in het verkeer....

Ben benieuwd wat er straks gebeurd als ik op de vrachtwagen zelf zit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afstand houden is belangrijk maar in dit geval denk ik dat de voorste truck al bijna stil heeft moeten staan en de truck erachter er met minimaal 70 boven op is gereden, deze cabine was zo goed als plat, dus hoog snelheids verschil, maar ik ben het erover eens dat afstand bewaren en must is zeker als er een inhaal verbod is en er geen aanleiding is om dichter naar je voorganger te rijden(cruise control doet het ook goed op 80).

Maar het is niet alleen de snelheid die meetelt ... wat zeker meeweegt bij zo'n ongeval is de MASSA van je combinatie (dus inclusief lading) en die massa drukt echt door.

Een kopschot van een trailer ... we denken dat die sterk zijn, maar deze kunnen ook geen 20ton aan lading opvangen. Vooral als deze niet direct tegen het kopschot aangeladen staat = (natuurkunde van wat ik me zo herinner) is dat de massa zijn snelheid wil behouden. Vandaar ook die krachten die inwerken.

En ja, men rijdt veel te dicht op elkaar. Het rottige is dat als jij afstand wil behouden van zeg de verplichte 50 meter er altijd wel eentje is die moet inhalen en vlak voor je weer terug naar rechts komt. Heb jij opeens geen afstand tot je voorganger meer.

Wisten jullie overigens dat de Belgische politie hier meer en beter op gaat controleren, dat hebben ze kort geleden aangekondigd (artikel in de krant).

Ze gaan her&der camera's installeren, zo'n beetje dezelfde die ze ook in Duitsland gebruiken. Wel stond er in het artikel dat ze langer volgen (filmen) zodat ook kan worden gezien als jij net bent ingehaald en hoe jij daarop reageert (? / door wederom afstand op te bouwen denk ik) ... zo dat je niet onterecht op de bon gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ap ik nu wel waarom sommige chauffeurs niet meer seinen en zal me dan ook wat minder kwaad maken als er een keer niet geknipperd word ;);)

Het geven van een seintje is eigenlijk ook iets wat voornamelijk in de lage landen wordt gedaan ... ik denk dat het ontstaan van het geven van een seintje + bedankje hier decennia geleden is ontstaan en dat het toen langzamerhand is overgenomen door een groot deel van westeuropa.

In het zuiden van Europa wordt het bijvoorbeeld veel minder gedaan ... en in het oostblok zijn ze het denk ik helemaal niet gewend.

Misschien is dat ook de reden dat het hier aan het afnemen is (seintjes geven)?

En ja, inderdaad je krijgt veel minder een seintje / bedankje dan laat zeggen 5 jr terug. Waarom? Ik zou het niet zo direct weten.

Wat wel telt is dat als ik geen seintje meer krijg en dat viel me op toen ik met zeecontainers ging rijden ... ik het zelf ook steeds minder doe. Van als jullie mij geen seintje geven, verwacht dan ook geen seintje meer van mij!

Flauw? Misschien wel ...

Zo valt het mij op dat ik van zeecontainerrijders vrijwel altijd een seintje krijg, terwijl ik dat van koelwagens/ferrytrailers en tankwagens bijna niet hoef te verwachten.

Dat ik dikwijls geen bedankje krijg dat stoort me best ... maar het kan zijn dat mijn seintje ze domweg niet is opgevallen ... en dat komt denk ik omdat ik geen verstralers op mijn wagen heb. (mag niet van de 'baas' :().

En die assholes waarvoor je een baantje opschuift zodat zij kunnen invoegen ... en dan gas geven zodat jij er niet meer voorbij komt!!! Die zou ik het liefst in de vangrail willen drukken!#%#@$

Maar ik wijk nu af van de discussie ;)

====================================







Ik denk dat het goed zou zijn als magazines zoals Trucks en Truckstar eens aandacht zouden geven aan ONGEVALLEN. Zodat dan hopenlijk het er langzaam maar zeker bij hun lezers (veelal jongeren die toch wat wilder zijn dan de wat ouderen ... ) inslijt dat afstandhouden van levensbelang is!!!


En ik denk dat een bekeuring op te kort afstand houden onvoldoende is. Naast die bekeuring zou een verplichte cursus moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast edwin 30

het kopschot is inderdaad van triplex.

ik moest een keer in de ankers omdat een personen wagen voor me dook in de file.

had wel 2 rollen papier er door heen tegen trekken aan.

terwijl ik in de file reed en afstand genoeg had zeker een vrachtwagen lengte.

moet zo druiloor weer voor me duiken. oplegger kon afschreven worden trekker had een klein deukje aan achterkant dit is 3 jaar geleden gebeurd op de A4 bij afslag nieuw-vennep.

me werkgever die zei tegen dat het niet mijn schuld was en dat het niet in me dossier zou komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo valt het mij op dat ik van zeecontainerrijders vrijwel altijd een seintje krijg, terwijl ik dat van koelwagens/ferrytrailers en tankwagens bijna niet hoef te verwachten.

Dat heeft daar niks mee te maken hoor, denk ik!

Het is meer een soort arrogantie denk ik.

Zo vinden eigen rijders met toeters en bellen het ook meestal te veel moeite, of ze voelen zich er te goed voor.....Barf

Net als die Italianen, Roemenen etc.

By the way, ik stond ook in die file, maar ben op de grens maar gekeerd, en via Bergen op Zoom naar Gent gegaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sow dat is ff heftig,ik hoop zelf zoiets nooit te zien of mee te maken.

Even over de lopende discussie afstand:Gisteren werd ik door een vrachtwagen ingehaald voor een verkeerslicht dat op oranje stond.Ik minderde al vaart met een ruime 27 ton aan lading en die *%^#^zak gooit zijn auto naar rechts met als gevolg dat ik vol in de ankers moest en op een goeie 30 cm achter hem stilstond.

Als dit de mentaliteit is van de tegenwoordige chauffeur dan verbaast het mij dat er niet nog veel meer ongelukken gebeuren.

Zelf geef ik altijd een seintje als ze mij ingehaald hebben en geef ik ook altijd een bedankje ongeacht de nationaliteit en het soort vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo valt het mij op dat ik van zeecontainerrijders vrijwel altijd een seintje krijg, terwijl ik dat van koelwagens/ferrytrailers en tankwagens bijna niet hoef te verwachten.

En die assholes waarvoor je een baantje opschuift zodat zij kunnen invoegen ... en dan gas geven zodat jij er niet meer voorbij komt!!! Die zou ik het liefst in de vangrail willen drukken!#%#@$

Dolf Jansen(ja die van 3fm) zei het gisteren precies goed;

"je hebt goeie vrachtwagenchauffeurs en Duitse"

:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"je hebt goeie vrachtwagenchauffeurs en Duitse"

:tu:

Weet je trouwens hoe die Duitse chauffeurs over de Poolse denken?

Ik zag gisteren een duitstalig rijmpje opgesteld door een Duitse chauffeur!

Vrij vertaald:

Ik had een droom,

Er hing een Pool aan een boom.

Ik heb wel meer van die dromen,

maar niet genoeg bomen.

Dat zegt dus gelijk wel weer wat over het gedrag van die duitsers.

Die zijn de oorlog vergeten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Wat wel telt is dat als ik geen seintje meer krijg en dat viel me op toen ik met zeecontainers ging rijden ... ik het zelf ook steeds minder doe. Van als jullie mij geen seintje geven, verwacht dan ook geen seintje meer van mij! Flauw? Misschien wel ...

Had vroeger op mijn Scania een spreuk: you will get what you give. Dus als ik een seintje geef en dan geen bedankje? Dan niet! Maar ik heb gegeven wat ik zou willen en de volgende zal dat beslist weer waarderen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seintje ja of nee, ieder zijn eigen keus..Maar wat mij opvalt iedereen heeft zijn mening klaar,maar wie heeft er daadwerkelijk zelf een ongeluk mee gemaakt, wat met afstand houden te maken had..

Ik wel, en bij mij kwam het door inhalende duitse post vrachtwagens, die overal tussen doken, en zo een plotselinge file veroorzaakten, en dan kan ik je zeggen als je dan 50 meter afstand hebt,met 85 km per uur, dan is die 50 meter zo overbrugt, en je bent niet uitgewijkt, want die tijd is er niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die chauffeur reed mij voorbij op de a16 richting de grens,reed als een idioot en zeker dik 95.

Had blijkbaar haast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar over dat seinen,irriteer me mateloos aan zogenaamde collega's die de moeite niet nemen om even terug te pingelen.

Zelfs bij inhaalverboden komen ze je voorbij vlammen,schieten naar rechts het gat in dat jij over laat om genoeg remweg te hebben,en dan nog nemen ze de moeite niet om even terug te pingelen terwijl ik dan nog de moeite neem om even te seinen.

Valt me trouwens wel op dat het idd vaak bloemenboeren of eigen rijders zijn die met hun zogenaamde gepimpte truck denken dat ze god in frankrijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het valt mij op dat er enkele zijn die geen lichtje meer geven omdat anderen het ook niet doen.

Je zegt toch ook niet "ik stop niet meer voor een rood verkeerslicht, want anderen stoppen ook niet"?

Of "Ik stop niet meer voor een zebra want anderen stoppen ook niet"?

Doe gewoon je eigen ding en als een ander dat niet doet, jammer dan.

Jaren geleden heb ik me voorgenomen om me niet meer overal druk om te maken wat ik op een dag tegenkom. Het gaat me steeds beter af.

Helemaal mee eens Louis.

In Zweden is het helemaal feest. Daar word je bedankt voor het bedanken. Je haalt en krijgt een seintje. Je geeft dan uiteraard een seintje terug waarop 'de Zweed' nogmaals seint!

Ik heb dat de laatste keer zo'n keer of 5 met dezelfde chauffeur meegemaakt. Daarna zijn we op de vluchtstrook gestopt, hebben elkaar stevig omhelst en gegevens uitgewisseld. We e-mailen nu nog! Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Louis.

In Zweden is het helemaal feest. Daar word je bedankt voor het bedanken. Je haalt en krijgt een seintje. Je geeft dan uiteraard een seintje terug waarop 'de Zweed' nogmaals seint!

Ik heb dat de laatste keer zo'n keer of 5 met dezelfde chauffeur meegemaakt. Daarna zijn we op de vluchtstrook gestopt, hebben elkaar stevig omhelst en gegevens uitgewisseld. We e-mailen nu nog! Matthieu.

Hihi, nou dat vindt ik dan ook wel weer een beetje overdreven....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Die chauffeur reed mij voorbij op de a16 richting de grens,reed als een idioot en zeker dik 95.

Had blijkbaar haast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar over dat seinen,irriteer me mateloos aan zogenaamde collega's die de moeite niet nemen om even terug te pingelen.

Zelfs bij inhaalverboden komen ze je voorbij vlammen,schieten naar rechts het gat in dat jij over laat om genoeg remweg te hebben,en dan nog nemen ze de moeite niet om even terug te pingelen terwijl ik dan nog de moeite neem om even te seinen.

Valt me trouwens wel op dat het idd vaak bloemenboeren of eigen rijders zijn die met hun zogenaamde gepimpte truck denken dat ze god in frankrijk zijn.

wat maakt het nou uit of er geseind word of niet?

je bent chauffeur en ik mag aan nemen dat je je eigen wagen een beetje kent.

je weet ook dat als er iemand aan het inhalen is deze ook weer eens een keer terug naar rechts moet.daar kun je op anticiperen en er rekening mee houden dat die hem er bij jou ineens voor gooit.

wat natuurlijk niet goed te praten is.

mijn ervaring is dat als er geseind word en ik dan naar rechts zou gaan de afstand van degene die seintje gaf ten opzichte van mij zeker veel te kort is.

er zijn er al die daardoor hebben moeten betalen en dat gaat over flinke bedragen.

daarom maak ik liever zelf uit wanneer ik naar rechts ga.

en dat zal ik zeker nooit doen als ik er pas echt net voorbij ben.

ik maak het zelfs vaak mee dat ze wel 3 of 4 keer seinen voordat ik een keer naar rechts ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze "collega" heb ik al eens gepost.

http://nl.youtube.com/watch?v=UUAFrEMszFI

Daar helpt afstand houden ook niet meer.

Deze week op het einde van de E429 ook drie collega kippers achter elkaar. De achterste werd los geknipt door de brandweer.

Vorige week heb ik een pool een noodstop zien maken omdat hij de afrit bij rekkem miste, dat kostte dus ook een trailer en een trekker.

Dit is dus alleen mijn oogst van twee weken.

post-1719-1394779347,3779_thumb.jpg

post-1719-1394779347,7853_thumb.jpg

post-1719-1394779348,1352_thumb.jpg

post-1719-1394779348,4738_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als iedereen de rest een plekje op de weg gunt dan zijn we al heel stuk verder. snijden ed is natuurlijk niet goed te praten maar ik ga me daar echt niet meer over opwinden.

opwinding in het verkeer is slecht voor mijn hart en ik wil graag nog wat jaartjes mee.

iedereen doet wel eens dingen van pfffff dat ging net goed of dat je denkt dat was niet zo slim van me.

fouten maken we allemaal want we zijn MENSEN VAN VLEES EN BLOED

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het geven van een seintje is eigenlijk ook iets wat voornamelijk in de lage landen wordt gedaan ... ik denk dat het ontstaan van het geven van een seintje + bedankje hier decennia geleden is ontstaan en dat het toen langzamerhand is overgenomen door een groot deel van westeuropa.

In het zuiden van Europa wordt het bijvoorbeeld veel minder gedaan ... en in het oostblok zijn ze het denk ik helemaal niet gewend.

Misschien is dat ook de reden dat het hier aan het afnemen is (seintjes geven)?

En ja, inderdaad je krijgt veel minder een seintje / bedankje dan laat zeggen 5 jr terug. Waarom? Ik zou het niet zo direct weten.

Wat wel telt is dat als ik geen seintje meer krijg en dat viel me op toen ik met zeecontainers ging rijden ... ik het zelf ook steeds minder doe. Van als jullie mij geen seintje geven, verwacht dan ook geen seintje meer van mij!

Flauw? Misschien wel ...

Zo valt het mij op dat ik van zeecontainerrijders vrijwel altijd een seintje krijg, terwijl ik dat van koelwagens/ferrytrailers en tankwagens bijna niet hoef te verwachten.

Dat ik dikwijls geen bedankje krijg dat stoort me best ... maar het kan zijn dat mijn seintje ze domweg niet is opgevallen ... en dat komt denk ik omdat ik geen verstralers op mijn wagen heb. (mag niet van de 'baas' :().

En die assholes waarvoor je een baantje opschuift zodat zij kunnen invoegen ... en dan gas geven zodat jij er niet meer voorbij komt!!! Die zou ik het liefst in de vangrail willen drukken!#%#@$

Maar ik wijk nu af van de discussie ;)

====================================

Ik denk dat het goed zou zijn als magazines zoals Trucks en Truckstar eens aandacht zouden geven aan ONGEVALLEN. Zodat dan hopenlijk het er langzaam maar zeker bij hun lezers (veelal jongeren die toch wat wilder zijn dan de wat ouderen ... ) inslijt dat afstandhouden van levensbelang is!!!

En ik denk dat een bekeuring op te kort afstand houden onvoldoende is. Naast die bekeuring zou een verplichte cursus moeten staan.

in het magazine autoweek staat ook zo'n artikel de fatale seconde geloof ik

daar worden ook ongelukken geannaliseerd dat zou een informatief item zijn voor truckstar

gr erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja dit soort gasten zijn toch niet te helpen. Uit het bericht begrijp ik dat er verder geen gewonden zijn gevallen, dat is dan nog iets positiefs.

Een paar weken terug was er op hetzelfde stuk eenzelfde ongeval. Toen was er ook niks van de cabine over.

p.s. over dat seinen, een betere wereld begint bij jezelf. Afgezaagt misschien maar wel waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden