[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

adr rijden zonder papieren


Gast midweek

Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast schrootmalloot

Heb het vorig jaar weer verlengd,ook al rij ik het niet meer..alhoewel ijzer ook wreed gevaarlijk kan zijn als je je deur van de container open doet..Zat toen met een vrij grote groep,ik heb nogal last van concentratie,en dan heb je van die gasten die overal een lolletje van maken...Erg irritant..Maar is idd wel weer het een en ander veranderd...

Enne het is altijd handig als je het hebt...

Heb vroeger ook met de borden dicht op de pheriperique gereden,vrachtje spuitbussen van de johnson wax...Want anders moest je over de binnenring...Ja dat was wel veilig hahaha...Maar heb ook collega's gehad die door de mont blanc gingen met de borden dicht..:zegtniets: Want dat scheelde tijd met als je over de frejus ging...:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

binnen 40 minuten deze persoon door jullie laten overtuigen om het nooit meer te doen ;)

bedankt,

weer een zorg minder.

frank

Maarre Frank, je bent? Je bent nu toch niet gelijk ontslagen door je werkgever hé??:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevarenkaart is er niet meer. Dit heet tegenwoordig schriftelijke instructies, deze krijg je niet meer mee bij de verlader maar daar moet je werkgever voor zorgen.

Gr. Harrie

deze is toch enigszins persoonlijk gebonden?

en dus moet je je die sowieso altijd bij je hebben?

tenzij je een vaste wagen heb?

ik heb destijds de meest gevaren kaarten in 1 map gedaan, want eenmaal op een terminal deden ze toch niets meer met de gevaren kaarten:(

en eenmaal opgezet bij de APM terminal kon je hooguit een kopie van een kopie van een kopie mee krijgen als ze je erom vroeg, meestal niet eens te lezen maar oké.

dat is nu dus veranderd in 1 persoonlijke ADR kaart?

heb je dat geneuzel ook niet meer dus;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
deze is toch enigszins persoonlijk gebonden?

en dus moet je je die sowieso altijd bij je hebben?

tenzij je een vaste wagen heb?

ik heb destijds de meest gevaren kaarten in 1 map gedaan, want eenmaal op een terminal deden ze toch niets meer met de gevaren kaarten:(

en eenmaal opgezet bij de APM terminal kon je hooguit een kopie van een kopie van een kopie mee krijgen als ze je erom vroeg, meestal niet eens te lezen maar oké.

dat is nu dus veranderd in 1 persoonlijke ADR kaart?

heb je dat geneuzel ook niet meer dus;)

Ja ( als je ADR vervoerd) en in een voor de chauffeur begrijpelijke taal dus een NL werkgever moet aan zijn Poolse chauffeur dus ook een schriftelijke instructie in het Pools verstrekken.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier een link naar een overzicht van de schriftelijke instructies.

deze vervangen de gevarenkaarten van vroeger die in elke taal van het land waar je doorreed moesten zijn.

nu heeft elke persoon die het ADR certificaat heeft deze instructies bij zich in de taal van hem of haarzelf.

buitenlandse controleurs hebben dezelfde instructies weer in hun eigen taal dus kun je vanaf je vervoersdocument allemaal kijken wat je moet doen als je de gevaarsklasse van je lading weet.

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/downloads/Dutch%20Belgium%20corrected.pdf

bron: gevaarlijke stoffen.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja en in je schriftelijke instructie staat alle info,welke tunnels je mag nemen of niet,beschermende middelen,wat te doen bij ongeval lekkage enz..

nee de tunnels staan er niet in.

als je op je vervoersdocument de vermelding ziet van de stof met un nummer en de gevarenklasse dan staat daar ook meestal de tunnel code achter en dan kun je op je vervoersdocument zien door welke tunnel je mag met de stof die je geladen hebt.

de persoon die jou de spullen meegeeft moet er voor zorgen dat jij als chauffeur weet welke stof je meekrijgt en je dat dan netjes op het vervoersdocument kunt schrijven voor het geval er geen cmr of zo door hun verstrekt wordt.

voor de tunnels is een aparte tabel.

ja ik heb pas cursus gedaan:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan vraag ik mij nu wel af.

is die nieuwe regeling van de A B C D categorie tunnels nu makkelijker of minder zijn geworden dan de categorie 1 en/of 2 ?

10 jaar geleden had ik mijn ADR in België gehaald, maar toen echt niets geleerd over de 1 of 2 klasse tunnels:confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan vraag ik mij nu wel af.

is die nieuwe regeling van de A B C D categorie tunnels nu makkelijker of minder zijn geworden dan de categorie 1 en/of 2 ?

10 jaar geleden had ik mijn ADR in België gehaald, maar toen echt niets geleerd over de 1 of 2 klasse tunnels:confused::confused:

Ik vind het gemakkelijker geworden, aleen je zal er wel voor je ADR op moeten halen (verlengen) om het te weten.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Men zegt dat het makkelijker is...

Inderdaad staat er nu op de vrachtbrief een tunnelcodering, zelfs apart voor tank en stukgoed:ja: En dat is wel een instinkertje vind ik. En wat die leraar zei vanmiddag, er komen ook tijden aan te hangen zoals bij een inhaalverbod. Dus in de spits mag je met bepaalde stoffen niet door tunnels, waar je de rest van de dag wél door mag. Dat is dan veiliger, omdat je in de spits de grootste kans op menselijk letsel hebt.

Op zich logisch, maar niet echt verhelderend. Ook weer een factor stress er bij naast de rijtijden: ben je al later, dan mag je via de omleidingsroute gaan hobbelen i.p.v. de snelste weg:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Men zegt dat het makkelijker is...

Inderdaad staat er nu op de vrachtbrief een tunnelcodering, zelfs apart voor tank en stukgoed:ja: En dat is wel een instinkertje vind ik. En wat die leraar zei vanmiddag, er komen ook tijden aan te hangen zoals bij een inhaalverbod. Dus in de spits mag je met bepaalde stoffen niet door tunnels, waar je de rest van de dag wél door mag. Dat is dan veiliger, omdat je in de spits de grootste kans op menselijk letsel hebt.

Op zich logisch, maar niet echt verhelderend. Ook weer een factor stress er bij naast de rijtijden: ben je al later, dan mag je via de omleidingsroute gaan hobbelen i.p.v. de snelste weg:zegtniets:

Maarten

Ben het hier niet mee eens, kwestie van goed lezen.:ja:

Van tijden heb ik nog niets gehoord.:mad:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ben het hier niet mee eens, kwestie van goed lezen.:ja:

Van tijden heb ik nog niets gehoord.:mad:

Gr. Harrie

Moet nog even weer wennen Harrie...

En die 'spitsregeling' gaat volgend jaar in volgens die beste man. Volgende week komt er een ander, zal eens vragen wat die er van denkt.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand die ik ken (niet iemand van het forum) rijdt soms met adr zonder daarvoor papieren te hebben.

Wat ik eigenlijk zowiezo niet begrijp, is dat er chauffeur zijn, die dit nog doen.:confused:

De baas lacht in z'n vuistje, maar als er wat beurt zijn de rapen gaar!

Waarom zo'n risico lopen, terwijl het bij wet verboden is, en je er zelf ook al niet beter van wordt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik eigenlijk zowiezo niet begrijp, is dat er chauffeur zijn, die dit nog doen.:confused:

De baas lacht in z'n vuistje, maar als er wat beurt zijn de rapen gaar!

Waarom zo'n risico lopen, terwijl het bij wet verboden is, en je er zelf ook al niet beter van wordt.....

al je het in de zelfde categorie plaats als overbelading, dan moet het kunnen......

als je echter wat weet van ADR, dan begin je er niet aan.

deze discussie heeft voor de betrokken persoon veel duidelijkheid gegeven,

en hij zal het niet meer in zijn hoofd halen om grappen uit te halen met ADR-vervoer.

ik denk dat ik iedereen die bijgedragen heeft aan deze discussie mag bedanken namens deze chauffeur.

niet namens zijn werkgever, die gaat last van pech krijgen bij een volgend geintje. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@peter

Kijk das de theorie afzetten en opvangen enz maar ik vraag mij af welke chauffeur die af en toe Adr goed rijdt dit allemaal gaat doen En persoonlijk vind ik dat deze' Éxperts" zich wel wat bewuster in het verkeer mogen gedragen

Gelukkig is het bij mij altijd theorie gebleven,als het praktijk word is het mis en dan zul je wel maatregelen moeten nemen.

En,inderdaad,als je met ADR rijdt dien je je als een expert te gedragen,je hebt een voorbeeldfunctie en dat mankeert nog wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarre Frank, je bent? Je bent nu toch niet gelijk ontslagen door je werkgever hé??:D

ik was het niet hoor...

ik heb gewoon m'n papieren, gisteren toevallig nog de herhaling gedaan.

moet ik weer 5 jaar met die zooi rijden. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan vraag ik mij nu wel af.

is die nieuwe regeling van de A B C D categorie tunnels nu makkelijker of minder zijn geworden dan de categorie 1 en/of 2 ?

10 jaar geleden had ik mijn ADR in België gehaald, maar toen echt niets geleerd over de 1 of 2 klasse tunnels:confused::confused:

er zijn geen 1 of 2 klasse tunnels en die zijn er ook nooit geweest.

Wel zijn(of waren) er tunnels van CATEGORIE 1 en CATEGORIE 2 in Nederland en daar heeft men mij in Belgie alles over verteld,stond ook in het handboek,een hele pagina vol van alle tunnels in NL met welke producten je wel of niet door een bepaalde tunnel mocht.

Zit ook een lijst bij welke categorie een bepaalde tunnel had.

Als je nu je vervoers document neemt MOET daar op staan welke tunnelcode je product heeft,behalve als je ZEKER WEET dat er geen tunnel op je route ligt.

Je hoeft dus nu alleen kijken of je tunnels tegenkomt en welke categorie ze hebben.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden