[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transporteur vecht inhaalverboden aan


bituum trapper

Recommended Posts

  • Forumlid

Een niet bij name genoemde transporteur uit het Duitse Kiel is naar de rechter gestapt om een aantal inhaalverboden aan te vechten op verschillende Duitse autobahnen.

Het gaat om inhaalverboden op de A7, de A45 in Hessen en de A8 in Beieren. De advocaat van de transporteur, Dietmar Kettler, meent dat de wettelijke grondslag ontbreekt, die vereist is voor het instellen van een inhaalverbod.

Volgens de Duitse wet mag een inhaalverbod voor vrachtwagens pas ingesteld worden als er een concrete, plaatselijke gevaarssituatie bestaat. In geen van de genoemde voorbeelden is dit het geval, zo pleit de advocaat.

Consequenties mogelijk enorm

De consequenties zijn daarom mogelijk enorm. Als de rechtbank in Leipzig de transporteur gelijk geeft, kunnen inhaalverboden op veel meer plaatsen herzien worden en sneuvelen.

Personenauto-perspectief

De advocaat wijst er verder op dat de inhaalverboden allemaal vanuit het personenauto-perspectief tot stand zijn gekomen. De inhaalverboden zijn de laatste jaren "als paddestoelen uit de grond geschoten", zo verklaart de advocaat.

"Er geldt een motto van: vrije doorgang voor luxewagen-bestuurders die hard willen rijden", aldus de advocaat.

Elefantenrennen

De inhaalverboden moeten het zogeheten 'elefantenrennen' voorkomen. Dit zijn twee vrachtwagens die naast elkaar rijden, waarbij de één de ander nauwelijks voorbijkomt. Maar, zo stelt de advocaat, dit fenomeen is al bij wet verboden. Een extra inhaalverbod is dus helemaal niet nodig.

Bovendien worden ongelukken zelden veroorzaakt door inhaalmanoeuvres van vrachtwagens. De advocaat heeft wetenschappelijk bewijs om die claim te onderbouwen. Wordt vervolgd.

Bron:KopLogo.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Medaille voor een verloren zaak?

Hij zal zeer tevreden zijn met het gebruikelijke uurtarief van pak weg 250-300 euro voor deze zaak.;);)

Precies ;)

Zoals hier ergens op het forum staat mag een inhaalactie maar een x aantal seconde duren Hoeveel nieuwe rechtzaken zou dit opleveren?? Met een inhaalverbodsbord is makkelijker je mag inhalen of je mag het niet. Dus daar kan de advocaat maar weinig aan verdienen:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er het geld niet voor anders vocht ik het hele land aan:D

Als ze heel Duitsland konden verbieden was voor mij een groot probleem opgelost:ok:

zorg dat je in 2 of 3 maanden zoveel punten verzameld dat je er een paar jaar niet meer mag komen.:ok:

ik snap die achterlijke regel ook niet op een 24 uurs venster en soms ook op 3 baans wegen, maar ik probeer daar al niet meer aan te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap die achterlijke regel ook niet op een 24 uurs venster en soms ook op 3 baans wegen, maar ik probeer daar al niet meer aan te denken.

Snap ik ook niet! Op zondagavond om 23:00 uur een inhaalverbod op een driebaansweg, a61 t.h.v. Brohtal, kan ik ook niet plaatsen.

Wel leuk geprobeerd trouwens, maar deze zaak was bij voorbaat al verloren.

Zolang de pkw-lobby een dikkere vinger in de pap heeft, blijven we maar treintje rijden, en in een LKW-stau van een pak em beet 10 km. staan....:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet, al het druk op de weg is oké, maar op 3 baans wegen midden in de nacht?

terwijl die autobahn ooit bedacht is voor het lange-afstand verkeer.

door iemand met een snorretje, oké.........

maar nu gaan ze wel erg ver om de vrijetijdsidioten vrij baan te kunnen geven.

de supermarkt moet maar op zijn spullen wachten, zolang de klant maar op tijd bij die zelfde supermarkt kan zijn.

hoe zou de autobahn er uit zien als woon-werkverkeer met vierwielige voertuigen verboden zou worden? ;)

laten ze beginnen met een sleuthut-en klapkarverbod in de spits.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zover ik me kan herinneren mag een inhaal actie niet langer duren dan 45 seconde.

Reken eens uit welk snelheidsverschil er moet zijn om dat in de praktijk te brengen.

Rekening houdende met 50 meter afstand op je voorganger en 50 meter afstand laten als je terug de rechterbaan op gaat. Leuk wiskunde sommetje...

Hoe zit dat eigenlijk met die geruchten over een afschaffing van het inhaalvebod in plopsaland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoe zou de autobahn er uit zien als woon-werkverkeer met vierwielige voertuigen verboden zou worden? ;)

frank

Dan zouden heel veel chauffeurs s'morgens in aller vroegte op de fiets(of op de brommert) naar hun werk moeten rijden.:D:D:D:D:D:D:D:D:D

bewerkt door europeaan
aanv.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duitsland verbieden en meer van dat soort onzin lees ik hier. Het zal wel maar ik rijd best wel graag in Duitsland.

Ter illustratie, onlangs had ik het volgende: tijdens een inhaalverbod reed er 5 auto's voor mij een Witrus, die slingerde nogal en reed nu eens 60 en dan weer 85. Op een gegeven moment was ik het zat en jaag ik het hele zootje voorbij. Ik ga naar rechts en kijk in m'n spiegel, wat denk je Polizei. Dus ik moest Bitte Folgen naar het Standspur. Maar ik dacht, ben je gek, dadelijk sta ik op dat standspur en jaagt die bezopen of vermoeide of allebei Witrus hem er bij mij achterin. Dus ik zeil om die Polizei heen, en rijd iets verder naar de volgende afrit. Inmiddels was Unkel agent mij weer ingehaald, en blokkeerde hij de afrit. Toen ik achter hem stopte, stapte hij uit,kwam naar me toe en begon meteen dat ik hem vreselijk ärgerde. Dus ik antwoordde dat dat wederzijds was. Zo zei hij, rijd maar achter me aan naar het industrieterrein en leg dan maar uit waarom je inhaalde. Afijn, zo gedaan, ik hem uitgelegd wat de situatie was. Toen moest ik nog even m'n schijf eruit halen (ouderwets analoog) waarop hij constateerde dat dit klopte met mijn verhaal.

Eind van het lied was dat ik zonder boete m'n weg mocht vervolgen. Kom daar maar eens om in Nederland!

Die Duitse politie is de beroerdste niet.

Eventueel ten overvloede: als het rustig is op de weg zie ik 0% zin in inhaalverboden:mad:. Liever vandaag dan morgen afschaffen die onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh, was dat het probleem.... Het moge duidelijk zijn dat jullie er heel wat meer vanaf weten dan ikke..;)

Laten we dat maar zo houden.

Maar kan me wel voorstellen dat je er gestoord van word. Heb trouwens ooit 1 prent gehad in D voor die onzin. 45 mark ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb af en toe (ja echt af en toe) schijt er aan in NL hoor, als er achter me niets te zien is, ik piep er voorbij als er eentje voor me loopt te jojo-en (irritant als je zelf op de cruise wil rijden) of zo iemand onder de 80 zakt.

Heeft niemand last van het inhalen op zo'n moment immers?

Ben eigenlijk wel benieuwd wat een KLPD-er er van zou vinden als ie zoiets zou zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik heb af en toe (ja echt af en toe) schijt er aan in NL hoor, als er achter me niets te zien is, ik piep er voorbij als er eentje voor me loopt te jojo-en (irritant als je zelf op de cruise wil rijden) of zo iemand onder de 80 zakt.

Heeft niemand last van het inhalen op zo'n moment immers?

Ben eigenlijk wel benieuwd wat een KLPD-er er van zou vinden als ie zoiets zou zien.

Die geven je, terwijl ze schrijven, groot gelijk. Heb dat een paar jaar terug gehad thv de Apeldoorn op de A50, het gejo-jo was ik zat en zet hem op de linkerbaan. Vervolgens gingen de collega's heel sosciaal allemaal kleven waardoor ik niet eerder dan Heerde-noord weer naar rechts kon.... Afrit Hattem stond Eddy met een dikke volvo 850 aan de kant.

De mannen hadden, na overleggen van mijn schijf, begrip, begrip en begrip, (ze waren met zijn 3-en) en een papiertje voor mij.

Heb tot de afslag Zuidwolde moeten trappen om de verloren tijd weer in te halen....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die geven je, terwijl ze schrijven, groot gelijk. Heb dat een paar jaar terug gehad thv de Apeldoorn op de A50, het gejo-jo was ik zat en zet hem op de linkerbaan. Vervolgens gingen de collega's heel sosciaal allemaal kleven waardoor ik niet eerder dan Heerde-noord weer naar rechts kon.... Afrit Hattem stond Eddy met een dikke volvo 850 aan de kant.

De mannen hadden, na overleggen van mijn schijf, begrip, begrip en begrip, (ze waren met zijn 3-en) en een papiertje voor mij.

Heb tot de afslag Zuidwolde moeten trappen om de verloren tijd weer in te halen....:D

Tuurlijk, van Apeldoorn tot Heerde-Noord niet naar rechts kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden