[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gordel niet om terwijl ik op bed lig. Gevolg 90 Euro


Bernhard

Recommended Posts

  • Reacties 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Na enig zoeken blijkt het vraagstuk van slapen in een rijdend voertuig ook al te zijn besproken in het camperforum (wie kent het niet:D). Daar wordt het volgende artikel aangehaald:

RVV. Artikel 58a.'

1. Tijdens deelname aan het verkeer worden passagiers alleen vervoerd indien zij zijn gezeten op zitplaatsen.

2. Het eerste lid is niet van toepassing op:

a. autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan, bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet in autobussen zonder staanplaatsen en bij het vervoer van personen als bedoeld in artikel 61b, tweede lid, onderdelen a, b en d;

b. het vervoer van kinderen, jonger dan 3 jaren, in autobussen;

c. het vervoer van passagiers jonger dan 18 jaren en met een lengte van minder dan 1,35 meter die gebruik maken van een voor deze passagiers geschikte zitgelegenheid die deel uitmaakt van de constructie van het voertuig, hierin deugdelijk is bevestigd en is voorzien van autogordels;

d. het vervoer van passagiers die gebruik maken van een rolstoel als bedoeld in artikel 59, vierde lid;

e. het vervoer van personen op de bagagedrager door fietsers met uitzondering van snorfietsers.

3. Het is bestuurders verboden passagiers te vervoeren op een andere wijze dan in dit artikel is voorgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor het plaatsen van de link. Het belangrijke stukje is dus:

"Het eerste lid geldt niet voor passagiers die gebruik maken van een ligplaats. Deze passagiers maken,indien beschikbaar, gebruik van de daarvoor bestemde veiligheidsvoorziening die deel uitmaakt van het voertuig of van het systeem waarmee de ligplaats aan de vloer van het voertuig is bevestigd."



Maar begrijp me goed: ik heb begrip voor mensen die in de praktijk niet met deze regel kunnen werken.

Ik zou zowieso niet in een rijdend voerluig kunnen slapen, laat staan in een gordel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trucklilly:

Alleen passagiers vervoeren op échte zitplaats

U mag passagiers in de auto alleen vervoeren op een échte zitplaats, die gemaakt is voor het gebruik door volwassenen tijdens het rijden. Passagiers mogen dus tijdens het rijden niet zitten op een geïmproviseerde zitplaats of een zitplaats voor gebruik bij stilstand, zoals een zitbank in een camper. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld het vervoer van kinderen tot 1,35 meter op een standaard of achteraf ingebouwd bankje in een stationwagen en passagiers die gebruikmaken van een rolstoel.

en uit de regeling voertuigen:

Hoofdstuk 2. Verkeersregels

R

530

Tijdens deelname aan het verkeer (een) passagier(s) vervoeren terwijl deze/die niet is/zijn gezeten op een zitplaats

En ik kon het niet zogauw vinden, maar bij voertuigen gekentekend na 1 oktober 2009 worden alleen zitplaatsen goedgekeurd die in de rijrichting staan(voor of achteruit), dus niet dwars op de rijrichting zoals in verlengde limo's.

post-1853-1394782869,0182_thumb.jpg

Als het hier in NL gebeurd was had je collega dus ook nog € 90,= kunnen dokken omdat jij niet op een stoel zat!!

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik me nu afvraag bernhard, is waarom je dit geplaatst hebt.

en waarom op deze manier?

je had enkele reacties zoals die nu gekomen zijn kunnen verwachten.

je claimt dat jullie het al jaren zo doen, nooit de gedachte gehad dat het al jaren verkeerd was wat je deed?

ik bedoel maar was dit bericht een uiting van frustratie over die bekeuring of schreef je het met andere bedoelingen?

verplaats je nu eens in de situatie van die agent, die ook maar gewoon zijn werkopdracht uitvoert.

die het mischien ook wel lullig vind om je daarvoor te bekeuren, maar doet hij het niet, dan raakt hij ook mischien wel zijn baan kwijt.

mischien heb je wel iets gezegd of gedaan met je slaperige kop dat die agent als bedreigend of onbeleefd heeft ervaren.

ik weet het niet ik was er niet bij!

wat ik wel weet is dat agenten in heel europa de opdracht hebben om hun salaris door boete's uit te delen, binnen te halen.

er staat heel wat druk op die manen om hun quota te halen, daarom ook dat ze voor de meest stompzinnige dingen bekeuren.

maar is het niet zo dat je als beroepschauffeur hier rekening mee dient te houden?

het was vroeger al zo dat het een spel was tussen kat en muis.

maar vroeger dat staat in de geschiedenisboeken, we leven in het heden!

denk je echt dat die agent geen begrip heeft voor het feit dat jij ligt te slapen onder het rijden?

tuurlijk wel maar hij word ook gestuurd door zijn baas!

neem nou dat geneuzel over die boete's voor 3 minuten rijtijdoverschreiding.

denk je echt dat die agent niet weet dat hij lullig bezig is?

maar ja op het moment dat hij je digipas in zijn laptop steekt kan ook hij niks meer.

als dei laptop zegt dat jij 3 minuten overtreding hebt dan staat gelijk geregistreerd, oftewel zijn baas ziet dat ook.

bekeurd hij je dan niet, dan word hij ter verantwoording geroepen waarom hij niet bekeurd heeft!

en die agent heeft ook een vrouw, 2 schoolgaande kinderen, en een eigen huis.

die denkt ook aan zijn eigen stoepje en veegt dat schoon!

daarom je kunt datgene wat er nu gebeurt niet meer vergelijken met vroeger.

wat vroeger normal was is nu niet meer normaal.

en alles wat in feite verkeerd is, maar wat jaren lang gedaan word, blijft verkeerd.

en dan opeens na jaren word je verteld dat bepaalde dingen die je doet verkeerd zijn, en ga je daar de rekening voor krijgen.

ik heb in het verleden ook dubbelbemand gereden, maar de baas verwachte van ons dat de wagen gewoon bleef rijden.

ik vergeet nooit meer hoe kwaad die was toen wij de auto aan de kant zetten om te gaan rusten.

wij waren eikels want we hadden immers kunnen slapen als de ander reed!

dat dat verboden was dat wist hij niet (of wel:D).

maar nogmaals ik vind het ook lullig dat je hiervoor bekeurd bent, maar als het mij was overkomen dan had ik hier op het forum me bek erover dicht gehouden!

of ik had het anders gebracht, meer zo van mannen houd er rekening mee dat je bekeurd kunt worden als je onder het rijden op bed ligt te slapen!

dan was er ook heel anders op gereageerd!

nu lees ik een stuk waarin iemand heel verontwaardigd verteld dat hij onschuldig is bekeurd.

maar ja is dat wel zo?

nogmaals ik was er niet bij, wat ik wel uit eigen ervaring weet is dat de soep meestal niet zo heet gegeten word als die word opgediend.

doe jij normaal tegen meneer agent (ja meneer), dan doet hij normaal tegen jou.

meestal is er ergens een aanleiding voor dat meneer de agent je op zulke lullige dingen bekeurt.

Je mag vinden er van wat je wilt

Alles in de cabine moet gewoon vast staan Dat zijn de regels

Dus ook een mens Zelfs als die ligt te slapen Hoort er iets om heen te zitten dat die niet uit zijn bed kan vallen onder het rijden

Het is de eerste keer niet dat met remmen de koelkast door de voorruit gaat

Veel staan er niet bij stil

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is de eerste keer niet dat de koelkast door de voorruit gaat

Veel staan er niet bij stil

Huub

Dat gebeurt inderdaad bij sommige families Huub.:D:D Die hadden eigenlijk nooit moeten/mogen trouwen....:D:D:D

Waar blijven de fotoos toen jij nog riijde? Kunnen we gelijk zien of alles wel vast gesjord was.

Iedereen heeft losse spullen in de cabine.

Wedden dat ie geen andwoord geeft.:rolleyes:

Trouwens, toen ik in 93 weg ging waren gordels niet verplicht in vrachtwagens. En ze zaten er gewoon niet in. Zo, hoe loste jij dat op old timer?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat gebeurt inderdaad bij sommige families Huub.:D:D Die hadden eigenlijk nooit moeten/mogen trouwen....:D:D:D

Waar blijven de fotoos toen jij nog riijde? Kunnen we gelijk zien of alles wel vast gesjord was.

Iedereen heeft losse spullen in de cabine.

Wedden dat ie geen andwoord geeft.:rolleyes:

Trouwens, toen ik in 93 weg ging waren gordels niet verplicht in vrachtwagens. En ze zaten er gewoon niet in. Zo, hoe loste jij dat op old timer?????

LOL LOL LOL

met klitteband Ibo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanaf 31-12-1997 zijn autogordels verplicht in vrachtauto's, Ibo en indien aanwezig verplicht te gebruiken.

Henk

Tja. er waren toen al enkele wagens met gordels.

Herrinner dat zeer specifiek, want had een flinke discussie, die ik verloor, met een politie agent en het feit dat ik m'n gordel niet aan had in de auto.

Hij zei toen, iedereen draagt een gordel, waarop ik zei, nee, vracht wagen chauffeurs dragen geen gordel.

Hij zei, die moeten dat ook dragen, waarop ik hem vertelde dat ik chauffeur was bij GVT, die net een nieuwe DAF hadden gekocht, zonder gordel.

Discureren met een wout, het kost gegarandeerd geld:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat gebeurt inderdaad bij sommige families Huub.:D:D Die hadden eigenlijk nooit moeten/mogen trouwen....:D:D:D

Waar blijven de fotoos toen jij nog riijde? Kunnen we gelijk zien of alles wel vast gesjord was.

Iedereen heeft losse spullen in de cabine.

Wedden dat ie geen andwoord geeft.:rolleyes:

Trouwens, toen ik in 93 weg ging waren gordels niet verplicht in vrachtwagens. En ze zaten er gewoon niet in. Zo, hoe loste jij dat op old timer?????

Heb veel stukgoed gereden Maar vast zetten was toen nog niet zo veel

En er waren nog geen Regels

Door ongelukken en dat soort dingen Is men anders gaan denken En waarom niet met de chauffeur pesten dat die alles vast moet zetten.Volgens voorschrift

Doet die dat niet Mag die betalen bij oom agent Dat die weer een avondt uit kan in de kroeg.Zo is het nu een maal

Als je in Duitsland 100 km rijde koste dat nog 10 mark

Twee of drie uur te veel 5 mark

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Trucklilly:

en uit de regeling voertuigen:

Hoofdstuk 2. Verkeersregels

En ik kon het niet zogauw vinden, maar bij voertuigen gekentekend na 1 oktober 2009 worden alleen zitplaatsen goedgekeurd die in de rijrichting staan(voor of achteruit), dus niet dwars op de rijrichting zoals in verlengde limo's.

[ATTACH=CONFIG]23283[/ATTACH]

Als het hier in NL gebeurd was had je collega dus ook nog € 90,= kunnen dokken omdat jij niet op een stoel zat!!

Henk

volgens mij klopt dat niet helemaal Henk, want die limo's zijn goedgekeurd en elke zitplaats is voorzien van gordel, na 1 oktober 2009 werden ze nog zo gemaakt neem dat van mij maar aan :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik me nu afvraag bernhard, is waarom je dit geplaatst hebt.

en waarom op deze manier?

je had enkele reacties zoals die nu gekomen zijn kunnen verwachten.

je claimt dat jullie het al jaren zo doen, nooit de gedachte gehad dat het al jaren verkeerd was wat je deed?

ik bedoel maar was dit bericht een uiting van frustratie over die bekeuring of schreef je het met andere bedoelingen?

verplaats je nu eens in de situatie van die agent, die ook maar gewoon zijn werkopdracht uitvoert.

die het mischien ook wel lullig vind om je daarvoor te bekeuren, maar doet hij het niet, dan raakt hij ook mischien wel zijn baan kwijt.

mischien heb je wel iets gezegd of gedaan met je slaperige kop dat die agent als bedreigend of onbeleefd heeft ervaren.

ik weet het niet ik was er niet bij!

wat ik wel weet is dat agenten in heel europa de opdracht hebben om hun salaris door boete's uit te delen, binnen te halen.

er staat heel wat druk op die manen om hun quota te halen, daarom ook dat ze voor de meest stompzinnige dingen bekeuren.

maar is het niet zo dat je als beroepschauffeur hier rekening mee dient te houden?

het was vroeger al zo dat het een spel was tussen kat en muis.

maar vroeger dat staat in de geschiedenisboeken, we leven in het heden!

denk je echt dat die agent geen begrip heeft voor het feit dat jij ligt te slapen onder het rijden?

tuurlijk wel maar hij word ook gestuurd door zijn baas!

neem nou dat geneuzel over die boete's voor 3 minuten rijtijdoverschreiding.

denk je echt dat die agent niet weet dat hij lullig bezig is?

maar ja op het moment dat hij je digipas in zijn laptop steekt kan ook hij niks meer.

als dei laptop zegt dat jij 3 minuten overtreding hebt dan staat gelijk geregistreerd, oftewel zijn baas ziet dat ook.

bekeurd hij je dan niet, dan word hij ter verantwoording geroepen waarom hij niet bekeurd heeft!

en die agent heeft ook een vrouw, 2 schoolgaande kinderen, en een eigen huis.

die denkt ook aan zijn eigen stoepje en veegt dat schoon!

daarom je kunt datgene wat er nu gebeurt niet meer vergelijken met vroeger.

wat vroeger normal was is nu niet meer normaal.

en alles wat in feite verkeerd is, maar wat jaren lang gedaan word, blijft verkeerd.

en dan opeens na jaren word je verteld dat bepaalde dingen die je doet verkeerd zijn, en ga je daar de rekening voor krijgen.

ik heb in het verleden ook dubbelbemand gereden, maar de baas verwachte van ons dat de wagen gewoon bleef rijden.

ik vergeet nooit meer hoe kwaad die was toen wij de auto aan de kant zetten om te gaan rusten.

wij waren eikels want we hadden immers kunnen slapen als de ander reed!

dat dat verboden was dat wist hij niet (of wel:D).

maar nogmaals ik vind het ook lullig dat je hiervoor bekeurd bent, maar als het mij was overkomen dan had ik hier op het forum me bek erover dicht gehouden!

of ik had het anders gebracht, meer zo van mannen houd er rekening mee dat je bekeurd kunt worden als je onder het rijden op bed ligt te slapen!

dan was er ook heel anders op gereageerd!

nu lees ik een stuk waarin iemand heel verontwaardigd verteld dat hij onschuldig is bekeurd.

maar ja is dat wel zo?

nogmaals ik was er niet bij, wat ik wel uit eigen ervaring weet is dat de soep meestal niet zo heet gegeten word als die word opgediend.

doe jij normaal tegen meneer agent (ja meneer), dan doet hij normaal tegen jou.

meestal is er ergens een aanleiding voor dat meneer de agent je op zulke lullige dingen bekeurt.

Moet ik er dan maar van bewust zijn dat ik boetes kan verwachten voor pietluttige dingen.

Omdat die gasten een bepaald aantal bekeuringen moeten binnen halen.

Als ik dan agent ben kan ik ook wel dingen gaan verzinnen.

En heb dit onderwerp niet begonnen om mensen te waarschuwen, houd rekening dat je een boete kan krijgen als je op bed ligt met of zonder GORDEL

Ik heb het er neergezet omdat het te belachelijk voor woorden is dat je daar een boete voor krijgt.

En mensen die dit lezen, lees nou eens goed in het begin van de eerste berichten.

Wij stonden al een paar minuten stil, toen kwam ik van bed, ze hadden niet eens door dat we met z'n 2en waren, hoe kunnen ze dan zien of ik dat net gebruikt heb, ZE STONDEN BENEDEN BUITEN, BUITEN DE VRACHTWAGEN , 1 METER LAGER, MET BRIL EN ZE HEBBEN HET NIET GEZIEN, ZE HEBBEN NIET EENS GEKEKEN IN DE CABINE, HOE DUIDELIJK MOET IK NOG MEER ZIJN.

DAT VIND IK BELACHELIJK, LEES TOCH EENS MENSEN VOORDAT JE CONCLUSIES/OF OPMERKINGEN GAAT PLAATSEN.

Ik word er schijtziek van als mensen opmerkingen plaatsen die niet terecht zijn, lees het verhaal eerst eens goed en helemaal.

Ze hebben mij beboet zonder dat ze wat gezien hebben, snap dat dan een x, en ga dan niet neerzetten dat het niet mag, ZE HEBBEN HET NIET EENS GEZIEN VERDORIE.

Hoe duidelijk moet ik wezen.

Maar ik heb dat al vaker gezien dat hier heel veel gebeurt op dit forum

Niet mekaar helpen, maar elkaar lekker afzeiken, en atenderen op spelfouten, EN NIET GOED LEZEN VAN ONDERWERP, waardoor er alleen maar een hoop misverstanden door komen.

En nu stop ik, word gestoort hoe sommige op een domme en lullige manier reageren, omdat ze niet kunnen lezen.

De balle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben mij beboet zonder dat ze wat gezien hebben

dat bedoel ik, je heb een pennenlikker aan je broek gehad, wel schrijven zonder gezien te hebben

er lopen wel meer van die corrupte agentjes rond in europa, je kan er zo weinig tegen doen volgens mij :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bernhard jongen je spreekt jezelf tegen, en leest zelf ook niet wat anderen schrijven!

ze houden een wagen aan met 1 chauffeur die rijd.

opeens zit er een 2e chaufferu in die wagen, jij komt immers van je bed af!

mag jij op dat bed liggen tijdens het rijden, dat is de grote vraag!!

is het antwoord ja, dan heb je gelijk en is het een onterechte bekeuring.

is het antwoord nee, danis het een terechte bekeuring.

alles andere er om heen doet niet ter zake!

Ja je hebt helemaal gelijk:mad:

Doei:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoy ,

Mag ik iedereen hier effe een goeie tip geven ....!!!

Als ze je aanhouden , eender waar in de wereld , probeer zo lang mogelijk het gesprek t' rekken , dat het zo lang mogelijk mag duren .

Ik denk steeds zo , zolang ze met mij bezig zijn , kunnen ze geen andere collega naaien ...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jij op dat bed liggen tijdens het rijden, dat is de grote vraag!!

dat was niet de grote vraag, dat is de vraag geworden

is het antwoord ja, dan heb je gelijk en is het een onterechte bekeuring.

is het antwoord nee, danis het een terechte bekeuring.

en als het antwoord is: de agent heeft niets kunnen constateren, want hij heeft het niet gezien doordat hij de cabine niet had betreden...kan deze chauffeur net zo goed op het dak van zijn cabine hebben gelegen en door het dakraam naar binnen zijn geklommen...deze chauffeur heeft gewoon een bekeuring gekregen van een agent die niets heeft geconstateerd dus onterecht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

11.53

Ja je hebt helemaal gelijk:mad:

Doei:bey:

10.58

En nu stop ik, word gestoort hoe sommige op een domme en lullige manier reageren, omdat ze niet kunnen lezen.

De balle

:D:D

Nu krijg je hier een boete voor dingen beloven en niet na komen.

En sinds je geen gordel aan hebt achter je buro, of waar je ook zit te internetten thuis, nog een boete.

Je hebt gewoon pech gehad, waarschuwd andere, wat wel zo aardig en collegiaal is, maar laat het je bloed druk niet omhoog schieten.

Dat is het leven van een chauffeur, lullige bekeuringkjes.

Betaalde de baas ze trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11.53

10.58

:D:D

Nu krijg je hier een boete voor dingen beloven en niet na komen.

En sinds je geen gordel aan hebt achter je buro, of waar je ook zit te internetten thuis, nog een boete.

Je hebt gewoon pech gehad, waarschuwd andere, wat wel zo aardig en collegiaal is, maar laat het je bloed druk niet omhoog schieten.

Dat is het leven van een chauffeur, lullige bekeuringkjes.

Betaalde de baas ze trouwens?

Mijn collega moet wel betalen, want die had hem niet om,zat achter het stuur he.

Mijn baas gaat de mijne aanvechten, of dat lukt zien we wel, maar die staat in ieder geval wel achter mij.

Dat kunnen er maar weinig zeggen, want het gaat er bij sommige bedrijven wel anders aan toe.

En dat kost mischien wel meer geld dat die 90 Euro, maar we laten niet over ons heen lopen.

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden