[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gordel niet om terwijl ik op bed lig. Gevolg 90 Euro


Bernhard

Recommended Posts

  • Forumlid
En misschien bedoelen ze dat wel, dat je dat net niet gebruikte?

Neem aan dat de strappen hetzelfde materiaal zijn als de gordels?

Corydon

Lees dit stukje nou eens goed, is het dan zo moeilijk, alvorens te reageren.

Het is een stukje van 4 regels .

Ja die zitten er wel , maar die gebruiken wij niet,(althans onder niet, boven wel, maarja boven liggen in een rijdende trekker/oplegger is niet echt aan te raden) en dat hebben ze niet eens kunnen zien, want ze stonden buiten, en hebben ook niet eens gekeken, want als je het verhaal goed leest, weet je dat ze verbaasd waren dat er nog iemand in de cabine was, die van zijn bed afkwam.

Gr Bernhard

Ik vraag mij wel eens af, of sommige onder ons hun school wel hebben afgemaakt, laat staan de basisschool.

Moeilijk he, lezen.:mad:

Ik word er zo moe van, ik heb er de kracht niet meer voor.

Moet ik nu ook nog de moeite gaan doen om de groeten te doen???

Nou vooruit

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het ging mij meer om het klagen over bekeuringen en het feit dat men het onrechtvaardig vind terwijl het, als je puur naar de regels en wetten kijkt, dat je dan gewoon fout bent en dus terecht een bekeuring krijgt.

De meeste bekeuringen die ik heb gekregen met mijn luxewagen EN met de busjes van me oude werkgever waren om snelheid EN het niet dragen van de gordel... ;)

Stokslagen heb ik niet gehad, daar ik thuisstudie gedaan heb en er niet veel zin in had om mezelf te slaan... :D

Ik weet ook dat het in de praktijk heel anders is dan de theorie. Ik zal nu ook niet gaan verkondigen dat ik niet op het bed zou liggen tijdens het rijden, want ik weet nu al dat ik dat wel ga doen...;)

Tevens zal ik opzeker wel een collega helpen, als dat mogelijk is. Dat heb ik al meerdere malen gedaan met motorrijders... (Ben ook motorrijder...) ;)

even een tip van een beroepschauffeur.

doe het maar niet in je nest tijdens het rijden.

of je moet dubbel bemand rijden.

het is toch crimineel achtig dat je hiervoor een boete krijg.

lang leven de veiligheid in het verkeer.

ik lees als je dit of als je dat.

je ga toch ook niet van huis met de gedachten van als ik maar weer thuis kom wat een gezeik zeg.

gewoon door de werkgever zulke uitkleed praktijken even naar van dalen mailen.

niet dat je dan het geld terug krijg maar het is wel weer een boete waarvan je zeg is deze wel rieel.

of je nu fout bent of niet. het geeft alleen maar aan hoe wij als chauffeur worden uitgekleed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vrachtwagen heeft 1+1 ZITPLAATS ...

slapen in een VRACHTWAGEN mag enkel bij stilstand ( ik heb ook al in bed gelegen tijdens het rijden officeel mogen is iets anders )

als er gordels aanwezeig zijn diene die gedragen te worden tijdens het rijden , enkel uitzondering is tijdens manuvreren en of achteruit rijden

zagen en klagen helpt niet flik heeft deze keer wel gelijk EN goesting om daar ook euro'tjes voor te vragen

btw als je met een "gebroken "rug zit na 4.5u half op de passagierstoel zitten ....andere stoel vragen aan de baas :D:D

ik zit op beide stoelen even goed ( zijn dan ook 2 full option stoelen :banaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjongejonge.. nu gaan we de jongere generatie maar aanvallen voor de fouten van de oudere generatie... :ok:

Flinke kerels.. die dus blijkbaar alles weten, maar wel voor onnodige dingen een bon krijgen.

Een reminder: de regelgeving en controles zijn alleen maar aangescherpt door toedoen van de chauffeurs ZELF... niet 1 individu..maar door het stelselmatig negeren en overtreden van de regeltjes. (maar ook dit zal volgens een hoop "ervaren" chauffeurs niet waar zijn uiteraard)

Kom er maar overheen hoor, de "ervaren" en ouderen die er blijkbaar zoveel moeite mee hebben dat anderen mee willen denken of hun mening geven...

NOGMAALS: ik kan me erg goed indenken dat het frustrerend is, dat het weer 90 euro teveel is en dat je het gevoel hebt dat alles en iedereen tegen je is..

Ik ben niet tegen chauffeurs .. ik wil er tenslotte zelf 1 worden.. ik geloof ook niet dat Roderic of ik een kinderachtige bon heeft uitgeschreven... maar omdat we het niet eens zijn met enkelen...zijn we schijnbaar tegen die enkelen.. ik zou zeggen.. steek de hand eens in eigen boezem zoals dat mooi gezegde gaat :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt het erg bekend over??

heul bekend. En ik bedoel niet jou Bernard;)

maar de meningen van een beginnend of nog niet chauffeur die wel even gaat vertellen hoe t wettelijk in mekaar steekt en hoe t hoort, en dat we toch wel domoren zijn na een paar jaar ervaring.....De puur uit de theorie geplukte feiten terwijl er geen praktijk ervaring is maar t wel al kunnen vertellen hoe t moet. Ik blijf het knap vinden. (overigens wil ik deze heren wel horen als ze na een keer of 3 een bekeuring gehad hebben die te tuttelig zijn om een bon voor uit te schrijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik nou jammer vind he... ik probeer in ieder geval mijn gedachtengang te onderbouwen.. zo kan je toch aardig een discussie voeren.

Waarom moet er ineens op de man gespeeld worden? In plaats over de wetgevingen en regels te discussieren moeten nu de groentjes het afleggen, want ze weten niks van de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook het leuke van dit forum: iedereen mag mee discussieren. Iemand met 60 jaar evaring (zoals Kitty:D), en ook mensen die er met een frisse blik tegenaan kijken.

Wat ik me afvraag: zijn er crashtests gedaan met poppen die op een bed liggen? Al dan niet met gordel en/of net. Youtube filmpjes graag;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook het leuke van dit forum: iedereen mag mee discussieren. Iemand met 60 jaar evaring (zoals Kitty:D), en ook mensen die er met een frisse blik tegenaan kijken.

;)

ik durf toe te geven dat ik nog net geen 60 jaar ervaring heb....maar in de tijd dat mijn ervaring niet verder ging dan het B rijbewijs heb je me nooit kunnen betrappen op puur theoretisch geneuzel, omdat er geen praktische ondergrond was. Ik was me terdege bewust van het feit dat ik niet eens de moeite moest nemen me ergens mee te bemoeien, want ik had geen idee waar t over ging.

Ik weet ook net als iedereen dat als ik 2 minuten over mn rijtijd ga ik strafbaar ben.

Een man die praat met de theorie zal zeggen: ja wet is wet.

Een chauffeur (die weet waar hij over praat) zal zeggen tuurlijk heb ik de wet overtreden, maar was die bon nu nodig? Dat is een gevoelskwestie en die mis ik elke keer weer.

het verschil tussen theorie en praktijk ligt meters uit elkaar. Heeft niks met een frisse blik te maken, is gewoon een gebrek aan inleving of praktijkervaring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heul bekend. En ik bedoel niet jou Bernard;)

maar de meningen van een beginnend of nog niet chauffeur die wel even gaat vertellen hoe t wettelijk in mekaar steekt en hoe t hoort, en dat we toch wel domoren zijn na een paar jaar ervaring.....De puur uit de theorie geplukte feiten terwijl er geen praktijk ervaring is maar t wel al kunnen vertellen hoe t moet. Ik blijf het knap vinden. (overigens wil ik deze heren wel horen als ze na een keer of 3 een bekeuring gehad hebben die te tuttelig zijn om een bon voor uit te schrijven)

Zoals ik al eerder in dit topic vermeld heb, ging het er mij om dat men loopt te klagen over bekeuringen die ze zelf hadden kunnen voorkomen.

Ik heb hier ook niemand een domoor genoemd en dat zal ik ook niet doen. ;)

Ik weet ook wel dat het in de praktijk anders gaat dan de theorie, maar de wetshandhavers kijken ook alleen maar de theoretische feiten.

En ik heb al velen malen vaker dan 3 maal een bekeuring gehad voor iets wat betuttelig zou zijn... En de enige die ik de schuld heb kunnen geven is mijzelf. Ik ben er van bewust dat als ik te hard rijd of me gordel niet draag of een lamp kapot heb dat ik dan een boete kan krijgen ALS ik word staande gehad.

Tuurlijk heb ik ook wel eens de gedachte gehad van: Ga eens echte boeven vangen ofzo! Maar aan de andere kant... IK ben op dat moment fout geweest en IK heb het risico genomen om datgene te doen wat in de THEORIE niet mag!

Voor mijn vorige werkgever heb ik heel veel op busjes gereden. Daarin reed ik ook nauwelijks met een gordel om. Waarom? Punt 1 zitten ze niet lekker en punt 2, omdat het irritant is als je constant moet in en uitstappen.

Op die momenten heb ik dus BEWUST een risico genomen.

Ik heb dan misschien nog niet zo ervaren als de meeste chauffeurs hier, maar ook ik heb in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb, genoeg betuttelende boetes en preken gehad. Ook ik zal altijd proberen om onder een boete uit te komen, maar dat neem nog niet weg dat ik er dan maar over ga klagen, gezien ik zelf de verantwoordelijke ervoor ben dat ik hem heb gekregen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corydon

Lees dit stukje nou eens goed, is het dan zo moeilijk, alvorens te reageren.

Het is een stukje van 4 regels .

Ja die zitten er wel , maar die gebruiken wij niet,(althans onder niet, boven wel, maarja boven liggen in een rijdende trekker/oplegger is niet echt aan te raden) en dat hebben ze niet eens kunnen zien, want ze stonden buiten, en hebben ook niet eens gekeken, want als je het verhaal goed leest, weet je dat ze verbaasd waren dat er nog iemand in de cabine was, die van zijn bed afkwam.

Gr Bernhard

Ik vraag mij wel eens af, of sommige onder ons hun school wel hebben afgemaakt, laat staan de basisschool.

Moeilijk he, lezen.:mad:

Ik word er zo moe van, ik heb er de kracht niet meer voor.

Moet ik nu ook nog de moeite gaan doen om de groeten te doen???

Nou vooruit

Gr Bernhard

Denk dat jij de kleuterschool nog niet af kon maken.

Kijk, iemand beledigen is erg makkelijk.:rolleyes:

Je schrijft zelf dat er wel een soort gordels zitten bij het bed, maar dat je ze niet gebruikte.

Ze zitten zowel bij het onderste als t bovenste bed, dat zijn jouw worden.

Zo, daarom vroeg ik, misschien kreeg je een prent omdat je ze niet gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roderic

jij hebt t hier over bewust overtredingen begaan.......

Een meer ervaren chauffeur dan ik:angel: kan je vast uitleggen(of ie dat wil kun je je afvragen) dat niet alle overtredingen bewust en gepland zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Roderic e34t en obiewan.

het zal wel an mij liggen, maar ik iriteer me mateloos.

Heeft niets te maken met of je nou beginnend bent ja of nee, maar de manier waarop

jullie iets neerzetten. Moest er ff uit.:bey:

;) mag je toch vinden.. niks mis mee hoor.. maar wat wat doe ik verkeerd dan?

Is het het weerwoord zelf.. ik heb namelijk een beetje het idee dat het dat is in dit onderwerp..

Misschien heb ik het soms verkeerd verwoord.. dat zou best kunnen.. het rottige is dat je intonaties e.d. niet meekrijgt in geschreven tekst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil me er toch even in mengen, aangezien ik ook jong en geen chauffeur ben:D

Toch snap ik Kitty helemaal, ik heb af en toe ook wel de neiging om me in een topic te mengen en te zeggen wat ik er van denk over de wetgeving enzv. Maar doe dat bewust niet omdat ik wel mijn ideeën erover kan hebben maar het nooit in de praktijk hebt ondervonden:ok: Mocht ik ooit toch eens ergens mijn zegje over willen doen, doe ik het zo dat ik weet wat ik zeg, door de dingen die ik heb meegekregen als ik mee ga op de truck of die ik zelf heb ondervonden, maar dan altijd nog op de toon van ik denk er zo over maar heb geen ervaring als chauffeur:ok:

Het viel mij ook al op dat er hier "beginners" zijn die praten alsof ze al zolang meegaan dat ze hebben leren rijden op een van de eerste trucks die nog massieve banden in plaats van luchtbanden hadden:D

Je kan hier op 't forum best je mening plaatsen, maar houd er wel rekening mee of dat 't waar is en als ervaren chauffeurs zeggen dat 't anders is , denk dan eerst twee keer na over je eigen standpunten, want de kans is redelijk groot dat jij 't dan toch bij 't verkeerde eind hebt.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ikke niet begrijp...:D Ikke graag wel begrijp...:D:angel:

Beste Ibo,

ik wil het je wel ff uitleggen wat betreft die verplichte inspanning,

ik heb het dan ook over 4,5u sukkels in de gaten houden die je snijden en onnodig in de remmen gaan voor je neus om de afslag nog te halen :D

:p wat een topic zeg... het ging over gordels dragen in je bed toch? of ben ik de kluts kwijt?

even weer on topic: uit praktijk ervaring is het idd niet verstandig los op het bed te liggen tijdens het rijden, zo lag ik ook eens tegen het dasboard geplakt tijdens een noodrem, sindsdien gebruik ik ook het netje, maar soms kan het gewoon niet anders dan dat je moet liggen tijdens het rijden, en om daar nu een bekeuring voor uit te schrijven vind ik wettelijk gezien gewoonweg krom, daar zullen de meeste gewoon mee eens zijn, deze chauffeur heeft letterlijk pech gehad een pennenlikker aan zn broek te hebben. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja heren jullie lezen het goed.

Gordel niet om terwijl ik op bed lig, kosten 90Euro.

Wij rijden met z'n 2en, met bloemen.

Nu reed mijn collega zonder gordel, word aangehouden en moet terecht 90Euro betalen helaas.

Maar ik word dus wakker en kom uit mijn bed.

Toen ze mij zagen zeiden ze dat ik ook 90Euro moest betalen omdat ik de gordel niet om had, ik leeg op mijn nest verdorie.

Niks mee te maken 90Euro betalen, waar zit die gordel dan zeg ik, ik lig gvd op mijn nest.

Wat zijn dit weer voor een zelf verzonnen k.u.t. regels, heb daar nog nooit van gehoord.

Contact gelegd met de zaak en die zeiden ook, niet betalen, dit slaat nergens op.

Dit heeft in het kort uren geduurd,telefoontje hier, telefoontje sus en moesten dan toch maar betalen, we zullen het later wel uitzoeken, anders stonden we er nog.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord, dan zou betekenen dat je als de ene rijd de andere maar op de stoel moet gaan zitten met de gordel om, inplaats van dat je op je bed kunt gaan liggen.

Ronduit belachelijk, ik heb hier nog nooit van gehoord, en evenmin het bedrijf.

Weer zo'n zelf verzonnen regel.

Is er mischien een instantie waar je met dit soort dingen terecht kan, die je kunnen helpen met dit soort ongerechtigheden.

Want dit gaat nergens over natuurlijk.

Alvast bedankt

Gr Bernhard

Of die bekeuring wel of niet terecht is kan ik je natuurlijk niet vertellen,mijn rechtsvaardigheids gevoel:D zegt dat jij onterecht bekeurt bent.

Die politieman weet misschien meer dan jij en ik.

Of die Flic weet het ook niet en denkt:niet geschoten is altijd mis en laat jou € 90 aftikken,in de wetenschap dat jij of je baas daar toch niet tegen gaan procederen omdat een advocaat een veelvoud kost van deze bekeuring.

En gaat vrolijk door met"zijn werk te doen"en krijgt naar verloop van tijd een positieve beoordeling en maakt dus promotie.

Je kunt dit altijd aangeven bij: http://www.euro-controle-route.eu/site/

zoals waar sjouke en melkmeisje ook al naar linkten,je moet je echter wel realiseren dat je via deze site geen procedure kunt starten om je geld terug te krijgen.

Hoogstens worden bepaalde mensen(in de verre toekomst) op hun vingers getikt voor hun praktijken.

En,wie weet heeft die sherrif WEL gelijk,maar dan heb jij i.i.g.alles eraan gedaan om de waarheid boven water te krijgen.

IK zou volgende keer gewoon dat net ervoor doen,niet geschoten,altijd mis.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Holland. Vind jouw altijd boven gemiddeld slim manneke.:ok: Dacht daarom een tijd terug dat je veel ouder was.

@ Jacq. Het was het vastsjorren gedeelte waar ik in geintereseert was:D:D

En dan de slimste dame die er op deze planeet is. In een bed met gordel....

1003386.jpg

Oh, ze heeft de basis school niet af gemaakt, maar was slim genoeg om haar gordel te gebruiken en zodoende met meer geld in haar spaarvarken te eindigen.

Zo zie je maar, school is ook niet alles....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan hier op 't forum best je mening plaatsen, maar houd er wel rekening mee of dat 't waar is en als ervaren chauffeurs zeggen dat 't anders is , denk dan eerst twee keer na over je eigen standpunten, want de kans is redelijk groot dat jij 't dan toch bij 't verkeerde eind hebt.:ok:

Heb je -uiteraard- gelijk in.. ik ga me dan ook beperken tot het lezen van de verdere ontwikkelingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden