[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nationale Brandstoffen-distributie


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

ps.

Lique,

Je mag benzine wel pompen, ik pomp benzine,ethanol en methanol.

Ligt aan de specificaties van de pomp. (op depots pompen ze ook benzine)

(op depots pompen ze ook benzine)

... Dom van mij daar had ik ff niet bij stilgestaan!

vandaag vrij ... (morgen ook) maar dan heb ik weer ff tijd om wat extra's over het brandstoffenvervoer te schrijven en zal ik eens wat vertellen over de werkzaamheden bij het lossen.

zoals het handmatig peilen met het tabellenboek ... :) Hoewel bij meer en meer grote tankstations er elektronische peiling is waarbij je het volume zo kunt aflezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

hoi angeligue,

leuk om je verhalen te lezen,ik ga vanaf maandag rijden voor texaco(nijhof-wassink) werk hier al 5 jaar op een bulkwagen maar ga nu de brandstofdistributie in.

Ben laats een dag meegeweest met een chauffeur om te kijken of het wat is,en dat beviel goed super mooi werk wat jullie doen.

Mischien komen we elkaar wel eens tegen,

groeten reinhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh, dat klopt niet.:confused:

Ik heb beide er gewoon in zitten, en tevens navigatie, een koelkast, een standkachel en een telefoon die gewoon werkt onder het rijden.

Misschien is dit bij andere bedrijven wel zo, maar geen radio lijkt me heel sterk.

Enigste restrictie: UIT op de rafinaderijen !!

reactie indien wel ingeschaleld: (grapje) bijna de doodstraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het scheelt een stuk dat ik niet op een raffinaderij kom.

Daar hebben wij schepen voor die daar laden en op onze eigen depots lossen.:ok:

Geloof ik Marco, veiligheid voor alles maar ..............( kleur de plaatjes en maak het verhaaltje verder zelf af )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:confused::confused:

Zal je een voorbeeldje geven Marco.

Bij shell in Godorf hebben ze een valbeveiliging.

Dat geval hangt aan een kabel ?? i.p.v. een metalen profiel.

Als je naar beneden stort zoekt dat geval dus het middelpunt van de kabel.

Niemand kan voorspellen ( behalve de neerwaartse beweging ) waar je terecht komt.

Men heeft dus een veiligheid ingebouwd.

Na nu 3 jaar de toezichthoudende erop gewezen te hebben dat het evengoed gevaarlijk is zijn we nog steeds bij, in mijn optiek, puntje nul omdat er niets mee wordt gedaan.

Kortom, als op het laadadres maar aan de regels wordt voldaan is er niets aan de hand hoe vreemd de praktische uitvoering ook is.

Echter, als ze je snaaien met de tel. aan het oor heb je een vet probleem.

In deze context moet je het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja dank je,

mischien komen we elkaar wel eens tegen,we hebben toen ook bij jullie in amsterdam geladen hoorde dat texaco daar meer ging ophalen dus wie weet.

Bij ons is de telefoon tijdens het rijden uitgeschakeld ook bij de bulkauto's van nijhof-wassink.

groeten reinhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal je een voorbeeldje geven Marco.

Bij shell in Godorf hebben ze een valbeveiliging.

Dat geval hangt aan een kabel ?? i.p.v. een metalen profiel.

Als je naar beneden stort zoekt dat geval dus het middelpunt van de kabel.

Niemand kan voorspellen ( behalve de neerwaartse beweging ) waar je terecht komt.

Men heeft dus een veiligheid ingebouwd.

Na nu 3 jaar de toezichthoudende erop gewezen te hebben dat het evengoed gevaarlijk is zijn we nog steeds bij, in mijn optiek, puntje nul omdat er niets mee wordt gedaan.

Kortom, als op het laadadres maar aan de regels wordt voldaan is er niets aan de hand hoe vreemd de praktische uitvoering ook is.

Echter, als ze je snaaien met de tel. aan het oor heb je een vet probleem.

In deze context moet je het zien.

Nu begrijp ik wat je bedoelt.

Zoals ik al schreef kom ik niet op raffinaderijen en op onze depots en de depots van derden waar we laden valt het met de regeltjes wel mee.

Wij laden overigens alleen onderlangs dus met valbeveiliging heb ik niks van doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja dank je,

mischien komen we elkaar wel eens tegen,we hebben toen ook bij jullie in amsterdam geladen hoorde dat texaco daar meer ging ophalen dus wie weet.

Bij ons is de telefoon tijdens het rijden uitgeschakeld ook bij de bulkauto's van nijhof-wassink.

groeten reinhard

Goed mogelijk reinhard,

Ik kom niet zo veel in Amsterdam maar wie weet.

Volgens mij laad er nu 1 auto van Delek (Texaco) in Amsterdam die in de 2 ploegendienst zit en zo'n beetje Noord Holland doet.

Ik heb zo'n parrot geval in de auto en die werkt altijd, ben alleen na al die jaren nog steeds niet gewend aan handsfree bellen dussss:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal je een voorbeeldje geven Marco.

Bij shell in Godorf hebben ze een valbeveiliging.

Dat geval hangt aan een kabel ?? i.p.v. een metalen profiel.

Als je naar beneden stort zoekt dat geval dus het middelpunt van de kabel.

Niemand kan voorspellen ( behalve de neerwaartse beweging ) waar je terecht komt.

Men heeft dus een veiligheid ingebouwd.

Na nu 3 jaar de toezichthoudende erop gewezen te hebben dat het evengoed gevaarlijk is zijn we nog steeds bij, in mijn optiek, puntje nul omdat er niets mee wordt gedaan.

Kortom, als op het laadadres maar aan de regels wordt voldaan is er niets aan de hand hoe vreemd de praktische uitvoering ook is.

Echter, als ze je snaaien met de tel. aan het oor heb je een vet probleem.

In deze context moet je het zien.

Je vergeet de gordel, ketelpak en veiligheidsschoenen al aan voordat je onder het vulpunt rijdt, veiligheidsbril op en gelaatsscherm naarbeneden voordat je de trap opgaat. Conclusie je ziet geen ene flikker meer, dus hoezo veilig.

En gek genoeg is er bij de Esso in Antwerpen geen valbeveiliging omdat ze het daar niet veilig vonden voor de chauffeur ivm vluchten bij calamiteiten:confused:. Eerlijk gezegd Hans, ik mis dit werk totaal niet. Al heb ik het 11 jaar met plezier gedaan, alleen zijn ze te ver doorgeschoten met de regeltjes in mijn optiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een aantal maanden tankcontainers gereden. Veel Botlek, Moerdijk, Antwerpen en Ruhr, dus genoeg regels gehad... Zo duurde het minstens drie kwartier voordat je bij Beyer überhaupt bent aangemeld. En ook de plicht om een handrail te hebben was altijd leuk. Mocht je dus een meegebrachte handrail van 6 meter op de tankcontainer aanbrengen. Uiteraard wel nog wel voor het parkeerterrein van de terminal want anders zijn zij er verantwoordelijk voor dat je er af valt, dus is het op het parkeerterrein verboden op de tankcontainer te klimmen...

Maar vervolgens mag je wel bij het laden met een meetlint naar boven om 'STOP' te roepen als de tank tot 40 centimeter onder de rand was gevuld, want een weegbrug was te duur... Bij een verkeerd product kwamen daar aardig wat ruikende dampen van af hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vergeet de gordel, ketelpak en veiligheidsschoenen al aan voordat je onder het vulpunt rijdt, veiligheidsbril op en gelaatsscherm naarbeneden voordat je de trap opgaat. Conclusie je ziet geen ene flikker meer, dus hoezo veilig.

En gek genoeg is er bij de Esso in Antwerpen geen valbeveiliging omdat ze het daar niet veilig vonden voor de chauffeur ivm vluchten bij calamiteiten:confused:. Eerlijk gezegd Hans, ik mis dit werk totaal niet. Al heb ik het 11 jaar met plezier gedaan, alleen zijn ze te ver doorgeschoten met de regeltjes in mijn optiek.

Die firma´s dekken der eigen alleen maar in voor de verzekeringen, dat het zo langzaam aan allemaal onwerkbaar wordt hebben ze maling aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
LOL

pas nog een zien rijden met de tel. aan zijn kop, zelf het gebruik van een handsfree was niet aan de orde.

Je zegd het verkeerd, de opdracht van de werkgever is dat hij uit moet staan, maar de chauffeur denkt daar echt anders over.

Nou dan belde die met zijn eigen telefoon want de autotelefoon doet het niet zodra de handrem er af is.en dat is een vaste telefoon via de bc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden