[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

aanschaf advies 27MC


njk

Recommended Posts

  • Forumlid
2 wc-rolletjes en een touwtje werkt ook :D

:p:p:p:p:p:p:p

Jacq, dat jij nog met een T-ford gereden hebt en nu met een driewieler wil niet zeggen dat de techniek heeft stilgestaan. Een bakkie ook wel lulijzer genoemd is iets om mee te communiceren:ja:, zelfs draadloos:D

en nu weer ff zereneus:D

President is inderdaad een goed merk, heb zelf de president Johnson II in de kip hangen en bevalt mij goed. Heb ook een Midland gehad maar daar knalde elke keer de eindtor uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tja... wat wil je ermee...

idd een beetje lullen maar misschien ook wel wat meer...

volgens mij heb je de midland alleen met 4 watt en de president jfk met 18 watt... ik probeer er dus ook een beetje achter te komen waar je in de praktijk wat aan blijkt te hebben.

heeft "iedereen" voldoende aan de 4 watt of zou men achteraf een wat zwaardere bak hebben gekocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jacq, dat jij nog met een T-ford gereden hebt en nu met een driewieler wil niet zeggen dat de techniek heeft stilgestaan. Een bakkie ook wel lulijzer genoemd is iets om mee te communiceren:ja:, zelfs draadloos:D

.

Euhhhh T-ford was nog voor mn tijd, zoooo oud ben ik niet hoor :nee:, betreft die wc rolletjes...doe je zonder draad, heb je ook draadloos :D , :ja: kan ook met conservenblikken van HAK,

ff over die lulijzers, Midland was ik nooit tevreden van, meer gekraak dan je wat hoorde, President daarintegen uitstekende kwaliteit, maar net wat je wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

Het is in Nederland toegestaan om te werken met 40 kanalen met 4 Watt FM 1 Watt AM en 4 Watt (pep) SSB (usb/lsb) .

Een leuk bakje heb je al vanaf de € 60 b.v de TTI-550 deze gebruik ik zelf altijd op vakantie en werkt prima zonder toeters en bellen . Een midland 48+ is zeker een goede cb bak . Het meest belangrijker is een goede ant. en de plaats v/d ant. .Vaak wordt het ook vergeten dat een zend antenne moet worden afgesteld .

grt Frank www.cbforum.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb al verschillende jaren een President Jackson 1 met regelbaar vermogen van 0 tot 28 Watt:zegtniets:. Ik heb daarbij een Sirtel Santiago 1200 antenne,is wel ca 1,98 lang,maar werkt voortreffelijk.

Ik wil niet anders meer:D

Wat hier ook al eerder vermeld is,de antenne + het goed uitdippen,is van heel groot belang.

President Jackson staan nog wel eens op Ebay.de voor een leuke prijs.

Succes,

Gr Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is zeker een goede combi Fred . Helaas worden deze Jackons niet meer gemaakt .Ik vindt zelf de nieuwe Jackson 2 niet zo geweldig om te zien ,mbt de werking kan ik niets zeggen want ik heb nog niet met deze gewerkt . Ook je ant. is een goede keus,vaak zie je toch dat er op de trucks maar een klein cb antennetje staat en op de meest ongelukkige plaatsen gemonteerd .Dan werkt het hele spul ook niet goed.

Wat ook ook een leuke bak is met veel mogelijheden is de DX-5000 ,deze zijn op de markt onder verschillende merken o.a. KPO en Maas .Leuke ssb bak voor rond de €190 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Een goed antenne op een goede plek is 100 keer belangrijker dan een goed bakkie.

En de antenne moet ook goed afgesteld zijn. met een SWR meter tussen het bakkie en de antenne is dat mooi te doen.

beter 4 wat met een goed afgestelde antenne dan 100 watt met een drama-antenne.

(plus dat dat vermogen dan verstrooid wordt op alle andere kanalen, heeft iedereen alleen maal last van je.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rij je veel buitenland? dan is AM redelijk onmisbaar.

De verkeersmededelingen zijn in Frankrijk en Italië op de AM.

In FR op 19 en I op 5.

Dan hoef je niet eerst van AM naar FM te vertalen en dan nog eens naar het Nederlands.

Kijk niet te nauwkeurig wat in NL wel en niet mag.

In al die jaren 1 keer controle gehad en met de aanstaande bezuinigingen op alle overheidsdiensten (de radio controle boeren dus ook) maak je dat waarschijnlijk nooit meer mee.

Ik gebruik al jaren een President JFK.

Eventueel een betere mike aanhangen en je bent spekkoper.

Wel graag een President antenne er achter hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Een President JFK is een hele goede bak maar heeft wel een paar nadelen:

Vrij zachte modulatie van de standaard microfoon (ook met de mic-gain op maximaal, het kan exemplarisch zijn maar ik weet er zo al 2 die dat hebben)

De microfoonaansluiting aan de zijkant (links) van de behuizing. Dit kan een probleem zijn met inbouwen.

Voordelen zijn er ook:

AM en FM

Regelbaar vermogen van 4 tot 18 Watt

Goede ontvangst

Persoonlijk zou ik als ik nu een bak zou kopen een President JFK II kopen. Maar die zijn niet goedkoop. Verder bezuinig inderdaad niet op je antenne want daar staat of valt alles mee.

Wat mij van de goedkopere bakkies (onbekende merken en instapmodellen) opvalt is dat ze behoorlijk "doof" zijn, m.a.w. ze ontvangen slecht en ze "spetteren" behoorlijk door op andere kanalen.

Succes met je zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de president lincoln voldoet prima icm een goede antenne.

even karl maas in westoverledingen bellen doet alleen maar bakken en is scherp met de prijs (bouwt ook in en stelt af)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden