[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het werk van een HEMA distributie chauffeur


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
Het geheim is, dat elke keer dat je het kabeltje (opnieuw) erin drukt, er een ander nummer verschijnt van 4 cijfers. De laad medewerker die verzegeld de geladen bak, en schrijft het nummer van verzegeling op de laad lijst. Deze lijst krijg ik als chauffeur mee, hierop staat dus wat en hoeveel deze winkel krijgt en de medewerker van de winkel moet dit nummer controleren bij aankomst, Als ik gelost ben, en weer geladen sluit ik de roldeur af, en komt er weer een nieuw nummer, dit nummer schijf ik op de lijst (en voer in ook in, in de boord computer). De medewerker van de winkel moet voor beide nummers zijn handtekening zetten voor akkoord. Bij het volgende filiaal moet die medewerker dus weer controleren of dit nummer nog klopt. Zo is de chauffeur dus altijd gedekt voor manco's.

Mocht ik dus door een politie of andere controleur aangehouden worden, kan ik de roldeur gewoon openen, alleen als die amtenaar maar wel even mijn lijst aftekent :DDan ben ik ook weer gedekt

Nou nou. :D:D

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het geheim is, dat elke keer dat je het kabeltje (opnieuw) erin drukt, er een ander nummer verschijnt van 4 cijfers.

Eigenlijk precies hetzelfde systeem als een mechanisch verzegelkastje van Transposafe dus? Dat gebruiken wij voor 1 opdrachtgever. Ook gewoon met de hand geschreven op het daarvoor bestemde vakje op het vervoersmanifest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Eigenlijk precies hetzelfde systeem als een mechanisch verzegelkastje van Transposafe dus? Dat gebruiken wij voor 1 opdrachtgever. Ook gewoon met de hand geschreven op het daarvoor bestemde vakje op het vervoersmanifest.

inderdaad, dit systeem wordt veelvuldig in de winkel distributie gebruikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de dag nog eens mocht komen dat ik Freddie iets kan uitleggen:D

Die code van 4 is geen cijferslot. Alleen een controlegetal. Jij verzegt de bak. Het kastje geeft dan een willekeurig zegel getal. Die schrijf jij op. Als jij deze onderweg lostrekt, zul je dus gemiddeld 5000 x moeten proberen voor je weer het zelfde getal op het kastje hebt staan. Als jij op de bestemming aankomt met een verkeerd getal, dan weten ze dus dat ze alle handel na moeten tellen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mooi duidelijk verslag Cor,zien wij ook eens hoe jullie werken.

Wat mij opviel dat op een van je foto,s in P 1 te zien is dat er op de auto een sleepstang gemonteerd is,vroeger had iedereen zo een ding maar tegenwoordig zie je t bijna niet meer.

hebben jullie m wel eens nodig of is die er nog "van vroeger"op blijven zitten?

Greetz Peter.

bewerkt door europeaan
corr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
maar cor, als je op wat voor manier of reden dan ook het nummer kwijt bent, wat dan?

de betonschaar???

zo maar nieuwschierig.

Nee hoor, dit nummer moet alleen maar overeen komen met het nummer op de verzendlijst. Mocht iemand onderweg de roldeur open maken dat klopt het zegel nummer niet meer (ook al zou hij de deur opnieuw verzegelen), en weet je dus dat "iemand" de roldeur open gemaakt heeft. Het is dus geen slot of zo, maar alleen een elektronische verzegeling dat de roldeur tussentijds niet is open geweest (tussen verzegeling bij de vorige klant/DC en het aflever adres). Het kabeltje is dus door iedereen open te maken, en weer te verzegelen, iedere keer verspringt het nummer willekeurig op andere cijfers. Dat is eigenlijk alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

PPPPFFF, is het al pauze??? Ben er moe van.:rolleyes:

Oh, hoefde enkel te lezen, kun je nagaan....

Waarom krijg je een willekeurig nummer? Volgens mij maakt het niet uit, gewoon 0001 dan 0002 enz, er word iedere keer voor getekend...., en je kunt het niet terug draaien natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel interesant om te lezen.

Het wisselen was altijd al een vraag voor me dacht altijd al wat een getop om je hanger achter uit precies onder de bak te krijgen....

Ideaal systeem met rol containers en dat je ook altijd evenveel retour krijgt zodat je lading altijd goed blijft staan:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
...

Ideaal systeem met rol containers en dat je ook altijd evenveel retour krijgt zodat je lading altijd goed blijft staan:ok:

Ja, in theorie wel... De praktijk is vaak anders.

Bij mijn vorige werkgever heb ik een tijdje onderdelen gereden naar Ford dealers in rolcontainers. Het is me geregeld overkomen dat ik halverwege de rit de hele trailer op straat loste, gewoon omdat je geen poot meer kon trekken in die bak. Als bij de eerste of tweede klant om wat voor reden dan ook bij de vorige levering de lege containers zijn blijven staan, heb je al gauw de volle onbereikbaar tegen het kopschot staan:mad:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, in theorie wel... De praktijk is vaak anders.

Bij mijn vorige werkgever heb ik een tijdje onderdelen gereden naar Ford dealers in rolcontainers. Het is me geregeld overkomen dat ik halverwege de rit de hele trailer op straat loste, gewoon omdat je geen poot meer kon trekken in die bak. Als bij de eerste of tweede klant om wat voor reden dan ook bij de vorige levering de lege containers zijn blijven staan, heb je al gauw de volle onbereikbaar tegen het kopschot staan:mad:

Maarten

Daar beschrijf je precies een van de grote nadelen :ja:

http://www.chauffeursforum.nl/asset.php?fid=17408&uid=8067&d=1267867561

Had hier nog 3 adressen in de kop staan:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi duidelijk verslag Cor,zien wij ook eens hoe jullie werken.

Wat mij opviel dat op een van je foto,s in P 1 te zien is dat er op de auto een sleepstang gemonteerd is,vroeger had iedereen zo een ding maar tegenwoordig zie je t bijna niet meer.

hebben jullie m wel eens nodig of is die er nog "van vroeger"op blijven zitten?

Greetz Peter.

Goed opgemerkt Peter. Dit hebben we inderdaad nog van "vroeger". Alle Scania motorwagens hebben deze standaard erbij (ik bedoel hier niets meeLOL).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, in theorie wel... De praktijk is vaak anders.

Bij mijn vorige werkgever heb ik een tijdje onderdelen gereden naar Ford dealers in rolcontainers. Het is me geregeld overkomen dat ik halverwege de rit de hele trailer op straat loste, gewoon omdat je geen poot meer kon trekken in die bak. Als bij de eerste of tweede klant om wat voor reden dan ook bij de vorige levering de lege containers zijn blijven staan, heb je al gauw de volle onbereikbaar tegen het kopschot staan:mad:

Maarten

Daarom worden de adressen (bij meerdere winkels) naast elkaar geladen, zodat je op de plaats van de geloste goederen, de emballage kwijt kunt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heel interesant om te lezen.

Het wisselen was altijd al een vraag voor me dacht altijd al wat een getop om je hanger achter uit precies onder de bak te krijgen....

Ideaal systeem met rol containers en dat je ook altijd evenveel retour krijgt zodat je lading altijd goed blijft staan:ok:

en als ze de bakken nu inleveren in utrecht?

en hoe krijg je dan n nieuwe bak op je hanger?

haal je m op met de moterwagen en dan zo je aanhanger eronder? of rijd je dan wel je hanger er achteruit onder? (moet toch te doen zijn voor n ervaren chauff?

verder super om te lezen hoe n ander zijn werk doet:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als ze de bakken nu inleveren in utrecht?

en hoe krijg je dan n nieuwe bak op je hanger?

haal je m op met de moterwagen en dan zo je aanhanger eronder? of rijd je dan wel je hanger er achteruit onder? (moet toch te doen zijn voor n ervaren chauff?

verder super om te lezen hoe n ander zijn werk doet:ok:

Inderdaad, op het DC moeten we regelmatig een aanhanger onder een afzet bak parkeren. DAAROM vragen wij ook ervaren combi chauffeurs. Nu hebben de locatie's waar de aanhangers geparkeerd worden meer ruimte dan de locatie waar de motorwagens staan.

De laadbak die dus op de aanhanger moet komen wordt klaar gezet op die locatie.

En ja, een ervaren chauffeur duwt hem er zo in 1 keer onder (als het mee zit :angel:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik Cor, maar heb je altijd gelijke hoeveelheden dan? Meestal willen de klanten ten alle tijde alle emballage etc kwijt! Of mag er bij jullie wat blijven staan?

Maarten

Kwestie van rekenen en schuiven Maarten. Kijk vol is vol, dat is niet zo moeilijk, dus wat niet mee kan moet staan blijven. Maar ik vindt het altijd weer een uitdaging om zo te schuiven dat alles er in past. Nee, je krijgt bijna nooit het zelfde terug als je aflevert. Het voordeel is dat een rolcontainer/dolly in de breedte een andere maat heeft dan in de lengte, dus ff puzzelen en het past (meestal) en anders eventueel een losse krat ertussen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Die LF is trouwens speciaal voertuig voor de extra moeilijk bereikbare adressen, die bak kan er niet af.

Ding heeft extra gestuurd naloop-as om aan een paar asdruk beperkingen te kunnen voldoen zoals in Utrecht.

1041206236_6_Ssgy.jpeg

Persoonlijk vind ik dit 't mooiste adres,

1079542170_6_YCc2.jpeg

Op de singel in Amsterdam voor filiaal Kalverstraat, hier achteruit d'r in

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Amsterdam+Singel&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.36891,14.27124&ie=UTF8&hq=&hnear=Singel,+Amsterdam&t=h&layer=c&cbll=52.367218,4.89084&panoid=zeEXDudh2HuLZy9Y5pJAoA&cbp=12,327.36,,0,12.76&ll=52.367195,4.890976&spn=0.005254,0.013937&z=17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt ook spannende adresjes :ja:

1080814254_6_6KO2.jpeg

Hoogte verbod van 2.5 meter :confused:

Breedte verbod van 2.3 meter :(

Uitgerekend de straat van het los adres Noordwijk :banaan:

Juist, en daarom hebben we ook deze speciale auto's aangeschaft, speciaal om aan de wensen van de "mee denkende" amtenaren tegemoet te komen

Zo hebben we nog wel "enkele" locaties waar de gemeente "lekker meedenkt", zo kun je op het expeditie hof in Uden allen komen met een truck van maximaal 3,60 meter hoog, en Lelystad is ook zo'n voorbeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden