Spring naar bijdragen

Petitie tegen kosten bestuurderskaart en Code 95


Nr one

Recommended Posts

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

krijg toch het gevoel dat ik het voor de werkgever op moet nemen

sorry dat ik negatief ben:kiss:

In jou geval misschien niet zo relevant maar misschien dat je werkgever het ook wat langer vol houd (lees minder kosten).

En denk aan je oud cq ex collega's die wel zonder werk zitten. Kleine moeite en misschien een groot plezier.

Ik heb in iedergeval getekend en mijn hyves en e-mail contacten opgetrommeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

werk gever betaald de kaart toch , en code 95 ook ....

waarom zou ik tekenen ?:(

Beetje vreemde vraag Roberto?

Ik heb in ieder geval wel getekend, een goede zaak :ok:

{ krijg toch het gevoel dat ik het voor de werkgever op moet nemen

sorry dat ik negatief ben:kiss:}

Het is je vergeven Alberto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
zou kunnen

zou ook zo kunnen zijn dat ik de transport vaarwel zeg

vind het een beetje dubbel allemaal

krijg toch het gevoel dat ik het voor de werkgever op moet nemen

sorry dat ik negatief ben:kiss:

Moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar verklaar mij dit dan eens:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?28271-poging-x&p=293607&viewfull=1#post293607

Beetje tegenstrijdig: gewoon tekenen:ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het ogenblik zijn er meer dan 800 mensen die getekend hebben echter hiervan hebben er ongeveer 90 nog de mail niet bevestigd.

KOM OP MENSEN even bevestigen. :ja:

Gr. Harrie

bevestigen gaat soms wat lastig,

even de link kopiëren en in een nieuw tabblad openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op het ogenblik zijn er meer dan 800 mensen die getekend hebben echter hiervan hebben er ongeveer 90 nog de mail niet bevestigd.

KOM OP MENSEN even bevestigen. :ja:

Gr. Harrie

En diegenen die onverhoopt geen email hebben gehad en niet kunnen bevestigen.. stuur mij een PB of email aan fev@chauffeursforum.nl met daarin je naam en emailadres die je hebt ingegeven, dan kunnen wij je verder helpen.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangezien we dit toch een succes willen zien te krijgen heb ik onderstaand naar SBS ge-emailed.. Misschien een idee om dit zelf ook te doen, door onderstaand te copieren eventueel voorzien van je eigen naam en mailen die hap .. hart@sbs.nl (mocht je zelf nog email adressen van media hebben..laat maar weten.. stuur ik het daar ook wel naar toe (uiteraard niet met SBS in de text. :D )

Hallo.

De chauffeurs in Nederland zijn het zat om de melkkoe te worden van de staat.

De verdiensten in de transport zijn laag, maar de kosten die de chauffeurs moeten maken zijn enorm hoog.

Bijvoorbeeld : In veel van de vrachtauto's zit tegenwoordig een digitale tachograaf, hierin moet een zogenaamde bestuurderskaart worden aangebracht die de chauffeur dan dient te bestellen en 5 jaar geldig is.

Deze kaart wordt betaald door de werkgever...Echter indien een chauffeur werkloos is of werkzaam via een uitzendburo dient men in veel gevallen deze zelf te bekostigen.. En dat is ruim 95 Euro.

Nu valt dat op zich wel mee, maar dat is nog maar een schijntje bij wat de zogenaamde code 95 op het rijbewijs kost.

Europa heeft dit bedacht in plaats van het tot nu toe geldende chauffeursdiploma .. Deze komt te vervallen en wordt nu een code 95 op het rijbewijs.. Echter om in het bezit te komen van die code 95 dient men 35 lesuren in 5 jaar tijd te volgen. De kosten voor die 35 lesuren lopen tussen de 2 en 3000 euro (dat is meer als een maandsalaris voor de meeste chauffeurs die alleen basisloon verdienen).

Op het chauffeursforum was een chauffeur die dit tegen de borst is gestoten en hierop een email stuurde naar een 2e kamerlid.. Het antwoord was alles behalve bevredigend..Het kwam er op neer, omdat het een individuele klacht is kan men er weinig mee doen.. Dit heeft ons (leden van chauffeursforum.nl ) ook gestoord en hebben daarop besloten een petitie online te zetten op www.chauffeursportaal.nl . Dat er dus meer chauffeurs zijn die dit een doorn in het oog is blijkt wel uit het feit dat binnen 24 uur al meer als 1000 chauffeurs hebben ingetekend.

Inmiddels hebben enkele transport nieuws sites zoals Transport-Online, Typisch Transport en Truckstar het nieuws ook al overgenomen..

Wij hopen dat SBS hier ook aandacht aan wil besteden, we hebben SBS al vaker eens om hulp gevraagd, maar daar is nooit meer iets van vernomen.. Omdat het hier nu echter om enkele 10.000-en chauffeurs gaat die in dat schuitje terecht kunnen komen hopen wij dat u er ook aandacht aan wil besteden en de chauffeurs mee wilt helpen om aan deze manier van uitzuigen van de motoren van de maatschappij een einde te maken.

Met vriendelijke groet

Freddy Vermaeten

www.chauffeursforum.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden