[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wie kan mij helpen


koetje

Vraag

  • Forumlid

hoi ik ben net nieuw in de truckers wereld.

hier komt mijn uitleg.

ik moest van mijn planning papier gaan laden met mijn 2 assige trailer van de firma.

waarop ik belde naar de planning ik heb nog 45 europallets leeg staan in de auto waarop de planning tegen mij zei.je moet vol anders gaat het niet goed komen.

nou goed zo gedaan heb ik tegen de hefttruck chauffeur gezegd tot 2x aantoe let op het gewicht want jullie hebben geen weegschaal komt goed word daarop gezegd.

dus we gaan rijden richting oost wordt ik bij (de lus)woerden de weg afgeplukt. (gvd denk ik bij me zelf) (overschrijding max.aslast 47% oplegger)

ik de planning bellen ik ben te zwaar antwoord:waar ben je? ik zeg in woerden antwoord terug:je had ook niet zo moeten rijden.

dus dat was 3 maanden geleden en nu komt het volgende.

nu komt de bekeuring de firma zegt nu dat ik die bekeuring betaal uit mijn eigen zak een boete van 2250,00 euro en ze willen dit van mijn loon dus inhouden.

nu vraag ik van jullie of dit mag en wie kan mij verder hierbij helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast marsipulami

allereerst welkom hier,net nieuw en dan dan meteen ingewijd in de zware portemonee van de staat.

ik heb het in utrecht gehad in het centrum 186% as-overschrijding voor die grachtjes, kostte me 550 euro.

maar hoeveel overgewicht had je dan, onthoud dat de chauffeur is verantwoordelijk voor de lading en de gewichten. en als alles mee moet laat je planner die dingen op papier laten zetten met naam en functie plus datum, daarna door laten faxen naar de klant en anders niet laden. succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Je hebt het dus zelf al ondervonden, maar neem maar van mij aan dat die ht'ers maar één ding willen: van die handel af. Als jouw trailer met de fietsenvangers over de drempels schaaft, is niet zijn probleem.

De chauffeur blijft verantwoordelijk, dat blijkt.

Ik heb zelf al een paar keer 28 ton hout geladen op een twee-assertje (max/laadvermogen op kenteken 21 ton zonder opbouw en klep!), echt nooit meer!! Laden in Ouderkerk a/d IJssel onderaan de dijk, om boven te komen bijna span doormidden getrokken (nou ja ...), en dan terug naar de zaak. De eerste keer via alle rotondes via Schoonhoven-Lopik (N210) beviel slecht. De tweede keer via Capelle naar Utrecht, vanaf Bodegraven de billen bij elkaar tot Woerden. Ging goed!! Inmiddels gebruiken ze hier drie-assers voor. Wat ik zeggen wil: IK bepaal wat er meegaat, als er een dwaas oversteekt en het gaat fout pakken ze me niet op overgewicht

Of het toegestaan is om jou zelf te laten betalen weet ik niet, vraag het eens na bij een bond of zo! Succes er mee:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

T'ja, ze kunnen het proberen, heb je de laadinstructies schriftelijk gekeregen dan? (dan sta je een stuk veiliger dus)

Ik zou mij sowieso even laten informeren door een advocaat of door de bond (kan ook bij: rechtsbijstands verzekering of rechtswinkel).

Maar het lijkt mij stug dat jij dit in de schoenen geschoven kunt krijgen, mits er sprake is van roekeloosheid of grove nalatigheid. Jij hebt gewoon de opdracht uitgevoerd die je hebt gekregen, wel eens waar heb je een overtredingh begaan, en zelf besloten om en mee te gaan rijden. Daarvoor zouden ze jou aansprakleijk kunnen stellen. Maar niet het bedrag dat jij noemt.

Gezien de aard van de boete en de geconstateerde overtreding lijkt het mij meer een economisch delict. Hiervoor dient de werkgever aansprakelijk gesteld te worden (mijns inziens).

Als ik jou was zou ik direct aktie ondernemen en ook eens bij de verbalisant (die gene die de overtreding heeft geconstateerd, of de instantie waar je de boete van hebt gekregen) nagaan hoe het zit. Als zei jou bekeuren, dan heb jij recht op een verklaring...

Ga er in eerste instantie maar van uit dat de adiezen die je hier op het forum krijgt net zo dwalend kunnen zijn als jou eigen gedachten, dus onderneem aktie direct en laat er geen gras over heen groeien, meld je bij de instanties die er voor zijn. Die helpen je snel uit de droom (beter nu even € 100.- advocaat kosten dan nog langer moeten lopen dwalen, vaak is het eerste advies ook nog kosteloos)

trouwens als jij verantwoordelijk was geweest voor die overtreding dan was de boete vast wel bij jou aangekomen en niet bij je werkgever, ze hebben immers jou personalia ook opgenomen? Lijkt me wel zo logisch...

Zo maar even een dergelijke overtreding in de schoenen van de chauffeur schuiven, lijkt trouwens nergens op..Barf

Succes, en laat eens even weten hoe het verder loopt

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden