[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

zelf je 48 uur bijhouden


AngeliqueBS

Recommended Posts

Gast sindaco
Site

http://www.socialeinnovatietransport.nl/belangrijkste-tools

Hier kun je een "TOOL" downloaden = Excel sheet om je 48 uur zelf een beetje bij te kunnen houden.

wel leuk, maar waarom zou je het zelf bijhouden als je bedrijf dat niet doet en je veel laat rijden is het toch oke.

of denk je dat je straks moet gaan terugbetalen als blijkt dat je teveel werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel

zolang er gezegd wordt dat de zaak de verantwoording op zich neemt....

ga ik mij niet druk maken, het zal de tijd uitwijzen, ik heb er sinds de uitvoering nog niemand over gehoord.

zelf niet horen klagen, en dat wil wel wat zeggen dat toch?:zegtniets:

en als het er echt op aankomt merk ik het vanzelf wel:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
zie hem nog wel weer verdwijnen.

Zeker als dat tekort straks komt aan chauffeurs.

Dan smeken ze of je nog een ritje wilt doen.

Anders raakt die supermarkt zo leeg :ja:

en hoe doen ze het in Frankrijk dan volgens jou?

want daar is het al een poosje zo toch?

ik kom er nooit, en ben ook de taal niet machtig, dus heb het ze zelf niet kunnen vragen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer he, dat chauffeurs der eigen regelgeving niet weten, of snappen.

ik/wij werken al jaren met de 48urige werkweek (nederland was1 van de laatste landen die het invoerde) en ik/wij draaien gewoon weken van 60-80 uur.

en nee, ik kom niet aan de 48uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Ik begrijp er niks van dat "48 uur" gedoe.Het is er nu...maar wie werkt nu maar 48 uur???

Ikke niet....

Wie is er aansprakelijk als er overtredingen zijn? Welke boetes??? Iedereen zegt wat anders ....

Als je de niet-rijtijd (beschikbaarheids tijd) slechts voor 50% meetelt, en je middelt over 26 weken, zit je dan nog steeds boven de 48 uur?

Wist je trouwens dat Houdini eigenlijk uit Eindhoven komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Heel simpel: over een periode van 26 weken mag je GEMIDDELD 48 uur per week werken.

Dus drie weken vakantie in het eerste half jaar bijvoorbeeld haalt je gemiddelde naar beneden.

Sinds kort is er de beschikbaarheidstijd-regeling bedacht, waardoor je je gemiddelde wat omhoog kunt halen. Alleen niet als je bijna alleen maar rijdt, de winst komt hier uit laden/lossen, wachten etc. Een bepaald deel van deze tijd valt nl. buiten de 48 uur. Hoeveel precies ben ik even kwijt...

En in principe is de werkgever verantwoordelijk voor overtredingen, dat dan weer wel?

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp er niks van dat "48 uur" gedoe.Het is er nu...maar wie werkt nu maar 48 uur???

Ikke niet....

Wie is er aansprakelijk als er overtredingen zijn? Welke boetes??? Iedereen zegt wat anders ....

Zoals een collega van me zei "Jagges we moeten meer gaan werken, daar heb ik niet om gevraagd" :D:D:D:D

Gemiddeld zitten wij altijd rond de 48 uur. Zaten we ook al, is ons werk ook naar. De jongens bij ons die het land ingaan zitten rond de 60. Nu zitten die jongens gewoon 1 a 2 dagen in de week in het noorden, gaan hun uren naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden