[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft opleiding tot chauffeur zin als je 50 bent.


Gast Gerard1823

Vraag

Gast Gerard1823

Ik ben 50 en wil eindelijk een langgekoesterde droom waarmaken en dat is gaan werken als (internationaal)vrachtautochauffeur. Ik vraag mij echter af of werkgevers zitten te wachten op iemand van mijn leeftijd en zonder ervaring als chauffeur.

Voordat ik aan de opleiding tot chauffeur ga beginnen zou ik wel een indruk willen krijgen hoe groot de kans is op een baan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Hoi Gerard,

het ligt er al aan wat je hiervoor gedaan hebt. Misschien heb je in je huidige baan ervaring die je straks goed kunt gebruiken.

Als ik jou was zou ik eens vrijblijvend bij een aantal bedrijven informeren hoe zij tegenover dit onderwerp staan.

Misschien wordt je van hun verhalen al een stuk wijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Gerard1823

Dank voor je snelle reactie Sjoeke.

Ik werk al 21 jaar in allerlei (project)managementfuncties en rijd welliswaar veel kilometers per jaar voor mijn werk maar dan wel in een personenauto. Ervaring als vrachtwagenchauffeur heb ik dus helemaal niet.

Maar nu de kinderen de deur uit zijn wordt het tijd om een droom te verwezenlijken. Ik zal eens bij wat bedrijven gaan navragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Gerard1823

Hoi Erik,

Ik ben bij het surfen op internet Worktrans tegengekomen en heb ze een mail gestuurd om te informeren naar de mogelijkheden om op latere leeftijd nog aan een opleiding te beginnen. Zij schijnen de opleiding inderdaad te betalen en geven ook nog eens een baangarantie. Ben benieuwd dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoi Erik,

Ik ben bij het surfen op internet Worktrans tegengekomen en heb ze een mail gestuurd om te informeren naar de mogelijkheden om op latere leeftijd nog aan een opleiding te beginnen. Zij schijnen de opleiding inderdaad te betalen en geven ook nog eens een baangarantie. Ben benieuwd dus!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar wellicht kan ADR Transportdiensten ook nog van betekenis zijn? www.baanaanbod.nl

(Zie banner op dit forum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Gerard1823

Hoi Erik,

Ik heb even op hun website gekeken en zie daar dat zij in het zuiden van het land actief zijn. Ik woon in Badhoevedorp, onder de rook van Amsterdam en Schiphol. Dat lijkt dus geen optie te zijn. Helaas pindakaas. Maar de aanhouder wint vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoi Erik,

Ik heb even op hun website gekeken en zie daar dat zij in het zuiden van het land actief zijn. Ik woon in Badhoevedorp, onder de rook van Amsterdam en Schiphol. Dat lijkt dus geen optie te zijn. Helaas pindakaas. Maar de aanhouder wint vast

Dat is inderdaad een beetje uit de richting :)

Gezien echter de grote vraag naar chauffeurs, geef ik je een goede kans dat het je wel gaat lukken!

Succes!

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Gerard1823

Thank Haxor,

Ben inderdaad nog gezond van lijf en leden en wil zeker nog 10 tot 15 jaar doorwerken als ik chauffeur zou worden. Want het is inderdaad al een langgekoesterde wens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als de inzet en de wil er is kan iedereen chauffeur worden, maar denk er niet te eenvoudig over er komt wel wat bij kijken, en als je een beetje binding hebt met het vak is de cursusstof niet al te "droog".

Ik ben echter wel van mening dat niet iedereen die zegt altijd al chauffuer heeft te willen worden dan ook daadwerkelijk geschikt is als chauffeur.

Hier in de regio word een project begeleid door het UWV / DMO, Alle kandidaten krijgen vooraf een geschiktheids onderzoek.

succes Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

goei bekende van mij heeft ook pas wegens reorganisatie de papieren gehaald en zit in jouw leeftijd

rijdt al 4 maanden internationaal en gewoon in d5!!

vaste auto standplaats thuis woont in limburg bedrijf zit in arnhem dus blijkt maar weer met de goeie instelling kom je er wel

succes ermee groeten rimero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Thank Haxor,

Ben inderdaad nog gezond van lijf en leden en wil zeker nog 10 tot 15 jaar doorwerken als ik chauffeur zou worden. Want het is inderdaad al een langgekoesterde wens.

Laat ons ook even weten hoe het afloopt Gerard, probeer anders eerst eens een proefles bij een rijschool.

want ben het ook wel een beetje eens met Mark

(Ik ben echter wel van mening dat niet iedereen die zegt altijd al chauffuer heeft te willen worden dan ook daadwerkelijk geschikt is als chauffeur.

Hier in de regio word een project begeleid door het UWV / DMO, Alle kandidaten krijgen vooraf een geschiktheids onderzoek.)

wellicht een bezoekje aan het UWV

Maar werk is er genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

RUTGES Air Cargo zit op Schiphol.

Zoekt oa een Brijbewijs chauffeur (20 uur) en betaald eventueel ook je opleiding tot vrachtwagenchauffeur.

Wat denk je van BOS? Ook op Schiphol!

Jan de Rijk ...? Ook standplaats Schiphol mogelijk.

Schiphol heeft vele mogelijkheden... bedrijven zat.

KWT confectie en zeecontainers ... daar rijden vrij vaak redelijk onervaren mensen. Aardig adres om ervaring op te doen ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden