[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur/verhuizers??


Roderic E34T

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoeveel chauffeurs zijn hier chauffeur/verhuizer?

Ik heb sinds kort mijn C-rijbewijs en ben nu chauffeur/verhuizer.

Het werk bevalt me goed en heb al voor diverse situaties gestaan waarbij je eigenlijk denkt: Daar past mijn luxe wagen nog niet eens door of tussen, en toch voor elkaar krijgen...

Maar als je in het algemeen zegt dat je chauffeur/verhuizer bent, valt mij op dat men dan vaak durft te beweren dat je dan geen echte chauffeur zou zijn, omdat je zo weinig km's maakt...

Nu klopt dat ook wel. Ik rijd gemiddeld op een dag misschien tussen de 50 en de 100km...

Maar daar in tegen moet ik vaak wel in zeer lastige straatjes zijn...

Mijn vraag is dus of andere chauffeur/verhuizers dit ook wel eens te horen krijgen??

En ik ben benieuwd hoe andere chauffeurs tegen chauffeur/verhuizers kijken... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik kan niet oordelen over andere chauffeurs, hoe of wat ze er over denken...

mijn mening mag je hebben...

als je grote afstanden rijdt..., sta je er eerlijk gezegd niet zo bij stil, althans...ik niet,

tot 2009 toen ik distributiewerk ging doen en vele verhuizers netjes hun werk zag doen met soms niet al te vriendelijke mensen er om heen...ik typ het netjes, wou wat anders typen...maar daar zie ik ff vanaf :zegtniets::D

afgelopen jaar ben ik toen een uitdaging aangegaan om distributiewerk op buitenland te doen, én veel km...én veel steden, binnenstraatjes, centrum, ik weet hoe nauw ze kunnen zijn, vooral als auto's doodleuk op iedere hoek geparkeerd staan...zijn ze in NL nog netjes in de steden.

Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen zijn dan een makkie....

maarrrrrr...sinds ik dat werk doe, veel respect voor verhuizers en vuilnismannen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier in De Haag kunnen ze dat ook goed... Auto's op elke hoek zetten... :D

En qua straten... Zijn ze ook werelds in hier... Wat ik al zei... In straten komen waarbij de klant al zegt dat je er waarschijnlijk niet in gaat komen met zo'n grote vrachtwagen... En dan toch voor elkaar krijgen zonder schade... :cool: (Afgezien dat het soms lijkt dat je ook bij de groenvoorziening werkt... :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afgezien dat het soms lijkt dat je ook bij de groenvoorziening werkt... :D

LOL LOL LOL k weet er alles van...ik ga dr vanuit dat je een meegestuurde achteras heb,

ik gelukkig wel op de motorwagen en heb menig duimen omhoog zien gaan :D

k kan ook de achterste as omhoog doen, maar dan maai ik alle auto's mee die op een hoek geparkeerd staan...of dat dat in dank wordt afgenomen heb ik mn twijfels LOL

iets meer dan een maand geleden was er geen doorgaan meer aan, dat was toen ook de eerste keer dat de (Duitse) politie mn vriend was :D

dus mijnerzijds.... respect hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was in Australie een tijd op de verhuiswagen zowel bakwagen als trekker oplegger...

Niks mis mee super werk houd je fit ook..

Als ik in het warme weer zat deed ik het graag weer.

En alles waar je een C of C+E voor nodig hebt is een vrachtwagen en je bent dus gewoon een echte chauffeur in mijn ogen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rijd momenteel alleen op een bakwagen... ;) Maar dat zijn niet de kleinste bakwagens...:D

Ik kom geregeld in straatjes waar volgens mij nog nooit een vrachtwagen is geweest... Takken hangen zo laag... :D

Maar wat je zegt... Van omstanders die het zien, toch heel vaak goedkeurende blikken en 2 duimen omhoog...:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Hoeveel chauffeurs zijn hier chauffeur/verhuizer?

Ik heb sinds kort mijn C-rijbewijs en ben nu chauffeur/verhuizer.

Het werk bevalt me goed en heb al voor diverse situaties gestaan waarbij je eigenlijk denkt: Daar past mijn luxe wagen nog niet eens door of tussen, en toch voor elkaar krijgen...

Maar als je in het algemeen zegt dat je chauffeur/verhuizer bent, valt mij op dat men dan vaak durft te beweren dat je dan geen echte chauffeur zou zijn, omdat je zo weinig km's maakt...

Nu klopt dat ook wel. Ik rijd gemiddeld op een dag misschien tussen de 50 en de 100km...

Maar daar in tegen moet ik vaak wel in zeer lastige straatjes zijn...

Mijn vraag is dus of andere chauffeur/verhuizers dit ook wel eens te horen krijgen??

En ik ben benieuwd hoe andere chauffeurs tegen chauffeur/verhuizers kijken... :D

Sjouw-feur:

ALLE BEROEPSCHAUFEURS ZIJN COLLEGA'S!!!!

Of je nu winkeldistri doet, of met melk rijdt, of een bus of bakwagen rijdt...

Ik heb een paar goede collega's en een hoop slechte collega's! Maar we werken allemaal op of met een wagen voor het geld.

Hoewel het werk op zich mij wel zou aanstaan, (contact met klanten, ze zijn bijna altijd blij dat je er komt), lijkt mij het sjouwen niet de beste job. Maar zeker waneer je jong bent zou het een goede leerschool zijn, helaas werk je meer vanuit de laadbak dan vanuit de cabine en ik was toch echt chauffeur geworden voor het reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sjouw-feur:

ALLE BEROEPSCHAUFEURS ZIJN COLLEGA'S!!!!

Of je nu winkeldistri doet, of met melk rijdt, of een bus of bakwagen rijdt...

Ik heb een paar goede collega's en een hoop slechte collega's! Maar we werken allemaal op of met een wagen voor het geld.

Hoewel het werk op zich mij wel zou aanstaan, (contact met klanten, ze zijn bijna altijd blij dat je er komt), lijkt mij het sjouwen niet de beste job. Maar zeker waneer je jong bent zou het een goede leerschool zijn, helaas werk je meer vanuit de laadbak dan vanuit de cabine en ik was toch echt chauffeur geworden voor het reizen.

En hier sla je dus precies de spijker mee op de kop!!:D

Dat is voor velen de reden om te zeggen dat een chauffeur/verhuizer geen echte chauffeur is... ;) (En dan met name de "gewone" burger)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmm,

Volgens mij ben je vrachtwagenchauffeur als je voor je werk een vrachtwagen bestuurd.

Ik ben mijn "carrière" ook als verhuizer begonnen, op mijn 16e als leerling verhuizer welteverstaan.

Toen ik mijn papieren allemaal had op mijn 18e werd dat chauffeur/voorman verhuizer.

Zoals je zelf schrijft kom je met een verhuisauto op plekken waar normaal geen vrachtwagen komt, dit is ook een kunst en een kwaliteit op zich.

Een vrachtwagenchauffeur zorgt voor transport van a naar b met zorg voor de lading en voertuig, volgens mij geld dit zeker ook voor de chauffeur/verhuizer.

Ik ben ermee gestopt omdat ik last van mijn rug kreeg, het is ook niet handig om op je 16e met piano's te gaan sjouwen ik was nog in de groei toen.

Heb er nu overigens geen last meer van, ik heb nu een herenbaantje als brandstofchauffeur. Ik heb er echter geen spijt van, je leert wel hoe je een auto moet laden en hoe je moet manoeuvreren in krappe straatjes en daar heb ik veel aan gehad bij mijn vorige werkgever. In het begin in de nationale distributie en later in het internationale groupagewerk.

Zo, een lap tekst. Ik wilde toch even een lans breken voor de chauffeur/verhuizer.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat je goed leert manoeuvreren en laden is 1 ding wat zeker is...

Het contact met de klanten en de verantwoording van de verhuizing trekken mij ook aan.

(Ben chauffeur/voorman verhuizer. Regel binnen het bedrijf: chauffeur is voorman van de klus:angel:)

Het met zorg voor lading en matriaal van A naar B gaan is ZEKER bij verhuizingen een vereiste... Schades kost fooi... :D

Ik heb 15 jaar in de IT gezeten als systeem-/netwerkbeheerder... In die tijd had ik MEER lichamelijke klachten dan dat ik nu in de verhuizingen heb... :eek::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij doen eigenlijk puur prive verhuizingen en af en toe zakelijke verhuizingen.

En idd binnen en buitenlandse verhuizingen...

Zeker zitten er zware dagen bij. En in deze tak van transport misschien wel iets meer dan bij andere takken... Maar dat hoort er eenmaal bij...

Vanmorgen een pianoverhuizing in de straat waar het kantoor zit. Is een erg smal straatje, met auto's aan de ene kant en een hekje aan de andere kant van de weg...

Werkgever deed zelf ook ff mee, dus die zag mij achteruit rijdend door het straatje manoevreren... Kreeg schouderklopje met de woorden: Heb je goed gedaan. Netjes en beheerst. Zo zie ik het graag.

Vond ik wel een groot compliment... :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid
Hier nog een chauffeur/verhuizer: ofschoon het lang geleden is ( 1990-1993) herinner ik het mij nog als de dag van gisteren. Verhuizen met een vaste ploeg: Ik (nico), chauffeur/ gediplomeerd erkend verhuizer; Peter (2e chauffeur/verhuizer), Frank (stagiair; tevens zoon van een collega) en Theo (kameraad van Frank en mede-stagiair). Onze mooiste herrinnering is deze: we hebben een "inpak-verhuizing" dwz het gezin in kwestie neemt hun eigen persoonlijke spullen mee naar de nieuwe locatie en wij doen de rest...........!!! In ons geval wil dit zeggen dat de rolverdeling als volgt gaat: met inpakken doet Peter de woonkamer, Nico de keuken, Frank de zolder en Theo de kelder.

Annekdote hierbij is als volgt ( en je voelt hem natuurlijk al een beetje aankomen hahaha); opeens een luide BONK en je hoort iemand schreeuwen: AAAUW, Godverdomme (Frank); je ziet hier ook geen ene Flikker!!! Hoor je plotseling vanuit de kelder (Theo): Joeeeeeeehoooooooooooeeeeee!!!!! :rolleyes: Gelachen hebben we tot in de oneindigheid met elkaar en later zijn er nog vele leuke dingen gebeurd tijdens het verhuizen.

Als jullie het leuk vinden kan ik er nog veel meer over vertellen; maar ja, vind men het niet leuk dan vertel ik niks; laat het maar horen aub. :bey:

Ik bedoel maar te zeggen, we hebben in die tijd heel veel schik gehad en ik wil die graag met jullie delen; wellicht zijn er nog meer collega's die ervaringen willen delen???:rolleyes:

Je verhalen kan je hier kwijt ;) altijd leuk om de bijzondere ervaringen van de ander te lezen http://www.chauffeursforum.nl/forumdisplay.php?76-Verhalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Idd Roderic.. petje(s) af voor de chauffeur/verhuizers.. ik heb het ook een paar jaartjes gedaan en ik moet gewoon zeggen dat het afwisselend en leuk werk is...zeker als je met een gezellige ploeg werkt :ok:

:D ik zit nu in de dozen.... dus wel ff wat anders ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden