[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CB (27mc): Wordt het nog gebruikt ?


TruckerLex

Vraag

  • Forumlid

Ik was benieuwd of de CB nog veel gebruikt wordt vandaag de dag. Ik had vroeger in huis en in de auto eentje, maar in de loop der jaren werd het zeker hier in Zeeland heel stil, dus heb alles weg gedaan.

Maar in de vrachtwagen wordt het anders, tenminste, dat lijkt me. Maar voordat ik een paar honderd euro spendeer aan een beetje fatsoenlijke CB, was ik benieuwd of het nog wel zin heeft.

Wordt er nog gebruik van gemaakt voor files, ongelukken doorgeven, praatje maken. Of is het stil of heb je alleen maar van die radio rambo's (lees hoog vermogen junkies).

Dus de vraagstelling, heb je er 1 en waarvoor gebruik je het.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het spul gehad maar de laatste jaren de deur uitgedaan. Dit ivm het steeds stiller worden. Ik ben inmiddels gemachtigd zendamateur en heb dus andere apparatuur thuis en in de auto. Zal als ik chauffeur word ook in de grote auto komen als het van de werkgever mag. Voor de rest denk ik niet dat ik heel veel met 11 meter/27mc/CB zal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

wat mij opviel de keren dat ik mee ging:het is zooooooo stil.

Ik vond dat bakkie toch wel een van de dingen waar je van zegt dat hoort bij een vrachtauto.(charme)

Inderdaad hoor ik nog wel de info vraag over files,ongelukken en als er bekenden langs komen. Maar verder....

Wel ooit een keer in de file gestaan toen zich een nederlander meldde.

Wat over en weer geteut en bij de grens was hij zo aardig om zich even persoonlijk voor te komen stellen.

Echt leuk,maar naar mijn smaak wordt er veel te weinig gezegd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons hebben we er allemaal 1 maar meer dan af en toe geroep en als je samen rijd hele gesprekken(nietop 19 uiteraard) hoor je ook niet.

file's en flitsers/controles hoor je nog wel is af en toe.

maar voornameljik lui die zitten te boeren/even laten horen dat ze radio luistere/express zitten storen(stereo) etc.

erg irritant dus heb vaak t volume bijna uti staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Inderdaad is er wel een hoop bagger op ja. Bulkende collega's, mensen die menen dat zij als enige in dit land een radio aan boord hebben etc. Maar toch voor verkeersinfo of file's is het geregeld wel handig vind ik: een afslag eerder nemen kan net weer een kwartiertje schelen soms. Enne... als je samen op rijdt, kost dit medium geheel niets! Kom daar eens om met een mobieltje, da's schrikken:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb een Danita 3000 , een bak met FM en AM [Duitsers] en een scan functie over de 40 kanalen , de beste bak die ik tot dusver heb gehad

hebben jullie ook wel es dat er dames hun diensten aanbieden via de bak:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast kaolboerke

De beste bak die ik heb gehad was een President Jackson,samen met een Alan Trucker antenne en een KL 500 versterker van 24 volt heb ik veel plezier gehad.

Heb nu nog steeds een bakkie(Midland),want die moeten we hebben als we met begeleiding rijden.

MRC zit op kanaal 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij doen alles met de bak,op de werft met laden en voorladen voor collega's wegen en dat soort dingen...Waar je een lege container moet neerzetten en wat er in gaat komen...En wij zitten altijd op 9,en dat is nu met de bieten campagne ff minder want die zitten ook op 9.....Dus mocht je in de buurt van nieuw vennep zitten...Daar is altijd een hoop te doen op kanaal 9....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
in een vrachtwagen hoort toch gewoon een bakkie:ja:

ja precies nostalgie ook wel he en ja slap auwehoeren op kanaal negentien hoort er bij

alleen de zaterdag rijden we vaker met verschillende collega,s in convooi en dan pakken we een vrij kanaal uiteraard groeten rimero:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast kaolboerke

Veel bedrijven hebben een "eigen kanaaltje".

MRC zit veel op kanaal 4.

Op kanaal 1 zitten veel Nederlanders wanneer ze thv Hazeldonk de grens overgaan,maar in Duitsland en zo zitten de meeste Nederlanders op kanaal 19.

Verder zitten op kanaal 3 de mannen van Fieret,4 Mammoet Road Cargo,5 Kennis Transport Hazeldonk,6 Bernaards Halsteren,9 alpha Van der Heijden met die containers,gewoon kanaal 9 maar dan op AM zitten de Duitse vrienden,op 9 FM zitten de Oostenrijkse vrienden,op 15 AM en 18 AM zitten onze Belgische vrienden,op 17 zaten de jongens van De Rooij Autotransport,op 22 zitten de mannen van BAS,Oostvogels en Van Mierlo,op 28 Becx Eersel,op 29 Minnaard Transport en ergens in de 30 zitten die koelers....

Succes met het zoeken en draaien van de collegas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik zit altijd op 19 en verlink de controles. Dat vind ik ook fijn om horen van andere want het scheelt je toch wel een hoop centen.

Heb deze week weer voor 130 euro's naar de staat gebracht. (bellen) door een undercover motoragent. Dat was op de a58 richting middelburg. En ook nog 1 keer geflitst zucht..... Daar gaat je onkostenvergoedingen en nachtgeld. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik zit altijd op 19 en verlink de controles. Dat vind ik ook fijn om horen van andere want het scheelt je toch wel een hoop centen.

Heb deze week weer voor 130 euro's naar de staat gebracht. (bellen) door een undercover motoragent. Dat was op de a58 richting middelburg. En ook nog 1 keer geflitst zucht..... Daar gaat je onkostenvergoedingen en nachtgeld. :mad:

njah hier nog is 75 euries tegen eenrichtingsverkeer in (zijn hier met de weg bezig en anders moest ik de omleiding van dikke 15-20 km volgen)

voortaan dus toch maar omrijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

1. Spanje/Portugalrijders (algemeen) Versteijnen (blauw)(Tilburg), Mooy Logistics Waddinxveen , Breewel transport (mijdrecht) , Boers, Van der Hout (ST Europe) , Finland rijders (algemeen) , V/d Vlist (Groot-Ammers)

2. Flat chauffeurs (Samskip), Nijhof Wassink ( Rijssen )

3. Nijssen (Nieuw-Vennep, Koolwijk (Bergambacht), De Koeijer (Yerseke), van Wees (Malden)

4. J.P. Vis (Kwintsheul), Zandbergen (Zwolle), V. Rooijen Logistiek ( Eindhoven )

5. Inter rutges bv. (Montfoort), Vd Vegt(Containervrachtwagens)

6.A.L.v.d. Wetering Transport( Heesch) C Groenenboom Ridderkerk

7. Zijderhand/vd bogaard (Moerkappelle) Oosterhouts Container Terminal (Oosterhout)

8. Houtman Transport Heerde, Mammoet roadcargo, Timmerman transport (Staphort) Westdijk

9. Algemeen oproepkanaal Duitsland & Denemarken, Van Groningen (Nieuw-Vennep), Leenbakker

10. Goes

11.

12. Vredeveld ( Smilde )

13. Kole transport (Kapelle)

14.

15. Algemeen oproepkanaal België

16. AVG (Heijen)

17A.L..v.d. Wetering Cultuur en Techniek( Heesch) NVO Groningen , Norfolk charter's

18. Kees Mulders en znn (Zevenbergen)

19. Algemeen oproepkanaal Nederland & Denemarken, Lens Transport (Breda) BTO Transport(Staphorst)

20. Teunissen zand en grind (Heijen)

21.

22. Oostvogels (Hazeldonk), Voesenek (Breda)

23. J. Van Vliet Flower Group (Honselersdijk) GG. Rietveld (Benschop)

24. Henry de Haan Tanktransport (Alblasserdam)

25. Kool Transport B.V. (Schalkwijk), V.d. Vegt

26. Ecotrans ( Vorden )

27.

28. Millenaar Transport B.V. ( Oude Meer )

29. van Nieuwpoort zand en grint ( Gouda) Soonius (Poeldijk), Mestrijders (algemeen)Limburg/Brabant

30. Stam (Sprang-capelle), Altinus Klaassen(Hoogeveen), Stegeman (Ommen)

31. J.T.E. Transport (Enschede)

32. A. de Jong (Leerbroek)

33.

34.

35. Parijsrijders Algemeen: Gebr. de Mooij (Rijnsburg), C. Vreugdenhil (Maasdijk), Nickoot (Rotterdam),De Hoop wegtransport/De Jong (Gameren)

36.

37. Van der Most (Rotterdam) Lambregts Transport (Zevenbergsche Hoek)

38. van Duijn & zn (Hansweert)/JGT

39. Castelein, Schenker (+charters)

40.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden