[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CB (27mc): Wordt het nog gebruikt ?


TruckerLex

Vraag

  • Forumlid

Ik was benieuwd of de CB nog veel gebruikt wordt vandaag de dag. Ik had vroeger in huis en in de auto eentje, maar in de loop der jaren werd het zeker hier in Zeeland heel stil, dus heb alles weg gedaan.

Maar in de vrachtwagen wordt het anders, tenminste, dat lijkt me. Maar voordat ik een paar honderd euro spendeer aan een beetje fatsoenlijke CB, was ik benieuwd of het nog wel zin heeft.

Wordt er nog gebruik van gemaakt voor files, ongelukken doorgeven, praatje maken. Of is het stil of heb je alleen maar van die radio rambo's (lees hoog vermogen junkies).

Dus de vraagstelling, heb je er 1 en waarvoor gebruik je het.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

pas maar op in belgie als je geen vergunning hebt want dat moet je daar wel degelijk hebben , misschien is het zo in nederland , maar ieder land geeft zijn wetten en die moeten nageleeft worden , zoals in italie, als je daar een toestel hebt moet je in princiepe een vergunning hebben van italie , die hebben ook andere regels dan belgie en nederland , in belgie was het vroeger 22 kanalen am 0.5 watt weet niet meer of er fm opstond , maar wat ik wel weet was dat am verboden was in nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met de hulp van een ander forum: V8power, hier een lijst van bedrijven en op welke kanaal ze zitten. Misschien bruikbaar en interesant voor een aantal:

1. Spanje/Portugalrijders (algemeen) Versteijnen (blauw)(Tilburg), Mooy Logistics Waddinxveen , Breewel transport (mijdrecht) , Boers, Van der Hout (ST Europe) , Finland rijders (algemeen) , V/d Vlist (Groot-Ammers) ove ostergaard charters nederland

2. Flat chauffeurs (Samskip), Nijhof Wassink ( Rijssen )

3. Nijssen (Nieuw-Vennep, Koolwijk (Bergambacht), De Koeijer (Yerseke)

4. J.P. Vis (Kwintsheul), Zandbergen (Zwolle), V. Rooijen Logistiek ( Eindhoven )

5. Inter rutges bv. (Montfoort), Vd Vegt(Containervrachtwagens)

6. C Groenenboom Ridderkerk

7. Zijderhand/vd bogaard (Moerkappelle) Oosterhouts Container Terminal (Oosterhout)

8. Houtman Transport Heerde, Mammoet roadcargo, Timmerman transport (Staphort) Westdijk

9. Algemeen oproepkanaal Duitsland & Denemarken, Van Groningen (Nieuw-Vennep), Leenbakker

10. Goes

11.

12. Vredeveld ( Smilde )

13. Kole transport (Kapelle)

14.

15. Algemeen oproepkanaal België

16. AVG (Heijen)

17. NVO Groningen , Norfolk charter's

18. Kees Mulders en znn (Zevenbergen)

19. Algemeen oproepkanaal Nederland & Denemarken, Lens Transport (Breda) BTO Transport(Staphorst)

20. Teunissen zand en grind (Heijen)

21. Van der Wal (Lienden)

22. Oostvogels (Hazeldonk), Voesenek (Breda) , Kempen Transport Bv (Venlo)

23. J. Van Vliet Flower Group (Honselersdijk) GG. Rietveld (Benschop)

24. Henry de Haan Tanktransport (Alblasserdam)

25. Kool Transport B.V. (Schalkwijk), V.d. Vegt

26. Ecotrans ( Vorden ) John Corneth Bv ( Baarlo )

27.

28. Millenaar Transport B.V. ( Oude Meer )

29. Soonius (Poeldijk), Mestrijders (algemeen)Limburg/Brabant

30. Stam (Sprang-capelle), Altinus Klaassen(Hoogeveen), Stegeman (Ommen)

31. J.T.E. Transport (Enschede)

32. A. de Jong (Leerbroek)

33.

34.

35. Parijsrijders Algemeen: Gebr. de Mooij (Rijnsburg), C. Vreugdenhil (Maasdijk), Nickoot (Rotterdam),De Hoop wegtransport/De Jong (Gameren)

36.

37. Van der Most (Rotterdam) Lambregts Transport (Zevenbergsche Hoek)

38. van Duijn & zn (Hansweert)/JGT

39. Castelein, Schenker (+charters)

40.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als er interesse is, wil ik die lijst wel in een aparte topic gaan zetten. Hoe groter de lijst, des te leuker ?

Ik heb in iedergeval vandaag mijn CB binnen gekregen. Met het oog op de nabije toekomst, wou ik alvast eentje bestellen en in huis hebben, zodat deze gelijk ingebouwd kan worden als ik me eigen wagen heb. Het is de Maas MA-1000 'Night Talker' geworden. Dus binnenkort standby :tu:

cbdw2.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als er interesse is, wil ik die lijst wel in een aparte topic gaan zetten. Hoe groter de lijst, des te leuker ?

Ik heb in iedergeval vandaag mijn CB binnen gekregen. Met het oog op de nabije toekomst, wou ik alvast eentje bestellen en in huis hebben, zodat deze gelijk ingebouwd kan worden als ik me eigen wagen heb. Het is de Maas MA-1000 'Night Talker' geworden. Dus binnenkort standby :tu:

cbdw2.th.jpg

Die mag je alleen 's nachts gebruiken hoor! :p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden