Spring naar bijdragen

Viva espaÑa


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Julio Aparicio, 41 jaar, Spaanse matador.

Hij vocht in Madrid in de arena van "Las ventas" tegen de 500kg. zware stier "Opiparo".

(ca. 25.000 toeschouwers en rechtstreekse uitzending op de kabel TV)

Het einde van dit gevecht zal hij met zekerheid nooit vergeten.

Julio maakt zich klaar voor de "estocada" (doodsteek met de degen door 't hart).

Hij voert de gebruikelijke "faena" (gracieuze pasjes + de routine met de cape en ontblote degen) uit.

Hij struikelt en valt...

Opiparo ziet zijn kans en en spietst Julio met de rechter hoorn, onder de

linkse arm door, door de keel.

In diezelfde beweging werpt de stier Julio moeiteloos omhoog.

In close-up zie je hoe de hoorn door de keel gaat en via de mond naar buiten komt.

De stier verbrijzelt de onderkaak, doorboort keel en tong en beschadigt erg het gehemelte van de matador.

De eerste zorgen in het medisch centrum van " Las ventas" duren 1 uur.

De verdere operaties in het "12 October hospitaal" in Madrid duren 6 uren:

Tracheotomy, kaakbeen reconstructie, gehemelte reconstructie enz.

Op zijn nieuwe tanden moet hij nog wat wachten...

nog wat details :

post-6088-1394783059,5854_thumb.jpg[ATTACH=CONFIG]24189[/ATTACH]

En de stier........post-6088-1394783059,7118_thumb.jpg:ok::ok::ok::ok::ok:

Je ziet m overal in staan in Spanje.

Zijn naam is :OPIPARO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat die matador overkomt is misschien erg en pijnlijk, maar hij gaat toch echt zelf met die stier in gevecht :stom:. Ik heb dan ook meer medelijden met de stier als met de matador.

In mijn kindertijd ooit bij zo'n stierengevecht aanwezig geweest, ik vond het absoluut geen pretje om naar te kijken, ik zat zelfs huilend op de tribune met mijn handen voor mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

top stier..... :banaan:

barbaars gedoe dat stieren vechten..

Pure mishandeling...

Geen medelijden met die vent.....

mag van mij vaker gebeuren dat soort dingen....

mischien dat het dan eindelijk afgeschaft wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is traditie, wie zijn wij om daarover te oordelen?

Ik vind dat iedereen daar zelf over moet beslissen. En als het je niet aan staat, dan ga je er niet naar toe.

De stier heeft een beter leven dan 50+% van de mensheid.

Mag ik voorstellen dat jullie eens een weekje meewerken in een varkens fok bedrijf, en slacht huis.

En ja, het is zijn schuld, net zoals een racer op een muur klapt, of een chauffeur uit zijn oplegger flikkert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is traditie, wie zijn wij om daarover te oordelen?

Ik vind dat iedereen daar zelf over moet beslissen. En als het je niet aan staat, dan ga je er niet naar toe.

Ik vind niet traditie een vrijbrief moet zijn om alles maar te kunnen doen.

Als 1 of andere Afrikaanse stam de traditie heeft om vrouwen te slaan, moet dat dan ook maar goed gevonden worden?

En ja, het is zijn schuld, net zoals een racer op een muur klapt, of een chauffeur uit zijn oplegger flikkert.

Er is nog een verschil tussen het gevaar opzoeken en tijdens noodzakelijke werkzaamheden een ongeluk krijgen. Ik denk niet dat de chauffeur die uit de oplegger viel het eens gaat zijn met jouw vergelijking. Beiden "eigen schuld" maar op een compleet verschillende manier;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind niet traditie een vrijbrief moet zijn om alles maar te kunnen doen.

Als 1 of andere Afrikaanse stam de traditie heeft om vrouwen te slaan, moet dat dan ook maar goed gevonden worden?

Er is nog een verschil tussen het gevaar opzoeken en tijdens noodzakelijke werkzaamheden een ongeluk krijgen. Ik denk niet dat de chauffeur die uit de oplegger viel het eens gaat zijn met jouw vergelijking. Beiden "eigen schuld" maar op een compleet verschillende manier;)

Tja, denk dat het slaan van vrouwen ook buiten Afrika gebeurt, en snap wel wat je zegd.

En een racer is ook bezig met zijn beroep, toch?

Maar zie dat je met tenminste 1 ding mee eens bent, in NL, en de rest vd wereld word ook niet al te zacht zinnig met dieren om gegaan.

Maar nu terug naar sport, geen stieren vechten in de rest van de beschaafde wereld, wij zijn zo cultureel goed bezig...... Voetbal supporters zijn wereld beroemd om hun tedere gevoelens en het helpen van andere mensen.

in hun graf:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind niet traditie een vrijbrief moet zijn om alles maar te kunnen doen.

Als 1 of andere Afrikaanse stam de traditie heeft om vrouwen te slaan, moet dat dan ook maar goed gevonden worden?

Zat even niet op te letten. Jij vergelijkt mensen met dieren......:rolleyes: Er is verschil Marnix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is traditie, wie zijn wij om daarover te oordelen?

Ik vind dat iedereen daar zelf over moet beslissen. En als het je niet aan staat, dan ga je er niet naar toe.

De stier heeft een beter leven dan 50+% van de mensheid.

Mag ik voorstellen dat jullie eens een weekje meewerken in een varkens fok bedrijf, en slacht huis.

En ja, het is zijn schuld, net zoals een racer op een muur klapt, of een chauffeur uit zijn oplegger flikkert.

Natuurlijk is het traditie Ibo,en gelukkig beslis ik zelf wat ik er van vind ,zoals ik ook die spanjool(in dit geval zonder hoofdletter)niet kan verbieden om er heen te gaan

Mij zullen ze daar niet zien in zo een arena,of ik moet zeker weten dat,als ze die poort opentrekken waaruit die stier komt ,er opeens een getergde tijger staat.:D:D:D:D.

En een fokbedrijf en slachthuis zijn puur gericht op onze voedselvoorziening en deze varkens zullen niet zo comfortabel leven als deze vecht stieren maar ze worden wel op een humanere manier gedood.

De manier waarop dit gaat,het eigenlijke doden niet,(hoewel humaan??) maar de urenlange aanloop er naar toe is wat mij en velen met mij tegen de borst stuit.

Voorts vind de gemiddelde spanjaard(alweer zonder hoofdletter)dat de schepper deze dieren het leven geschonken heeft omdat ze dan langer vers blijven.:D:D:D

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dacht dat zo een bereisd persoon als jij wel eens naar een arena was geweest.

En wat is humaan doden:D:D, denk niet dat er veel koeien of varkens aanwezig waren terwijl dat werd besproken.......

Opgroeien in en stal, misschien is die pin in je nek wel een verlossing dan.

En ze kunnen de stieren vechter ook moeilijk een geweer geven, publiek wilt wel wat actie zien voor d'r geld.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dacht dat zo een bereisd persoon als jij wel eens naar een arena was geweest.

En wat is humaan doden:D:D, denk niet dat er veel koeien of varkens aanwezig waren terwijl dat werd besproken.......

Opgroeien in en stal, misschien is die pin in je nek wel een verlossing dan.

En ze kunnen de stieren vechter ook moeilijk een geweer geven, publiek wilt wel wat actie zien voor d'r geld.:ja:

Nee,,:D:D in de arena ben ik nooit geweest.

Wel eens op de loop gemoeten in Spanje omdat wij ,toen we in een kroeg stonden ,teveel sympatie voor de stier hadden en de toreador wat belachelijk maakten.:D:D:D

Ik wil niet beweren dat het er in de veeteelt en slachthuizen allemaal netjes aan toe gaat,maar daar gaat het om ons voedsel,

Naar de arena gaat men heen om het,kansloze,gevecht van de stier te zien met het uiteindelijke resultaat de " estocada", de doodssteek.

En dat is mijn bezwaar tegen stieren vechten.

Alhoewel ik me ook wel eens kan vergissen:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26889-Cogliones-de-torro&highlight=cogliones+de+torro

:D:D

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, ik kom op vele boerderijen wereldwijd (monteur melkmachines/robots), maar ik kan jullie wel vertellen dat de dieren op de boerderij niet slecht behandeld worden (een enkele uitzondering van boer/transporteur/slachthuis daargelaten).

Dit is heel simpel te verklaren.

Die dieren zijn een boer z'n broodwinning. En daarbij; als je een dier slecht behandeld krijgt het stress!!

En door stress daalt de melkproductie en gezondheidsniveau (en dus de boer z'n inkomen) en door stress komt een stof vrij in het lichaam welke een wrange/vieze smaak geeft aan het vlees.

Dit is een beetje kort door de bocht omschrijving, maar er is een normale boer/veehouder dus alles aan gedaan om z'n veestapel op topniveau te houden.

Desalnietemin, voor mij geen stierenvechten.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat even niet op te letten. Jij vergelijkt mensen met dieren......:rolleyes: Er is verschil Marnix.

Je reageert wel typisch 'Amerikaans' vind ik. ;)

Ik ben best een dierenliefhebber en ben de mening toegedaan dat beesten ook individuen zijn, respect verdienen en niet onnodig gekweld hoeven worden. En dus dit soort martelingen, alleen maar ter vermaak, vind ik absurd!

Kan dus niet echt medelijden hebben met die stierenvechter. Hij wist waar ie aan begon en ik zou zeggen; een beetje gerechtigheid! :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Ron, heb hier 2 en een half jaar vee voeder gereden.

De meeste boeren zijn in winst en geld ge intereseert. Uiteraard willen ze de beesten gezond houden, maar bv. bij de dairies, grote melk boerderijen, gaat het er niet echt plezierig aan toe.

Kalveren worden onmiddelijk na de geboorte bij de moeder weg gehaald, en een koe heeft echt wel gevoelens, ze gaat dan flink te keer.....

De dames kalveren gaan naar kalf mesterijen, waar ze goed verzorgd worden, maar wel ieder in een klein kooitje.

De rest van hun leven worden ze drie maal per dag gemolken.

De heren gaan ergens het land in, en moeten het zelf maar uit zoeken voor een paar jaar.

Dan gaan ze naar een ranch waar ze drie weken flink te eten krijgen, dan is het naar t slacht huis.

Varkens... die worden geboren en groeien op op een betonnen vloer in een stal, de eerste en laatste keer dat ze de zon en natuur zien is achterin een veewagen, je weet wel waar die trip eindigd.

Ja, de boeren doen er alles aan om ze gezond te houden, maar hoe.

Ondertussen heeft de spaanse stier zijn hele leven rond gelopen in het gras, best wel verwend op een boerderij. Enkel de laatste dag "stinks".

Pluimvee heeft ook niet een echt spannend leven.

Nou de vraag, stel je bent een stier, wat ben je liever?

Peggel leest hier mee terwijl ze wat selderij knabbelt:D:D. Wat trouwens ook zeer gevaarlijk is, je verbruikt meer calorieen om dat te eten dan dat het oplevert. Je eet jezelf langzaam dood.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, Ibo voor wat betreft het houden van veel dieren.

Ik ben ook fel tegenstander van de manieren van houden van dieren die jij noemt en eet daarom niet iedere dag vlees en als ik het al eet, alleen biologisch. (en ga er dan maar vanuit dat die beesten echt beter gehouden worden, zoals het etiket beweert. ;) )

Maar dat alles maakt het in mijn ogen nog niet goed dat zo'n stier gruwelijk gefolterd aan z'n eindje komt.

Dat er meer en andere misstanden zijn in de wereld, maakt dat ene nog niet goed of 'niet zo erg' en moeten die mensen maar zelf weten dat ze zo'n beest kwellen?

't Is beide verschrikkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden