[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1ste internationale rit


Jeroen162

Recommended Posts

  • Forumlid

Ondanks de economische crisis heb ik een baan aangeboden gekregen als internationaal chauffeur, na ruim 2 jaar distributie gedaan te hebben. :banaan:

Wat ik mij afvraag: wat neem je nu als je, zeg een volle week, van huis bent EXTRA mee in de wagen? En dan bedoel ik dus niet een hele handel aan pasjes, veiligheidsmiddelen etc. maar puur privé-spullen. Zat al te denken aan voldoende kleding, omvormer, laptop, fotocamera, misschien nog wat leesvoer. Zijn er hier ook nog chauffeurs die zelf nog wat koken onderweg? Hoeveel proviand neem je mee voor een week, en wat koop je eventueel onderweg nog? Neem je ook gekoelde producten mee? Je koelbox staat neem ik aan geen 24h/dag aan, dat lijkt me dus problematisch. En magnetron of waterkoker aan boord bijvoorbeeld? De hoeveelheid opbergruimte in je cabine is natuurlijk beperkt...

Wat neem je extra mee, maar vooral ook: wat laat je thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor een weekje weg:

8paar ondergoed, paar broeken, elke dag schoon shirt plus reserve.

Wij hebben een magnetron aan boord dus 2/3maaltijden, brood met beleg. Voldoende water en iets frisdrank voor als ik het water zat ben.

Laptop heb ik mee met een 12v voeding/aansluiting, een boek.

Kaartmateriaal van het betreffende land..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor een weekje weg:

8paar ondergoed, paar broeken, elke dag schoon shirt plus reserve.

Wij hebben een magnetron aan boord dus 2/3maaltijden, brood met beleg. Voldoende water en iets frisdrank voor als ik het water zat ben.

Laptop heb ik mee met een 12v voeding/aansluiting, een boek.

Kaartmateriaal van het betreffende land..

Wat doe je in een weekje ermee....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor als je bijvoorbeeld in je onderbroek sch.... eeuh poept:D

Ja met die piloten van tegenwoordig die op de weg zitten :D

Genoeg kleding dat jij denkt nodig te hebben voor één week, beddengoed,toiletspullen (luchtje, shampoo, etc.etc.) geld hetzelfde voor beleg voor je brood, ik neem zelf meestal 1 zak broodjes mee en koop onderweg ook nog een zak. 4flessen water/ fris (mocht je tekort komen kun je altijd onderweg supermarkt kopen)

En meestal heb ik wel een magnetron maaltijd bij,en vergeet je bestek niet ;) , rest van de week eet ik in een restaurant. Lees soms wat tijdschriften (ben niet zo van de boeken :eek:) dus die heb ik altijd wel 2 in de auto liggen. En verder tv/dvd speler en plenty films anders heb je niks aan je dvd-speler :D, en een psp (als je van gamen houd :D).

Iedereen heeft zijn eigen manier van dingen doen, dus je zult zelf beetje moet uitzoeken wat jij zoal nodig hebt voor een week. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Koffiezetapparaat is ook wel aardig belangrijk.

Niet onbelangrijk,op welke landen ga je hoofdzakelijk rijden??

dat is een goede vraag .want als op je landen rijdt waar gauw slecht weer is

neem dan voldoende eten mee wat lang houdbaar is.wat je ken nooit weten

hoe lang het duurt .staking.pech .maar als ik hier lees wat ze allemaal meenemen

toen ik begon alleen een primus water koken voor koffie zetten muziek een am bak

was wel gezellig stond,:ja: je met een lekke band stond je nooit lang zelf te klooien.

iedereen kon mekaar (ik reed koeler)

nu zijn er jongens komen nooit meer uit hun auto .hebben alles bij zich

mijn vrouw zegt weleens hadden ze toen maar mobiele telefoons gehad:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schijnt dat in het buitenland bepaalde gebouwen staan met een grote R erboven. Ik heb al eens gehoord dat je daar kunt eten. Ik weet het niet zeker? :confused:

ik dacht dat die R stond voor Roken...? dat je daarbinnen mocht roken...:angel:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

alleen Rare jongens stoppen daar :D

voor de rest heb je nodig...een rol keukenpapier en een rol schijtpapier, een oude krant of karton, 5 L water, brood en beleg, duktape en als je een bijrijder mee heb een rol extra, een slaapzak en kussen...vuilniszak kan ook, een plastik tas voor de vieze was, handdoek, washandje is altijd handig, paracetamol en die dingen tegen diaree, je toiletspulletjes en je kleren natuurlijk, genoeg muntgeld voor wc en koffie onderweg, een zaklamp met reserve batterijen, een oplader voor mobieltje en eventueel extra wekker, haardhout voor als de standkachel het niet doet met vuursteentjes :D, slof sigaretten, paar werkschoenen en klompen, lees/luister en kijkvoer, laptop met oplader, zakdoekjes, snoep, bestek, plastik beker, k weet niet wat voor auto je heb, misschien wel een extra gereedschapkoffer, een opblaaspompje voor lekke band, ow ja....in Duitsland zijn opblaaspoppen verplicht te hangen aan een spiegel bij pech :angel:, sneeuwkettingen vooral niet vergeten, zonnebril, bankstel, keukentafel, stoelen, een BBQ, mja....moet ff mn lijstje bekijken:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar vooral ook: wat laat je thuis?

Je vrouw:D

Laat zeker je zorgen thuis, niets is erger om 's avonds in je eentje in je auto te gaan piekeren over problemen die er mischien zijn thuis, kun je helemaal gek van worden.

Proficiat met deze baan, geniet er van.

En wat je mee moet nemen, dat leer je wel.

er zullen vast wel momenten zijn dat je denkt, shit dat zou handig zijn als ik dat bij me had.

door schade en schande wordt men wijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

eh ik neem altijd mee laptop met een harde schijf vol met films en dan nog een paar dvd's 10 liter water in een jerrycan een HELE lading frisdrank, prullenbakje, raamversiering, genoeg geld op me lopende rekening IVM die verdraaide polizei, eh als je naar een koud land gaat goede winterjas je zult er blij mee zijn als je truck kapot komt te staan, telefoon natuurlijk, oplader voor dat ding, veiligheidshesje, omvormer voor je laptop, anders is na 2 uur dat ding alweer leeg, navigatiesysteem voor het geval het niet geinstalleerd is in je truck, je slaapknuffel natuurlijk:D, gereedschap voor het geval je wat kleine zelf te fixen storingen hebt, je vriendin ALS die tenminste stil kan zijn:p maar verder is dat snachts altijd wat gezelliger;) en tja je portemonnee, schijtpapier, keukenpapier, genoeg kleren wat voor kleren moet je zelf maar weten ik ben je moeder niet:p een telefoonnr van een collega voor als je iets niet weet en je humeur of dat nou goed of slecht is maakt niet uit:p liefst goed natuurlijk.

gr nanno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een paar badslippers om mee te douchen is ook wel aan te raden.

Een stijve poot voor als je word aangehouden en ze willen poen zien, kijk eerst wie de langste adem heeft, maar blijft netjes en beleeft, dan maak je een kansje.

voor de rest is het meeste al wel voorbij gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker nu het weer de koude kant op gaat, neem voldoende warme kleding en evt een extra dekbed mee!

Ook is een gasbrander met pannetje erg handig, zelfs als je een magnetron hebt ( kapotte motor = geen stroom voor ping), op die manier kan je altijd je ff opwarmen aan een bak koffie, thee of soep...

Als je op landen gaat rijden waar de sneeuwkettingen verplicht zijn, oefen thuis eens een keer met droog en warm weer, zodat je niet staat te klooien op een helling met bevroren vingers....

Enne... GEFELICITEERD met je baan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden