[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1ste internationale rit


Jeroen162

Recommended Posts

  • Forumlid

Bedankt nog voor alle reacties in dit topic. Heb de eerste maand toch vooral pendels gereden, maar sinds een paar weken doe ik vooral meerdaagse ritten en heb ik een vaste wagen. :banaan:

Eerste paar dagen wel even wennen. De eerste dag kreeg ik nog te horen van de planning dat het maar één overnachting zou worden, het werden er uiteindelijk 4 waarvoor ik eigenlijk niet voldoende spullen bij had. Maar ja, al doende leert men. Vooralsnog goed naar mijn zin, af en toe wel wat stress natuurlijk, maar ik mis mijn oude distributiewerk vooralsnog niet. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal

Je hebt het over een koelbox, die niet de hele dag aanstaat, maar de meeste jongens hebben toch een volwaardige koelkast, ingebouwd meestal, en die staat dus wel 24/7 aan.

Dus kun je gerust veel verse dingen meenemen die koeling behoeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ik heb ook een grote inbouwkoelkast. :ja: Of hij 24/7 dag ook draait betwijfel ik. Er staat een waarschuwing op dat het ding zichzelf uitschakelt bij een te lage accuspanning, lijkt me dus niet dat hij 's nachts of in de weekenden door draait. Maar ik heb inmiddels voldoende prioviand ingeslagen, genoeg om voor 2 weken rond te komen iig.

Waar ik wel nog aan zit te denken is een fatsoenlijke omvormer om een magnetron en/of waterkoker op aan te sluiten. Ik heb wel een kleine van 150 watt, voldoende om bv. telefoon of laptop op te laden, maar een waterkoker hoef ik daar natuurlijk niet op uit te proberen. Jammer dat die krengen alleen niet goedkoop zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Ik heb ook een grote inbouwkoelkast. :ja: Of hij 24/7 dag ook draait betwijfel ik. Er staat een waarschuwing op dat het ding zichzelf uitschakelt bij een te lage accuspanning, lijkt me dus niet dat hij 's nachts of in de weekenden door draait. Maar ik heb inmiddels voldoende prioviand ingeslagen, genoeg om voor 2 weken rond te komen iig.

Waar ik wel nog aan zit te denken is een fatsoenlijke omvormer om een magnetron en/of waterkoker op aan te sluiten. Ik heb wel een kleine van 150 watt, voldoende om bv. telefoon of laptop op te laden, maar een waterkoker hoef ik daar natuurlijk niet op uit te proberen. Jammer dat die krengen alleen niet goedkoop zijn...

hier staat het een en ander hier over:

http://www.chauffeursforum.nl/forumdisplay.php?241-inbouw-apparatuur

er zijn ook omvormers te koop waar je een magnetron bij krijgt.

leef je uit......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn ook omvormers te koop waar je een magnetron bij krijgt.

leef je uit......

Ik vraag mij altijd af, in hoevere dit goed gaat.

Als je dit spul gewoon op de aanwezige stekkerdoos aansluit, ben ik toch een beetje bang dat je kortsluiting of brand krijgt.

Iemand ervaring met dit idee? Zowel positief als negatief?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij altijd af, in hoevere dit goed gaat.

Als je dit spul gewoon op de aanwezige stekkerdoos aansluit, ben ik toch een beetje bang dat je kortsluiting of brand krijgt.

Iemand ervaring met dit idee? Zowel positief als negatief?:confused:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?17140-Omvormer-aansluiten

en dan vooral deze link daaruit:

http://www.ledtuning.nl/catalog/info_wiring.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^ Ik heb ook een grote inbouwkoelkast. :ja: Of hij 24/7 dag ook draait betwijfel ik. Er staat een waarschuwing op dat het ding zichzelf uitschakelt bij een te lage accuspanning, lijkt me dus niet dat hij 's nachts of in de weekenden door draait. Maar ik heb inmiddels voldoende prioviand ingeslagen, genoeg om voor 2 weken rond te komen iig.

Het ligt er maar aan hoeveel dat ding verbruikt, en de kwaliteit van de accu's.

Dat hij geen stroom afneemt onder een bepaalde spanning is er voor jouw bescherming, zodat je de volgende ochtend de motor nog kunt starten.

2 weken proviand.... Je lijkt me maat wel toen hij naar Spanje op vakantie ging. Naam alles mee, zelfs aardappelen..:D:D Ik vroeg hem nog hoe hij dacht dat de plaatselijke bevolking overleefd.

Oh, hij vergat de tentstokken....:stom::D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk kun je onderweg nog voldoende eten kopen, het is gewoon een kosten-baten afweging. Als je elke dag jezelf vorstelijk volgooit in een truckerscafé, naderhand jezelf vol laat lopen biertje, en dan 's morgens ook nog aan een uitgebreid frühstück zit, houdt je aan je nachtvergoeding ook niet veel meer over. Dan kun je beter bij een NLse supermarkt voor relatief weinig geld goed inslaan, ik heb toch ruimte zat in mijn DAF CF. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Natuurlijk kun je onderweg nog voldoende eten kopen, het is gewoon een kosten-baten afweging. Als je elke dag jezelf vorstelijk volgooit in een truckerscafé, naderhand jezelf vol laat lopen biertje, en dan 's morgens ook nog aan een uitgebreid frühstück zit, houdt je aan je nachtvergoeding ook niet veel meer over. Dan kun je beter bij een NLse supermarkt voor relatief weinig geld goed inslaan, ik heb toch ruimte zat in mijn DAF CF. :ja:

als jij je nachtvergoeding gebruikt om alles bij een supermarkt te kopen is niks mis mee.is je eigen keus .

maar als je dan ermee doet wat jij beschrijft goed eten en je eigen vol laat lopen .

dan heb je volgens mij die vergoeding niet lang meer.

want vergeet niet als je in de avond als een balltje naar bed gaat .

is de drank s morgens nog niet uit je lijf .dus let op met dat vollopen .

controleren kunnen ze altijd doen voor de rest gun ik je veel plezier

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden