[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Info ritje naar Polen


slinger

Recommended Posts

Gast jan putter
Hallo,

volgende week ga ik een ritje naar Polen doen.

Alle tips en info v.w.b. tol, eten, parkeerplaatsen, snelwegen, etc van harte welkom!!!

Thanks alvast.

Wees even wat duidelijker,waar ga je naar toe in Polen???

als ik alle 4000 restaurantjes moet gaan opschrijven:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet geen vignet te kopen aan de grens.

Kosten 13 euro per dag (contant betalen geen DKV e.d.). tenminste bij de grensovergang thv Szczecin.

Lichten aan overdag is ook verplicht.

Zorg dat je schijven/pas in orde is/zijn.

Eten kan je op talloze plekken, goed en niet duur.

Parkeerplaatsen voor vrachtverkeer staan aangegeven met P-TIR.

Bordjes met alleen een P zijn over het algemeen alleen voor personen auto's geschikt.

In mijn opinie sta je er snachts niet onveiliger als in duitsland of belgie, nederland voor mij part.

Maar da's mijn ervaring.

De mensen zijn best vriendelijk en met een duits en handen en voeten kom je een heel eind.

Pas wel op voor kamikaze inhaal acties, blijf rustig ga zo ver mogelijk rechts rijden, komt het goed ;)

Maar schrik niet als ze je inhalen en er komt een tegenligger aan, is normaal daar:D

En die hoertjes zijn misschien verleidelijk, maar rij er maar gewoon met een boog omheen :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in polen e36 en daarna de autoweg a 4 ,heb je geluk veel autoweg, even bij de grens een vignet kopen winety op zijn pools , overdag lampen voeren , radar controles zijn aangegeven kontrola radarowe, blauwe borden , alleen net zoals een voorganger vertelde kenteken van oplegger meenemen en eventueel ook groene kaart oplegger , want in polen is het zo dat een aanhangwagen een speciale verzekering nodig heeft , en niet zoals in nederland alles wat er achterhangt is verzekerd. bij de grens kun je wisselen daar staan gebouwtjes of zitten in een benzine pompgenaamd kantor , je kunt onderhandelen , maar bij deze wissel kantoren aan de grens krijg je meestal een slechte koers. diesel wordt aangegeven met on bij de pompen en prijs is ongeveer nu 4.30 zl ongeveer gelijk aan nederland. je mag 2 sloffen sigaretten meenemen een slof kost ongeveer 25 tot 27 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden