[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ice grip


Gast Hallowed

Recommended Posts

  • Forumlid
700.000 km met banden op de trekas???? ga ik dan zo slecht met mijn banden om dat ik dat van ze langzalzeleven niet haal? geloof dat ik voor 7 ton minstens 2 x moet wisselen.....

Ja, op beide;) trek assen.

Nou zijn de max gewichten hier een stuk lager, en we rijden vaak, vrijwel altijd, met een constante snelheid over vrij stille wegen. Zou dat in NL natuurlijk nooit halen.

Kunt het dus niet helemaal vergelijken.

Wel mogen wij zo vaak we maar willen naar de bandeboer om ze te laten balanceren en uit lijnen. Doe dat 1,max 2 keer per jaar. Wel iedere week even de spanning meten en evt bij stellen. Wat vrijwel nooit hoeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

twee maanden geleden 4 winterbanden op de wagen van mijn vrouw laten leggen en kijk nu in de achteruitkijkspiegel als ik er mee rij:bey:.zelf rij ik met huur trekkers en hou alleen maar voldoende afstand!!!!!! zegt toch genoeg.voor de vijligheid verplichten:ja:(winter banden)rij met verstand en afstand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ik heb zelf(prive) een 4x4 op winterbanden, maar das ook link want zoals hallowed al vertelde.... je gaat je soms wat overmoedig doen!!

Onze 4x4 staat vanaf oktober op spikes.... Je gaat glijden wanneer je jezelf onoverwinnelijk gaat voelen.

Heb een KANGOO op winterbanden, maar dat waren hele goedkope baggerbanden, deze wagen rijdt nu al 2 maanden vast op kettingen zonder problemen.

Wat die Michelin Ice Grip betreft:

Ik had die ook een keer van Michelin gekregen, maar na 2 weken zijn ze er af gehaalt! Voor mijn werk voldeden ze absoluut niet. Michelin heeft ze 1:1 terug genomen! Hulde. Moet er wel bij zeggen dat een sleepas treker andere eigenschappen heeft dan de voorlopers. Dit heeft Michelin ook gezegd. Het laatste seizoen op conti scandinavia gereden, deden het "aardig" maar kunnen ziet tippen aan de banden die ze hier in

Noorwegen en Finland eronder zetten.

De beste winterbanden die ik er oit onder gehad heb waren NOKIAN covers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onze 4x4 staat vanaf oktober op spikes.... Je gaat glijden wanneer je jezelf onoverwinnelijk gaat voelen.

Heb een KANGOO op winterbanden, maar dat waren hele goedkope baggerbanden, deze wagen rijdt nu al 2 maanden vast op kettingen zonder problemen.

Wat die Michelin Ice Grip betreft:

Ik had die ook een keer van Michelin gekregen, maar na 2 weken zijn ze er af gehaalt! Voor mijn werk voldeden ze absoluut niet. Michelin heeft ze 1:1 terug genomen! Hulde. Moet er wel bij zeggen dat een sleepas treker andere eigenschappen heeft dan de voorlopers. Dit heeft Michelin ook gezegd. Het laatste seizoen op conti scandinavia gereden, deden het "aardig" maar kunnen ziet tippen aan de banden die ze hier in

Noorwegen en Finland eronder zetten.

De beste winterbanden die ik er oit onder gehad heb waren NOKIAN covers....

ik heb jaren rondgereden met michelin-grip in finland , kwam daar aardig mee uit de voeten ! Dit jaar zijn ze niet meer leverbaar , en de ice-grip is er niet in 295-60-22,5, dus ben de multyway gaan proberen !

Een grote ramp is dat , die banden moet je gebruiken in het binnenland maar niet in het noorden ! Ben in Finland ook direkt naar Euromaster gereden en heb daar michelin xdn covers laten monteren , daar kom je met een lege auto nog mee weg tegen een bult op !

Wij gaan nu dus met de auto,s die daar rijden , op over !

Het voordeel is dan ook dat ze daar weten wat een winterband is ! enige nadeel is dat ze spoorvorming niet fijn vinden , maarja zacht rubber, liever dat dan , dan niet weg kunnen komen , of kunnen remmen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou beetje jammer dat Willem niet even de defenitie tussen ijs en sneeuw kan neer plempen hier was deze discussie heeeeeel snel over denk ik....

Dat zou sowieso niet lukken want ze hebben in het Laplands 16 verschillende woorden voor sneeuw en 21 of 22 verschillende woorden voor ijs, schijnt het. Dus dan wordt de verwarring alleen maar weer groter;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou sowieso niet lukken want ze hebben in het Laplands 16 verschillende woorden voor sneeuw en 21 of 22 verschillende woorden voor ijs, schijnt het. Dus dan wordt de verwarring alleen maar weer groter;).

ik weet dat hij meeleest en er zeker op zou willen reageren.......hij staat niet in dat topic van gewaarschuwde en gebande leden . een naam ban of zoiets?:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed

Gisteren op een eindhovens ding gereden met een soort van winterbanden. Reserve auto die niet van ons is en niet door ons onderhouden wordt, dat voor alle duidelijkheid.

Het waren dunlop's met een piepklein m en s-je erop. Ik heb nog op internet na gezocht, maar het waren echt winterbanden volgens Dunlop.

Ik heb veel nat ijs gehad gisteren, het was echt erg slecht op de erven en buitenaf.

Die m en s, ik heb er niet veel aangehad, terwijl ik met de gladheid zaterdagnacht (1 jan op 2 januari) met de ice-grips meer aan had.

Mijn probleem was vooral, ik was met een compleet vreemde auto op stap. Een flinke uitzwaai en een uitbrekend kopschot, maar een zeer korte draai. Onze eigen auto heeft bijna geen uitzwaai en het kopschot brengt ons nooit in de problemen. Alleen loopt hij wat verder de bocht door. Onze adressen zijn daar ook veel meer op afgestemd, je kunt de oplegger heel rustig achteruit laten lopen zonder last van obstakels aan de zijkant.

Ik ben gisteren 5x uitgestapt om te kijken of ik nergens met de dooie hoek van de oplegger tegen aan kwam. (ja, geweldige spiegels zitten er op zo'n Eindhovens schijtding. Echt geweldig. Dat ze op een vrachtwagen bestelbus spiegels durven plaatsen!)

4x was ik zeer op tijd trouwens, 1x voor niks...

Goed, die banden, je bent met een vreemde auto op pad op erven vol ijs en water daarop. Ook nog een handgeschakelde ipv een automaat.

Met teruguitzetten had ik gewoon niks te vertellen over de oplegger en slipte de trekas continu door. Echt overal! Zelfs met de ijzel heb ik dat met onze ice-grips niet mee gemaakt.

Ik moet mijn collega nog vragen of hij er veel last van heeft gehad met onze eigen auto, maar gister avond had ik een smsje dat het hem erg mee viel.

Ik denk dat het hem toch in die banden zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden