Spring naar bijdragen
  • 0

engels ongeluk


nanno

Vraag

  • Forumlid

hallo allemaal,

ik rijd sinds kort zo nu en dan naar engeland nou had ik eergister een klein ongelukje ik zal mijn best doen om het te beschrijven want ik wil nou wel eens weten wie er schuldig is. let wel het is ENGELAND:p.

ik reed op de linker rijbaan van een 2 baans weg ik stopte voor een stoplicht wachten tot het groen werd, toen het eenmaal groen werd rustig opgetrokken en een 250 meter verderop moest de RECHTER rijstrook ritsen NAAR de LINKER rijstrook dit ging bij 3 autos gewoon goed en als laatste presteerde een mercedes het om met de LINKERZIJDE van de achterkant van zijn auto mijn truck aan de RECHTERZIJDE te raken. hierna volgde een heftige discussie maar dat ga ik jullie besparen.

nu is mijn vraag wie zit fout, ik denk dat ik goed zit want die luxe auto deed een beweging naar links zonder eerst te kijken of er wel genoeg ruimte zat, maar graag jullie advies.

mvg nanno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
hallo allemaal,

ik rijd sinds kort zo nu en dan naar engeland nou had ik eergister een klein ongelukje ik zal mijn best doen om het te beschrijven want ik wil nou wel eens weten wie er schuldig is. let wel het is ENGELAND:p.

ik reed op de linker rijbaan van een 2 baans weg ik stopte voor een stoplicht wachten tot het groen werd, toen het eenmaal groen werd rustig opgetrokken en een 250 meter verderop moest de RECHTER rijstrook ritsen NAAR de LINKER rijstrook dit ging bij 3 autos gewoon goed en als laatste presteerde een mercedes het om met de LINKERZIJDE van de achterkant van zijn auto mijn truck aan de RECHTERZIJDE te raken. hierna volgde een heftige discussie maar dat ga ik jullie besparen.

nu is mijn vraag wie zit fout, ik denk dat ik goed zit want die luxe auto deed een beweging naar links zonder eerst te kijken of er wel genoeg ruimte zat, maar graag jullie advies.

mvg nanno

volgens mij is het zo dat hij van rijbaan verwisseld en niet jij maar aan de andere

kant is het invoegen en moet hij de ruimte krijgen

dit is en blijft volgens mij een oneindige discussie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, dat is hetzelfde als met hier bij een wegversmalling naar rechts probeert er tussen te wurmen. Je gaat veranderen van rijstrook dus is die Benz schuldig denk ik dan.

Zowiezo, een Benz is altijd fout, maar dat terzijde. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
volgens mij is het zo dat hij van rijbaan verwisseld en niet jij maar aan de andere

kant is het invoegen en moet hij de ruimte krijgen

dit is en blijft volgens mij een oneindige discussie

Inderdaad, moeilijke dingen. Maar een invoeger heeft toch geen voorrang? Je kunt het geven als je op de hoofdrijbaan rijdt uit fatsoen.

In Denemarken en op de perhiperique heeft de invoeger voorrang, verder toch nergens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Inderdaad, moeilijke dingen. Maar een invoeger heeft toch geen voorrang? Je kunt het geven als je op de hoofdrijbaan rijdt uit fatsoen.

In Denemarken en op de perhiperique heeft de invoeger voorrang, verder toch nergens?

maar op de perhiperque toch alleen het verkeer wat er op komt rijden

dus laat maar zeggen wat van boven af komt heeft altijd voorrang op de buitenste baan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Inderdaad, moeilijke dingen. Maar een invoeger heeft toch geen voorrang? Je kunt het geven als je op de hoofdrijbaan rijdt uit fatsoen.

In Denemarken en op de perhiperique heeft de invoeger voorrang, verder toch nergens?

Was het niet zo in Duitsland dat je een ritser wel ruiimte moet geven? Kans op boete als je geen gelegenheid geeft (maar als ik zo lees waren er in de ruimte er voor al eerder 3 tussen geschoven, dan is het dus niet aan de orde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Was het niet zo in Duitsland dat je een ritser wel ruiimte moet geven? Kans op boete als je geen gelegenheid geeft (maar als ik zo lees waren er in de ruimte er voor al eerder 3 tussen geschoven, dan is het dus niet aan de orde).

Als je dat in Duitsland op die manier wilt doen sta je de hele dag stil, iedereen tikt met z'n linker spiegel de afzetting aan en gaat dan al naar rechts........

Ritsen werkt wel, als iedereen het maar goed doet. Als bij een rits 2 dingen van rechts komen en 1 van links is de rits kapot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nanno waar werd je geraakt door die wagen, vooraan, in het midden of achteraan je combinatie.

als het helemaal vooraan gebeurd heb je een twijfelgeval, de rest is dikke bult eigen schuld voor die benz.

is er politie bij geweest?, en wat zeiden die?

al contact gehad met ons forumlid engelandvaarder of je al aangemeld op zijn web site http://www.engelandvaarders.co.uk/ ??

trouwens dat had je voor je vertrok al moeten doen maar dat terzijde, want alle hulp is welkom in zulke situaties.

maar graag wat meer info het liefst met foto's, in principe ben ik met me breur eens dat die benz verkeerd zat.

hij raakte met zijn linkerachterkant mijn rechtervoorkant foto's staan op me laptop zal ik er zo wel een par bij zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Eerlijke mening?

Ik erger me mateloos aan die eikels die altijd 'ook' nog even voor je moeten als nummer zoveel in de rij...

Hier in Nederland wil ik wel eens wat dreigend doorrijden, niet dat het ook maar enige indruk maakt. Mocht het fout gaan, is daar inderdaad de verzekering om het juridisch uit te vechten.

Maar over de grens laat ik deze fratsen echt wel uit m'n kop! Je moet niet vergeten: je bent en blijft buitenlander, dus altijd de zwakste partij! Niemand is meer dan een ander, maar probeer me toch als gast te gedragen:ja:

Rust en kalmte kan je redden Nanno! Misschien is het in zo'n geval, hoe moeilijk op dat moment ook, beter om je trots in te slikken en even in te houden of bij te remmen...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat gewoon wat ruimte open, nu koste het dus veel meer tijd. In het verkeer moet je absoluut niks persoonlijk nemen, ze willen voor die vrachtwagen, dat is alles. Mijn vrouw zei vanavond nog, hoe kun je nou nooit kwaad worden op die mensen. Het heeft geen zin, en soms zwait iemand ook nog, wie weet waar hun gedachten zijn. Misschien een vrouw die ziek is, of waar ze ruzie mee hadden, of man natuurlijk, iedereen doet het.

Gewoon rustig blijven en je nooit op laten naaien door iemand.

Paar jaar terug in California hadden we net gegeten, vrouwke, de kleine en ik. We rijden bij dat restaurant weg, moeten linksaf onder de snelweg door. Het is daar vrij smal. Trekker gaat door groen, maar de trailer door geel en rood. Komt er een auto rechts langs scheuren die rechts voor dat licht wachte, toeteren en met zijn lichten knipperen en recht voor ons naar links ging. Had hij nou maar wat meer aandacht besteed wat er achter hem reed, een CHP, California Highway patrol, en die geven flinke prenten.....

Misschien leerde die persoon toen iets, misschien niet.

En zo reed ik ook in Europa, maakte mij niet uit of iemand ervoor schoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ooit zoiets meegemaakt met een Belg hier, hij wilde ook als zoveelste in de linkerij mij voorbij, maar ik was leeg. Hij zat tot op het laatste moment schuin achter me, toch geeft hij een dot gas en klapt zo op die vluchtheuvel. Voor mij was er geen kwestie van inhouden of wat dan ook, hij had genoeg ruimte om achter me te zitten, maar toch geeft hij gas en gaat naast me rijden.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=strijkviertel&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.663864,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Vleuten-De+Meern,+Oudenrijn,+Utrecht&ll=52.073334,5.034099&spn=0.011896,0.043945&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.073423,5.033609&panoid=7hBKMLhKswZ-wuOCHRT7ew&cbp=12,102.75,,1,7.72

Hij reed door dus t zal wel goed zitten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hahaha! Heerlijk onderwerp dit! :ja: Ik heb ook al een keer zo'n draak meegemaakt...

Op een 4 baans weg ging het van 2 naar 1 rijbaan. De stoplichten werden groen en ik had er al een stuk of 4 voor me gelaten, en daarna was er gewoon geen ruimte meer, want dan kwam er een vluchtheuvel op de linkerbaan met een lantaarnpaal en een paar verkeersborden erop. En ook weer een in een dikke Mercedes die volgas aan komt racen en hem er toch nog even tussendoor probeert te rammen. :mad: Maar in dit geval had hij zichzelf ermee, want hij bleef gas geven, en toen klapte hij over die vluchtheuvel heen en ramde ook nog even een van die verkeersborden uit de grond. Ik ben niet eens gestopt, als je toch zo'n eigenwijze eikel bent dan zoek je het maar lekker uit als je auto in elkaar zit! :ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hahaha! Heerlijk onderwerp dit! :ja: Ik heb ook al een keer zo'n draak meegemaakt...

Op een 4 baans weg ging het van 2 naar 1 rijbaan. De stoplichten werden groen en ik had er al een stuk of 4 voor me gelaten, en daarna was er gewoon geen ruimte meer, want dan kwam er een vluchtheuvel op de linkerbaan met een lantaarnpaal en een paar verkeersborden erop. En ook weer een in een dikke Mercedes die volgas aan komt racen en hem er toch nog even tussendoor probeert te rammen. :mad: Maar in dit geval had hij zichzelf ermee, want hij bleef gas geven, en toen klapte hij over die vluchtheuvel heen en ramde ook nog even een van die verkeersborden uit de grond. Ik ben niet eens gestopt, als je toch zo'n eigenwijze eikel bent dan zoek je het maar lekker uit als je auto in elkaar zit! :ja::ok:

beetje kort door de bocht omschreven? Of ligt dat aan mij?Dat je jezelf niet in gevaar wil brengen door acties van anderen snap ik, maar hier draaide mn maag wel van om hoor. Misschien heb je t gewoon een beetje stoer omschreven? Ik hoop toch dat de werkelijkheid iets anders was dan je nu schrijft (het laat je volledig koud)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
beetje kort door de bocht omschreven? Of ligt dat aan mij?Dat je jezelf niet in gevaar wil brengen door acties van anderen snap ik, maar hier draaide mn maag wel van om hoor. Misschien heb je t gewoon een beetje stoer omschreven? Ik hoop toch dat de werkelijkheid iets anders was dan je nu schrijft (het laat je volledig koud)

Als hij je niet raakt, ben je toch niet betrokken bij dat ongeval?

Gewoon verder rijden, zou ik ook doen.

Het is in nederland zo druk, er komt er vast wel een langs die zich er om bekommert.

Het wordt anders als je ziet dat die automobilist wellicht in levensgevaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als hij je niet raakt, ben je toch niet betrokken bij dat ongeval?

Gewoon verder rijden, zou ik ook doen.

Het is in nederland zo druk, er komt er vast wel een langs die zich er om bekommert.

Het wordt anders als je ziet dat die automobilist wellicht in levensgevaar is.

je bent verplicht iemand te helpen die in nood is. moet wel veilig kunnen, zonder jezelf of anderen in gevaar te brengen.

gezien het verhaal neem ik (even voor het gemak) aan dat de persoon alleen dom was en pech heeft, geen verwondingen of andere ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ooit zoiets meegemaakt met een Belg hier, hij wilde ook als zoveelste in de linkerij mij voorbij, maar ik was leeg. Hij zat tot op het laatste moment schuin achter me, toch geeft hij een dot gas en klapt zo op die vluchtheuvel. Voor mij was er geen kwestie van inhouden of wat dan ook, hij had genoeg ruimte om achter me te zitten, maar toch geeft hij gas en gaat naast me rijden.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=strijkviertel&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.663864,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Vleuten-De+Meern,+Oudenrijn,+Utrecht&ll=52.073334,5.034099&spn=0.011896,0.043945&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.073423,5.033609&panoid=7hBKMLhKswZ-wuOCHRT7ew&cbp=12,102.75,,1,7.72

Hij reed door dus t zal wel goed zitten..

Dat heb ik daar op die zelfde plaats ook al eens gehad met een BMW (toen ik nog bij Bas Overbeeke zat), hij bleef maar rijden, en ik ook :rolleyes:, totdat hij daar over de vluchtheuvel schoot tegen de lantaarnpaal aan, en ik gewoon doorrijden hé, hij had mij niet geraakt dus.......... Ik heb er nooit meer iets over gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

dus mag ik concluderen dat het jullie koud laat? Gewoon doorrijden alsof niks gebeurd is?

In het voorbij gaan zien jullie dat diegene geen acute hulp nodig heeft (ook dom volk heeft soms hulp nodig)Poeh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

had het van vrijdag op zaterdag nacht in Belgie, auto dwars over de weg, niet eens echt glad oplegger op vluchtstrook luxe auto stond erbij en was al aan het bellen, zag er niet ernstig uit dus langzaam erlangs en doorgereden idd, je kunt bijna niks doen en als het wel ernstig is, kun je als enigste je oplegger dwars ervoor zetten, klapt er ene op dan zal de verzekering ook nog eens lastig gaan doen.

Heb het al meegemaakt dat iemand tegen een gewonde zei kom maar even bij me in de auto zitten, tot de hulpdiensten komen, ambulance personeel vertrouwde het toen niet en dus dak eraf geknipt, verzekering: ja eigen schuld nada noppes vergoed dus die arme behulpzame man was een cabrio rijker en een goede daad rijker.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
sjoeke als ik zou stoppen en kijken hoe het met die persoon is, dan ontstaat er een ander groot gevaar.

als die man niks of weinig mankeert, en hij begint gelijk tegen mij te schreeuwen en te schelden.

dan is er voor die persoon een groot gevaar dat hij alsnog in het ziekenhuis beland'.

maar dan niet als gevolg van het ongeval, maar meer door die grote klauwen van mij :ja::ja:

aan de andere kant, stel nou dat die persoon je snijd en dat jij daardoor uitwijkt en een verkeersbord rechts van je platlegt.

je bumper mooi kapot, denk je dan dat die vend die jou sneed zal stoppen om te kijken wat hij heeft aangericht???

eg nie :nee::nee::nee::nee::nee::nee::nee::nee::nee:

Freddie je hoeft me niet uit te leggen hoe het zou moeten, zal gaan of wat er kan gebeuren.

Ik doel hier op de schrijfstijl waaruit je op kunt maken dat het deze chauffeurs weinig tot niks doet. Als ik Ro zn verhaal lees, dan denk ik ja oke, klopt, logisch. Ook jou verhaal is logisch, maar zoals jij en Ro t schrijft staat er wat heel anders dan bovenstaande heren. Ik val niet over t feit wel of niet stoppen, ik val over het feit dat er zo laconiek over geschreven wordt (ik wil het dan maar niet stoer noemen). Als je zo je beroep beoefent ben je denk ik niet helemaal goed bezig. Als het je werkelijk zo koud laat als omschreven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De praktijk is toch altijd anders...

Heb jij zoveel praktijkervaring dan? Gewoon doorrijden na een aanrijding.

Goede instelling na anderhalve maand je rijbewijs te hebben.........Jij komt er wel :nee:.

Ik heb misschien maar anderhalve maand mijn C-rijbewijs, daarin tegen heb ik al wel al bijna 20 jaar mijn B-rijbewijs en nadat ik dus een keer een auto kwijtgeraakt ben door zo'n geintje als wat Ro al omschreven heeft, kijk ik wel uit. ;)

Dan wil je ook eens een goede daad stellen en dan kost het je auto. En de verzekering betaald niet uit. Dus door een goede daad te stellen, zit ik met de financiele gevolgen.

Geen auto, geen werk, geen inkomen.

Dus ga mij nou niet beoordelen op het feit dat ik "maar" anderhalve maand mijn C-Rijbewijs, zoals je al de gehele tijd doet bij mij, maar onthoud ook maar eens dat ik al bijna 20 jaar mijn B-rijbewijs heb en met de auto gemiddeld 35.000 tot 50.000km per jaar heb gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Grappig.......... Zoals je al de gehele tijd doet bij mij.

Vertel eens. Waar? Wanneer?

Mijn excuus, het is jouw eerste keer.

Wel wil ik even kwijt dat ik het zeer irritant vind dat er dit soort opmerkingen gemaakt worden. Alsof ik totaal geen verkeerservaring zou hebben.

Nee, ik heb weinig verkeerservaring met een vrachtwagen, maar daarin tegen meer dan genoeg verkeerservaring met luxe-wagen en motor. En heb genoeg gezien en meegemaakt.

Tevens ben ik altijd respectvol geweest voor vrachtwagenchauffeurs, daar ik dat zelf altijd wou doen.

In de tijd dat ik mijn rijbewijzen nu heb, heb ik gemiddeld 35.000 tot 50.000km per jaar gereden met mijn luxe-wagen en daarnaast ongeveer 10.000km per jaar met de motor.

Tuurlijk zal het zeker zo zijn dat er situaties zijn die ik niet kan inschatten doordat ik nog niet veel ervaring heb met vrachtwagen besturen, maar ik ben hier ook om te leren.

Maar als ik ELKE keer weer op zo'n manier behandeld word, dan gaat de LOL van dit forum er snel af. En dat is een gevoel bij meerdere leden hier, heb ik het idee.

Ook op een forum behoor je mensen in hun waarde te laten, maar met dit soort opmerkingen gebeurt dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden