[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

lostijden lidl distributie centrums


michbosch

Recommended Posts

  • Forumlid

Als je in loondienst werkt wordt je per uur betaald...wat maakt die wachttijd dan uit?? Boekje, bakje en je rust heerlijk uit van de zware avond er voor...niet vergeten te melden dat je in de hoek gezet bent natuurlijk...

Wat ik veel storender vind: dat de chauffeur het werk van DC personeel moet doen, zoals folie weghalen, touwtjes er omheen doen, overpakken op eigen pallets en in sommige gevallen de folie zelfs nog weer meenemen....bij mij staat niet sita of gansewinkel of gemeentereiniging op de deur...maar daar lees je hier dus niks over :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 237
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
En jij blij?

Zal ik je wat vertellen: ik geloof niks van je verhaal, net als van diverse andere reacties die je her en der plaatst.

Gemakkelijk om hier die welbekende flinke praat te verkopen, ik doe dit niet, ik doe dat niet. De waarheid is toch niet te achterhalen, door niemand.

Ik weet wel beter..........

en toch is het zo :D en is geen stoer praat

en als je wel beter weet ....ik vind het prima , ook niet te achterhalen :bey:

Reed toen voor Dragt in Wolvega , later overgenomen door Holwerda Almere , die het weer verkocht aan Broersma , die weer opgeslokt is door Bakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jij blij?

Zal ik je wat vertellen: ik geloof niks van je verhaal, net als van diverse andere reacties die je her en der plaatst.

Gemakkelijk om hier die welbekende flinke praat te verkopen, ik doe dit niet, ik doe dat niet. De waarheid is toch niet te achterhalen, door niemand.

Ik weet wel beter..........

Idd, eerst stoere praat doen dat ze de folie er niet afhalen, en dan na 2uur wachten alsnog eraf halen....Doe nou niet zo stoer, maar doe het gewoon des te vlugger ben je weer weg.Wij moeten ook de bandjes eraf halen en weggooien, poeh wat een werk...

Wij snappen elkaar wel Pierre, tot in Gullegem!!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Idd, eerst stoere praat doen dat ze de folie er niet afhalen, en dan na 2uur wachten alsnog eraf halen....Doe nou niet zo stoer, maar doe het gewoon des te vlugger ben je weer weg.Wij moeten ook de bandjes eraf halen en weggooien, poeh wat een werk...

Wij snappen elkaar wel Pierre, tot in Gullegem!!:ok:

o dat deed ik maar al te graag , zeker met een pallet met toetjes

die lekker uit elkaar zakte , als ze de lepels er onder deden van de heftruck

met een zachte plof , zo uit elkaar ... heerlijk :D

de andere folie mocht blijven zitten :ok:

ik doe niet stoer , deed gewoon mijn werk

en als jullie meer willen doen voor die DC's is jullie pakkie an

ik zal er nooit weer binnen komen . GELUKKIG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan kun je na een halve dag wachten eindelijk lossen, staat het netjes op euro's, moet het weer op eigen pallets ?!?:D:bey:

en wie staat weer te over te stapelen .....:rolleyes:

wie zijn probleem is het eigenlijk dat er geen euro of chap pallets in hun schappen passen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou...ik ga geloof ik maar solliciteren bij een DC...als ik het zo lees en ik krijg de goeien aan het dock, kan ik lekker achterover leunen in mijn stoeltje, mag de chauffeur het tellen ook doen ik heb de tijd...8 uren per dag. Niet vergeten de folie mee te nemen. Als de werkgever geen persbak heeft gooien sommigen het zelfs nog in hun eigen kliko dunkt mij...nee niet stoer zijn en het onder de klep gooien die folie, daarvoor kom ik wel uit mijn stoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou...ik ga geloof ik maar solliciteren bij een DC...als ik het zo lees en ik krijg de goeien aan het dock, kan ik lekker achterover leunen in mijn stoeltje, mag de chauffeur het tellen ook doen ik heb de tijd...8 uren per dag. Niet vergeten de folie mee te nemen. Als de werkgever geen persbak heeft gooien sommigen het zelfs nog in hun eigen kliko dunkt mij...nee niet stoer zijn en het onder de klep gooien die folie, daarvoor kom ik wel uit mijn stoel

stoer praat lijkt mij :zegtniets:

bij mij ging er altijd een stikker op met de Lidl heereveen , en ging het op de eerste de beste parkeerplaats in de prullebak waar het net niet in paste :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
idd pierre en na 1 potje bier aan de stamtafel worden de verhalen nog sterker :ja::ja:

Juist...zoals hier al eerder getikt staat, gewoon kalm doen, de weg een beetje weten en je bent er zo vanaf zonder dat stoere gedoe van dit of dat. Ieder z'n ding, ik doe dit werk graag. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jongen, dat verhaal van ingestorte pallets waar de folie vanaf moest heb ik al 1000 keer gehoord.

En van plastic niet lossnijden en de volle vracht weer gewoon mee retour nemen ook al 2000 keer. En het pak folie zo de plaats op flikkeren want ik heet geen SITA ook al 3000 keer.

Allemaal flinke lulpraat, ik doe dit, ik doe dat.

idd pierre en na 1 potje bier aan de stamtafel worden de verhalen nog sterker :ja::ja:
Juist...zoals hier al eerder getikt staat, gewoon kalm doen, de weg een beetje weten en je bent er zo vanaf zonder dat stoere gedoe van dit of dat. Ieder z'n ding, ik doe dit werk graag. :ok:

Alhoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, denk ik ook dat jullie gelijk hebben. Simpelweg omdat de meest plausibele en realistische verklaring is.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ooit eens megemaakt dat men tegen mij zei, je moet overstapelen want wij nemen alleen maar euro palleten aan.

enja ik had er van die simpele wegwerpers onder.

dus daar stond ik met 12 palleten.

maar toen zag ik een stapelaar staan, dus ik rap 12 europallets van hun gepakt, en hoppa mijn pallets op die europallets gezet.

die vent kwam ff later kijken en werd me toch rood.

ik zei wat wil je nou het staat netjes op europallets of niet dan.

toen keek hij me meewarig aan en zei ok voor deze keer laat ik het zo.

waar het om gaat is eigenlijk heel simpel, zoals ik al eerder schreef is alles erop ingericht om het voor de ontvanger zo efficient en zo goedkoop mogelijk te doen.

wegwerp pallets moeten afgevoerd worden, en dat kost hun geld!

folie moet afgevoerd worden, en dat kost hun geld!

en daar gaat het om, het afvoeren van afval kost geld, dus als wij het meenemen dan kost het hun niets.

en zo legt men ook dit probleem neer bij de transporteur, die vervolgens alles pikt omdat hij wederom zeven kleuren ontlasting in zijn pantalon heeft, uit angst om het werk te verliezen.

dus ik maak me er al helemaal niet druk om als ze zeggen de folie eraf halen en meenemen.

ik haal het eraf en neem het mee, kost je welliswaar 5 minuten werk, maar das altijd beter dan een heel uur touwtrekken en elkaar mat kwade koppen aankijken.

die folie leg ik op een parkeerplaats in de burt neer, met flink wat etiketten en desnoods enkele a4'tjes met daarop duidelijk de naam en het volledige adres van de ontvanger.

en reken maar dat de heren van rijkswaterstaat die bedrijven weten te vinden, met een flinke rekening.

helaas doen veel te weinig collega's het op deze manier, want anders dan zou dat fenomeen allang zijn uitgestorven ;);)

Ik zit dit te volgen, en wat kan jou het schelen dat jij het folie moet afvoeren ??

Bij het eerst volgende bedrijf waar je moet laden gooi je het netjes in de prullenbak en klaar is kees of in dit geval freddie...

Ik heb me hier echt nog nooit druk om gemaakt, en als het bedrijf niet wilt dat je het afval daar netjes weggooid bel je de planning met de mededeling dat je 1 plt minder mee kan nemen. Je wordt per uur betaald, niet per vracht toch ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Idd, eerst stoere praat doen dat ze de folie er niet afhalen, en dan na 2uur wachten alsnog eraf halen....Doe nou niet zo stoer, maar doe het gewoon des te vlugger ben je weer weg.Wij moeten ook de bandjes eraf halen en weggooien, poeh wat een werk...

Wij snappen elkaar wel Pierre, tot in Gullegem!!:ok:

Da's Aldi Zaandam, de folie eraf halen vind ik niet zo'n probleem. Ik doe dat zowat iedere week in Zaandam en Bleiswijk. Wat ik wel irritant vind is dat je bij Aldi Zaandam het Plastic en karton weer mee moet nemen, de hele dag zit je dan met die zult in de bak. In Bleiswijk hebben ze tenminste nog zakken staan waarin je de afval plastic in kwijt kunt.

Vorige maand had ik een kapotte euro met kattevoer, helaas niet gezien aan de zaak met laden ik was namelijk voorgeladen anders had ik hem even over kunnen pakken met wat laad hulpen op de zaak, helaas zag de DC medewerker het maar als ik het kan piepel ik hem er wel tussen ;)

Dan zit er niks anders op dan overstapelen omdat het minder tijd dus geld kost dan opnieuw vervoeren. Die kosten (de tijd) van het overstapelen/opnieuw vervoeren zijn voor mijn baas en/of onze 'eigen' klant. Dussss, niet zeveren maar gewoon ff doen..

Wachtijden = bij ons een ander verhaal, voor bakwagens of een paar pallets (10-20 adressen) is het in principe max. 1/2 uur wachten. Langer wachten kost namelijk meer geld dan opnieuw vervoeren, dus doorrijden naar de volgende klant in overleg met een belletje naar de planning. Soms moet er gewoon ècht geleverd worden, dan zit er niets anders op dan 3FM aan schoentjes uit en voetjes omhoog en krantje d'r bij en schijf op rust en het thuisfront bellen dat het een uurtje later word.

Volle opleggers is meestal een ander verhaal. Maar die worden vaak gelijk geholpen want dat zijn weer geplande tijdritten, maar ben je te laat? Weltrusten!

waar ik me wel aan irriteer is dat bij veel supermarkt DC's dat het vaak slecht gesteld is met voorzieningen voor chauffeurs. Zwaag en bijvoorbeeld Technische Unie hebben het goed voor elkaar. Tafeltjes en stoeltjes waar je een babbeltje kan maken of een krantje lezen met een koffie automaat voor de chauffeur. De mogelijkheid om ff fatsoenlijk te k*kken of te plassen, zonder je ballen gelijk naar binnen schieten van de kou enz... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist...zoals hier al eerder getikt staat, gewoon kalm doen, de weg een beetje weten en je bent er zo vanaf zonder dat stoere gedoe van dit of dat. Ieder z'n ding, ik doe dit werk graag. :ok:

het maakt niet eens uit welk werk je doet, met een grote bek kom je nergens. Gewoon netjes, zo wil je zelf ook behandeld worden. Lekker onaangenaam om telkens maar weer de botte bijl er door te halen. Zal je vast heel veel LOL in je werk hebben......niet dus.

Alsof je meer bereikt met een grote bek, ja tegenstand dat bereik je.

Pas als je zelf onheus bejegend wordt heb je gelijk als je terug "bekt" als men niet voor rede vatbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan ook niet begrijpen waar men zich druk over loopt te maken. Rol het op en flikker het ergens op een pallet voor tegen het kopschot. Nergens geen last meer van....

Ik moest laatst van 4 pallets 3 maken omdat anders de voorraad niet klopt, dan kan ik heel lastig doen en zeggen bekijk het maar dan sta ik er 'n uur.

Ik zeg joh, als jij je mesje even geeft, kan jij verder controleren doe ik dat even stapelen (ik moet eerlijk zeggen dat het geen zwaar spul is)

Met een beetje lachen, hebben we t vervolgens samen gedaan omdat hij vond dat ik dan verder kon met 'mijn' werk.

En inderdaad, folie tegen kopschot of op een pallet en je komt er echt wel weer vanaf.

Die verhalen van die stickers enzo ken ik nu wel van diverse kanten, allemaal gooien ze het op een parkeerplaats en ik zie nooit wat liggen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus dat vind jij dan mooi om te zien? Dat anderen nog meer vervelende klusjes hebben te doen dan jij zelf?

Zowieso kunnen leverancier en ontvanger toch afspreken op welke pallets de handel aangeleverd wordt? Dat hele overstapelen snap ik dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even objectief bezien: tis toch maf dat een vervoerder de folie weer moet meenemen? Het is niet jouw folie, maar die van de klant.

Zelfde rare verschijnsel met 'verkeerde' pallets. Klanten moeten toch weten op wat voor plts het spul door de DC gewenst wordt. Moet toch niet de chauffeur z'n pakkie an worden.

Natuurlijk, dat je de folie meeneemt of het eea overstapeld om door te kunnen begrijp ik best, maar principieel is het natuurlijk onjuist.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerlijk is eerlijk, ik pak ook zo'n kekke electrische hond, en wanneer de mensen dat willen, ach ja dan nemen we de folie ook maar mee, duw ik wel tussen de lege pallets en de ontvanger daarvan mag zich er mee vermaken. Je moet alleen niet kijken of de dozen nog 100% zijn, ik wil wel in 1 keer goed doorsnijden.

Maarr...zolang Wij accepteren dat onze werkgevers dit accepteren...blijven we er mee zitten...en dàt is wat bedoeld werd door alberto en nog een paar anderen. Iets met begrijpend lezen en zo :zegtniets:

[stoere modus: OFF]

Waar ging het ook alweer over? oh ja, lossen tussen 06:00 en 14:00 of zo :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net dit topic door gelezen. Iemand schreef dat de chauffeurs wacht ruimtes k*t zijn.

Ben heel vaak bij AH in Tilburg geweest, de kantine was echt super vond ik. Broodje kroket, kwartje of zo.

Ik bracht er voor een tijdje kaas, iedere dag. Loste het zelf super snel.

En dan de volgende dag emballage, lege kaas kratten laden, weer eten en naar Bodegrafen geloof ik.

Iedereen behandelde mij heel netjes vond ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eerlijk is eerlijk, ik pak ook zo'n kekke electrische hond, en wanneer de mensen dat willen, ach ja dan nemen we de folie ook maar mee, duw ik wel tussen de lege pallets en de ontvanger daarvan mag zich er mee vermaken. Je moet alleen niet kijken of de dozen nog 100% zijn, ik wil wel in 1 keer goed doorsnijden.

Maarr...zolang Wij accepteren dat onze werkgevers dit accepteren...blijven we er mee zitten...en dàt is wat bedoeld werd door alberto en nog een paar anderen. Iets met begrijpend lezen en zo :zegtniets:

[stoere modus: OFF]

Waar ging het ook alweer over? oh ja, lossen tussen 06:00 en 14:00 of zo :rolleyes:

En het gaat hier over Lidl, waar ik nog nooit 1 stukje folie of plastic mee heb moeten nemen, omdat ze bij de Lidl nogal voor recyclen zijn.En wtf geef jij er om dat het plastic eraf moet, je word toch per uur betaald?? Zolang er van die stoere/ruige met hun grote smoel rondlopen zal het altijd zo blijven. En dat is niet alleen bij DC's maar overal zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar nu neem jij die folie en wwpallets weer mee.

Milieucontrole: " chauffeur U vervoert afval zonder begeleidingbrief, dit is een economisch delict!!"

Er gaan diverse draadjes over dat je je papierwinkel in orde moet hebben.

Wie geeft jou de opdracht om dat afval te vervoeren, schrijf eens een vrachtbrief.

Niet tekenen, niet meenemen.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden