[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deur valt op slot en jij staat buiten in de kou.


JP eastway

Recommended Posts

  • Forumlid

De auto's die wij hebben met afstandbediening zijn voorzien van een kluisje ergens op de auto, hier zit een loze sleutel in waar je de deur wel mee kan openmaken maar niet mee kan starten :)

De code van het kluisje is niet bekend bij de chauffeur en wordt door de planning gegeven als het gebeurd...

Dit is gebeurd nadat een chauffeur in duitsland stond met dit probleem en zonder zijruit is komen terug rijden door regen en kou.

Hij wilde het nog 1x met een schroevendraaier proberen voordat hij het raam eruit zou slaan, hij probeerde dit aan de bestuurders kant en het raam klapte door de spanning die hij erop zette.

Conclussie, kachel vol aan, werkhandschoenen aan, haarnetje op (moest bij de klant) en jas dicht terug naar nederland :D ik denk dat zo'n reis dan heeeeeel lang duurt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou dat zijn een hoop reacties! Het komt dus toch vrij vaak voor.

Zelf heb ik het met mijn Daf 95 nog niet meegemaakt, maar ik laat voor de zekerheid ook wel het raam op een ruime kier.

Inderdaad was het allebei de keren dat ik het zag nogal koud.

Eigenlijk is het belachelijk dat je zo gemakkelijk een slot weer open krijgt, als ik sommige reacties zo lees. Van de Daf 95 heb ik ook gehoord dat je 'm zo weer open kan krijgen met een schroevendraaier maar dan beschadig je wel het slot.

De ene Volvo waar ik naast stond, kreeg de chauffeur ook zelf weer open. Met een geleende ladder en breekijzer kon hij bij de bovenhoek een kier maken waardoor een stangetje paste, zodat hij het de deur weer van slot kon tikken. Heel voorzichtig en zonder de lak te beschadigen, dat vond ik toch knap! En zo op het oog boog de deur daarna weer mooi terug, maar misschien houdt hij er nog wel wat windgeruis aan over(?).

Maar goed we brengen nou het dievengilde zeker weer op mooie ideeen:(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch wel het raampje aan de bijrijderskant, hoop ik?

Nee Jan, hij mepte mooi het raam aan de stuurkant eruit, maar later op de dag kwam ik "m weer tegen met een mooi gepoetst linkerraam.

Ik weet ook niet waar de Renaultdealer daar in de buurt zit, maar veel tijd was hij er niet mee verloren.

Baasje was er niet zo blij mee vertelde hij, hij had liever gehad dat hij de voorruit eruit geslagen had, daar zat n.l. al een scheur in. :D

Bij de waaij, de sleutel die er nu bij de Volvo zit is ongecodeerd, dus er kan niet mee gestart worden, dient alleen om de deur te openen.

Gr. Koos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Jan, hij mepte mooi het raam aan de stuurkant eruit, maar later op de dag kwam ik "m weer tegen met een mooi gepoetst linkerraam.

Ik weet ook niet waar de Renaultdealer daar in de buurt zit, maar veel tijd was hij er niet mee verloren.

Baasje was er niet zo blij mee vertelde hij, hij had liever gehad dat hij de voorruit eruit geslagen had, daar zat n.l. al een scheur in. :D

.

in hilvarenbeek zit een renault dealer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het gebeurd ook bij de nieuwe fh mn collega stond geparkeerd op p plaats p een terrijn van een chemish bedrijf en daar was hij ook op slot gevallen.met de hoofdschakelaar uit.

en een keer tijdens het lossen bij een benzinestation.toen kwam de politie er aan en die heeft hem open gemaakt.de eerste keer heeft hij het zelf gedaan met een aantal collega s.

ons bedrijf heeft ook een volvo dealer.en die weten niet wat de oorzaak is.statische elecrticiteit is uitgesloten omdat de hoofdschakelaar uit stond.

gr torro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij Volvo's is het zeker een bekend probleem.-- Ook het nieuwste type--!

Volgens mij sluit die automatisch na +- 2min als je met de afstandsbediening de deur openmaakt en dan nog niet bent ingestapt.

Heb het ook een keer gehad, stond een trailer aan te koppelen, (gelukkig op de zaak) en het regende had mn raam open, dacht ff mn raam dicht te maken en drukte per ongeluk ook op de schakelaar voor het sluiten of openen van de deur aan de bijrijderskant. (wist ik toen niet) maar toen ik de deur weer dichtmaakte sprong ie gelijk in het slot, daar sta je dan. Gelukkig was het niet onderweg, en konden we meteen de reservesleutels pakken.

Maar heb me voort aangeleerd altijd sleutels op zak als ik uitstap, of het raam of de deur op een kier laten voor ff melden of aan te koppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer genoeg wel............,sta je in je onderbroek s'nachts buiten je auto om te pissen:stom:!,slaat de deur op slot

Heb nadien altijd de deur op een kier laten staan als ik er effe uit moest om te pissen.

mag ik daar beeld bij vormen?:zegtniets:

ow, dat heb ik nu al een beetjeLOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

© Harry76,,,Ik vraag me af waarom je tijdens het rijden op de alarmknop drukt ??

© koosholswilder,,je kunt er m.i ook een gecodeerde sleutel wegstoppen om je deur te openen,,als de deur open is zit de originele sleutel,waar je mee start al in het contact of ligt minstens ergens in de auto,,anders heb je geen reservesleutel nodig.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in 7 maanden al 2 keer gehad, 1 keer in de eerste springtijd en ook mijn vaste combi deed het enkele weken geleden weer

je loopt naar buiten om je wipkar af te koppelen en de motor loopt en je komt terug en hij heeft de zaak zelf op slot gegooid.

het enige wat mij 2 keer gered heeft is dat ik voordat ik vertrok ria nog even aan de bijrijders kant heb laten instappen en vergeten was die kant weer af te sluiten.

dus mijn ervaring is dat ie op dat moment alleen de bestuurderskant afsluit uit zichzelf en de bijrijders kant was allebei de keren niet door de wagen dicht gemaakt.

waardoor ik beide keren gelukkig aan de bijrijders kant naar binnen kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf een 105 maar als ik de auto uit ga gaan de sleutels mee je weet nooit.

Dus elke keer als je achteruit rijdt, om aan te dokken, en de deuren moet openen, zet jij de motor af, en start je hem voor de laatste 3 meter opnieuw?

Daar geloof ik dus niet van.....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ezels stoten zich geen twee maal aan dezelfde steen, dus je bent geen ezel John.

Weet niet of dat goed of slecht is. En, heb je nu een reserve sleutel ergens aan de buiten kant?

no donkey thank you, maar ik heb nog geen reservesleutel.

en ik heb ook zoveel mogelijk als ik er aan denk het raam open in die situatie.

en de bijrijderskant open is ook niet iets waar je altijd aan denkt.

ik zal denk ik maar eens een sleutel erbij vragen of er een bij laten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
© Harry76,,,Ik vraag me af waarom je tijdens het rijden op de alarmknop drukt ??

© koosholswilder,,je kunt er m.i ook een gecodeerde sleutel wegstoppen om je deur te openen,,als de deur open is zit de originele sleutel,waar je mee start al in het contact of ligt minstens ergens in de auto,,anders heb je geen reservesleutel nodig.

Groeten Peter.

Nou Peter, de sleutel kan alsnog gecodeerd worden, maar dan moet ik er mee naar de dealer, dan worden alle sleutels opnieuw gecodeerd, nu was het alleen een kwestie van sleutel bestellen.

Gr. Koos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus elke keer als je achteruit rijdt, om aan te dokken, en de deuren moet openen, zet jij de motor af, en start je hem voor de laatste 3 meter opnieuw?

Daar geloof ik dus niet van.....:zegtniets:

Vaak wel ja meestal na het aanmelden gelijk deuren open doen

Alleen op afgesloten terrein laat ik de deur niet in slot vallen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@europeaan

Hoe weet ik niet maar het is me een keer overkomen, door wat uit te proberen ben ik er achter gekomen dat ik waarschijnlijk met een draaiende motor (dus sleutel in contact) op de knop heb gedrukt, en dan gebeurt er niks.

Zet je de motor vervolgens uit en gooi je de deur dicht trekt hij hem alsnog op slot.

Bij een DAF heb ik het een keer gehad dat ik er aan de bijrijder kant uit moest en de deur aan de klink open trok, waardoor het slot niet goed opende.

Toen ik de deur dicht deed trok hij hem weer op slot inclusief de bestuurders zijde.

Ik ben dus al ervaring deskundige met meerdere merken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

Een beetje later reactie,maar ik moest toch even reageren,omdat ik het zelf ook al bij de hand heb gehad.

Alle bedachte electronische oplossingen die hier al de revu zijn gepasseerd ten spijt,maar het probleem van het op slot gaan van de deur bij een Volvo heeft te maken met de sloten zelf,en niet bij de electronica.

Het slot zelf is de boosdoener.

Daar zit een soort van palletje aan,die pas over zijn kop mag gaan,als je met de sleutel de deur op slot doet.

Echter dit gebeurd ook , of kan gebeuren als je de deur dicht doet.

De mechanische gedeelte van het slot vernieuwen,bracht bij mij de oplossing.

Dat is het geedlte dat in de deur zit.

Heb nu trouwens ergens een reserve sleutel op een voor mij extern toegankelijke plek zitten.

Of neem en reserve sleutel.

Neem daarvan het kunststof gedeelte eraf(af slopen).

Wat er dan overblijft past beter in een portemonnee.

In het gedeelte wat dan resteert,zit nog een gaatje,waar je dan altijd een ringetje van en sleutehanger kan doorsteken,mocht je niet genoeg kracht kunnen zetten op de sleutel om deze te draaien,bij het open maken van je slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een beetje later reactie,maar ik moest toch even reageren,omdat ik het zelf ook al bij de hand heb gehad.

Alle bedachte electronische oplossingen die hier al de revu zijn gepasseerd ten spijt,maar het probleem van het op slot gaan van de deur bij een Volvo heeft te maken met de sloten zelf,en niet bij de electronica.

Het slot zelf is de boosdoener.

Daar zit een soort van palletje aan,die pas over zijn kop mag gaan,als je met de sleutel de deur op slot doet.

Echter dit gebeurd ook , of kan gebeuren als je de deur dicht doet.

De mechanische gedeelte van het slot vernieuwen,bracht bij mij de oplossing.

Dat is het geedlte dat in de deur zit.

Heb nu trouwens ergens een reserve sleutel op een voor mij extern toegankelijke plek zitten.

Of neem en reserve sleutel.

Neem daarvan het kunststof gedeelte eraf(af slopen).

Wat er dan overblijft past beter in een portemonnee.

In het gedeelte wat dan resteert,zit nog een gaatje,waar je dan altijd een ringetje van en sleutehanger kan doorsteken,mocht je niet genoeg kracht kunnen zetten op de sleutel om deze te draaien,bij het open maken van je slot.

Heb het gehad bij een scania (p serie 3,5 jaar oud). Heb met koppelen altijd raam open (of het moet natuurlijk tering hard regenen) wil gewoon omgeving geluid horen op terrein en de schotel horen klikken.

Deur dicht gedaan..Sluit de riedel aan, poten omhoog..wil instappen hej was dat nu..Heb het tot 20x kunnen reproduceren door de deur "iets" harder dicht te gooien, normaal geef je de deur een zetje en hij klikt in de slot vanger maar als je nu iets harder duwde (niet lomp maar gewoon met beleid) dan klapte die in het slot.

Is toen heel nieuwe unit in gekomen, precies wat je beschrijft, dat het dan in slijt ofsow en dan valt die automatisch in het slot. Maar denk dat je met een flinke dikke tak/wig een leuk kiertje kan maken en met een haakje of iets dergelijks de hendel omhoog kan halen. Bij de scania (nu weet ik dat omdat ik die unit heb gezien) kun je gewoon pielen met een haakje aan de buitenzijde van de ruit en het ding is open!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden