[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

cmr zelf maken en afdrukken


ikkedavyke1

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben opzoek naar een sjabloon voor exel of een gratis programma om zelf mijn cmr's te maken en af te drukken omdat het veel mooier is dan een geschreven exemplaar.

En het makkelijker zou werken omdat ik dikwijls de zelfde moet schrijven.

Kan hier iemand mij mee helpen aan zo een sjabloon of zo een programma .

Al hulp is welkom

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gebruik even de zoekfunctie op dit forum.

In het verleden is hier namelijk meer over geschreven en daar kwamen destijds goede voorbeelden (en ook bestanden waarbij je velden kan invullen & afdrukken op CMR papier) uit.

CMR papier heb je overigens ook op A4 formaat = en Ja, die zul je dus blad-voor-blad moeten afdrukken!

Overigens zijn matrixprinters ook nog steeds te koop ...

Wil je het allemaal veel eenvoudiger = zoek dan eens met behulp van Google op "CMR maken"

http://www.cmr-jet.eu

Nogal een dure oplossing voor de chauffeur ..

http://www.chauffeursforum.nl/archive/index.php/t-9784.html

* in 2009 hebben we ook al eens de CMR besproken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(vervolg ivm tijdslimiet forum)

In een andere discussie (weet niet meer op welk forum deze zich bevond) heb ik destijds wel een invulformulier kunnen krijgen voor het invullen van een NL CMR.

Eigenlijk vond ik het onderweg teveel werk .. het is wel netjes een CMR via je computer/printer te kunnen doen.

Zeker veel beter leesbaar ... maar het kostte me eerlijk gezegd teveel tijd. Computer opstarten etc etc etc .. het schrijven van een CMR was domweg sneller onderweg. Dan maar minder goed leesbaar ... ik weet toch wat er staat ;) --))

((Nu heb ik het helemaal niet meer nodig in mijn werk// we krijgen gewoon een laadbon en klaar is klara))

Ik kan me voorstellen dat de TS het netjes wil doen ... maar het neemt nogal wat tijd in beslag.

maw met schrijven ben je toch sneller klaar ;)

TS Je kunt ook als je er de tijd voorneemt in WORD een document maken.

waarbij je dus fictieve gegevens opschrijft die je later op diezelfde plek op het document kun veranderen in het adres. goederen etc ... en dit op een CMR printen.

Ik weet zeker dat als je verder zoekt op het forum hier je mensen zult vinden die zulke formulieren al voor zichzelf hebben gemaakt en beschikbaar willen stellen.

Die pakketten die je kunt kopen zijn inderdaad zeer mooi / gebruikersvriendelijk maar voor een chauffeur domweg veel te duur voor het doel wat hij ermee wil gaan doen.

Dat is dus meer voor een transportbedrijf of verlader die de hele dag die pc en randapparatuur toch al aan heeft staan ... alsook de gegevens verder in zijn systemen kan gebruiken. Te denken aan softwarekoppelingen met facturatie en goederenbeheer etc etc etc. En daar betaal je dus ook voor!

Het enige wat wij nodig hebben is eigenlijk een simpel excel sheet verder niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stel dat we een software pakket zouden maken speciaal voor de chauffeur. Wat zou die software allemaal moeten kunnen doen, naast CMR's drukken ?

m.a.w. wat zou jouw wishlisht zijn voor een software pakket voor chauffeurs ? Alle ideeên zijn welkom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stel dat we een software pakket zouden maken speciaal voor de chauffeur. Wat zou die software allemaal moeten kunnen doen, naast CMR's drukken ?

m.a.w. wat zou jouw wishlisht zijn voor een software pakket voor chauffeurs ? Alle ideeên zijn welkom...

layout

Een simpel in te vullen CMR document op het scherm van je computer.

Dus eigenlijk net zoals je een echte CMR zou invullen.

afdrukken

Kunnen afdrukken op verschillende soorten papier

keuze in A4 blad papier (inktjet printer)

of kettingformulieren (voor als je een matrixprinter zou willen aanschaffen)

voor in te vullen standaardvelden

Bepaalde informatie op een CMR zal voor de chauffeur altijd dezelfde zijn.

Zoals naam van het transportbedrijf, kenteken van de vrachtwagen etc.

het zou fijn zijn als je bepaalde velden standaard zou kunnen maken, zodat je ze niet iedere keer opnieuw hoeft in te vullen.

- Velden blanco kunnen laten === er zijn namelijk ook CMR die al enkele vooraf ingevulde velden bevatten.

CMR toevoegingen

- zoals bijvoorbeeld Said To Contain

- niet bij belading aanwezig geweest/ mogen zijn.

- verzegeld ontvangen, niet mogelijk lading te controleren + zegelnummer

- dat soort opmerkingen.

*** optie ***

CMR kunnen versturen per email aan je werkgever ... maar dat zou een optie zijn.

... en daarop voortbordurende mogelijk een CMR kunnen ontvangen???

Maar dan ga je alweer heeellll erg snel de kant op van een BEDRIJFSpakket!!!

(en daar hangt dus een ander prijskaartje aan)

.... Chauffeurssoftwarepakket

= vakantieverklaring kunnen opmaken??? ;)

hm ... ik begin door te draven maar er zouden verschillende chauffeurspakketten mogelijk zijn.

Maar ja hoe uitgebreider hoe groter het kostenplaatje natuurlijk.

- CMR kunnen invullen / printen

- Vakantieverklaring kunnen opmaken

- eigen werk-uren bijhouden

- wellicht ook het uitlezen van je persoonlijke bestuurderskaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat ik van de baas cmr's krijg en er niet zelf voor hoef te zorgen :D. Of krijg ze ingevuld bij de klant, en als ik ze zelf in moet vullen, dan is dat in een paar minuten ook gebeurd.

Wat dat trouwens aan inkt kost, als je dat zelf allemaal uit moet printen :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou hup in de krukken en naar beneden jij LOL

ik had eerst al een zin eronder gezet dat alle off-toppics van mij vandaag jouw schuld zouden zijn, heb ik me netjes gehouden om die niet te plaatsen kom je er zelf meeLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip, knip (van ABS)

.... Chauffeurssoftwarepakket

= vakantieverklaring kunnen opmaken??? ;)

knip knip

wat is hier dan het gemak van? Jij maakt m, en mag dan alsnog naar kantoor om een handtekening en stempel te halen. Zie ik geen voordeel aan eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Stel dat we een software pakket zouden maken speciaal voor de chauffeur. Wat zou die software allemaal moeten kunnen doen, naast CMR's drukken ?

m.a.w. wat zou jouw wishlisht zijn voor een software pakket voor chauffeurs ? Alle ideeên zijn welkom...

UH, vakantie briefjes .....(patronaal attest) :D:D:D

Spoelbonnen .... :D:D:D

FF alle gekheid op een stokje,

een CMR printprogramma zou al heel wat zijn, met aanvulling voor AVC (vrachtbrief binnenland).

Een simpel prog om laadlijsten te kunnen maken, eventueel gekoppeld aan CMR/AVC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cmr zelf maken?....dacht dat verlader er verantwoordelijk voor was dat er een cmr ingevuld word.......als je het zelf doet en aantallen en gewichten etc etc kloppen niet dan ben jij verantwoordelijk.

weet ook wel dat cmr eigenlijk maar een vodje papier is waar tegenwoordig niets mee gedaan word

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het niet, de tijd die ik nodig heb om m zelf te schrijven (eventueel met een stempel van altijd voorkomende tekst) ben ik veel sneller dan een printer. OOk daar tiep je nl de tekst die je wil hebben voordat je gaat printen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor.. meeste staat gewoon automatisch (ook via een systeem natuurlijk) op de juiste plek.

heb jij dagelijks de zelfde afzender en ontvanger dan?

zo niet zul je t in moeten vullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

voor die koffie moet je dikwijls nog betalen ook en de groeten kunnen er op veel plaatsen ook niet meer af, hoe sneller je weg bent hoe liever. Maar het klopt, cmr wordt op veel plaatsen niet gemaakt laat staan getekend (probeer maar eens op de havens).

Voor de grote bedrijven volstaat dikwijls de laadbrief, zeker in duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden