Spring naar bijdragen

Volume hard van cinemaset, geen geluid meer.


Bernhard

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo

Ben al een tijd op zoek naar een antwoord voor mijn probleem, en niemand heeft eigenlijk een idee wat er aan de hand kan zijn.

Zelfs op een forrum voor audiosystemen krijg ik geen antwoord.

Heb een Panasonic dolbysurroundsysteem in de vrachtwagnen.

Deze zit via een 3mmplug (uit laptop) aangesloten op de aux van de cinemaset met een dubbele tulpstekker.

Heb hier ook een omvormer in zitten van 24v naar 220v en maar liefst 1500 watt, deze is dus zwaar genoeg.

Hij heeft het altijd goed gedaan,zeker 2 jaar, maar sinds enige tijd als het geluid te hard gaat, valt het geluid helemaal weg, zo in 1x, dus er is nog wel stroom, de set is ook gewoon nog aan, alleen geen geluid.

Wil ik weer wat horen moet ik hem uit zetten en daarna weer aan.

Maar niet te hard dus want dan gaat het geluid weer uit.

Nu heb ik via marktplaats een zelfde set gekocht, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Of is het mogelijk dat er een probleem met de omvormer is dat dat waneer het geluid te hard is dat er in de cinemaset een beveiliging zit die dan het geluid uitschakeld, omdat die mischien te weinig stroom krijgt ofzo.

Ik heb ook al geprobeerd zonder laptop, dus gewoon een cd/dvd in de cinemaset maar ook dan gebeurt het.

Dus ik heb zoiets van, het ligt dus niet aan de laptop.

Weet iemand wat dit kan zijn, wil eigenlijk geen ander omdat deze helemaal is ingebouwd en mooi op maat is weggewerkt.

Mvgr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dat met me thuis set ook gehad, er zit hoogstwaarschijnlijk een beveiliging in die voorkomt dat je je speaker set opblaast!! zwaardere boxen eraan gehangen en toen kon ie vol open:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
...ook kan het zijn dat door dat stof de warmte niet goed afgevoerd word waardoor er een vorm van thermische beveiliging ingrijpt.

ik zou hem openschroeven, en ff helemaal schoonmaken van binnen.

Daar ga ik ook voor:ja:

Laatst kapte m'n PC er weer spontaan mee, meerdere keren achter elkaar. Dus weer retour naar de vorige eigenaar (m'n zwager): "Heb er even drie jaar stof uit gehaald..."

En nu is 't weer toppie!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
al 2 jaar in de wagen, dan zou het mischien stof kunnen zijn.

als er veel stof in het apparaat zit dan kan dit vooral bij hogere vermogens kortsluiting of lekstromen veroorzaken.

als gevolg daarvan kan hij niet meer zo hard.

ook kan het zijn dat door dat stof de warmte niet goed afgevoerd word waardoor er een vorm van thermische beveiliging ingrijpt.

ik zou hem openschroeven, en ff helemaal schoonmaken van binnen.

Hee Freddie

Ik moet vanavond naar mijn werk, dus zal er morgen als ik tijd heb even de boel open draaien en er met het luchtpistool door heen blazen.

En nu maar hopen.

Zal het aan de eind van de week wel even laten weten of het geholpen heeft.

Mvgr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar ga ik ook voor:ja:

Laatst kapte m'n PC er weer spontaan mee, meerdere keren achter elkaar. Dus weer retour naar de vorige eigenaar (m'n zwager): "Heb er even drie jaar stof uit gehaald..."

En nu is 't weer toppie!

Maarten

Ik zie een veel komend probleem.

Ik heb er een goed gevoel over als die schoon is, en dan maar weer full power.

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga voor freddie's idee.

let wel op dat je met je lucht de ventilator (als die er in zit?) een beetje met rust laat.

die wil anders extreem snel gaan draaien......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de computer van mijn vrouw deed ook raar afgelopen week, oorzaak bleek ook stof te zijn.

alles gedemonteerd en schoongemaakt en weer gemonteerd, en hoppa een tevreden vrouwtje :D

;)Heeft de computer van mijn vrouw ook weleens last van, vaak een vochtige printplaat. Dan plug ik ze even aan de hoofdcomputer en klaar is kees!:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
;)Heeft de computer van mijn vrouw ook weleens last van, vaak een vochtige printplaat. Dan plug ik ze even aan de hoofdcomputer en klaar is kees!:D:D

Dan roste ik die Kees alle tanden uit z'n laadbak .....als ik zelf Harrie genoemd werd :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo

Ben al een tijd op zoek naar een antwoord voor mijn probleem, en niemand heeft eigenlijk een idee wat er aan de hand kan zijn.

Zelfs op een forrum voor audiosystemen krijg ik geen antwoord.

Heb een Panasonic dolbysurroundsysteem in de vrachtwagnen.

Deze zit via een 3mmplug (uit laptop) aangesloten op de aux van de cinemaset met een dubbele tulpstekker.

Heb hier ook een omvormer in zitten van 24v naar 220v en maar liefst 1500 watt, deze is dus zwaar genoeg.

Hij heeft het altijd goed gedaan,zeker 2 jaar, maar sinds enige tijd als het geluid te hard gaat, valt het geluid helemaal weg, zo in 1x, dus er is nog wel stroom, de set is ook gewoon nog aan, alleen geen geluid.

Wil ik weer wat horen moet ik hem uit zetten en daarna weer aan.

Maar niet te hard dus want dan gaat het geluid weer uit.

Nu heb ik via marktplaats een zelfde set gekocht, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Of is het mogelijk dat er een probleem met de omvormer is dat dat waneer het geluid te hard is dat er in de cinemaset een beveiliging zit die dan het geluid uitschakeld, omdat die mischien te weinig stroom krijgt ofzo.

Ik heb ook al geprobeerd zonder laptop, dus gewoon een cd/dvd in de cinemaset maar ook dan gebeurt het.

Dus ik heb zoiets van, het ligt dus niet aan de laptop.

Weet iemand wat dit kan zijn, wil eigenlijk geen ander omdat deze helemaal is ingebouwd en mooi op maat is weggewerkt.

Mvgr Bernhard

Het idee van de stroom zou ik laten varen.

Daar P-in gelijk is aan max P-out .. Als je een installatie hebt die minder als die 1500 watt verbuikt is er niks aan het handje (of die 1500 watt is stiekum geen 1500 watt :D ).

Ik zou gewoon gaan voor het verhaal van Freddie , thermische beveiliging.. Hoe meer vermogen je vraagt hoe meer warmte er gedissipeerd wordt.

En als de koeling enigszins wordt belemmerd door bv stof schakelt de thermische beveiliging het spul gewoon voor je uit.. Om je zakgeld te besparen.. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet of dat in jouw systeem ook zit hoor, maar ik heb een keer een pc gehad die ook steeds uitging. We hadden hem al grotendeels schoongemaakt maar toch bleef hij het probleem houden. Ik naar een PC kenner en die constateerde dat de koelpasta van de processor was opgedroogd. Hij heeft dat schoongemaakt en nieuwe pasta erop gedaan. Probleem was verholpen!

Maar ik weet nogmaals, niet of jouw systeem dat er ook in heeft zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo heren ik heb de boel maar eens flink schoongeblazen met het luchtpistool, er zat een dikke laag stof in de omvormer, en heb dit schoongemaakt.

Ook de dolbytuner en de subwoofer waar de versterker inzit los gedraaid, maar hier zat eigenlijk geen stof in.:ok::ok:

Maar het probleem is er nog steeds.:mad::mad:

Nu heb ik de boel eens aangesloten rechtstreeks op 220volt wat uit de muur komt, (dus niet uit de omvormer in de truck) en je raad het al, geen probleem, volume kan voluit.:rolleyes::rolleyes:

Maar zodra ik hem weer via de omvormer aansluit is het probleem er weer.:mad::mad:

Het is dus wel duidelijk dat het aan de omvormer licht.

Mischien is de pasta ook wel een oplossing, heb geen idee.:confused::confused:

Mischien is de kortste klap wel gewoon een nieuwe kopen, maarja ook weer zonde want hij doet het verder nog wel goed.:ja::ja:

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij moet je de omvormer ook nog even schoon blazen dan.......

die zou genoeg stroom moeten kunnen leveren, maar wordt ook warm van al dat omvormen ;)

al kan het zijn dat dat niet helpt, aangezien hij niet uitvalt (zoals je zelf al aangaf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij moet je de omvormer ook nog even schoon blazen dan.......

die zou genoeg stroom moeten kunnen leveren, maar wordt ook warm van al dat omvormen ;)

Had ik toch al gedaan volgens mij.

Ja het staat in mijn vorige berichtje.

Lezen is niet moeilijk, maar gelezen worden wel.

Gr Bernhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik toch al gedaan volgens mij.

Ja het staat in mijn vorige berichtje.

Lezen is niet moeilijk, maar gelezen worden wel.

Gr Bernhard

je hebt gelijk. ik had er overheen gelezen.

ik zal me er niet meer mee bemoeien...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik toch al gedaan volgens mij.

Ja het staat in mijn vorige berichtje.

Lezen is niet moeilijk, maar gelezen worden wel.

Gr Bernhard

misschien staat je geluid te hard, werkt afleidend en je krijgt er slechte zin van:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik had begrepen dat hij het wel gedaan heeft, het is dus volgens mij geen zaak van zuivere of onzuivere sinus maar van de uitganspanning, de omvormer kan bijvoorbeeld ineens ipv 220-230 volt 235 volt zijn gaan leveren, wat weer de aangesloten apparatuur beinvloed.

ik denk dat ik misschien de reden gevonden heb.

heb ik die MTS elektronica toch niet voor niets gedaan ;)

geen idee of het al ergens stond,

dus zal ik het beter niet neerzetten.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk dat ik misschien de reden gevonden heb.

heb ik die MTS elektronica toch niet voor niets gedaan ;)

geen idee of het al ergens stond,

dus zal ik het beter niet neerzetten.

:bey:

Sorry hoor, maar er zijn vaak mensen die reageren op een onderwerp, zonder dat ze de vorige berichten van een net gestart onderwerp niet lezen.

Daarom krijg je vaak berichten die niet nodig waren geweest , als er eens goed gelezen werd,dduuuuuhhhhhh.

Maar je voelt je er wel door aangevallen, door alsnog weer te reageren, wat je toch niet meer zou doen???

Maar een goede tip van jou.

geen idee of het al ergens stond,

dus zal ik het beter niet neerzetten

Daar hebben we wat aan.

Gr Bernhard

PS. Verder zal ik hier niet meer op in gaan, zonde van mijn vrije tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat wil je nou?

hulp, of mensen afbranden.

meldt dat in het vervolg even voor je een vraag stelt, dan hoeven we ook niet zo aardig te zijn om mee te denken.

graag gedaan trouwens..... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je leest al vier jaar mee en dit is je eerste bericht, dan zou je ook weten dat het hier af en toe zo er aan toegaat, niet gek met zoveel posten ............:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo heren ik heb de boel maar eens flink schoongeblazen met het luchtpistool, er zat een dikke laag stof in de omvormer, en heb dit schoongemaakt.

Ook de dolbytuner en de subwoofer waar de versterker inzit los gedraaid, maar hier zat eigenlijk geen stof in.:ok::ok:

Maar het probleem is er nog steeds.:mad::mad:

Nu heb ik de boel eens aangesloten rechtstreeks op 220volt wat uit de muur komt, (dus niet uit de omvormer in de truck) en je raad het al, geen probleem, volume kan voluit.:rolleyes::rolleyes:

Maar zodra ik hem weer via de omvormer aansluit is het probleem er weer.:mad::mad:

Het is dus wel duidelijk dat het aan de omvormer licht.

Mischien is de pasta ook wel een oplossing, heb geen idee.:confused::confused:

Mischien is de kortste klap wel gewoon een nieuwe kopen, maarja ook weer zonde want hij doet het verder nog wel goed.:ja::ja:

Gr Bernhard

volgens mij moet je de omvormer ook nog even schoon blazen dan.......

die zou genoeg stroom moeten kunnen leveren, maar wordt ook warm van al dat omvormen ;)

al kan het zijn dat dat niet helpt, aangezien hij niet uitvalt (zoals je zelf al aangaf).

Had ik toch al gedaan volgens mij.

Ja het staat in mijn vorige berichtje.

Lezen is niet moeilijk, maar gelezen worden wel.

Gr Bernhard

je hebt gelijk. ik had er overheen gelezen.

ik zal me er niet meer mee bemoeien...........

Ik vind het zo jammer!! Iedereen doet zijn/haar best om je te helpen, en dan kan er over een zinnetje heen gelezen worden. Midweek probeert je ook met de beste bedoelingen te helpen, alleen heeft ie helaas even over je eerste zin heen gelezen, dat kan toch gebeuren!?

Het had een stuk vriendelijker gestaan als je dat laatste rode zinnetje had weggelaten. Maar om nou meteen te gaan snauwen dat men niet goed kan lezen maakt dat straks niemand meer echt zin heeft om je te helpen. Jammer dat dit zo gelopen is.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet je jas niet.
En doe je gordel om als je gaat liggen.... :D:p
jullie blijven ook aardig heLOL

En voor Bernhard: tot het volgende probleem waar je vast toch weer onze raad nodig hebt......:zegtniets::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden