[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Hopen met geld als je sommige chauffeurs hoort.

In werkelijkheid is het karig:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Om te beginnen in C en naar een paar jaren naar D

En daar zul je wel in blijven tot je 60 bent

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Om te beginnen in C en naar een paar jaren naar D

En daar zul je wel in blijven tot je 60 bent

Huub

@ Huub

Voor jouw doen een bijzonder realistisch antwoord.

Volgens mij is dit precies volgens de werkelijkheid. Geen speld tussen te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
...Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H...

Als je het voor het geld doet, dan kan je beter banken gaan beroven....

Dan doe je het voor het geld!LOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vertel hem, en mij, eens een realisties nummer. 600 euro gemiddelt, is dat redelijk? Netto dus per week. 2400 per 4 weken?

En wie krijgt dat FGH?

Ik mag hopen dat dat de gemiddelde chauffeur toch wel betaald krijgt.

2400 in 4 weken is ongeveer 2600 in maand.

hoeveel uren moet je daar ongeveer voor maken in d5/e6 bij 4 nachten weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik mag hopen dat dat de gemiddelde chauffeur toch wel betaald krijgt.

2400 in 4 weken is ongeveer 2600 in maand.

hoeveel uren moet je daar ongeveer voor maken in d5/e6 bij 4 nachten weg?

Je kunt het redelijk goed berekenen op basis van de CAO.

Maar hou loon en CAO onkostenvergoedingen gescheiden ... we neigen dit mee te tellen als loon. In de genoemde 2400 a 2600 zit dan zeer waarschijnlijk ook een gedeelte CAO onkostenvergoeding.

De ene baan is de andere ook niet. Een Gemiddelde zegt dus niet echt iets over wat je in het transport kunt gaan verdienen. En "cijfers uit het verleden zeggen niets over de toekomst" ;) <ik kon het ff niet laten .. vond het wel een grappige vergelijking met de beurs ;) >

Als beginner wordt je nu weer ingedeeld in trede 0 hooooooOoooguit trede 1 van een loonschaal. Een paar jaar geleden met het grote chauffeurstekort kon je binnenstromen op trede 3 ... sommige geluksvogels zelfs nog hoger.

Hoe dan ook een chauffeur moet het altijd nog van zijn uren hebben.

Als je bij een werkgever voldoende uren kunt maken heb je een leuk maandelijks inkomen.

In veel gevallen hoger dan in een groot aantal en dan zeg ik het hard "ongeschoolde" andere banen.

Zo heeft een medewerker Tankstation aanzienlijk minder maandelijks inkomen dan ik.

Ook mensen die bij een callcenter werken komen met minder geld thuis dan ik.

Mensen die ergens in een winkel staan, zeg bij de Gamma ... Ikea etc ...

Qua bruto-uurloon verschillen we niet veel met die andere beroepen .. het zijn dus puur onze overuren waarmee we een leuk inkomen kunnen realiseren.

De 48 urige werkweek regeling heeft ons inkomen dus al doen slinken.

Maw wat je maximaal kunt verdienen als je je puur aan die wetgeving houdt.

Ook de economische toestand in de wereld heeft ons inkomen flink gedrukt.

Maar hoe dat uitwerkt in je persoonlijk situatie daar valt weinig over te zeggen ... verre weg de meesten van ons zijn dan ook niet voor het grote geld in het transport gestapt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je kunt het redelijk goed berekenen op basis van de CAO.

Maar hou loon en CAO onkostenvergoedingen gescheiden ... we neigen dit mee te tellen als loon. In de genoemde 2400 a 2600 zit dan zeer waarschijnlijk ook een gedeelte CAO onkostenvergoeding.

De ene baan is de andere ook niet. Een Gemiddelde zegt dus niet echt iets over wat je in het transport kunt gaan verdienen. En "cijfers uit het verleden zeggen niets over de toekomst" ;)<ik kon het ff niet laten .. vond het wel een grappige vergelijking met de beurs ;) >

Als beginner wordt je nu weer ingedeeld in trede 0 hooooooOoooguit trede 1 van een loonschaal. Een paar jaar geleden met het grote chauffeurstekort kon je binnenstromen op trede 3 ... sommige geluksvogels zelfs nog hoger.

Hoe dan ook een chauffeur moet het altijd nog van zijn uren hebben.

Als je bij een werkgever voldoende uren kunt maken heb je een leuk maandelijks inkomen.

In veel gevallen hoger dan in een groot aantal en dan zeg ik het hard "ongeschoolde" andere banen.

Zo heeft een medewerker Tankstation aanzienlijk minder maandelijks inkomen dan ik.

Ook mensen die bij een callcenter werken komen met minder geld thuis dan ik.

Mensen die ergens in een winkel staan, zeg bij de Gamma ... Ikea etc ...

Qua bruto-uurloon verschillen we niet veel met die andere beroepen .. het zijn dus puur onze overuren waarmee we een leuk inkomen kunnen realiseren.

De 48 urige werkweek regeling heeft ons inkomen dus al doen slinken.

Maw wat je maximaal kunt verdienen als je je puur aan die wetgeving houdt.

Ook de economische toestand in de wereld heeft ons inkomen flink gedrukt.

Maar hoe dat uitwerkt in je persoonlijk situatie daar valt weinig over te zeggen ... verre weg de meesten van ons zijn dan ook niet voor het grote geld in het transport gestapt ;)

Wil er bj zeggen Dat er veel bedrijven zijn waar de chauffeur nog maar Vier dagen werkt

En er zijn bedrijven komt de chauffeur niet meer aan de 48 uur in de week.

Want dat over uren gedoe moet je rekening mee houden dat dat veel weg gaat

En Inter rijden is voor de Nederlandse chauffeur geen toekomst meer

En wie staat er nog in E6 of E Weet wel haast zeker 90% niet meer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja Huub, al dat dankzij jouw fijne vakbond....:rolleyes:. Jij was er ook op tegen dat chauffeurs over uren konden maken. Als iemand lui is, laat hem lui zijn, maar vertel anderen niet hoe lang ze mogen werken.

Ben blij dat de vakbond er niet veel aan kan doen.

En wil je er wat aan doen Moet je bij de Politiek zijn in Brussel

Want dat is in de jaren 70 al vast gelegd.

Maar de meeste hebben er geen belang bij

En wie is er lui Dus nensen die geen overuren maken zijn lui

Daar ben ik het niet mee eens

We moeten het verdienen in 40 uur

En niet met toeslag hier en toeslag daar

Want als ons basis loon omhoog gaat gaat de rest ook omhoog

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wanneer realiseer jij dat je niet naar iedere bestemming en terug naar huis kunt rijden in 40 uur Huub?????

En wanneer dringt het in je botte schedel door dat er maar genoeg zijn die niet vies zijn van lang(er) werken.

Lang leve de bond, die net niks doet voor zijn leden, geen wonder dat het lidmaatschap achteruit holt.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wanneer realiseer jij dat je niet naar iedere bestemming en terug naar huis kunt rijden in 40 uur Huub?????

En wanneer dringt het in je botte schedel door dat er maar genoeg zijn die niet vies zijn van lang(er) werken.

Lang leve de bond, die net niks doet voor zijn leden, geen wonder dat het lidmaatschap achteruit holt.....:D

Na veel druk uit de Transportwereld = bedrijven en chauffeurs ... hebben we toch een regeling waarbij WIJ meer kunnen werken dan strikt genomen die 48uur (gemiddeld).

Laad/los/andere-uren tellen voor wat betreft de 48 urige werkweek voor 50% mee.

Hierdoor kun je zo rond de 55 betaalde uren gemiddeld per week maken.

Maximaal 60 uur.

Dit met dank aan Europese wetgeving.

En een zwakke lobby vanuit het bedrijfsleven met name het transport.

Bij de vakbond zitten voor de overgrootte meerderheid wat oudere mensen ... zij zagen de positieve punten van de 48uur. Zij hoeven ook niet meer zoveel uren te maken om financieel rond te komen: huis bijna afbetaald & in de guldentijd gekocht voordat de huizen zo vreselijk duur werden etc etc etc. Van dat soort zaken.

Chauffeurs die langer in het beroep zitten zijn ook niet meer van die wilde honden die overal en nergens heen willen zwerven. De beperking van de 48 uur voelen zij dus niet.

NEE, er is niet aan iedereen gedacht.

Maar dat doet het logge Europa toch al niet ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wanneer realiseer jij dat je niet naar iedere bestemming en terug naar huis kunt rijden in 40 uur Huub?????

En wanneer dringt het in je botte schedel door dat er maar genoeg zijn die niet vies zijn van lang(er) werken.

Lang leve de bond, die net niks doet voor zijn leden, geen wonder dat het lidmaatschap achteruit holt.....:D

Weet jij ook Dat dat werk er niet veel meer is

De meeste rijden met stukgoed 4 tot 6 adresen er op

Want een blok vracht is met een nederlandse vrachauffeur te duur

Ik ben voor stander dat een chauffeur in 40 uur moet verdienen en niet in 8o uur

Want op die manier gaat het basis loon nooit omhoog.

Want zo als het nu gaat gaan de lonen alleen maar achter uit

En er gaat veel werk voor de Nederlandse chauffeur weg

Zelfs Inter rijden is binnen 5 jaar weg

Vroeger en nu kun je niet vergelijken. dat verschil is te groot

En daar bij we leven nu in een andere tijd.

Je moet vooruit kijken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kijk de heele dag voor uit, anders was ik niet meer hier..

Wat ik bedoel is dit, als je 80 uur wilt werken, laat ze. Zeg nergens dat je zo weinig moet betalen dat je het pas in 80 uur kunt maken.

En als iemand graag naar Sicilie rijd met een blok vracht, wat is daar verkeerd mee, ook voor adressen werk hoef je echt geen professor te zijn:D:D

Vrijheid, daar gaat het om, en jij liet dat door je vingers glippen terwijl je wel een bond funktie hebt. De bond is er voor iedereen, niet slechts voor jouw mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Na veel druk uit de Transportwereld = bedrijven en chauffeurs ... hebben we toch een regeling waarbij WIJ meer kunnen werken dan strikt genomen die 48uur (gemiddeld).

Laad/los/andere-uren tellen voor wat betreft de 48 urige werkweek voor 50% mee.

Hierdoor kun je zo rond de 55 betaalde uren gemiddeld per week maken.

Maximaal 60 uur.

Dit met dank aan Europese wetgeving.

En een zwakke lobby vanuit het bedrijfsleven met name het transport.

Bij de vakbond zitten voor de overgrootte meerderheid wat oudere mensen ... zij zagen de positieve punten van de 48uur. Zij hoeven ook niet meer zoveel uren te maken om financieel rond te komen: huis bijna afbetaald & in de guldentijd gekocht voordat de huizen zo vreselijk duur werden etc etc etc. Van dat soort zaken.

Chauffeurs die langer in het beroep zitten zijn ook niet meer van die wilde honden die overal en nergens heen willen zwerven. De beperking van de 48 uur voelen zij dus niet.

NEE, er is niet aan iedereen gedacht.

Maar dat doet het logge Europa toch al niet ...

Klopt in veel dingen

Wil er bij zeggen vroeger en nu is niet te vergelijken

Van vroeger uit moesten we overuren maken

En chauffeurs die zwaar in de lasten zitten dat in hun probleem

En ze hadden het kunnen weten.

Nu gaat zo iets niet meer Want de bank geeft het niet uit

Waarom kunnen veel bedrijven het niet bol werken

De markt is aan het veranderen.

Daarbij komt nog de vrachtwagen is te duur

De trein of boot dat maakt veel uit

Ons basis loon moet om hoog

En niet toeslag hier en toeslag daar

Dan gaan we alleen maar achteruit

En we moeten meer aandacht besteden aan binnenlands vervoer

Want daar is nog wat te verdienen voor de Nederlandse chauffeur

Inter rijden wordt verleden tijd voor de Nederlandse chauffeur

Veel willen dit niet in zien

Daarbij als je op een fabriek werkt kom je meestal niet aan 40 uur in de week En die mensen komen ook rond.Of zie ik dat verkeerd

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik ben het met Huub zeker eens dat je het met het "basis" loon moet verdienen (in mijn geval dus 35 uur in 4 dagen), alleen is de sector door al zijn opgelechte regels vanuit Den Haag en Brussel hier niet op ingesteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

dat dta basisloon omhoog moet is al jaren oud nieuws....dat velen met de toeslagen net wel een huis konden kopen is ook oud nieuws.Dat de markt verandert is ook al jaaaaaaaaaaaren zo (volgens mij al vanaf het moment dat een mens kon denken)

In zoverre heeft HWM gelijk. Maar dat zwartgallige in de toekomst kijken, zonder ook maar enige onderbouwing (glazen bollen en roeren in koffieprut tellen niet mee)gaat mij 3 deuren te ver. Over 5 jaar kan de wereld al vergaan zijn of de marsmannen geland. Met andere woorden de stellige overtuiging deel ik voorlopig niet!En aangezien we nooit met feiten om de oren gegooid worden maar met "van horen zeggen maar mag er niet over praten......." vraag ik me niet eens af wat lastiger is:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wanneer realiseer jij dat je niet naar iedere bestemming en terug naar huis kunt rijden in 40 uur Huub?????

En wanneer dringt het in je botte schedel door dat er maar genoeg zijn die niet vies zijn van lang(er) werken.

Lang leve de bond, die net niks doet voor zijn leden, geen wonder dat het lidmaatschap achteruit holt.....:D

Wie is er hier nu kortzichtig???:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

... Huub ik reageer even tussen jouw tekst door ...

Klopt in veel dingen

Wil er bij zeggen vroeger en nu is niet te vergelijken

Van vroeger uit moesten we overuren maken

Je zegt vroeger moesten we meer overuren maken?

WAAROM?

Huizen, de kosten van levensonderhoud etc etc etc waren toen veel goedkoper dan nu.

Eigenlijk zijn we nu nog meer van onze overuren afhankelijk om een goed inkomen te hebben dan zeg 20 jaar terug.

En chauffeurs die zwaar in de lasten zitten dat in hun probleem

En ze hadden het kunnen weten.

Dat vind ik een absurde stelling. Ken jij al die chauffeurs persoonlijk?

20 jaar terug kon één persoon (meestal de man) het nog voor het hele gezin verdienen.

Van zijn inkomen kon een huis worden gekocht (die nu veelal zijn afbetaald) en vrouw en kinderen worden onderhouden.

Nu zijn om een gezin met twee kinderen draaiende te houden TWEE inkomens nodig.

Reken maar uit ... wat kost een huis nu?

Hoeveel is je geld nog waard?

Wat kun je nu voor zeg een dagloon op basis van 10 werkuren ... en 20 jaar terug?

Of nog verder terug want jij gaat natuurlijk al wat langer mee ..

Nu gaat zo iets niet meer Want de bank geeft het niet uit

Waarom kunnen veel bedrijven het niet bol werken

De markt is aan het veranderen.

Ja, de markt is aan het veranderen .. en alleen omdat de grote spelers + aandeelhouders van deze wereld MEER winst willen zien. En ieder jaar maar weer MEER winst ... meer meer MEER MEER MEER ...

Wat brengt de toekomst wanneer de planning van bedrijven naar het buitenland wordt overgebracht? Callcenters overigens ook en nog veel meer servicegerichte werkzaamheden. Allemaal naar landen waar de lonen lager zijn ... en dat betekent dus weer MEER winst voor de Grote jongens/bedrijven + aandeelhouders.

Wat ga je straks krijgen ... dat grote bedrijven met veel te vervoeren produkten tenders gaan uitschrijven op Europees niveau! Kleine en middelgrote transportbedrijven kunnen wel eens het onderspit gaan delven. En alleen de grote spelers blijven over ... de grote EUROPESE spelers .. waar zullen die zitten? Waarschijnlijk niet in Nederland!

Eén Europa is eigenlijk alleen maar te doen vanwege Economische gronden!!!

En daar is niets Sociaals aan te bekennen.

Daarbij komt nog de vrachtwagen is te duur

Tov de trein/boot en ander vervoer (luchtvracht) is de vrachtwagen spotgoedkoop!!!

De trein of boot dat maakt veel uit

Ons basis loon moet om hoog

En niet toeslag hier en toeslag daar

Dan gaan we alleen maar achteruit

En we moeten meer aandacht besteden aan binnenlands vervoer

Want daar is nog wat te verdienen voor de Nederlandse chauffeur

Hoe lang nog vraag ik mij af?

Inter rijden wordt verleden tijd voor de Nederlandse chauffeur

Veel willen dit niet in zien

Daarbij als je op een fabriek werkt kom je meestal niet aan 40 uur in de week En die mensen komen ook rond.Of zie ik dat verkeerd

Die mensen hebben vaak ook een partner die werkt fulltime of parttime.

Daarover stond vandaag nog iets in de krant. Meer Tweeverdieners dan ooit!!!

Alleen daarom komen ze nog goed rond.

Huub

..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wie is er hier nu kortzichtig???:rolleyes:

Beste Maarten, ik weet niet hoe lang je hier mee leest.

Huub is een jaar of 65, heeft volgens eigen zeggen meerdere malen voor een rechter gestaan om overtredingen te verdedigen/ betalen. Nu krijg je die over het algemeen niet voor goed gedrag.

Hij heeft naar het midden oosten gereden. Hij reed naar Italie OVER de Mont Blanc.....:D

Dit heeft hij allemaal beschreven hier

Nu wilt hij, of in ieder geval verdedigd hij constant de nieuwe regels dat een chauffeur half gek maakt. en ook overuren zijn nu in 1 keer taboe.

Wat de rest denkt intereseert hem bitter weinig, en als je hem op de man af iets vraagt geeft hij alleen andwoord als het hem uit komt. Ook kan hij zeldzaam bot en "kort door de bocht" reageren.

Respect krijg je van mij als je karakter toont, niet omdat je een bepaalde leeftijd hebt.

Nu even testen wat ik hier schreef.

Hee Huub, hoeveel trips heb je naar t midden oosten gemaakt?

Wanneer ga je die fotoos in scannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden