[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Het gaat er niet om wat ik met 60 uur verdien, het gaat er om wat ik met 40 uur verdien. 40 uur is namelijk de garantie die ik heb en dat is ca 1700 euro netto, daar gaat het om.

Natuurlijk zijn er mensen die van 1700 euro goed kunnen leven, maar die zijn dan ook anders begonnen, ook ik heb goed opgelet op school en kan van mijn basis loon rondkomen, maar ik heb dan ook altijd goed kunnen verdienen.

 

Overigens zijn die 60 uur inmiddels 45-50 uur, en het gaat nog minder worden is al verteld. (ik klaag niet hoor, verdien nog genoeg)

Denk nou niet dat dit alleen bij ons zo is, maar slaap lekker verder en doe niks aan het basis loon dan kun je over 5 jaar roepen dat we hebben zitten slapen.

Verdien ik in D5 netto meer als jij in E6 :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb ook wel een periode voor 1600€ vast loon gewerkt was 4dagen pw 40u ( die ik niet maakte hooguit 36)

Kon ik ook van rondkomen, maar daar is dan wel alles mee gezegd

Was toen werkeloos (1 dag) en was t eerste wataan kwam waaien

Dit ook, en tot nu toe is er niet 1 die meer wilde betalen.

Ik vind het wel prima ... Heb eten drinken en een dak boven m'n hoofd en ik denk dat

dat is waar onze beroepsgroep heengaat

qua salaris en arbeidsvoorwaarden.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is enige jaren geleden dat ik een volle maand het thuis gezeten, toen had ik 1700 en een beetje over per maand, het zal nu dus idd wel meer zijn.

Ah, vandaar. Ik snapte het al niet, heb in December namenlijk een weekloon van 40 uur uitbetaald gekregen omdat ze mijn dagstaten op maandag nog niet hadden en dat was €446.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ging als volgt, kwam in de kroeg Ton tegen, tijd niet gesproken, dus ik vertelde dat mijn kontrakt niet meer werdt verlengd,

nu heeft Ton een vleeshandel en zocht nog iemand voor zijn B E combi

onder het genot van een pils even alles doorgenomen en de vlgd dag begonnen, was wel even wennen want moest tussen de ritten door meedraaien in de productie, en op de heftruck....

heb toen maar besloten om naar Canada te gaan, was daar al paar keer geweest stond dus al een poosje op mijn wensenlijst

overigens stond ik vaak bij klanten even te kletsen met andere chauffeurs en ben toch 2 keer benaderd voor een andere job, ben er nooit op ingegaan,

Die driedaagse weekends wende ook wel erg snel moet ik zeggen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nee vooral geen eigen mening ,

Ik ben opzich niett tegen een hoger basis salaris, ik denk enkel niet dat je mensen moet gaan dwingen om minder te werken

iets met vrijheid blijheid....

ik hoef verders ook niets op te zoeken, het is nl al een poos bekend dat de bond een voorstander is van de 48uur..

bewerkt door DieRooie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus jullie lopen er blind achter aan, geen eigen mening en niet de kundigheid om iets op te zoeken.

Ik wacht nog steeds op het art. dat het van de bonden komt en dat die het doorgedrukt hebben, nog niemand iets gevonden :confused:

Maar het is oh zo gemakkelijk om de bonden maar de schuld te geven ;)

Kundigheid genoeg.

Maar de zin ontbreekt ... Ik ben verder

ook niet tegen "de bonden" , iedereen heeft een hobby nodig.

Waar ik wel tegen ben is dat iemand of iemanden

voor mij gaat bepalen wat ik wil.

Ik werk graag, en vind 80 uur in de week geen

enkel probleem.

Maar dat is het blijkbaar wel, volgens anderen.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Toen een aantal jaar geleden de maatregel geïntroduceerd werd kan ik mij nog levend herinneren dat de vakbonden groot voorstander waren

als ik dan weer het onderste stukje lees , waarin de bond ook de zelfstandige ook aan die regel wil laten voldoen krijg ik helemaal jeuk....

beetje tekenend is het wel, beetje in de trant van het lukt ons niet om een net salaris af te dwingen , dus gaan we de zzp er maar dwarszitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Toen een aantal jaar geleden de maatregel geïntroduceerd werd kan ik mij nog levend herinneren dat de vakbonden groot voorstander waren

als ik dan weer het onderste stukje lees , waarin de bond ook de zelfstandige ook aan die regel wil laten voldoen krijg ik helemaal jeuk....

beetje tekenend is het wel, beetje in de trant van het lukt ons niet om een net salaris af te dwingen , dus gaan we de zzp er maar dwarszitten....

Zo ken ik er nog wel een paar LOL

Maar als de 45 uur in een hotel er ff doorheen gedrukt is als "normaal" word max 48 uur het volgende speerpunt van de bonden.

Ee bonden onder leiding van een paar chauffeurs die er eigenlijk helemaal geen zin meer in hebben.

Dit is zeker geen oplossing. We moeten veel meer verantwoording bij de chauffeurs leggen. Wil je werken, okay. Wil je dat niet, ook goed maar verplicht het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De oplossing is dus, leden die er wel zin in hebben, dus wat let je  :p  :wijn:

Ik heb hier serieus over nagedacht. Cnv dan, met de fnv heb ik al helemaal niets.

Ten eerste kan ik nergens duidelijk vinden waar het cnv voor staat. Ten tweede heb ik geprobeerd in discussie te gaan met een prominent vakbondsbestuurder die mij gewoon compleet negeert.

Ten derde, als ik dan de (ontwijkende) antwoorden van deze zelfde man hier lees en zijn enorme onwetentheid van wat er werkelijk in onze sector speelt bedank ik voor de eer.

En onder iets serieus overwegen versta ik serieus. Ik had veel van mijn vrije of werktijd op willen offeren voor een gezondere sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Jij noemt het zwak.

Als ik hier de mening en de gedachte wijze lees dan ben ik bang dat het geen zin heeft. Ik ben serieus van mening dat de huidige vakbondsbestuurders samen met hun leden verkeerd bezig zijn.

En ik kan dat niet veranderen.

Het is net als het babinet. Eigenlijk moet er een zakenkabinet komen.

Net als bij de bonden. Zet een goede econoom aan het roer ipv iemand met politieke ambities. Neem je gelijk de schijn van belangeverstrengeling weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Die verhalen van bedrijven die personeel gevraagd hebben om eigen rijder te worden heb ik wel eens vaker gehoord, maar ik ken persoonlijk niemand die daartoe gedwongen is.....

Zoals ik aal aangaf vindt ik die hetze tegen zzp ers gewoon een zwaktebod

Ik beweer ook niet dat de vakbonden schuldig zijn aan de 48u , maar net als Rob kan ik mij nog heel goed herinneren dat de bonden deze regel toendertijd toe juichten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je kunt het alleen niet aantonen, oké jammer  ;)

Karel 65 heeft dit al eens helemaal opgeschreven hier compleet met artikelen e.d. Peter heeft kort geleden ook eens een poging gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

vroegher, toenmaelsch personeel eene bestaen langh voor eene baesch werkte, ende de kleijne selfstandighe nogh niet bestond. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het " leven" is de laatste jaren veel duurder geworden........ Neem oa de zorgverzekering en de huur.

Daar valt niet tegen te werken......

 

Hadden we vroeger niet een forumlid die zei; bruto kosten we teveel, waarom zou dan het leven zoveel duurder zijn geworden denk je??

bewerkt door iveco 35c17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat door zetten lezen Vroeger geen kleine zelfstandigen Geloof ik niet  

 

Vroeger waren het familie bedrijven De familie eigenaren Hebben alles uit besteed om meer winst te maken

 

Het is jammer de tijd staat niet stil Vroeger werd een nieuwe vrachtauto contant betaald Die tijd is voorbij  

 

Nu is alles schuld op schuld En de omzet moet hoog zijn

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat door zetten lezen Vroeger geen kleine zelfstandigen Geloof ik niet  

 

Vroeger waren het familie bedrijven De familie eigenaren Hebben alles uit besteed om meer winst te maken

 

Het is jammer de tijd staat niet stil Vroeger werd een nieuwe vrachtauto contant betaald Die tijd is voorbij  

 

Nu is alles schuld op schuld En de omzet moet hoog zijn

 

Huub

Waar heb jij het nu in ene over???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden