[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Het zal niet altijd 'H' heten, maar het bedrag ligt daar wel.:ja:

Het is appels met peren vergelijken,F,G,en H zijn geen loonschalen ,specifiek voor voor chauffeurs.

Het zou natuurlijk altijd kunnen dat je baas je in H zet, t mag altijd,maar hoe hoog?daar gaat het om.

E6,€14,01 p uur is meer dan H0,€12,57

Zou je tot H9,€18,33 p uur, betaald kunnen krijgen zit je zo n 30 % hoger dan een E6 chauffeur,en dan krijg je inderdaad filevorming,richting de bedrijven die dit zouden betalen,zoals dieselsnuivertje aangeeft in # 49.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
spechie: zie ik dat nou goed, zitten mobiele kraanmachinisten in F?

wat een kromme wereld, ze doen veel minder per dag (aan lichamelijke arbeid) ze zijn iedere dag thuis bij moeders de vrouw, waar zit m dat verschil in?

ik hoop dat jij er ervaring mee hebt

Ik denk dat je ff fout zit te denken diesel.

er zijn bepaalde mobiele kranen machinisten, die ook weken van huis weg zijn.

Dan heb ik het niet over bouw-kranen, cq toren-kranen, maar over de grote kranen, zoals een 300 tonner of meer. Die verantwoordelijksheids gevoel bij die mannen liggen hoger dan bij de meeste chauffeurs. Ze moeten zelf de kraan opbouwen met behulp van de ballastwagen chauffeur. En als jij ziet hoe die mannen dat doen, krab je wel achter je oren, Ik heb er alleen maar respect voor. Plus het feite de precisie hoe die mannen dat doen heb ik alleen maar respect voor, plus het feit de mannen zitten niet te zeuren over de werktijden.

Dus met andere woorden ik gun ze van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik denk dat je ff fout zit te denken diesel.

er zijn bepaalde mobiele kranen machinisten, die ook weken van huis weg zijn.

Dan heb ik het niet over bouw-kranen, cq toren-kranen, maar over de grote kranen, zoals een 300 tonner of meer. Die verantwoordelijksheids gevoel bij die mannen liggen hoger dan bij de meeste chauffeurs. Ze moeten zelf de kraan opbouwen met behulp van de ballastwagen chauffeur. En als jij ziet hoe die mannen dat doen, krab je wel achter je oren, Ik heb er alleen maar respect voor. Plus het feite de precisie hoe die mannen dat doen heb ik alleen maar respect voor, plus het feit de mannen zitten niet te zeuren over de werktijden.

Dus met andere woorden ik gun ze van harte.

ik denk dat diesel wel goed zit.

je gaat gespecialeerde vergelijke met andere.

een doker krijgt ook meer.

maar draai het nu eens om jij bent geen chauffeur je ziet een chauffeur achteruit een pad indraaien met 16 meter wat je dan heel groot vind vraag jij je ook af hoe doen ze het.

dus ga nu geen andere klussen erbij halen.

ook de chauffeur moet opletten bij het laden dat hij onderweg niets verliest.

zo is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen job ja en krijgt de een meer als een ander.

wij hebben het hier over chauffeurs en geen kraanmachinisten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

(wij hebben het hier over chauffeurs en geen kraanmachinisten).

Als je goed gelezen had, kon je lezen dat het ff over de loongroepen gaat,

En tevens zijn die mannen op de kranen geen chauffeurs dan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
(wij hebben het hier over chauffeurs en geen kraanmachinisten).

Als je goed gelezen had, kon je lezen dat het ff over de loongroepen gaat,

En tevens zijn die mannen op de kranen geen chauffeurs dan ?

Nee kraanmachinisten!

Dat ze onder dezelfde cao vallen maakt dat nog geen chauffeur.

Net zoals een heftruckchauffeur in een bakkerij onder die Cao valt, maar dan nog geen bakker is. Of een heftruckchauffeur op een loods bij een transportbedrijf, dat is ook geen vrachtwagenchauffeur. Ook al rijden een kraanmachinist en een heftruckchauffeur beide ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wat ik bedoel te zeggen is dat je zelf ook voor een groot deel verantwoordelijk bent voor je uitgaven en zolang die veel hoger zijn dan je inkomsten leef je op te grote voet.

je moet je leven aanpassen aan je salaris en reserve inbouwen en niet je salaris proberen aan te passen aan je leven, want dat gaat vaak mis.

en nogmaals ik gun iedereen f g of h, maar dat gaat het toch niet worden.

Is deels waar ..........ik heb grote voeten :D:D

Soms gebeuren er dingen in het leven waar je zelf geen r*ck aan kunt doen.

Jaren geleden toen ik nog vrijgezel was kocht ik op mijn loon een woning , na verloop van tijd leerde ik mijn vrouw kennen,getrouwd de hele mikmak erop en eraan .

Na verloop van tijd werd onze dochter geboren ........en die werd een tikkie groter :ok:

Omdat we boven maar 2 hele kleine slaapkamers hadden en er eigenlijk geen plek was voor een redelijk bed moest ik haar ledikant verbouwen zodat we er toch nog konden blijven wonen .

Dat ging natuurlijk niet meer en we gingen verhuizen , we kregen een mooie prijs voor de oude woning en we kochten weer een woning op 1 loon

Ik moet bekennen met het oversluiten ging die hypotheekboer uit van 160 uur per maand .

Op zich geen probleem ik maakte 200 uur per maand en de vrouw verdiende ook lekker.....we hadden het goed

Maar na verloop van tijd werd de vrouw ontslagen (caissière bij de Edah die niet meer bestaat vandaar )

Geen punt immers ik hield eind van de maand nog wel wat over :ok:

Maar toen men ook mijn uren terug bracht dus van ongeveer 200 naar nu 160 in de tijd dat alles veel duurder is geworden (ziekenfonds e.d) is het een uitdaging om alles weer rond te breien .

Waar ik moeite mee heb is dat ik 4x48 uur mag maken dus 192 per maand en nu omdat er een overschot aan chauffeurs is ik hierin belet wordt en met 160 uur dank je wel moet zeggen .

De vrouw heeft weer werk (36 uur per maand) en ik werk voor de vaste lasten ....lang leve Nederland :mad::mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast schrootmalloot

Ik zit wel op de vrachtwaggel maar zit nu in de fijnmetaal cao..Maar die is gunstiger dan de chauffers cao,qua betaling dan...Maak geen overnachtingen meer,althans nog niet..Maar die krijgen we gewoon vergoed en de onkosten die we maken ook,bonnetje inleveren en aftikken..

Zijn ook collega's van me die op een klus in duitsland gewoon in de kost zitten,dus niet in de auto maar in hotel...Ja en dan rijden ze met ssc 105..:D

Maar goed daar kom ik niet,want ben van de dochteronderneming...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Nee kraanmachinisten!

Dat ze onder dezelfde cao vallen maakt dat nog geen chauffeur.

Net zoals een heftruckchauffeur in een bakkerij onder die Cao valt, maar dan nog geen bakker is. Of een heftruckchauffeur op een loods bij een transportbedrijf, dat is ook geen vrachtwagenchauffeur. Ook al rijden een kraanmachinist en een heftruckchauffeur beide ook.

Heftruck chauffeur, bakker? groot verschil. ma lama jij ziet idd het verschil niet.

Dus met andere woorden de mannen die rijden op, vuilniswagens, brandweerwagens, grondpeilwagens, rioolwagens, etc. sorry dat zijn ook chauffeurs, dus niet ff denken ik zit op 16 meter, ik ben chauffeur. maja wijsheid komt met de jaren. ( neem dat van mij aan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Heftruck chauffeur, bakker? groot verschil. ma lama jij ziet idd het verschil niet.

Dus met andere woorden de mannen die rijden op, vuilniswagens, brandweerwagens, grondpeilwagens, rioolwagens, etc. sorry dat zijn ook chauffeurs, dus niet ff denken ik zit op 16 meter, ik ben chauffeur. maja wijsheid komt met de jaren. ( neem dat van mij aan)

Kortom ik zie het juist wel goed!

Verstand komt inderdaad met de jaren, de kunst om te lezen ook!

Je haalt er ook allerlei dingen bij, we hebben het over kraanmachinisten, niet over brandweermannen of chauffeurs op een vuilniswagen.

Ik ben 38. Wanneer zou dat verstand komen dan? Wat een kulargument!

Bovendien trek jij de conclusie dat ik vind omdat ik met 16 meter zou rijden iets wat kleiner is, minderwaardig is. Goh, dat is nou net iets waar ik altijd een bloedhekel aan heb.

Als je wilt discussieren, trek dan geen conclusies die er niet zijn.

Verstand komt met de jaren, leesvaardigheid en interpretatievermogen zitten daar blijkbaar niet bij inbegrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de enigste vergelijking tussen deze mannen en ons is, dat ze af en toe ook rijden.

noem een kraanmachinist chauffeur, en je krijgt er verbaal een om de oren.

noem een brandweerman chauffeur en je hebt het eerste blauwe oog te pakken.

noem een treinmachinist chauffeur, en je overleeft het niet :D

en dat terwijl ze allemaal rijden, maar het rijden zoals wij dat doen is niet hun hoofdfunctie, en daarom hebben ze ook andere namen voor hun beroep.

Pas op nou, ik kom maandag WEL in Emmen.:D:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Pas op nou, ik kom maandag WEL in Emmen.:D:bey:

Mooi dat je even op tijd waarschuwt!

Dan kunnen ze de roadblocks alvast opbouwen, de risicobuurten evacueren, de m.e. paraat houden, sleepdiensten op standby zetten en vooral de frontlinie met wat tanks versterken!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mooi dat je even op tijd waarschuwt!

Dan kunnen ze de roadblocks alvast opbouwen, de risicobuurten evacueren, de m.e. paraat houden, sleepdiensten op standby zetten en vooral de frontlinie met wat tanks versterken!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

LOL

Als ik alles heb kunnen en mogen trotseren kom ik aan om ong. 11.30, bak koffie halen en weer rap naar Zwolle toe, feierabend!:ja::D:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Jahaa.... Heb je wel chauffeurs nodig.:rolleyes:

tankchauffeurs!

Oh nee, bestuurders volgens de wiki en google.

Die jongens hebben pas een CAO. En kost en inwoning, opleidingen allemaal betaald door de werkgever. Bovendien in het kerst pakket een extra patroongordel!

oh ja:

:D!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Is deels waar ..........ik heb grote voeten :D:D

Soms gebeuren er dingen in het leven waar je zelf geen r*ck aan kunt doen.

Jaren geleden toen ik nog vrijgezel was kocht ik op mijn loon een woning , na verloop van tijd leerde ik mijn vrouw kennen,getrouwd de hele mikmak erop en eraan .

Na verloop van tijd werd onze dochter geboren ........en die werd een tikkie groter :ok:

Omdat we boven maar 2 hele kleine slaapkamers hadden en er eigenlijk geen plek was voor een redelijk bed moest ik haar ledikant verbouwen zodat we er toch nog konden blijven wonen .

Dat ging natuurlijk niet meer en we gingen verhuizen , we kregen een mooie prijs voor de oude woning en we kochten weer een woning op 1 loon

Ik moet bekennen met het oversluiten ging die hypotheekboer uit van 160 uur per maand .

Op zich geen probleem ik maakte 200 uur per maand en de vrouw verdiende ook lekker.....we hadden het goed

Maar na verloop van tijd werd de vrouw ontslagen (caissière bij de Edah die niet meer bestaat vandaar )

Geen punt immers ik hield eind van de maand nog wel wat over :ok:

Maar toen men ook mijn uren terug bracht dus van ongeveer 200 naar nu 160 in de tijd dat alles veel duurder is geworden (ziekenfonds e.d) is het een uitdaging om alles weer rond te breien .

Waar ik moeite mee heb is dat ik 4x48 uur mag maken dus 192 per maand en nu omdat er een overschot aan chauffeurs is ik hierin belet wordt en met 160 uur dank je wel moet zeggen .

De vrouw heeft weer werk (36 uur per maand) en ik werk voor de vaste lasten ....lang leve Nederland :mad::mad:

kijk hendrik dan doe je het goed

alles baseren op 1 loon.

het is idd jammer dat anderen nu voor ons bepalen hoeveel we mogen werken en wat we mogen verdienen en vergeten het salarisniveau aan te passen.

maar als je al op basis van 2 inkomens begonnen was, dan kan ik me wel voorstellen dat er velen zijn die slecht slapen in deze steeds duurder wordende tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Heb alle papieren maar wat verdiend een fulltime (winkel) distributiechauffeur op een trekker met oplegger ongeveer per maand? En hoe wordt dit opgebouwd? heb wel een

CAO boekje maar daar wordt ik nog niet echt wijzer van....

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd, komt uit ander topic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb alle papieren maar wat verdiend een fulltime (winkel) distributiechauffeur op een trekker met oplegger ongeveer per maand? En hoe wordt dit opgebouwd? heb wel een

CAO boekje maar daar wordt ik nog niet echt wijzer van....

Ligt er aan waar je gaat werken, bij ons hebben de meeste bakwagenchauffeurs C5, de trailerchauffeurs/ nachtchauffeurs en de bakwagens die het land in gaan D5. Het cijfer gaat van 0 tot 5 en gaat omhoog naarmate je meer ervaring hebt. Werkuren zitten tussen de 40 en 60, ligt eraan wat je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ligt er aan waar je gaat werken, bij ons hebben de meeste bakwagenchauffeurs C5, de trailerchauffeurs/ nachtchauffeurs en de bakwagens die het land in gaan D5. Het cijfer gaat van 0 tot 5 en gaat omhoog naarmate je meer ervaring hebt. Werkuren zitten tussen de 40 en 60, ligt eraan wat je doet.

Ja oké duidelijk... maar wat voor toeslagen krijg je bijvoorbeeld als distributiechauffeur allemaal? is dat een vast bedrag per uur op je basisloon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja oké duidelijk... maar wat voor toeslagen krijg je bijvoorbeeld als distributiechauffeur allemaal? is dat een vast bedrag per uur op je basisloon?

Je hebt onkostenvergoeding voor de tijd dat je niet op de zaak aanwezig bent. Als je meer dan 10 uur weg bent, gaat ie aardig omhoog. En nachttoeslag als je 's nachts werkt.

bewerkt door Marotrans
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

vroegah was alles beter!!!!!!!

de transport in nl word naar de kl#te geholpen door de eu.

ik begrijp dat niet iedereen veel uren wil draaien. maar als je dr zelf voor kiest en je houd je aan de rijtijden wet moet dit gewoon kunnen. en dan word er gezegd dat in andere branches de mensen wel rond kunnen komen. vandaar dat er zoveel zwart geklust word overal. ik heb zelf veel geld uit gegeven om mijn chauffeurs papieren te halen. en kan ze niet eens terug verdienen op deze manier. de bank lacht me uit als ik langs kom voor een hypotheek.

het is jammer dat door van die stropdassen, die nog nooit een dag hebben mee gedraaid. en letterlijk alles in de schoot geworpen hebben gekregen. het vak als chauffeur kapot word gemaakt.

bewerkt door JAE
typ foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
vroegah was alles beter!!!!!!!

de transport in nl word naar de kl#te geholpen door de eu.

ik begrijp dat niet iedereen veel uren wil draaien. maar als je dr zelf voor kiest en je houd je aan de rijtijden wet moet dit gewoon kunnen. en dan word er gezegd dat in andere branches de mensen wel rond kunnen komen. vandaar dat er zoveel zwart geklust word overal. ik heb zelf veel geld uit gegeven om mijn chauffeurs papieren te halen. en kan ze niet eens terug verdienen op deze manier. de bank lacht me uit als ik langs kom voor een hypotheek...

Voor het geld moet je het niet doen!:ok:

Het is een mooi vak, maar wees wijs, gewoon blijven lachen...:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden