[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ja oké duidelijk... maar wat voor toeslagen krijg je bijvoorbeeld als distributiechauffeur allemaal? is dat een vast bedrag per uur op je basisloon?

Tot 40uur (Uitgaand van een 40-uur ontract) 100%, na 40uur 30% toeslag.

Op Zaterdag geld een vergoeding van 50% en op Zondag 100%...

Maar let goed op, als je gaat solliciteren, wat voor contract ze bieden voor de functie...

Een 0-uren contract, kent geen overuren-toeslag. De weekend-toeslag heb je dan weer wel. Maarja... verdiep je in de cao en word lid van de vakbond, die helpen je graag!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hmja.... oké... maar als ik bijvoorbeeld in D1 kom verdien ik per 4 weken € 1713,56 (CAO loon per 1 januari 2010), laat zeggen dat ik alleen overdag werk (en van maandag t/m vrijdag) tussen 0800 en 2000 ik werk 5 dagen x 12 uur en dit 4 weken achter elkaar, dan

zit ik op een standaard loon van € 1713,56 (160 uur x € 10,93) + overuren € 1136,- (80 x € 14,21) = € 2884,80 Bruto...

Wat krijg je nog per dag voor voor vergoeding aan andere toeslagen en is mijn berekening zo goed?

Ik weet het... ik stel veel vragen over die verdomde rotcenten maar heb ze wel nodig

en wil wel een juiste keuze nemen of dit echt wel de moeite waard is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hmja.... oké... maar als ik bijvoorbeeld in D1 kom verdien ik per 4 weken € 1713,56 (CAO loon per 1 januari 2010), laat zeggen dat ik alleen overdag werk (en van maandag t/m vrijdag) tussen 0800 en 2000 ik werk 5 dagen x 12 uur en dit 4 weken achter elkaar, dan

zit ik op een standaard loon van € 1713,56 (160 uur x € 10,93) + overuren € 1136,- (80 x € 14,21) = € 2884,80 Bruto...

Wat krijg je nog per dag voor voor vergoeding aan andere toeslagen en is mijn berekening zo goed?

Ik weet het... ik stel veel vragen over die verdomde rotcenten maar heb ze wel nodig

en wil wel een juiste keuze nemen of dit echt wel de moeite waard is!

Ik weet niet hoe jou thuis situatie is, maar als je een gezinnetje hebt zou jij dus hoofdzakelijk voor het inkomen moet zorgen. Voor je partner is het niet makkelijk om werktijden en oppas op jou onregelmatige werkuren af te stemmen. Of je bent een vermogen aan opvang kwijt. Misschien iets om ook over na te denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik weet niet hoe jou thuis situatie is, maar als je een gezinnetje hebt zou jij dus hoofdzakelijk voor het inkomen moet zorgen. Voor je partner is het niet makkelijk om werktijden en oppas op jou onregelmatige werkuren af te stemmen. Of je bent een vermogen aan opvang kwijt. Misschien iets om ook over na te denken?

Nee heb geen kinderen, wel een vrouw maar die werkt zelf.. maar is mijn berekening juist (excl. onkosten)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hmja.... oké... maar als ik bijvoorbeeld in D1 kom verdien ik per 4 weken € 1713,56 (CAO loon per 1 januari 2010), laat zeggen dat ik alleen overdag werk (en van maandag t/m vrijdag) tussen 0800 en 2000 ik werk 5 dagen x 12 uur en dit 4 weken achter elkaar, dan

zit ik op een standaard loon van € 1713,56 (160 uur x € 10,93) + overuren € 1136,- (80 x € 14,21) = € 2884,80 Bruto...

Wat krijg je nog per dag voor voor vergoeding aan andere toeslagen en is mijn berekening zo goed?

Ik weet het... ik stel veel vragen over die verdomde rotcenten maar heb ze wel nodig

en wil wel een juiste keuze nemen of dit echt wel de moeite waard is!

als je het zo uitrekend zul je het wel goed hebben maar als je nu het brutto bedrag deel door drie en dan twee delen optellen kom je aan het netto dat is dan ongeveer €1900

de onkosten mg je niet meerekenen wat die zijn voor onkosten.

maar je heb waarschijnlijk al in het CAO gekeken anders kom je niet op dit bedrag dus egenlijk vragen naar de bekende weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hmja.... oké... maar als ik bijvoorbeeld in D1 kom verdien ik per 4 weken € 1713,56 (CAO loon per 1 januari 2010), laat zeggen dat ik alleen overdag werk (en van maandag t/m vrijdag) tussen 0800 en 2000 ik werk 5 dagen x 12 uur en dit 4 weken achter elkaar, dan

zit ik op een standaard loon van € 1713,56 (160 uur x € 10,93) + overuren € 1136,- (80 x € 14,21) = € 2884,80 Bruto...

Wat krijg je nog per dag voor voor vergoeding aan andere toeslagen en is mijn berekening zo goed?

Ik weet het... ik stel veel vragen over die verdomde rotcenten maar heb ze wel nodig

en wil wel een juiste keuze nemen of dit echt wel de moeite waard is!

je gaat op een paar punten de mist in.

ten eerste praat je niet over een salaris van 160 uur maar van 4x40 is het zelfde maar toch word het zo omschreven.

als je namelijk zo rekend en zo een werkcontract afsluit kun je bedrogen uit komen.

de wet zegt zijn wij niet blij mee een gemiddelde van 48 uur in de week.

dus dan krijg je een heel ander verhaal.

je claimd 80 overuren maar dan mogen er in werkelijkheid maar 32 zijn.

dus dan krijg je 4x40 = €1713,56

32 overuren € 454,72

totaal €2168,28

dit is brutto nu dit delen door drie is € 722,26 dit weer maal twee € 1445,52 netto ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ach met zo'n salaris begon ik ook en kon ik ook van rondkomen nu rijd ik internationaal en verdient wel stukken beter maar offer ook veel vrije tijd op:p

Bij mijn weten heb jij (bijvoorbeeld) geen huis te betalen?? Scheelt nogal in je vaste lasten per maand hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
ach met zo'n salaris begon ik ook en kon ik ook van rondkomen nu rijd ik internationaal en verdient wel stukken beter maar offer ook veel vrije tijd op:p

Veel vrije tijd omdat je van huis bent of veel vrije tijd omdat je constant overal stil staat te loeren:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het is ook afhankelijk van in welke cao je zit.

maar ik vind vaak het verschil met de tranport cao te groot .

gezien het werk.

ik bedoel ik zit zelf op een betonmixer en zit in de mortel cao.

deze cao kent alleen chauffeur niveau 1,2 en 3.

en chauffeur 3 waar je na 2 jaar in komt staat nog iets boven E6.

en in verhouding is het licht en stressloos werk.

waarom kan er hier wel fatsoenlijk betaald worden en in het gewone transport vaak niet?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
waarom kan er hier wel fatsoenlijk betaald worden en in het gewone transport vaak niet?.

Dat vraag ik mij al jaren af. Het zal wel weer met oost-europeesche concurentie te maken hebben of zo!

Maar toen die invasie er nog niet was, was het ook altijd maar moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ach, eigenlijk weten wij allemaal wel hoe het komt, we doen er alleen niets aan.

Gewoon buigen voor de baas, en gaan weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
het is ook afhankelijk van in welke cao je zit.

maar ik vind vaak het verschil met de tranport cao te groot .

gezien het werk.

ik bedoel ik zit zelf op een betonmixer en zit in de mortel cao.

deze cao kent alleen chauffeur niveau 1,2 en 3.

en chauffeur 3 waar je na 2 jaar in komt staat nog iets boven E6.

en in verhouding is het licht en stressloos werk.

waarom kan er hier wel fatsoenlijk betaald worden en in het gewone transport vaak niet?.

Omdat dat een sector is waar nog een paar centen wordt verdient.

En de bazen (die paar grote bedrijven) die de betonsector in handen hebben zijn niet te beroerd om af en toe met elkaar op tafel te gaan zitten en het een en ander "te overleggen". Al dan niet op de golfclub..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

beste goorbergh.

misschien kan ik het je wel duidelijk maken.

jij zit iedere dag met je colegas aan tafel of je ziet ze.

je vertrekt iedere dag van dezelfde locatie.

als er dan iets mis is met de CAO dan kunnen jullie gezamelijk aan tafel dat is nu het voordell dat jullie hebben.

de beroepschauffeurs zijn en blijven eenlingen en moeilijk te bereiken.

daarom heb al vaak gezegt ga digitaal en houd de chauffeurs op deze wijze op to date.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ja ,inderdaad is het zo dat wij elkaar iedere dag zien en kunnen overleggen als dat nodig is .

er is al eens geprobeerd ons in de vervoers cao te krijgen , maar er zou geen auto meer gereden hebben als ze dat doorgezet hadden.

maar ik denk ook dat er in de betonsector meer onderlinge afspraken en handjeklap is dan in het transport.

en er hoeft niet verdient te worden met puur transport maar met verkoop van een product.

overigens doen wij er ook wel ander werk bij zoals zand en grint transport, dit alles in het kader van de crisis die in de bouw nog volop heerst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
ja ,inderdaad is het zo dat wij elkaar iedere dag zien en kunnen overleggen als dat nodig is .

er is al eens geprobeerd ons in de vervoers cao te krijgen , maar er zou geen auto meer gereden hebben als ze dat doorgezet hadden.

maar ik denk ook dat er in de betonsector meer onderlinge afspraken en handjeklap is dan in het transport.

en er hoeft niet verdient te worden met puur transport maar met verkoop van een product.

overigens doen wij er ook wel ander werk bij zoals zand en grint transport, dit alles in het kader van de crisis die in de bouw nog volop heerst

Hoewel jij en vele anderen er een dagtaak aan hebben, is dat beton transport maar een deel van het bedrijf. Wil het bijna bijzaak noemen.

Zoals je al zegt, ze verdienen meer aan de handel en bouw dan aan het transport. Transport van dit soort materialen is meer een bijkomendheid in de bedrijfsvoering...

Daar in tegen moet er in het beroepsvervoer wek degelijk de winst uit het transport komen. Zie daar het verschil..

"winst uit transport........"......... da ken nie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Tot 40uur (Uitgaand van een 40-uur ontract) 100%, na 40uur 30% toeslag.

Op Zaterdag geld een vergoeding van 50% en op Zondag 100%...

Maar let goed op, als je gaat solliciteren, wat voor contract ze bieden voor de functie...

Een 0-uren contract, kent geen overuren-toeslag. De weekend-toeslag heb je dan weer wel. Maarja... verdiep je in de cao en word lid van de vakbond, die helpen je graag!:ok:

Een 0-uren contract kent geen 130% vergoeding?

Ik kreeg ze toch echt toen ik met zo'n contract nog overuren maakte doordeweeks.

Ik werk nu alleen nog in de weekenden en krijg je inderdaad gewoon 150% en 200%.

Trouwens, als ik nu als jongere moest kiezen voor een opleiding zou ik geen chauffeur meer worden, hoge opleidingskosten, (in verhouding) laag basisloon, onvoorspelbare toekomst, meer plichten dan rechten, je kan niet zwart bijverdienen en je bent zo'n beetje het uitschot van de maatschappij aan het worden. Beter kiezen voor een beroep als houtbewerker (meubels, kozijnen etc), metaalbewerking, (auto)monteur, stucadoor, metselaar, stratenmaker etc... iig een beroep waarbij je 's avonds en in t weekend nog es netto bedragen in een envelopje kan bijverdienen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een 0-uren contract kent geen 130% vergoeding?

Ik kreeg ze toch echt toen ik met zo'n contract nog overuren maakte doordeweeks.

Ik werk nu alleen nog in de weekenden en krijg je inderdaad gewoon 150% en 200%.

Trouwens, als ik nu als jongere moest kiezen voor een opleiding zou ik geen chauffeur meer worden, hoge opleidingskosten, (in verhouding) laag basisloon, onvoorspelbare toekomst, meer plichten dan rechten, je kan niet zwart bijverdienen en je bent zo'n beetje het uitschot van de maatschappij aan het worden. Beter kiezen voor een beroep als houtbewerker (meubels, kozijnen etc), metaalbewerking, (auto)monteur, stucadoor, metselaar, stratenmaker etc... iig een beroep waarbij je 's avonds en in t weekend nog es netto bedragen in een envelopje kan bijverdienen! ;)

Een werkgever moet zich aan de C.A.O.houden

Na 3 maanden is het geen 0 uren contrackt meer

Is in de wet vast gezet

Want dan wordt het een contrackt van bepaalde tijd

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Misschien is dit al een heel oud onderwerp, Maar ik wil nog wat toevoegen hieraan.

 

Dat bijverdienen in een envelopje echt niet zomaar meer gaat hoor, Je kan beter een baan hebben waarbij je gewoon wit goede uren kan maken en je een vast inkomen hebt.

En de meeste kantoor mensen verdienen ook niet meer dan een tientje bruto tegenwoordig, Heb ik vernomen van wat bekenden die op kantoor werken.

Ook ken ik mensen die van HBO toch maar vrachtwagenchauffeur zijn geworden, Omdat ze liever niet hele dagen op hetzelfde kantoor moeten zitten.

Het ligt gewoon aan wat wil je in het leven, En als je het voor het geld wilt doen kan je beter op een booreiland werken of advocaat worden.

 

En in de bouw en dergelijke valt ook weinig meer in te verdienen en is de basis ook maar tegen de 1.500 euro netto maandelijks en dan moet je het goed doen.
Ook als je hier en daar wat bij klust, Is het ook niet elke maand hetzelfde kwa loon.
Dus kan je beter in je cabine zitten en voor die 1.500 euro op het gas trappen.

 

Daarom ben ik uit de bouw gegaan, Omdat ik daar geen toekomst in zie en het altijd maar weer te scharrelen is en iedereen voor de goedkoopste wil gaan.

En kan je beter in loondienst goede uren kunnen maken waarbij je niet je contanten laat verwateren of alles kwijt te raken als je bijvoorbeeld een inbraak in je woning hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik hoop dat je nog niet teveel geïnvesteerd hebt in je rijbewijs...
Tegenwoordig mag je blij zijn als je met een 60 urige werkweek 1800 overhoudt...
Er worden pauzes afgehouden, ook als je geen tijd hebt om ze te nemen, bijvoorbeeld tijdens laden en lossen.
Dan is dagen van 04.00 tot 20.00 een hele normale werkdag, dus zeg je sociale leven maar vaarwel.
Na 25 jaar, en een burnout, heb ik alleen nog maar vage kennissen en een uitkering, dus GA EEN VAK LEREN
en laat dat rotwerk over aan polen of andere oostblokkers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden