Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee
 Share

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Nee eerlijk gezegd niet.

Ik heb op de site van het cbs gekeken. Maar daar gaat het niet om. Er werd beweerd dat er in Nederland 800.000 werkelozen waren. En dat klopt niet.

Net als jij beweerde dat ik aan het zuigen was over dat de bond verkeerd bezig was terwijl ik dat hier nergens heb beweerd.

Een beetje apart Ger, net of je wat probeerde uit te lokken LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi allemaal

OKT  2014  CBS cijfers

430.000 WWB (bijstand)
417.000  WW   
----------------  +
847.000  mensen op zoek naar betaalde arbeid  als je het mij vraagt


Cijfers dus geplukt van CBS.

Hoe men komt op  630.000 werkelozen dat zou ik graag eens willen weten.


* overigens heb ik weer werk gevonden waar ik heel erg blij mee ben.


http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80794NED&D1=1,3-4,7&D2=a&D3=l&HD=110412-1447&HDR=T&STB=G2,G1

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waar het om gaat is dat het altijd dezelfde zijn die in tranen uitbarsten terwijl het naar mijn idee alleen maar beter word. Niet snel maar het verbeterd wel.

ik ben het hier niet helemaal mee eens,

 

ik vind dat het er helemaal niet beter er op wordt.

 

het feit dat ik het beroep als chauffeur , nog steeds leuk vind,

 

maar niet meer door alle bijkomstigheden,

 

je mag niet meer zoveel werken als jij wil, een andere beroeps tak mag dat weer wel

 

en er zijn  nog wel meer dingen die je op kan noemen,

 

 

maar ik ga er ook niet om zitten janken, heb iets anders gevonden wat me wel past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi allemaal

OKT 2014 CBS cijfers

430.000 WWB (bijstand)

417.000 WW

---------------- +

847.000 mensen op zoek naar betaalde arbeid als je het mij vraagt

Cijfers dus geplukt van CBS.

Hoe men komt op 630.000 werkelozen dat zou ik graag eens willen weten.

* overigens heb ik weer werk gevonden waar ik heel erg blij mee ben.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80794NED&D1=1,3-4,7&D2=a&D3=l&HD=110412-1447&HDR=T&STB=G2,G1

Gefeliciteerd met je baan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik ben het hier niet helemaal mee eens,

 

ik vind dat het er helemaal niet beter er op wordt.

 

het feit dat ik het beroep als chauffeur , nog steeds leuk vind,

 

maar niet meer door alle bijkomstigheden,

 

je mag niet meer zoveel werken als jij wil, een andere beroeps tak mag dat weer wel

 

en er zijn  nog wel meer dingen die je op kan noemen,

 

 

maar ik ga er ook niet om zitten janken, heb iets anders gevonden wat me wel past.

 

 

Nu haal je twee dingen door elkaar heen. Het vak word naar de klote geholpen door de regelgeving. Dat die regelgeving door onze strot geduwd word gesteund door een hele kleine minderheid is nu ook wel duidelijk.

 

Maar dat wil niet zeggen dat we niet op aan het klimmen zijn uit een dal. Dat we er nog lang niet zijn moge ook duidelijk zijn.  

 

En dat je niet rijk word van 40 uur werken in de week in onze sector is ook geen publiek geheim, dat was het 20 jaar terug niet en nu nog steeds niet. Voorheen kon je nog overuren maken maar ook dat word steeds moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu haal je twee dingen door elkaar heen. Het vak word naar de klote geholpen door de regelgeving. Dat die regelgeving door onze strot geduwd word gesteund door een hele kleine minderheid is nu ook wel duidelijk.

 

Maar dat wil niet zeggen dat we niet op aan het klimmen zijn uit een dal. Dat we er nog lang niet zijn moge ook duidelijk zijn.  

 

En dat je niet rijk word van 40 uur werken in de week in onze sector is ook geen publiek geheim, dat was het 20 jaar terug niet en nu nog steeds niet. Voorheen kon je nog overuren maken maar ook dat word steeds moeilijker.

mmm.....wat je hier schrijft strookt wel met wat ik denk ....maar dat klimmen ?? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het salaris in de transport is niet extreem laag.

 

Het is overal niet echt heel hoog. Ik sprak op cursus iemand die op een een heftruck reed. Hij was 41 jaar en had 10 euro bruto per uur..

 

Misschien is onze levensstandaard wel te hoog. Of word er van ons bruto salaris te veel gestolen door de overheid.

 

Wat ik dan het stomste vind wat je kan doen is de vrijheid van de chauffeur nog meer beperken zoals sommige willen. Dan kunnen we nog moeilijker wat uurtjes bij elkaar schrapen. Als je niet meer dan 40 uur per week wil werken, prima. Maar als een ander nog wel die 50 of 60 uur per week kan maken, laat hem.

 

om niet met nog meer regels om de vrijheid van ons werk te beknotten. Daar zit het overgrote merendeel niet op te wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Klopt ten dele....

Ik hou het hoofd boven water met mijn 37,5 urige werkweek... :zegtniets:

Misschien deels omdat er soms in bepaalde delen van de beroepsgroep betere afspraken gemaakt worden?

 

Jij woont en werkt in een land wat geen werkeloosheid kent en wat tot een van de rijkste landen van Europa behoort dus dat kun je niet vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

Oké Ron, zo lust ik er nog wel een paar, zulke mensen hebben we in transportland ook.

 

 

Noem mij eens een reden waarom wij beter zijn als een fabrieksarbeider die een machine bedient.

 

Die verdient namelijk net zoveel of nog minder dan ons.

 

De zorg is ook zo'n mooi voorbeeld.

 

De meeste van ons hebben er vroeger voor gekozen om niet door te leren. hadden we dat wel gedaan hadden we misschien iets meer gehad. Nu we ook nog eens de mogelijkheden om wat uurtjes te maken om zeep willen helpen door middel van regelgeving blijft er helemaal minder over dan waar we op gehoopt hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk zo komen we ergens, het moet dus in minder als 40 uur kunnen als er maar afspraken gemaakt worden. En wie heeft die afspraken gemaakt  ;)

 

Ron schrijft dus zelf dat 40 uur geen vetpot is, sterker nog je moet met z'n 2e werken wil je de huur kunnen betalen. Loon is bij mij zonder overuren en dat is in de chauffeurswereld zeer mager, overuren worden zeldzamer maar dat snappen we pas als het weer eens te laat is  :stom:

Is het niet zo dat die betere afspraken in bepaalde delen van de beroepsgroep gewoon uit kunnen omdat de tarieven veel beter zijn?

Persoonlijk zou ik best 40 uur per week willen werken voor het salaris wat ik nu met overuren heb maar dat lijkt me een utopie.

Het lijkt me dat we ons dan nog verder uit de markt prijzen.

 

Dit alles zou natuurlijk Europees geregeld moeten worden maar dat zie ik zo niet gebeuren, ik vind dat hele 1 Europa gedoe een fars.

 

En ja ik ben lid van een vakbond, het werd me toen ik begon met rijden aangeraden en ben dus lid geworden.

Ik ben nu 23 jaar lid, heb ze nooit nodig gehad en ik hoop dat dat zo blijft.

Naar wat ik hier lees zou ik wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

 maar het is wel zo dat een vakbond niet gelijk voorop loopt als je alleen bent

 

Kijk, gewoon een reele uitspraak waar je een normale discussie mee kan beginnen.

 

Totdat,

 

 

zonder naam kan niks en tsja dan durven ze niet meer de helden, gaan ze weer staan roepen dat die k.t bond niks doet.

 

Dit is dan weer jammer.

 

Mijn naam mag ook gebruikt worden Ger. In tegenstelling tot veel mensen die hier hun mening neer zetten ben ik nu niet echt anoniem meer. Maar als ik dan mijn nek uitsteek en jou cnv een mailtje stuur (waar ze zelf om vragen) word ik gewoon genegeerd.

 

Gek he dat je dan kritisch word.

 

De bond is niet heilig en als jij nu eens stopt de bond heilig te verklaren is het een stuk makkelijker discussiëren. Je begon goed maar eindigt weer met "die anderen" en ondertussen wel roepen dat die andere zuigen.

 

Maar ik zie het uiteraard verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Noem mij eens een reden waarom wij beter zijn als een fabrieksarbeider die een machine bedient.

Die verdient namelijk net zoveel of nog minder dan ons.

De zorg is ook zo'n mooi voorbeeld.

De meeste van ons hebben er vroeger voor gekozen om niet door te leren. hadden we dat wel gedaan hadden we misschien iets meer gehad. Nu we ook nog eens de mogelijkheden om wat uurtjes te maken om zeep willen helpen door middel van regelgeving blijft er helemaal minder over dan waar we op gehoopt hadden.

We kunnen nu eenmaal niet in de toekomst kijken ron,toen ik (en met mij vele denk ik)begon met rijden was het allemaal iets simpeler met de regelgeving.

En toen werd er ook al geklaagd over vrachtprijzen en prijzen duikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je iets verder had gelezen op die site die ik aangaf dan was je op het volgende uitgekomen, hoezo positief 

 

DEN HAAG - De werkloosheid in Nederland is in januari sterk opgelopen.

Vorige maand zat 7,5 procent van de beroepsbevolking zonder werk, tegen 7,2 procent in december.

 

Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend. De werkloosheid nam in januari toe met 21.000 personen en kwam uit op een totaal van 592.000.

 

Beetje flauw voorbeeld dit Ger. Januari is traditioneel een slappe maand. Kijk maar eens op de vacature-pagina's van de krant, die zijn maar heel magertjes gevuld.

 

Heeft niets te maken met de crisis of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi allemaal

OKT  2014  CBS cijfers

430.000 WWB (bijstand)

417.000  WW   

----------------  +

847.000  mensen op zoek naar betaalde arbeid  als je het mij vraagt

Cijfers dus geplukt van CBS.

Hoe men komt op  630.000 werkelozen dat zou ik graag eens willen weten.

* overigens heb ik weer werk gevonden waar ik heel erg blij mee ben.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80794NED&D1=1,3-4,7&D2=a&D3=l&HD=110412-1447&HDR=T&STB=G2,G1

 

Als je het mij vraagt niet. Niet iedereen in de bijstand is namelijk op zoek naar een betaalde baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Verder ligt het er ook nog even aan. Ben je zo'n allrounder als Shompie, dan heb je zo weer werk inderdaad. Ben je dat (nog) niet dan ligt het iets lastiger. En het is ook nog afhankelijk van waar je woont. Hier in het noorden is het echt geen vetpot, qua banen.

 

 

Ik weet echt wel dat het voor sommige heel lastig is om werk te vinden.

 

Maar als jij zoals sommige hier alles altijd maar negatief ziet gaat het je niet helpen. En de vlag gaat uit als er een werkgever veroordeeld word omdat hij met vage constructie werkt. Dat er bij die werkgever ook nog veel Nederlanders werken die daar misschien met heel veel plezier werken is overal ondergeschikt aan.

 

Opgeruimd staat netjes waren heir de letterlijke woorden.

 

Als jij zelf altijd maar alles negatief ziet praat je jezelf alleen maar in de put. Als je maar lang genoeg denkt dat je ziek bent word je het vanzelf.

 

Kijk in kansen en oplossingen ipv problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan moeten de kansen en mogelijkeden er wel zijn.

En uitvlaggers die nog een paar NL in dienst hebben, terwijl ze die eigenlijk ook liever zien vertrekken verdienen weinig lof.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden