[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Als beginnend verpleegkundige kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n € 1.750,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer € 3.270,-

Dit is exclusief 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.

En, leuk om te weten, wat in de zorg kan, en in het transport niet, als men onregelmatige werktijden heeft, dan komt er een onregelmatigheidstoeslag bovenop het salaris.

De toeslagen voor de uren die als onregelmatig worden beschouwd, liggen tussen de 22% en 60%. Dat kan dus behoorlijk oplopen!

Dus in hoevere het salaris wat betreft verpleegkundige verschilt tussen CH en NL, kun je je afvragen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het enige wat ietwat pittig kan zijn is ADR volledig. Maar feitenlijk ook ergens een lacherje van een paar dagen.

De rest van code95 koopt men eigenlijk ook.

Het is alleen jammer dat men hier grof moet betalen voor een paar dagen slapen en koffie drinken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het enige wat ietwat pittig kan zijn is ADR volledig. Maar feitenlijk ook ergens een lacherje van een paar dagen.

De rest van code95 koopt men eigenlijk ook.

Het is alleen jammer dat men hier grof moet betalen voor een paar dagen slapen en koffie drinken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Als je redelijk kunt leren is het ook geen probleem.

Maar heb op een paar herhalingscursussen toch wel mensen zien zweten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Komt vooral omdat men er zelden mee bezig is Andre.

Ik heb mijn basis+tank en kl. 1+7.

Dat laatste heb ik in de praktijk nooit nodig gehad.

Dan is voor mij ook abracadabra.

Maar toch ben ik er nog nooit voor gezakt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het enige wat ietwat pittig kan zijn is ADR volledig. Maar feitenlijk ook ergens een lacherje van een paar dagen.

De rest van code95 koopt men eigenlijk ook.

Het is alleen jammer dat men hier grof moet betalen voor een paar dagen slapen en koffie drinken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

 

Wat bedoel je met ADR volledig??

het ADR wat wij moeten leren om gevaarlijke goederen te mogen vervoeren is,als je een beetje bij de les blijft best te doen,de aanvullende certificaten voor de klasses 1 en 7 zullen ook niet extra moeilijk zijn denk ik( ikzelf heb ze niet)

 

Ik heb in dec j.l. weer mijn certificaat verlengt in België ,met nog tig mensen van mijn leeftijd( ik dacht dat ik de enige 65+ zou zijn ,maar dat viel mee  :D )

P.R. had een cursus voor mij geregeld bij een "opleidingsinstituut" :D  (rijschool)in Dongen,maar ik had daar geen goed gevoel bij en heb ze weten te overtuigen dat ik beter in den Bels kon gaan,ondanks dat daar toch een dikke € 100 duurder was.

 

Als je echter kijkt naar het ADR volledig is dat wel pittig,dat is de cursus zoals o.a. een veiligheids adviseur die moet leren.

Bij het bedrijf waar ik werk ,en die alleen producten van de klasse 3 - 5.1- 6 - 8 en 9 produceren, verwerken , verpakken en opslaan werkt zo iemand die bijvoorbeeld alles af moet weten van de eisen die aan verpakkingen gesteld zijn ,in welke klasse een product moet vallen,wat de verpakkingsgroep is,en nog veel meer,een veiligheids adviseur z.g.z.

 

Ook heeft deze man alles op dat gebied  moeten leren m.b.t. de klasses 1 en 7,iets waar hij bij ons bedrijf nooit iets mee te maken krijgt.

 

In België schijnt dat anders te zijn,daar kun je,als veiligheids adviseur ,deelcertificaten halen.

OP zich geen slechte zaak,iemand die b.v. de hele dag bezig is met het beladen of besturen van tankwagens benzine hoeft niet te weten wat de 1000 punten regeling inhoud,of welke producten wel of niet samen geladen mogen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na veel druk uit de Transportwereld = bedrijven en chauffeurs ... hebben we toch een regeling waarbij WIJ meer kunnen werken dan strikt genomen die 48uur (gemiddeld).

Laad/los/andere-uren tellen voor wat betreft de 48 urige werkweek voor 50% mee.

Hierdoor kun je zo rond de 55 betaalde uren gemiddeld per week maken.

Maximaal 60 uur.

Dit met dank aan Europese wetgeving.

 

Als men toendertijd meer druk gezet had tegen de 48 urige werkweek had dat er nooit doorgekomen.

 

Dit is niet "dank zij "de europese wetgeving:

Chauffeurs waren daar van uitgesloten ,maar "dank zij"een zware lobby van de bonden moesten wij ook aan de 48 uur.

 

We deden er allemaal wat lacherig over en lieten de storm op ons af komen,nu zit je met de gebakken peren en als er al kommentaar op komt richting de bonden,verschuilen die zich achter"opgelegd door Europa"

 

 

Bij de vakbond zitten voor de overgrootte meerderheid wat oudere mensen ... zij zagen de positieve punten van de 48uur. Zij hoeven ook niet meer zoveel uren te maken om financieel rond te komen: huis bijna afbetaald & in de guldentijd gekocht voordat de huizen zo vreselijk duur werden etc etc etc. Van dat soort zaken.

 

 

Wel bij de les blijven hé: deze overgrote meerderheid van ouwe mannen,die in die grote ,afbetaalde kastelen wonen ,hebben nooit gekozen voor een 48 urige werkweek,dat is hun opgedrongen door de bonden,er is mij nooit gevraagd of ik een 48 urige werkweek wil,en ik ken ook niemand( en ik ken heel veel chauffeurs) die daar naar gevraagd is.

 

En het bestuur van een bond bestaat niet uit chauffeurs hoor,de kaderleden die er lopen dienen de oren en ogen van een bond te zijn ,maar men staat niet open voor de wensen van de mensen.

 

Hetzelfde met de regel in 561/2006 over t doorbrengen van  45 rust in de cabine,dat is ook een stokpaardje van de bonden,is jouw mening al eens gevraagd ? de mijne nog nooit,en ik ken ook geen mensen wiens menig wel gevraagd is.

Maar toch willen bepaalde mensen bij een bond dit doordrijven dat dit ook in Nederland wettelijk word.

Als je er dan commentaar op geeft krijg je te horen dat t "de wens van Europa is",gelul;vraag dan ,als bond,wat je mensen willen en handeel daar naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb mijn mening wel gegeven maar daar hecht men geen waarde aan. Jammer, omdat er specifiek ook om de mening van niet leden gevraagd werd.

 

Ik heb het topic van de ze man gelezen en de antwoorden die hij gaf op vragen.

 

Ik vind het echt ongelofelijk dat er mensen zijn die in dat soort praatjes geloven. Ik wou er eerst niets over zeggen maar de brave man wist niet eens waarover hij sprak en dat moet ons dan vertegenwoordigen. Ik vind het echt een aanfluiting en kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die hun lot aan dit soort mensen over laat.

 

Succes er mee zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het probleem is toch ook niet alleen het salaris als je niet van plan bent om in zwitserland te wonen dan heb je gewoon nergens recht op maar je moet wel in nederland belasting betalen

zwitserland is dat 26 procent en in nederland 42 procent

en als je naar zeg eens naar 2 jaar weg moet of ze ontslaan je wat dan

enige wat je hier krijg is bijstand met alle regeltjes vandien geen auto duurder als 4000 euro eigen met overwaarde nono

dus denk twee keer na voor je wat tekend

 

mvg ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Een art. van TLN destijds, wat helaas niet meer online te vinden is, nou kom maar eens met bewijs dat het de schuld van de bonden is, alleen roepen hebben we niets aan.

 

22 mei 2010

 

 Ger, Ik wil zeker niet alles afkeuren wat uit de koker van de bond komt,er zijn goede dingen bereikt,daarom ben ik nog steeds lid.( van t FNV)

 

Maar waar jij hier naar refereert is alleen maar het vaststellen van de feiten,het plaatsen van het doekje voor t bloeden z.m.z.

 

Acht jaar daarvoor,op 11-01-2002  stond er een stukje in het bondsblad van de BTB,de Belgische Transportarbeiders Bond waarin zij,zo fier als een hond met zeven lullen,aankondigden dat een jarenlange campagne van de Europese transportarbeidersbond ( waar FNV en CNV ook deel van uitmaken)eindelijk resultaat had.

 

Ons forumlid Karel 65 heeft dat ooit hier geplaatst:( post 23)

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/18155-pauzestaffel-en-normering/page-2.

 

Er was een Europese directive die voorschreef dat er niet meer dan 48 uur gewerkt mocht worden.

Maar chauffeurs waren daar van uitgezonderd,en dat hebben de bonden om weten te draaien terwijl wij lagen te slapen.

 

Later,toen we voor t voldongen feit stonden konden we "meebeslissen" maar alleen binnen t kader wat de bonden al hadden bekokstoofd.

 

Met de 45 urige rust in het voertuig gaat t dezelfde kant op als men niet oplet,daarom is het zo belangrijk dat je lid bent van een bond en dat je je stem laat horen.

Maar dat doe je ook als je t niet eens bent met hun ideeën,en dan reageert men niet.

Dan verschuilt men zich achter een europese directive in plaats van de mening van de mensen die ze vertegenwoordigen en die er mee te maken hebben eens te polsen.

T lijkt me sterk dat,in heel Europa, alleen Rik Bos,shompie en mijn bescheiden persoontje tegen deze Europese directive zijn. :D

 

 

Ik vond eigenlijk dat er weinig reacties kwamen op dit vraagstuk,wil niet zeggen dat iedereen t er mee eens is natuurlijk.

De put word altijd gedempt als t kalf verdronken is.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je t voor elkaar krijgt dat t basisloon zodanig omhoog gaat,zodat de overuren niet meer nodig zijn, zal iedere Nederlandse chauffeur je dankbaar zijn. :D  :D  :kiss:  :kiss:

 

Maar dat neemt niet weg dat vervoer 7 dagen per week door gaat en dat er nog steeds chauffeurs hun rust buiten standplaats door zullen brengen.

En ik vind t te ver gaan dat een ander gaat beslissen wat goed is voor mij,waar ik dan deze rust door zal brengen.

dan zul je met heel goede argumenten moeten komen,ik vroeg ze aan meneer van Rijssel ,maar die kon me daar geen antwoord op geven.

Voor de veiligheid hoef je t niet te doen,en ook niet voor de sociale contacten.

 

T gaat mij eigenlijk ook helemaal niet om die 45 uur rust,t gaat er om dat ik een vraag stel en dat ik dan met een nietszeggend antwoord weggezet word,waarin men zich verschuilt achter een Europese directive.

Dat hebben we gezien met de 48 urige werkweek en nu weer met de 45 urige rust,wat is t volgende item waarin er "voor ons gedacht word"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Een mooi onderbouwd antwoord van Peter.

Helaas blijven reacties daarop uit. Al was er maar een bondsmannetje die zegt, ja dat was niet zo slim van ons.

Maar nee, zei blijven boven alles en iedereen verheven. En dan maar janken dat er zo weinig mensen lid zijn en dat er geen samenhorigheid is. Ik vind het niet zo raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het mooie is

 

Een chauffeur die nog nooit zelf standig gereden heeft

 

En alles 10 maal uit gelegd moet worden

 

Er zijn bedrijven die de eerste 3 maanden gewoon A 1 betalen

 

Na drie maanden gewoon verder kijken Maar veel halen de 3 maanden niet

 

Veel bedrijven willen een ervaren chauffeurs in dienst nemen

 

Daarom kijken er ook veel buiten Nederland

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gelukkig ben ik het niet overal mee eens, en ik laat dat horen ook.

Maar als het er om gaat of ik 60 uur moet werken voor mijn boterham of dat ik het ook met 38 uur ken dan is het voor mij vlug beslist.

Ga er nu maar van uit dat je binnen 5 jaar geen overuur meer maakt, dus elke starter zal moeten kunnen leven van 40 uur max, en ik zet me in voor een CAO die dat mogelijk maakt.

Gelukkig zijn er mensen die het wel zien, en al ben ik het niet overal mee eens, een ding staat vast, je zult het in de toekomst met veel minder uren moeten doen, dus er zal iets moeten gebeuren.

Ben blij dat jij het ziet, ik zal wel ziende blind zijn.. Of m'n glazen bol is kapot.

Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt dat we minder uren gaan werken.

Ik geloof er niks van, maar dan toch nu al de CAO op de schop gooien voor iets wat misshien gaat komen of misschien niet?

Je 40-urige werkweek die je graag wilt moet je niet in de cao regelen. Zelf! Eigen pakkie aan. Laat mij met rust, ik werk met liefde 60/70 uur in de week.

Heb echt niemand nodug als ik er maar 50 wil werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee ik denk helemaal niet dat is blijft zoals het nu is... maar we weten niet wat er wel gaat gebeuren. Ik vind het raar om nu al op de feiten vooruitgaat te gaan lopen.

Vb. In 2003 kwam ik bij een groot bedrijf in dienst met nog 100 anderen. 2005 personeelsoverschot. 55+ kregen een riante regeling. De andere kregen een werkgarantie tot 2010. Dankzij de bond overigens..! 2010 kwam... personeelsgebrek. Anno nu, niemand is ontslagen, er wordt nog steeds naar personeel gezocht.

Moraal van het verhaal... als we toen wisten wat we nu wisten. Het kan ook de andere kant op gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden